Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

miss.m

Kvinna ·

18 okt, 2015

Min kirurg gjorde det, bredden på bröstet på mitten vid nippeln tror jag, endast bredden och inte "omkretsen" om du förstår :) han hade ett verktyg så han kunde mäta ordentligt

Gilla

feliicia

Kvinna ·

18 okt, 2015

jp85 skrev:
Hur mådde du förra gången efter op? Hur känns det efter en andra op? Får man fråga varför det blir så mkt större nu?

Jag antar att frågorna var till mig :)
Jag hade fruktansvärt ont och behövde hjälp med precis allt den första veckan. Den andra veckan kunde jag göra vissa saker själv. Var inte alls beredd på att ha så ont, dessutom gav ryggen upp eftersom att man ständigt var böjd och aldrig kunde sträcka ut sig. Men trots det kände jag att jag gjort rätt, det är värt det!
- Patrik sa att det kommer kännas mycket lättare efter den andra operationen. Men det är ju trots allt en ny operationen så jag är beredd på samma smärta som sist.
- Jag har alltid tyckt att det är tilltalande med stora bröst. Men efter den här operationen kommer jag inte vilja gå upp mer i storlek, dels pga riskerna och dels för att min gräns går där.
Mina nuvarande är absolut inte små, men dom ger mig inte riktigt det jag vill ha. Dessutom är dom tyvärr alldeles för hårda, så nu kommer jag välja ett lite mjukare implantat :)
Gilla

jp85

Kvinna ·

18 okt, 2015

feliicia skrev:

jp85 skrev:
Hur mådde du förra gången efter op? Hur känns det efter en andra op? Får man fråga varför det blir så mkt större nu?

Jag hade fruktansvärt ont och behövde hjälp med precis allt den första veckan. Den andra veckan kunde jag göra vissa saker själv. Var inte alls beredd på att ha så ont, dessutom gav ryggen upp eftersom att man ständigt var böjd och aldrig kunde sträcka ut sig. Men trots det kände jag att jag gjort rätt, det är värt det!
- Patrik sa att det kommer kännas mycket lättare efter den andra operationen. Men det är ju trots allt en ny operationen så jag är beredd på samma smärta som sist.
- Jag har alltid tyckt att det är tilltalande med stora bröst. Men efter den här operationen kommer jag inte vilja gå upp mer i storlek, dels pga riskerna och dels för att min gräns går där.
Mina nuvarande är absolut inte små, men dom ger mig inte riktigt det jag vill ha. Dessutom är dom tyvärr alldeles för hårda, så nu kommer jag välja ett lite mjukare implantat :)
Men hur många dagar efter op var du helt "handikappad "? Och har du hög smärttröskel annars? Jag har ställt in mig på det absolut värsta ;-) Jag tycker det är jätte svårt att välja it strl. Är rädd att det ska bli för stort. Även om jag precis som du tycker det är snyggt med stora bröst :-D Vad blir det för mjukhet denna gång?
Gilla

rosen1995

Kvinna ·

18 okt, 2015

Citadellkliniken 25/11 av Helena någon mer som ska opereras där samma dag? Testade 265cc och 315 när jag var åå konsultation och tyckte 315 high profile var lagom. Nu i efterhand funderar jag dock 380 som är nästa storlek då jag inte vet om 315 blir lite lite för lite. Är dock liten i kroppen med en bröstbredd på 11cm så.... kundr få en till konsultation gratis och testa igen men har svårt att ta ledigt ifrån jobbet och tar 2.5h dit ifrån mig... samtidigt ska de ju sitta där i ca 15 år.
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

18 okt, 2015

rosen1995 skrev:
Citadellkliniken 25/11 av Helena någon mer som ska opereras där samma dag? Testade 265cc och 315 när jag var åå konsultation och tyckte 315 high profile var lagom. Nu i efterhand funderar jag dock 380 som är nästa storlek då jag inte vet om 315 blir lite lite för lite. Är dock liten i kroppen med en bröstbredd på 11cm så.... kundr få en till konsultation gratis och testa igen men har svårt att ta ledigt ifrån jobbet och tar 2.5h dit ifrån mig... samtidigt ska de ju sitta där i ca 15 år.

Jag ska dit den 16:e. Funderar på att kolla om jag kan få testa igen samma dag man kommer dit. Velar mellan 310 mini, 360 demi eller 380 demi. Det mesta handlar om bredden på implantatet men vet inte om 0,25 mm gör så stor skillnad iofs. Vill bara få ett snyggt mellanrum och bra form på brösten.  

Gilla

Orhe

Kvinna ·

18 okt, 2015

Hänger på fast jag har op 27 okt, hoppas det är ok! Blir mentor, hp, 375cc som var det största som funkar till min kropp enligt kirurgen. Har ingen aning vad jag vågar förvänta mig storleksmässigt. Kändes inte stort när jag var på konsultation, men jag är rätt liten i kroppen så vi får se, spännande!
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

18 okt, 2015

Föehoppningsvis blir jag opererad igen i November...

Gilla

jp85

Kvinna ·

19 okt, 2015

majaalma skrev:
Hänger på fast jag har op 27 okt, hoppas det är ok! Blir mentor, hp, 375cc som var det största som funkar till min kropp enligt kirurgen. Har ingen aning vad jag vågar förvänta mig storleksmässigt. Kändes inte stort när jag var på konsultation, men jag är rätt liten i kroppen så vi får se, spännande!
Vad spännande :-) Vilken cohs grad ska du ha på inläggen?
Gilla

jp85

Kvinna ·

19 okt, 2015

Asirnas skrev:

Föehoppningsvis blir jag opererad igen i November...

Ska du korrigera eller lägga i mer?
Gilla

jp85

Kvinna ·

19 okt, 2015

miss.m skrev:

Min kirurg gjorde det, bredden på bröstet på mitten vid nippeln tror jag, endast bredden och inte "omkretsen" om du förstår :) han hade ett verktyg så han kunde mäta ordentligt

Min kirurg mätte inget alls :-o Bara kollade fotade o kände lite Sägs att hon har öga för det ändå. Men klart det hade känts bättre om hon kanske mätt för att se om brösten är olika i volym o så
Gilla

feliicia

Kvinna ·

19 okt, 2015

jp85 skrev:
feliicia skrev:

jp85 skrev:

Men hur många dagar efter op var du helt "handikappad "? Och har du hög smärttröskel annars? Jag har ställt in mig på det absolut värsta ;-) Jag tycker det är jätte svårt att välja it strl. Är rädd att det ska bli för stort. Även om jag precis som du tycker det är snyggt med stora bröst :-D Vad blir det för mjukhet denna gång?

Det var nog typ en vecka i alla fall, efter det började jag kunna klä på mig utan hjälp osv.
Jo jag har en ganska hög smärttröskel, men det var inte bara brösten som gjorde ont utan alla muskler runtom också, samt ryggen då i mitt fall.
Jag fick ju smärtlindring men tyckte mest att jag blev trött av dom..
Smärtan är ju så olika för alla.
Ja det är verkligen svårt det där. En och samma storlek kan ju se olika stort ut också..
Det blir Motivas fastare implantat :)

Gilla

jp85

Kvinna ·

19 okt, 2015

Jo jag har en ganska hög smärttröskel, men det var inte bara brösten som gjorde ont utan alla muskler runtom också, samt ryggen då i mitt fall.
Ja det är verkligen svårt det där. En och samma storlek kan ju se olika stort ut också..

Ja men så är det ju
Gilla

jp85

Kvinna ·

19 okt, 2015

feliicia skrev:

jp85 skrev:
feliicia skrev:

jp85 skrev:

Det var nog typ en vecka i alla fall, efter det började jag kunna klä på mig utan hjälp osv.

Jo men så är det ju. Jag förväntar mig som sagt det värsta ;-) Hoppas kunna börja jobba efter 17 dagar. Är egen företagare o jobbar med naglar. Borde ju inte vara några problem Inga lyft men mkt fila iofs Ja men det blir väl bra
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

19 okt, 2015

puh... Jag börjar jobba igen efter en vecka och två dagar. Visserligen halvtid första veckan efter där men ändå... Är det någon som känner någon som fixat det? hahaha vet inte riktigt vad jag gett mig in på men är också egen företagare och vill helst inte att kunderna ska märka att jag varit borta. dvs att jag opererat mig.

Gilla

jp85

Kvinna ·

19 okt, 2015

Spanarn skrev:

puh... Jag börjar jobba igen efter en vecka och två dagar. Visserligen halvtid första veckan efter där men ändå... Är det någon som känner någon som fixat det? hahaha vet inte riktigt vad jag gett mig in på men är också egen företagare och vill helst inte att kunderna ska märka att jag varit borta. dvs att jag opererat mig.

Oj fast känner jag mig pigg ringer jag in kunder tidigare vad jobbar du med?
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

19 okt, 2015

Frisör...
Gilla

jp85

Kvinna ·

19 okt, 2015

Spanarn skrev:
Frisör...
Oj kanske blir.jobbigt eller så går det jättebra. Men stelt kan jag tänka mig. Du får köra kund stolen i bott o sitta ner o jobba så armarna är i jämnhöjd eller neråt
Gilla

A-D

Kvinna ·

19 okt, 2015

Kul med en sådan här tråd!

Jag ska operera mig 27 november på Laser&Estetik i Stockholm :)
Har fortfarande inte bestämt mig för Motiva Ergonomix eller Motiva Round, så det är jag mest nervös över, med tanke på att det kan bli så olika resultat! 
Är någorlunda van med smärta, så jag hoppas på det bästa men det blir väl det värsta bara för det, haha. 

Kul att flera ska operera sig hos Patrik! :D
Gilla

jp85

Kvinna ·

20 okt, 2015

Fanny ... skrev:

Kul med en sådan här tråd!

Jag ska operera mig 27 november på Laser&Estetik i Stockholm :)
Har fortfarande inte bestämt mig för Motiva Ergonomix eller Motiva Round, så det är jag mest nervös över, med tanke på att det kan bli så olika resultat! 
Är någorlunda van med smärta, så jag hoppas på det bästa men det blir väl det värsta bara för det, haha. 

Kul att flera ska operera sig hos Patrik! :D
Kul med fler till gruppen. Vad är.skillnaden på dom 2 olika inläggen?
Gilla

A-D

Kvinna ·

20 okt, 2015

Vad jag har förstått så är skillnaden att ergonomix ser lite mer naturligt ut än round, så det blir nog ergonomix. Hittade en som förklarade det för mig, så det var skönt! Nu känner jag mig lugnare :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem