Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sofiemaria profilbild

sofiemaria

Kvinna ·

25 okt, 2017

Vi som ska opereras i Januari 2018

Bröstförstoring

Hej! Tänkte att vi som bokat operationstid i Januari 2018 skulle kunna följas åt. Jag har bokat op på Nordiska Kliniken med Mattias den 31/1. Ser fram emot det såååååå!

286

Sortera efter

Rebell

Kvinna ·

15 jan, 2018

Cupidus skrev:

För mig är det dags IDAG! Kan inte ens förstå detta än, och jag velar fortfarande (lol) mellan två storlekar, så det kommer att bestämmas på palts hehe.
Ska till improva kl 10:30, 2h kvar :D

Lycka till!! Så spännande. Mina är 4dagar. :)
Gilla

MN92

Kvinna ·

15 jan, 2018

Idag är det dags för mig att betala för operationen, och nu håller jag på att få kalla fötter! :( Jag är rädd att resultatet kommer att bli oproportionerligt eller onaturligt på mig. 450cc, HP Motiva Round är vad vi kom fram till på konsultationen. Traskade runt med 4 dl ris för varje bröst i en sport-BH nu på morgonen och kände verkligen att detta kanske blir på tok för stort på mig. Så nu poppar så mycket funderingar upp, såsom: kommer 450cc bli för stort? Ska jag kanske välja mellanprofil pga min oro att det kommer se onaturligt/oproportionerligt på mig med hög profil? ...osv, blev nojig idag! Kan tänka mig att det varierar mellan klinikerna, men ni som har gjort er operation - fick ni möjlighet/fanns det tid för er att testa storleken igen innan operationen?
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

15 jan, 2018

Åh vad spännade Cupidus :D hoppas allt gått bra! MN92 precis så som du känner är jag rädd för att jag kommer att känna när jag väl ska betala i slutet av denna månad :/ (har redan lagt in betalningen så jag inte behöver tänka på den :) Det kommer säkert bli super! Patrik är jätteduktig så bolla med honom dina funderingar :) Förstår att det är mkt att tänka på men du har fortfarande god tid på dig :) Lycka till! :D
Gilla

MN92

Kvinna ·

15 jan, 2018

KarolinaP: Tack så mycket för peppet! <3 Precis vad jag behöver idag, oron (kring i princip allt gällande operationen) bara sköljde över mig idag av någon anledning! Har mailat Patrik och hoppas att jag känner mig lugnare när jag har fått svar :) Lycka till med din operation!
Gilla

Såvärd

Kvinna ·

15 jan, 2018

Mina är 10 dagar idag och jag börjar vänja mig:) bröstet med 550 cc i är fortfarande lite större än det med 500cc i och det stör mig lite:/ första veckan tyckte jag att de var för stora och ångrade att jag ändrat mig från 450 till 500 (550) men förstår nu varför. Har väldigt starka bröstmuskler som håller isär brösten och hade jag tagit 450 hade de varit för smala och mellanrummet hade blivit för brett. Nu är det i och försig inte heller nån klyfta och jag har ett mellanrum på två fingrar (minskat från 4 på några dagar) hoppas kunna få ihop dem tillslut när de mjuknat och bakats färdigt :)
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

15 jan, 2018

MN92 Åh, det var så lite så :) jag förstår så väl din panik, han kommer att svara dig och du kommer att känna dig lugn. Det är märkligt, man läser här hur alla känner sådant stort förtroende för sina kirurger och det är helt fantatiskt! Och nu kan jag bara instämma med att jag känner mig precis lika trygg med min :) Han är såå otroligt kunnig och skicklig så försök bara att slappna av och stressa inte upp dig, lyssna på honom så blir allt bra ska du se. Min syster som opade sig i nov litade helt och fullt på honom, gick på allt han sa utefter hennes önskemål (hon tog lite större än hon tänkt från början efter att hon hört från mig att många önskade efteråt att de hade gjort det haha) och nu säger hon att brösten ser EXAKT ut som på den förväntade 3D-bilden han visade vid konsultationen. Hon är lyrisk över sina bröst och det fina resultatet. Och storleken blev perfekt! Du kommer bli supernöjd :D
Gilla

Tatas

Kvinna ·

15 jan, 2018

La upp en efterbild på mina bröst 5 dagar efter operationen häromdagen ifall någon är nyfiken på att kika! :) Vill göra allt jag kan för att hjälpa er som står i valet och kvalet!
Gilla

Niny

Kvinna ·

16 jan, 2018

Jag opererades förra veckan! Idag ska jag på återbesök
Gilla

jackie

Kvinna ·

16 jan, 2018

Cupidus skrev:

För mig är det dags IDAG! Kan inte ens förstå detta än, och jag velar fortfarande (lol) mellan två storlekar, så det kommer att bestämmas på palts hehe.

[/ Hoppas allt gick bra Cupidus!!! Vad blev det?? Jag op 8/1 , har 265/285 cc motiva ergonomix demi!!
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

16 jan, 2018

jackie skrev:

Cupidus skrev:

[/

Gu vad härligt att höra att du är så spänd :) Hur gick det? Vad blev det?

Hoppas allt gick bra Cupidus!!! Vad blev det?? Jag op 8/1 , har 265/285 cc motiva ergonomix demi!!

Gilla

Thelma

Kvinna ·

17 jan, 2018

Tatas skrev:

La upp en efterbild på mina bröst 5 dagar efter operationen häromdagen ifall någon är nyfiken på att kika! :) Vill göra allt jag kan för att hjälpa er som står i valet och kvalet!

De ser ju jättefint ut! Skönt att du verkar ha mått bra efter op. Nu närmar det sig med stormsteg. På måndag är det dags för mig. :-)
Gilla

jackie

Kvinna ·

17 jan, 2018

Tar mig mod till att lägga upp en bild på mig i min operations-bh:) Ska på efterkontroll imorgon så än har jag inte sett hur jag ser ut utan bh! Mina är nu 9 dgr!
Gilla

Lillemor

Kvinna ·

17 jan, 2018

Jag vågar mig in här på POF o forumet nu, op den 23 januari. Är lite nervös men mest glad o förväntansfull. Hade nästan ingen byst innan barn och efter 2 täta graviditeter med fylliga fina bröst och 2 barn som ammat är de som nu är kvar helt tomt. Älskar mina barn men de har käkat upp mig, bokstavligt! Varit hos Patrik på Nordiska på konsultation, de kändes bra från första klivet in på kliniken så det var naturligt att det blev där de blev bokad operation! Vill ha fylliga, pigga bröst, inte för mycket skidbacke ovanför eller för mkt underfyllnad och ingen motorväg mellan. Efter mycket provande fram o tillbaka landade vi i Motiva round full profil 450 i höger 425 i vänster (naturlig storleksskillnad) Det skall bli sååå spännande! Är så glad att jag hittat hit o kunnat läsa alla era tankar o funderingar och resultat!
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

17 jan, 2018

Lillemor skrev:

Jag vågar mig in här på POF o forumet nu, op den 23 januari.
Är lite nervös men mest glad o förväntansfull.

Hade nästan ingen byst innan barn och efter 2 täta graviditeter med fylliga fina bröst och 2 barn som ammat är de som nu är kvar helt tomt. Älskar mina barn men de har käkat upp mig, bokstavligt!

Varit hos Patrik på Nordiska på konsultation, de kändes bra från första klivet in på kliniken så det var naturligt att det blev där de blev bokad operation!

Vill ha fylliga, pigga bröst, inte för mycket skidbacke ovanför eller för mkt underfyllnad och ingen motorväg mellan. Efter mycket provande fram o tillbaka landade vi i Motiva round full profil 450 i höger 425 i vänster (naturlig storleksskillnad)

Det skall bli sååå spännande!
Är så glad att jag hittat hit o kunnat läsa alla era tankar o funderingar och resultat!

Hej Lillemor !! Vad roligt att du hittade hit. Jag ska oxå opas 23/1 av Patrik! Vilken tid har du?
Gilla

Lillemor

Kvinna ·

17 jan, 2018

Spännande! Dom ringde mig i slutet på förra veckan o flyttade fram mig, så skall vara där vid 12 på tisdag! O du, när skall du vara där? :)
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

17 jan, 2018

Okej vilken tur du hade :) då är din op efter min då min tid är 10.30 :) hur känns allt för dig? Vad har du för ålder på dina barn? :)
Gilla

KarolinaP

Kvinna ·

17 jan, 2018

Vad kul att du hittat hit Lillemor :) Stort lycka till!!
Gilla

Lillemor

Kvinna ·

17 jan, 2018

Ja, de är nog min tur efter dig då! 1a tiden var vid 16.45 så de kändes ändå skönt att få den framflyttad. Ja allt känns bra, nästan för bra.. :P som att jag bör vara mer nervös men de kommer väl närmare inpå kanske.. Hur känns de för dig? Mina kids är 2 år o den andra 9 månader, så de ska bli intressant o se hur de går efter op med dom. Hoppas på att sambon hjälper till lite extra! Hur gamla är dina?
Gilla

Lillemor

Kvinna ·

17 jan, 2018

KarolinaP skrev:

Vad kul att du hittat hit Lillemor :) Stort lycka till!!

Tack ska du ha! O desamma! För de var den 14/2 det var din tur att opereras va?
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

17 jan, 2018

Okej Lillemor då ha du fullt upp med haha ;-) mina är 6,3 och 1år. Gruvar mig för hur de Ska gå med ettåringen som man bär/lyfter ganska mycket. Kommer din sambo vara hemma något ? Ja jag är lite nervös men mest förväntansfull. Går mest runt och är rädd att man ska bli sjuk så man måste ställa in så ja håller alla tummar att man få hålla sig frisk! Förstår att de känns skönare att få göra operationen tidigare på dagen :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem