Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

jp85

Kvinna ·

25 nov, 2015

Lunda skrev:
2 v sedan imorgon. Tycker brösten är ömma fortfarande, har mycket blåmärken kvar. Har en punkt i ena brösten som i vissa rörelser skär som en kniv. Läkaren trodde på skadad nerv, skitjobbigt!! Tortyren och bröstbandet är värst på nätterna, dagarna går bra men har ont i ryggen. Kan inte sova annat än på rygg, lägger jag mig lite på sidan så ömmar brösten. Har fortfarande dåligt med känsel men det blir väl bättre så småningom.
Åh vad tjatigt att det fortfarande ömmar :-( och vad otäckt med den känslan. Hoppas det blir bättre Peppar peppar så känner jag mig mkt bättre och behöver bara ta alvedon o ipren till natten. Mer.rörlig men längtar till formen på brösten blir bättre Men idag vågade jag mig.på att köra bil
Gilla

pacman

Kvinna ·

25 nov, 2015

Vad skönt att det äntligen släppt för dig, hur kändes det att köra bil? Jag mår ganska bra nu, självklart spänner det lite i ärren och blir trött i ryggen om jag går för långt på samma gång, men äter inga tabletter så det känns skönt.
Gilla

pacman

Kvinna ·

25 nov, 2015

Asirnas skrev:

Nu är det min tur imorgon!  :D (igen :P)

Hoppas allt har gått bra idag :)
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

25 nov, 2015

pacman skrev:
Asirnas skrev:

Nu är det min tur imorgon!  :D (igen :P)

Hoppas allt har gått bra idag :)

Oh ja! Dock rört ppå mig något för mycket nu så det blött igenom lite pytte, så måste verkligen vara stille nu xD

Vore bättre om jag var helt däckad av narkosen istället -_-

Gilla

jp85

Kvinna ·

25 nov, 2015

pacman skrev:
Vad skönt att det äntligen släppt för dig, hur kändes det att köra bil? Jag mår ganska bra nu, självklart spänner det lite i ärren och blir trött i ryggen om jag går för långt på samma gång, men äter inga tabletter så det känns skönt.
Det kändes toppen att kunna sköta sig själv och lämna o hämta barnen:-) Ja det ömmar lite i mina ärr också. Men allt. Kan bara bli bättre nu. Ska på.återbesök nästa vecka så det ska.bli spännande. Men.Måste fråga om min klyfta då jag tycker det är så brett emellan. Men mkt beror.nog.på svullnat hoppas jag
Gilla

Lunda

Kvinna ·

25 nov, 2015

Någon som vet när man kan bada? Ska på konferens med jobbet nästa fredag och det finns spa där vi ska vara. Måste bara skaffa bikini...för första gången någonsin kanske det blir en trevlig upplevelse :-) :-) :-)
Gilla

Aifo

Kvinna ·

25 nov, 2015

jp85 skrev:
pacman skrev:
Det kändes toppen att kunna sköta sig själv och lämna o hämta barnen:-) Ja det ömmar lite i mina ärr också. Men allt. Kan bara bli bättre nu. Ska på.återbesök nästa vecka så det ska.bli spännande. Men.Måste fråga om min klyfta då jag tycker det är så brett emellan. Men mkt beror.nog.på svullnat hoppas jag

Jag upplever också det som att min klyfta har blivit bredare nu när svullnaden lagt sig. Ok än så länge. Bara det inte blir ännu bredare...

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

25 nov, 2015

Lunda skrev:
Någon som vet när man kan bada? Ska på konferens med jobbet nästa fredag och det finns spa där vi ska vara. Måste bara skaffa bikini...för första gången någonsin kanske det blir en trevlig upplevelse :-) :-) :-)

Man ska vänta minst 4 veckor innan man badar. SPeciellt i spa där det finns många bakterier i vattnet då det är så många som delar bad. Dina snitt måste vara helt läkta. Det har snart gått en månad för dig men jag råder dig att kolla med Helena om du vågar göra det än.

Jag får ej bada nu (är ny opererad idag) och om jag ska bada så är det från en vecka fårn nu så kommer jag a mina snitt ovanför vattenytan.

Gilla

Nova82

Kvinna ·

25 nov, 2015

Jag måste verkligen haft tur med smärtan, så konstigt har typ inte haft ont alls, sovit hela nätter och endast ätit alvedon första dagen och jag som var beredd på smärta då jag hade så ont med bukopen, enda jag är lite orolig för är att bröstvårtorna har noll känsel, hoppas att det kanske blir bättre snart, kanske därför jag inte känner nått alla nerver är av haha :-) :-) Ska bli så skönt att få köra bil snart jag har inte vågat än då jag inte har haft ont och är då rädd att förstöra nått.
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

25 nov, 2015

Nova82 skrev:
Jag måste verkligen haft tur med smärtan, så konstigt har typ inte haft ont alls, sovit hela nätter och endast ätit alvedon första dagen och jag som var beredd på smärta då jag hade så ont med bukopen, enda jag är lite orolig för är att bröstvårtorna har noll känsel, hoppas att det kanske blir bättre snart, kanske därför jag inte känner nått alla nerver är av haha :-) :-) Ska bli så skönt att få köra bil snart jag har inte vågat än då jag inte har haft ont och är då rädd att förstöra nått.

Ang. bröstvårtrona så får man antingen ingen käsnel alls, fast det är sällan det sker, man kan få delvsi käsnel, känsel som kommer tillbaka sakta men säkert enner känsel på en gång :)

Äockså orolig över känseln, men min kirurg sa att det kan bli bättre idag r mig efter korren nu :)

Gilla

Nova82

Kvinna ·

26 nov, 2015

Asirnas skrev:

Nova82 skrev:

Ang. bröstvårtrona så får man antingen ingen käsnel alls, fast det är sällan det sker, man kan få delvsi käsnel, känsel som kommer tillbaka sakta men säkert enner känsel på en gång :)

Äockså orolig över känseln, men min kirurg sa att det kan bli bättre idag r mig efter korren nu :)

Ja jag får bara vänta och hoppas:) och hoppas det blir bättre för dig nu efter korr :)
Gilla

jp85

Kvinna ·

26 nov, 2015

Aifo skrev:

jp85 skrev:
pacman skrev:

Jag upplever också det som att min klyfta har blivit bredare nu när svullnaden lagt sig. Ok än så länge. Bara det inte blir ännu bredare...

Nä min har ju varit bred från början:-( hoppas verkligen det beror på att jag är så svälld emellan som är orsaken Tycker det är lite mindre glipa idag :-)
Gilla

jp85

Kvinna ·

26 nov, 2015

Nova82 skrev:
Vad skönt att du haft det smärtfritt :-) Jag var så inställd på sjuk smärta och fick den också, trotts att jag är väldigt smärttålig:-( vad jobbigt med bröstvårtorna hoppas.du får tillbaks känseln Själv är jag super känslig på bröstvårtorna just nu så jag nästan hoppas det lägger sig lite ;-)
Gilla

jp85

Kvinna ·

26 nov, 2015

Tror ni det är okey att sova lite på sidan?
Gilla

pacman

Kvinna ·

26 nov, 2015

Åh jag hoppas det är okej, haha så less på att ligga på rygg så sa det till min sambo igår att efter det här ska jag aldrig någonsin sova på rygg igen. Provade ligga lite på sidan här imorse och kändes helt ok, letade precis efter trådar här med svar också så lustigt att du också funderar på det :)
Gilla

pacman

Kvinna ·

26 nov, 2015

Apropå något annat, är det någon som vet när man kan börja träna, styrka känns ju som att jag tänker vänta med (kommer vara livrädd första gången jag ska lyfta oavsett hur lång tid det gått) men löpning och sånt? Läste att man kunde börja med spinning efter ett par veckor, men någon som vet mer exakt?
Gilla

Nova82

Kvinna ·

26 nov, 2015

jp85 skrev:
Nova82 skrev:
Vad skönt att du haft det smärtfritt :-) Jag var så inställd på sjuk smärta och fick den också, trotts att jag är väldigt smärttålig:-( vad jobbigt med bröstvårtorna hoppas.du får tillbaks känseln Själv är jag super känslig på bröstvårtorna just nu så jag nästan hoppas det lägger sig lite ;-)
Var på vecko kontrollen idag och frågade om känseln, hon sa att det kan vara så i början och att det brukar oftast komma tbx, får hålla tummarna :) jobbigt ha så ont hoppas det känns bättre nu.
Gilla

A-D

Kvinna ·

26 nov, 2015

Precis vaknat, verkar som jag har någorlunda känsel i bröstvårtorna. Spänner lite men annars mår jag toppen! Känns små nu men det ordnar sig nog :) nu vill jag ha mat!!!
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

26 nov, 2015

jp85 skrev:
Tror ni det är okey att sova lite på sidan?

Nej, de minst första 1-2 veckorna är det viktigt att man sover på rygg. Fråga din klinik om detta innan du börjar sova på sidan.

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

26 nov, 2015

Nova82 skrev:
Asirnas skrev:

Nova82 skrev:

Ja jag får bara vänta och hoppas:) och hoppas det blir bättre för dig nu efter korr :)

Det får man göra! :) Håller tummarna för dig!

Kom nu precis hem från kliniken :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem