Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

Sommar2015

Kvinna ·

09 okt, 2014

Cheetah skrev:
Sommar2015 skrev:
Cheetah skrev:
Sommar2015 lycka till nu! 550cc kommer säkert bli jätte bra:). Vi har ju ganska lika mått och jag ska oxå lägga in 550cc, man nojjat ju om allt känns det som:-D.
Tack så mycket :) vad har du för bröstbredd? Jag har 13,2 så tänker ju att 550 på mig inte kommer kännas lika stort på en med mindre bröstbredd iaf.
Jag vet inte exakt mått men jag ligger nog på ungefär samma. Sköterskan sa att med tanke på att jag har både axlar och höft bredden så bär jag lättare upp större implantat utan att det ser för stort ut. Sen blir man ju fundersam när man läser att de flesta väljer 350-400cc men man får ju se lite utefter sin egna anatomi :-). En person med samma vikt o längd men lite nättare uppbyggnad får ett helt annat resultat med samma cc.
Nu bytte jag till 500 i alla fall. Låg o grubblade hela natten. Peter sa att det inte var så stor skillnad, men var väldigt tillmötesgående så det gick bra o ändra med kort varsel. Känns bra så här långt :)
Gilla

hubbabubba

Kvinna ·

09 okt, 2014

3.5 timme kvar :-O sitter typ brevid å försöker fördriva tiden :-)
Gilla

Sommar2015

Kvinna ·

09 okt, 2014

Lycka till! Själv ligger jag här o är grymt rastlös. Fast har inte så ont än så har inte behövt mer smärtstillande sedan operationen så är väl därför antar jag. Men de får gärna komma med mat snart. Är riktigt hungrig :)
Gilla

Pärlan123

Kvinna ·

09 okt, 2014

Grattis ni som opererat er!! Jag tycker tiden sniglar sig fram :( Är så nyfiken på dina Sommar2015? Vi är har väldigt lika mått och så, fast jag tänkte "bara" ta 375 (antomiska/bakom) skulle vara så spännande och höra/se hur det känns för dig!?! =)

Gilla

hubbabubba

Kvinna ·

09 okt, 2014

Åh vad skönt! Det känns bra antar jag :-D hade hellre opat på morgonen så hade jag sluppit gått omkring hela dagen utan mat haha
Gilla

Sommar2015

Kvinna ·

09 okt, 2014

Pärlan123 skrev:

Grattis ni som opererat er!! Jag tycker tiden sniglar sig fram :( Är så nyfiken på dina Sommar2015? Vi är har väldigt lika mått och så, fast jag tänkte "bara" ta 375 (antomiska/bakom) skulle vara så spännande och höra/se hur det känns för dig!?! =)

Ändrade mig ju i sista sekund från 550 till 500, o det känns bra tycker jag. Fast svårt o säga nu :) har hela kupor, men har lagt upp en bild under min profil om du kollar. Fast de är nog större i verkligheten, fick inte till så bra bild :)
Gilla

Sommar2015

Kvinna ·

09 okt, 2014

hubbabubba skrev:
Åh vad skönt! Det känns bra antar jag :-D hade hellre opat på morgonen så hade jag sluppit gått omkring hela dagen utan mat haha
Ja jag är jätteglad att få det avklarat så tidigt. O allt gick så himla snabbt oxå. Fast nu går tiden sjukt långsamt. Har ingen med mig så är grymt uttråkad. Nu har jag fått mat iaf. Eller, ja, macka o yoghurt. Ville ju ha riktig mat egentligen :)
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

09 okt, 2014

hubbabubba skrev:
3.5 timme kvar :-O sitter typ brevid å försöker fördriva tiden :-)
Hihi hur har det gått för dig? Sååå nyfiken :)
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

09 okt, 2014

Sommar2015 skrev:
hubbabubba skrev:
Ja jag är jätteglad att få det avklarat så tidigt. O allt gick så himla snabbt oxå. Fast nu går tiden sjukt långsamt. Har ingen med mig så är grymt uttråkad. Nu har jag fått mat iaf. Eller, ja, macka o yoghurt. Ville ju ha riktig mat egentligen :)
Ååååh grattis! Hur känns det nu?
Gilla

Sommar2015

Kvinna ·

09 okt, 2014

Cheetah skrev:
Sommar2015 skrev:
hubbabubba skrev:
Ååååh grattis! Hur känns det nu?
Tack :) det spänner mer nu, men inte i närheten av vad jag hade förväntat mig! Ska få förebyggande medicin för natten sen. Det jobbigaste kommer nog vara ryggen. Får alltid ont av att ligga still länge
Gilla

heisenberg84

Kvinna ·

09 okt, 2014

I morron är det min tur :D
Gilla

Glanso

Kvinna ·

09 okt, 2014

heisenberg84 skrev:
Imorgon är det min tur också.vilken tid ska du vara där? Jag ska vara där kl 9. Är rätt så nervös nu och undrar vad jag gett mig in på. Fast mest nervös för mina barn, som verkar lite oroliga. Hoppas de inte oroar sig för mycket när de är i skolan..
Gilla

heisenberg84

Kvinna ·

09 okt, 2014

Glanso skrev:
heisenberg84 skrev:
Imorgon är det min tur också.vilken tid ska du vara där? Jag ska vara där kl 9. Är rätt så nervös nu och undrar vad jag gett mig in på. Fast mest nervös för mina barn, som verkar lite oroliga. Hoppas de inte oroar sig för mycket när de är i skolan..
Åh skoj för dig:) Jag ska va där 06.45 jättetidigt men det kanske är skönt ändå... Jag är med lite orolig för mina barn. Men jag har inte sagt till dem vad jag ska göra. Jag vet inte hur jag ska berättat det på ett bra sätt. Känns som att de kanske är för små för att förstå. Men jag kan ju säga det efter när det är klart, i fall det känns lättare då, och jag kan förklara hur det gått till, än att de ska oroa sig innan..
Gilla

Campanilla

Kvinna ·

09 okt, 2014

Hej allihopa! Har op idag kl 11:00 mår jättebra , har följ kirurger allt som han har sagt .Och tagit smärtstillande så det har gått bra. Mår jättebra och glad , jag har vilja göra det här länge sen.då lycka tilli! Hade 75 b har 440cc bakom bröstmuskeln. 1,64 vikt 63 kommer bli spännande att ser vilken storlek det bli.
Gilla

nyaboobs

Kvinna ·

09 okt, 2014

Opereras på onsdag!! Är så nervös idag. En del dagar nervös en del taggad. Hoppas på det sistnämnda på operationsdagen ;) hur går det för alla? Jag är så nervös inför narkosen...
Gilla

Campanilla

Kvinna ·

09 okt, 2014

Det går bra! Va också oroligt över narkosen men det gick jättebra ingenting a oroad sig tänk istället på det bra resultat ,det kommer går bra lycka till!
Gilla

Jodecigirl

Kvinna ·

10 okt, 2014

Opereras den 22/10 känner att jag vill bara få det gjort nu.
Gilla

Tvillingmamma

Kvinna ·

10 okt, 2014

Nu har jag gjort op. Imorse kl 9 var jag där. Eller eg 8:15, och blev insläppt av Mattias och fick vänta tills de öppnade vid kvart i. Allt har gått bra, har just nu inte ont alls. Ett tryck bara, mått lite illa men efter pimperan mår jag bra. Får se hur det känns imorgon. Återkommer med op berättelse.
Gilla

Pärlan123

Kvinna ·

10 okt, 2014

Jodecigirl då opereras vi samma dag och nästan samma storlek! Hoppas det känns som att tiden går fort för dig... För mig sniiiglar den sig fram! Så peppad och orkar inte vela mer om storleken ;P 

Och Sommar2015, så grymt nyfiken på ditt resultat, vill du lägga upp en bild? Funderar på att gå upp en storlek men är så osäker.. Och hur mår du? Känns dom bra?

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

10 okt, 2014

Grattis till alla som op sig! Shit jag e så jävla nervös el snarare livrädd! Finns liksom ingen återvändo nu ... Aaaaaah
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem