Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
GoldenHeart profilbild

GoldenHeart

Kvinna ·

20 jan, 2012

Vi som ska opereras i februari 2012!

Bröstförstoring

Hur många är vi som ska opereras i februari?

Var ska ni operera er?
Hos vilken kirurg?
Och vilka implantat ska läggas in?

Själv ska jag operera mig hos Jörg Bohn på Citadellkliniken. Det är visserligen en korrigering, men jag är lika förväntasfull ändå :) Ska försöka få bort min DB genom att lägga in större implantat med högre projektion. Ska byta till Mentor 590cc Ultra hög profil. 

384

Sortera efter

Anonym användare

04 feb, 2012

angie9 skrev:

triiiixi skrev:
Tack, är skit nöjd med brösten. Längtar tills de hänger till sig lite mer och inte är så svullna. Ska ta nya kort ikväll i profil hade jag tänkt! Angie- de är kanon där! All personal är super! Vem ska opa dig?

Ivan ska opa =) Du hade stefan va? Hur var övrig personal? =)

haha "all personal var super" och så frågar jag hur övrig personal var, sorry ;-P

Gilla

triiiixi

Kvinna ·

05 feb, 2012

Jag har hört att Ivan ska vara jätte duktig! :) Japp jag hade Stefan, han var kanon! All annan personal var också jätte bra. Håkan som jobbar natt kan verka lite hård eller vad man ska säga, men det är jätte bra att han är det. När man ligger där och har jätte ont så vill han att man ska upp och röra på sig, vilket kan vara jobbigt just då, men man rör ju på sig för att smärtan ska försvinna fortare :) Om man hade haft en sköterska som tyckte synd om en så hade man ju luggit kvar i sängen jätte stilla, och då hade man ju haft skit ont :) 

Gilla

Anonym användare

05 feb, 2012

angie9 skrev:
ska opa mig 21e på kkab falköping

Och jag den 20e :) Vem ska op. dig. Jag har Ivan.

Gilla

Anonym användare

05 feb, 2012

Triixi, Första op. jag gjorde så hade jag så vansinnigt ont så jag grät och grät. Nattsköterskan blev nästan orolig, men framåt småtimmarna lyckades jag ta mig ur sängen och smet ut på trappen för ett bloss. När man lossat muskeln första gången tror jag det gör ondast för andra op. var jag knappt öm. På min konsultation nu inför tredje omgången och jag talade om att jag inte haft nån smärta alls sa sköterskan hurtigt- Jamen då kanske det kommer nu då..... Tack hehe. Glad att du blev nöjd och som du vet tar det ett bra tag innan man ser färdiga resultatet :)
Gilla

triiiixi

Kvinna ·

05 feb, 2012

Catjas skrev:
Triixi, Första op. jag gjorde så hade jag så vansinnigt ont så jag grät och grät. Nattsköterskan blev nästan orolig, men framåt småtimmarna lyckades jag ta mig ur sängen och smet ut på trappen för ett bloss. När man lossat muskeln första gången tror jag det gör ondast för andra op. var jag knappt öm. På min konsultation nu inför tredje omgången och jag talade om att jag inte haft nån smärta alls sa sköterskan hurtigt- Jamen då kanske det kommer nu då..... Tack hehe. Glad att du blev nöjd och som du vet tar det ett bra tag innan man ser färdiga resultatet :)

Hoppas att du slipper ha så ont den här operationen! Men det är nog olika från gång till gång, men när man har läst runt här på forumet så verkar de som har gjort många operationen haft ondast den första gången :)
Håller tummarna för dig att det blir den sista operationen nu så att du förbli nöjd sen! =)

Gilla

Anonym användare

05 feb, 2012

Tack! Det hoppas jag med. faktiskt bra på nåt sätt att jag får byta pip inläggen till själkostnadspris eftersom jag inte är nöjd med storleken. Hade låtit det vara annars, kostar ju en del. Nu vill jag ha små liljekullar som ser ut och känns som mina egna ;))

Gilla

Anonym användare

05 feb, 2012

Jag ska opereras den 22 februari på Akademikliniken i Stockholm. Har valt 255cc anatomiska, lågprofil bakom muskeln.. Jag är jätte nervös! Hoppas jag inte valt för små implantat men jag vill verkligen ha ett naturligt resultat och är ganska liten själv..
Gilla

Anonym användare

05 feb, 2012

Är du liten i dig själv så kanske det inte ser bra ut med för mkt men det sägs (?) att en del storlek "försvinner" bakom muskeln. Kanske något att tänka på?
Gilla

boobilicious

Kvinna ·

05 feb, 2012

Jag ska opereras den 22/2 på Läkarhuset norr! 295 / 330 cc, har ännu inte bestämt mig helt. Vet inte exakt vad implantaten heter men det är; mentor med extra hög projektion medium profile anatominska implantat :) Sjukligt nervös då detta blir min absolut första operation..
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

05 feb, 2012

Catjas skrev:

Tack! Det hoppas jag med. faktiskt bra på nåt sätt att jag får byta pip inläggen till själkostnadspris eftersom jag inte är nöjd med storleken. Hade låtit det vara annars, kostar ju en del. Nu vill jag ha små liljekullar som ser ut och känns som mina egna ;))

Du ska inte vara orolig, jag tror absolut att det kommer göra mindre ont denna gång och du kommer vara på fötter snabbare än tidigare. Lycke till

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

05 feb, 2012

Imorgon måndag åker jag ska vara på kliniken duschad o klar 07.00 =) Äntligen, men börjar redan oroa mig för den stooora farliga nålen hehe ;) Kul o höra att de som väljer anatomiska verkar öka eller så hade börjat hitta hit ;P
Gilla

Sjörövare

Kvinna ·

05 feb, 2012

via_dolorosa: LYCKA TILL nu tjejen!! 😀 spännande!! 

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

05 feb, 2012

Lycka till! Det kommer att gå jättebra :)

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

05 feb, 2012

via_dolorosa skrev:
Imorgon måndag åker jag ska vara på kliniken duschad o klar 07.00 =) Äntligen, men börjar redan oroa mig för den stooora farliga nålen hehe ;) Kul o höra att de som väljer anatomiska verkar öka eller så hade börjat hitta hit ;P

Önskar dig all lycka till i morgon tjejen!! Blir nog kanon det här :)

Gilla

boobilicious

Kvinna ·

05 feb, 2012

via_dolorosa skrev:
Ja men ellerhur, jag visste knappt vad anatomiska va förnått innan min kirurg tyckte jag skulle ha dem. De skrivs knappt om dom:( Men lycka till tjejen! Lite avundsjuk blir man ju, har själv ca 20 dagar kvar haha;P
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

05 feb, 2012

Tack Sjörövare, GoldenHeart& Opticruise👍Snart vet jag om man vat rätt men det tror jag. Finns många guldkorn här inne och det har varit skönt att få ventilera sig lite trots att man har hängt i detta träsk i typ 4-5år... Kommer nog fortsätta hänga här lika länge💋

Ps, Opticruise kollade upp ditt nick hehe ja... kul och fyndigt namn 😎

boobilicious, Tack och ja, anatomiska pratas det nog aldeles för lite om, men de disskutionerna ökar som sagt och tur é väl det så även en informationen kommer fram 😉Snart é det din tur också och det kommer snabbare än du tror, passa på att njuta av den tiden du har fram till oppen, längtan och allt pirr och undran man har för det har du facit på om 20dagar 🤭
Gilla

Anonym användare

06 feb, 2012

Via_dolorosa- Lycka till!! rapportera snarast ;) håller alla tummar x

Gilla

triiiixi

Kvinna ·

06 feb, 2012

Via_dolorosa - Lycka till idag!! =)

Ni andra får vänta på nya bilder på mina böst, just nu är de helt blåslagna, inte alls snyggt! ;) Men när det har försvunnit så lovar jag er nya bilder! Annars så är jag än så länge sjukt nöjd, och har knappt inte ont alls! :)

Gilla

boobilicious

Kvinna ·

06 feb, 2012

triiiixi skrev:

Via_dolorosa - Lycka till idag!! =)

Ni andra får vänta på nya bilder på mina böst, just nu är de helt blåslagna, inte alls snyggt! ;) Men när det har försvunnit så lovar jag er nya bilder! Annars så är jag än så länge sjukt nöjd, och har knappt inte ont alls! :)

Vad skönt att höra någon som knappt har ont! Annars verkar det som om majoriteten tycker det är frukstansvärt smärtsamt!! Man blir som lite skeptisk såhär veckorna innan ...:P
Gilla

sareh

Kvinna ·

06 feb, 2012

Jag ska göra ett lyft + förstoring den 27/2, hos Magnus Hober, det blir anatomiska 470cc.. och börjar redan bli sjukt nervös.. Lite smått rädd för att bli sövd så pass "länge". Men det som känns jobbigast är att jag har så låg smärtgräns och att jag inte kommer kunna krama/bära på min lilla mammagris till son på ett tag :-P
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem