Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

pacman

Kvinna ·

22 nov, 2015

jp85 skrev:
pacman skrev:
Tack så mycket, kom på att jag kunde kika på era nu också, jättefina är de. Vakna upp med feber idag, men ingen rodnad så hoppas det bara är nån förkylning.
Nja mina är ju bara som.svällda Strutar Jaså usch hoppas det ger med sig. Krya på Tycker nu efter 5 dagar att det.borde börja ge sig med smärtan. M
Haha ja det är mina också. Strutar är en bra förklaring. Nu har de dock svullnat upp totalt ige så överväger att inte använda armarna alls idag. Haha
Gilla

jp85

Kvinna ·

22 nov, 2015

pacman skrev:
jp85 skrev:
pacman skrev:
Tack så mycket, kom på att jag kunde kika på era nu också, jättefina är de. Vakna upp med feber idag, men ingen rodnad så hoppas det bara är nån förkylning.
Nja mina är ju bara som.svällda Strutar Jaså usch hoppas det ger med sig. Krya på Tycker nu efter 5 dagar att det.borde börja ge sig med smärtan. M
Jag tycker dina såg jätte fina.ut på bild:-D Faktiskt tycker jag brösten sjunkit lite idag efter morgonens massage. Och bröstvårtorna börjar också återgå till mer normalt utseende Ja det gör du rätt i:-D Haha ja det är mina också. Strutar är en bra förklaring. Nu har de dock svullnat upp totalt ige så överväger att inte använda armarna alls idag. Haha
Gilla

Stockholmbeauty

Kvinna ·

22 nov, 2015

Jag själv ser skillnad på mina nya bröst. Innan op. hade jag knappt en 70A. Jag valde 450cc hp och just nu är dem verkligen svullna, men behöver vänta ett bra tag för att svullnaden ska avta och därefter avgöra om det verkligen är så stort som jag önskat mig. Annars får det bli storleksbyte senare i framtiden.

Det beror på allt ifrån hur dina bröst var tidigare och vilken cc du valde som gör skillnad. Men det låter iallafall bra att dina vänner och familjen ser skillnad. Mitt tips är att vänta tills svullnaden har gått över. Fick veta att det tar upp till ca 1 år tills brösten har "placerat sig" och "kommit i form" efter en bröstförstoring. 

Gilla

Stockholmbeauty

Kvinna ·

22 nov, 2015

pacman skrev:
Stockholmbeauty skrev:
Hänger med här på tråden. Opererades i tisdags (17/11) på Proforma Clinic. Allt har gått bra hittills.
Härligt, vad skönt att du mår bra. Får man fråga hur stora gjorde och vad förväntar du dig för strl efter? Jag tycker det är så svårt att avgöra om mina ser små eller stora ut. Haha, ville inte ha några giganter, men när jag ser dem uppifrån så tycker jag inte det är nån skillnad ena gången, sen ser jag dem på kort och då tyckte jag helt plötsligt att de var stora och även familj och vänner säger att det är skillnad. Någon annan som lider av samma dåliga ögonmått? :)

Jag själv ser skillnad på mina nya bröst. Innan op. hade jag knappt en 70A. Jag valde 450cc hp och just nu är dem verkligen svullna, men behöver vänta ett bra tag för att svullnaden ska avta och därefter avgöra om det verkligen är så stort som jag önskat mig. Annars får det bli storleksbyte senare i framtiden.

Det beror på allt ifrån hur dina bröst var tidigare och vilken cc du valde som gör skillnad. Men det låter iallafall bra att dina vänner och familjen ser skillnad. Mitt tips är att vänta tills svullnaden har gått över. Fick veta att det tar upp till ca 1 år tills brösten har "placerat sig" och "kommit i form" efter en bröstförstoring.

Gilla

pacman

Kvinna ·

22 nov, 2015

jp85 skrev:
pacman skrev:
jp85 skrev:
pacman skrev:
Jag tycker dina såg jätte fina.ut på bild:-D Faktiskt tycker jag brösten sjunkit lite idag efter morgonens massage. Och bröstvårtorna börjar också återgå till mer normalt utseende Ja det gör du rätt i:-D Haha ja det är mina också. Strutar är en bra förklaring. Nu har de dock svullnat upp totalt ige så överväger att inte använda armarna alls idag. Haha
Vad härligt, håller tummarna för dig att det avtar nu :) själv har jag haft en riktigt jobbig dag så längtar bara efter att jag ska kunna somna så det blir en ny morgon.
Gilla

pacman

Kvinna ·

22 nov, 2015

Stockholmbeauty skrev:

pacman skrev:
Stockholmbeauty skrev:
Hänger med här på tråden. Opererades i tisdags (17/11) på Proforma Clinic. Allt har gått bra hittills.
Härligt, vad skönt att du mår bra. Får man fråga hur stora gjorde och vad förväntar du dig för strl efter? Jag tycker det är så svårt att avgöra om mina ser små eller stora ut. Haha, ville inte ha några giganter, men när jag ser dem uppifrån så tycker jag inte det är nån skillnad ena gången, sen ser jag dem på kort och då tyckte jag helt plötsligt att de var stora och även familj och vänner säger att det är skillnad. Någon annan som lider av samma dåliga ögonmått? :)

Jag hade 75B innan, men har ammat två barn så de var ju inte fylliga direkt :) la in 425cc så jag vet ju att det är skillnad, jag blir bara så blind. Jo jag vet, tålamod är väl inte min starkaste sida, men det blir bättre.
Gilla

Viv-vi

Kvinna ·

24 nov, 2015

Har varit inne och kikat på era bilder och tänkte dela med mig jag också. Har försökt få till en bra bild men det var inte lätt. Brösten är fortfarande svullna men jag är så nöjd!! Förstår inte varför jag väntat så länge på att göra detta!
Gilla

jp85

Kvinna ·

24 nov, 2015

Viv-vi skrev:
Har varit inne och kikat på era bilder och tänkte dela med mig jag också. Har försökt få till en bra bild men det var inte lätt. Brösten är fortfarande svullna men jag är så nöjd!! Förstår inte varför jag väntat så länge på att göra detta!
Super fina :-D
Gilla

jp85

Kvinna ·

24 nov, 2015

Hur går det för er tjejer? Äntligen börjar jag pigga på mig. Behöver inte ta starkare tabletter längre. Klarar mig enbart på alvedon eller ipren ny. Sover första natten i sängen nu. Skönt att slippa soffan Fortfarande väldigt Svullet men börjar få lite bättre form o mindre "strut" aktigt
Gilla

jp85

Kvinna ·

24 nov, 2015

Bröstvårtorna är mer normal nu Längtar till dom är färdigbakade nu. Men det känns som det kommer dröja innan
Gilla

Tingeling75

Kvinna ·

24 nov, 2015

Halloo tjejer! Hur har ni det med boobisarna? Jag opererade mig 16 november på REFORMedica Örebro, bästa stället!
Gilla

Aifo

Kvinna ·

24 nov, 2015

Viv-vi skrev:

SÅ fint!! Förstår att du är nöjd :-)

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

24 nov, 2015

Nu är det min tur imorgon!  :D (igen :P)

Gilla

Copa14

Kvinna ·

24 nov, 2015

Vad kul att följa er "resa" genom detta. Jag är själv i op tankar och håller väl på att vela runt mellan olika klinker, vilken som passar mig bäst osv. Några råd? Dessutom har jag en fråga om hur illamående ni har varit under dagarna/veckorna efter op? Vad har ni haft för krämper förutom smärtan? :) 

Gilla

Aifo

Kvinna ·

24 nov, 2015

Ja, nu börjar man må riktigt bra! Får ont i ryggen om nätterna bara. Ibland känns det nästan tomt att det är över, haha! All förväntan, nervositet och googlande som man ägnade sig åt innan. Och nu är det gjort. Men nu sitter jag istället framför datorn och kollar alla kläder som jag kan shoppa i framtiden. Bikinis och underkläder man kan ha. Underbart!

Gilla

Aifo

Kvinna ·

24 nov, 2015

Asirnas skrev:

Nu är det min tur imorgon! :D (igen :P)

Spännande! Det kommer bli hur bra som helst :-)

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

25 nov, 2015

Aifo skrev:

Asirnas skrev:

Nu är det min tur imorgon! :D (igen :P)

Spännande! Det kommer bli hur bra som helst :-)

Tredje gången gillt som man brukar säga! :P

Gilla

jp85

Kvinna ·

25 nov, 2015

Aifo skrev:

Ja, nu börjar man må riktigt bra! Får ont i ryggen om nätterna bara. Ibland känns det nästan tomt att det är över, haha! All förväntan, nervositet och googlande som man ägnade sig åt innan. Och nu är det gjort. Men nu sitter jag istället framför datorn och kollar alla kläder som jag kan shoppa i framtiden. Bikinis och underkläder man kan ha. Underbart!

Ja jag håller med Pirret och förväntan. Men nu får vi vänta på slutresultatet
Gilla

Lunda

Kvinna ·

25 nov, 2015

2 v sedan imorgon. Tycker brösten är ömma fortfarande, har mycket blåmärken kvar. Har en punkt i ena brösten som i vissa rörelser skär som en kniv. Läkaren trodde på skadad nerv, skitjobbigt!! Tortyren och bröstbandet är värst på nätterna, dagarna går bra men har ont i ryggen. Kan inte sova annat än på rygg, lägger jag mig lite på sidan så ömmar brösten. Har fortfarande dåligt med känsel men det blir väl bättre så småningom.
Gilla

A-D

Kvinna ·

25 nov, 2015

Imorgon smäller det! Nu är man riktigt nervös!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem