Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Spanarn profilbild

Spanarn

Kvinna ·

05 sep, 2015

Vi som ska opereras i November 2015!!

Bröstförstoring

Operation inbokad i november! Ska vi följas åt?

440

Sortera efter

Formica

Kvinna ·

26 okt, 2015

Viv-vi skrev:
Är det någon som betalat ännu? Av någon anledning längtar jag dit för då vet jag att det blir av. Det är mest pengarna som gör att jag tvekar,tänk vad mycket man kan göra för alla tusenlappar.
Inte betalat än, gör det imorgon. Det är en lite hissnande tanke :) Läggs dina implantat bakom? Mina läggs delvis bakom, vilket jag inte riktigt förstår.. Men ska maila och fråga!
Gilla

Viv-vi

Kvinna ·

26 okt, 2015

Formica skrev:
Viv-vi skrev:
Är det någon som betalat ännu? Av någon anledning längtar jag dit för då vet jag att det blir av. Det är mest pengarna som gör att jag tvekar,tänk vad mycket man kan göra för alla tusenlappar.
Inte betalat än, gör det imorgon. Det är en lite hissnande tanke :) Läggs dina implantat bakom? Mina läggs delvis bakom, vilket jag inte riktigt förstår.. Men ska maila och fråga!
Mina läggs också delvis bakom. Patrik förklarade och ritade en bild på hur implantatet skulle ligga.
Gilla

Formica

Kvinna ·

26 okt, 2015

Viv-vi skrev:
Formica skrev:
Viv-vi skrev:
Mina läggs också delvis bakom. Patrik förklarade och ritade en bild på hur implantatet skulle ligga.
Ok, vad bra! Han ritade en bild för mig också men har dessvärre glömt :( Gick igenom flera ingrepp på samma konsultation så det vart väldigt mycket info på samma gång.
Gilla

A-D

Kvinna ·

26 okt, 2015

Nu börjar jag bli riktigt nervös även fast jag inte ska opereras förrän 27 november. Jag har fortfarande inte helt bestämt mig för motiva round eller motiva ergonomix. Jag hoppas att jag blir silver snart så att jag kan se fler bilder :)

Är det någon mer som ska opereras 27 november på L&E? :)

Gilla

jp85

Kvinna ·

26 okt, 2015

Viv-vi skrev:
Jag har inte betalat in ännu. Har tom 6/11 på mig. När det väl är dags kommer det kännas mer verkligt
Gilla

emelieee

Kvinna ·

26 okt, 2015

Ja jag börjar lite pirrig ja med emellanåt =). Men det ska ju bli så kul! Verkligen något jag ser framemot! =)

Gilla

Nova82

Kvinna ·

26 okt, 2015

Hej igen. Har varit nu andra gången och kollat storlekar,nästan bestämt mig för anatomiska MX 370 ? om kirurgen säger ja till det tror ni det Skulle passa eller vågar man ta en storlek större, så svårt d här, ska dit imorrn igen jobbig som jag är och prova.
Gilla

jp85

Kvinna ·

27 okt, 2015

Nova82 skrev:
Hej igen. Har varit nu andra gången och kollat storlekar,nästan bestämt mig för anatomiska MX 370 ? om kirurgen säger ja till det tror ni det Skulle passa eller vågar man ta en storlek större, så svårt d här, ska dit imorrn igen jobbig som jag är och prova.
Det är väl jätte bra att pröva ut igen
Gilla

jp85

Kvinna ·

27 okt, 2015

emelieee skrev:

Ja jag börjar lite pirrig ja med emellanåt =). Men det ska ju bli så kul! Verkligen något jag ser framemot! =)

Ja man är lyckligt pirrig ;-) Bara 3 veckor kvar nu :-)
Gilla

miss.m

Kvinna ·

27 okt, 2015

9 dagar kvar! allt är betalat och klart! försöker hitta något bra linne på stan med knappar ända ner, men det finns verkligen inte! haha! planerar matlådor och försöker planera in tid till en storstädning, åh snart snart! :D

Gilla

jp85

Kvinna ·

27 okt, 2015

miss.m skrev:

9 dagar kvar! allt är betalat och klart! försöker hitta något bra linne på stan med knappar ända ner, men det finns verkligen inte! haha! planerar matlådor och försöker planera in tid till en storstädning, åh snart snart! :D

Väldigt nära nu för dig :-) Skulle också behöva inhandla lite sköna kläder inför op Men ringde kliniken o beställde strl på inläggen idag i vare fall. Tänk om jag ångrar mig :-P
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

30 okt, 2015

Då va de betalt och klart... Sjukt... Nu börjar de bli nedräkning på riktigt!
Gilla

Nova82

Kvinna ·

30 okt, 2015

Spännande :) jag har 20 dagar kvar, tiden går så fort, bokade för 3 månader sen känns som 2 veckor sen typ.
Gilla

Duckan

Kvinna ·

31 okt, 2015

Imorgon börjar vår månad tjejer;) har svårt att greppa att jag på måndag kommer få bröst! Inte nervös än men det kommer nog på kliniken på måndag strax innan. Försöker dock njuta av att vara rörlig nu sista dagarna :) imorgon blir det städ och tvätt, även av mig..bävar mig för svintohåret :/
Gilla

Spanarn

Kvinna ·

31 okt, 2015

Duckan skrev:
Imorgon börjar vår månad tjejer;) har svårt att greppa att jag på måndag kommer få bröst! Inte nervös än men det kommer nog på kliniken på måndag strax innan. Försöker dock njuta av att vara rörlig nu sista dagarna :) imorgon blir det städ och tvätt, även av mig..bävar mig för svintohåret :/
Då är du först ut!! Ska bli kul o höra hur det gått sen när du piggnat till! Jag slipper svintohåret!!
Gilla

Formica

Kvinna ·

31 okt, 2015

Duckan skrev:
Å så spännande! Tycker också att det känns svårt att greppa. Ett tips för håret, förbered med en ordentlig hårinpackning nu före och efter op. Kanske du kan få hjälp med att skölja ur? Stort lycka till Duckan! Jag håller tummarna :)
Gilla

Duckan

Kvinna ·

31 okt, 2015

Vad skönt att slippa, behöver du inte tvätta med sånt medel på håret?
Gilla

Duckan

Kvinna ·

31 okt, 2015

Formica skrev:
Duckan skrev:
Å så spännande! Tycker också att det känns svårt att greppa. Ett tips för håret, förbered med en ordentlig hårinpackning nu före och efter op. Kanske du kan få hjälp med att skölja ur? Stort lycka till Duckan! Jag håller tummarna :)
När ska du göra dina? Tack för tipset, har en superkur jag ska lägga i håret över natten och även sen efter op. Konstigt att en det är olika om man behöver tvätta håret eller inte beroende på klinik. Tycker huden blir nog hemsk av den där tvätten :( Tack så mycket och lycka till själv nät det är dags :)
Gilla

Formica

Kvinna ·

31 okt, 2015

Duckan skrev:
Formica skrev:
Duckan skrev:
När ska du göra dina? Tack för tipset, har en superkur jag ska lägga i håret över natten och även sen efter op. Konstigt att en det är olika om man behöver tvätta håret eller inte beroende på klinik. Tycker huden blir nog hemsk av den där tvätten :( Tack så mycket och lycka till själv nät det är dags :)
Använder själv Olaplex- en kanon inpackning! Ja det skiljer sig åt mellan de olika klinikerna. När jag gjorde mina kejsarsnitt behövdes inte denna hårtvätt.. Den 19/11 är det dags för min op, rätt så pirrigt känns det redan nu! Det vore kul att läsa lite uppdateringar efter din operation! :)
Gilla

hej87

Kvinna ·

01 nov, 2015

jp85 skrev:
hej87 skrev:

Jag har också operation i November bara nu om typ en vecka :) 3/11, jag är tok pirrig!

Det förstår jag. Vad spännande Har du bestämt någon strl på implantat ännu och märke?

Nej jag har inte bestämt mig ännu för någon storlek, jag kommer ha konsultation och operation samma dag alltså i övermorgon :)

Jag tänkte försöka vara rätt öppen och inte komma dit med en fast tanke eller vad man ska säga om att jag ska ha en speciell storlek eller en speciell placering utan pröva mig fram och ta diskusionen där och då och lyssna på min kirurg, så får vi se vad vi kommer fram till! :)

Jag är sjukt nervös haha! Jag hoppas att allt blir bra nu. Normalt sett får man ju några veckor mellan konsultation och operation och nu ska jag bestämma mig på plats!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem