Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

Maria85

Kvinna ·

07 okt, 2014

Stort lycka till hubbabubba! Det kommer gå toppenbra ☺ ska du göra både buk och bröst? Du får uppdatera dig så fort du orkar ☺
Gilla

hubbabubba

Kvinna ·

07 okt, 2014

Maria85: ja det blir hela kittet :-D Uppdaterar självklart så snart jag kan :-) Stort lycka till själv :-)
Gilla

Erriicca

Kvinna ·

07 okt, 2014

Jag ska opereras den 16 oktober!

Jag är dock väldigt osäker på storleken!!!! Jag är 170 cm lång och väger 52kg. Jag ska göra mentor 375 cc HP och är osäker på om dwt böir för mycket och ser onaturligt ut! Någon annan som ska göra 375?! :)

Gilla

hubbabubba

Kvinna ·

07 okt, 2014

En annan sak jag kom på. när det gäller piercingar så ska man helst ta bort dom har jag läst. Men jag undrar om man kan tejpa över dom som man kan gör när man ex tränar (thaiboxning, boxning) å när man jobbar på restaurang eller dyl? Någon som vet? Har ett par piercingar i ansiktet bara :-D
Gilla

Erriicca

Kvinna ·

07 okt, 2014

1. Jag har plast stav och då sa han att det var okrj! :)
Gilla

Trebarnsmor

Kvinna ·

08 okt, 2014

Hakar på den här tråden då jag bokat in op 23/10! 🙂

Gilla

Vkac

Kvinna ·

08 okt, 2014

Va kul Trebarnsmor! Välkommen till tråden! Jag opererades igår fm. Så jag går omkring här hemma och är superförsiktig med mina rörelser :-) Har ont, men inte så jättefarligt ändå... Spänner mest. I natt blev jag orolig då jag hörde ett kluckande ljud från bröstet. Men har nu fått veta här på Pof att dét är ganska vanligt. Blev uppringd av en sköterska på Art Clinic som sa att det beror på att dom i slutet av op sprutar in bedövningsmedel. Och detta absorberas så småningom... Skönt att slippa oroa sig för det då :-) Nu håller jag tummarna att jag kan röra mig lite mer normalt igen snart. Längtar massor efter en riktig dusch utan descutan! Ska bli så skönt! Längtar även med spänning på att brösten mjuknar, men har bara gått en dag än så länge så jag får nog lugna mig lite :-) Ha det så bra allihop!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

08 okt, 2014

Vkac skrev:
Va kul Trebarnsmor! Välkommen till tråden! Jag opererades igår fm. Så jag går omkring här hemma och är superförsiktig med mina rörelser :-) Har ont, men inte så jättefarligt ändå... Spänner mest. I natt blev jag orolig då jag hörde ett kluckande ljud från bröstet. Men har nu fått veta här på Pof att dét är ganska vanligt. Blev uppringd av en sköterska på Art Clinic som sa att det beror på att dom i slutet av op sprutar in bedövningsmedel. Och detta absorberas så småningom... Skönt att slippa oroa sig för det då :-) Nu håller jag tummarna att jag kan röra mig lite mer normalt igen snart. Längtar massor efter en riktig dusch utan descutan! Ska bli så skönt! Längtar även med spänning på att brösten mjuknar, men har bara gått en dag än så länge så jag får nog lugna mig lite :-) Ha det så bra allihop!
Åh grattis att det gått bra!!!!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

08 okt, 2014

Trebarnsmor skrev:

Hakar på den här tråden då jag bokat in op 23/10! 🙂

Välkommen - jag ska oxå op 23/10 .... 2v i morgon- shit vad nervös jag är!!!!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

08 okt, 2014

Erriicca skrev:

Jag är dock väldigt osäker på storleken!!!! Jag är 170 cm lång och väger 52kg. Jag ska göra mentor 375 cc HP och är osäker på om dwt böir för mycket och ser onaturligt ut! Någon annan som ska göra 375?! :)

Jag är 173 lång , men väger mycket mer än dig = 68 kg! Jag ska op in 425 cc ( el 450 )
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

08 okt, 2014

CillaMilla skrev:
Erriicca skrev:

Jag är 173 lång , men väger mycket mer än dig = 68 kg! Jag ska op in 425 cc ( el 450 )
Och jag vet inte heller om det blir bra? När jag provar med ris känns det nästan stort! Men enligt 3D blden ser det ju inte mycket ut för världen!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

08 okt, 2014

Nu har jag betalt op..... Ingen återvändo! 2 v kvar i morgon!!! Shit det är verkligen snart.... Nervös!!!!
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

08 okt, 2014

CillaMilla skrev:
CillaMilla skrev:
Erriicca skrev:

Och jag vet inte heller om det blir bra? När jag provar med ris känns det nästan stort! Men enligt 3D blden ser det ju inte mycket ut för världen!

Jag provade med ris här hemma, lika mycket som implantatens storlek, men det såg inte klokt ut. Jag fick inte till formen bra tycker jag, och det blev inte alls som det kommer bli i verkligheten. Det såg väldigt stort ut tycker jag. Så jag får kolla på bilderna jag tog på konsultationen med implantaten i bh:n, jag tror det ger en mer rättvis bild av hur det kommer bli :p

Gilla

Vkac

Kvinna ·

08 okt, 2014

CillaMilla skrev:
Nu har jag betalt op..... Ingen återvändo! 2 v kvar i morgon!!! Shit det är verkligen snart.... Nervös!!!!
Jag var på konsultation och bokade i samma veva en operationstid ca 6 veckor senare. De fyra första gick låååångsamt, men sen rullade det på. Dom två sista gick jättefort!!! Spännande för dig!
Gilla

Erriicca

Kvinna ·

08 okt, 2014

Va kul! :) Så du tycker inte att 375 cc är för mycket ? :)

Gilla

Sommar2015

Kvinna ·

08 okt, 2014

Imorgon kl 7 är det dags för mig. 550 cc mentor hög profil blir det. Nästan så jag börjar tro att det blir lite stort, men 500 cc kändes perfekt, o det ska ju motsvara det som försvinner vid bakomplacering, så blir nog bra :)
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

08 okt, 2014

Sommar2015 lycka till nu! 550cc kommer säkert bli jätte bra:). Vi har ju ganska lika mått och jag ska oxå lägga in 550cc, man nojjat ju om allt känns det som:-D.
Gilla

Sommar2015

Kvinna ·

08 okt, 2014

Cheetah skrev:
Sommar2015 lycka till nu! 550cc kommer säkert bli jätte bra:). Vi har ju ganska lika mått och jag ska oxå lägga in 550cc, man nojjat ju om allt känns det som:-D.
Tack så mycket :) vad har du för bröstbredd? Jag har 13,2 så tänker ju att 550 på mig inte kommer kännas lika stort på en med mindre bröstbredd iaf.
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

08 okt, 2014

Sommar2015 skrev:
Cheetah skrev:
Tack så mycket :) vad har du för bröstbredd? Jag har 13,2 så tänker ju att 550 på mig inte kommer kännas lika stort på en med mindre bröstbredd iaf.
Jag vet inte exakt mått men jag ligger nog på ungefär samma. Sköterskan sa att med tanke på att jag har både axlar och höft bredden så bär jag lättare upp större implantat utan att det ser för stort ut. Sen blir man ju fundersam när man läser att de flesta väljer 350-400cc men man får ju se lite utefter sin egna anatomi :-). En person med samma vikt o längd men lite nättare uppbyggnad får ett helt annat resultat med samma cc.
Gilla

Mivo85

Kvinna ·

09 okt, 2014

Hej alla oktobervänner! Jag hoppar in här i tråden, jag opererades i måndags av Pelle Sahlin på Art Clinic och gjorde ett bröstlyft. Har haft lite ont men har funkat bra ändå, men jag har känt en del illamående och har ingen känsel i högra bröstvårtan, någon som varit med om samma?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem