Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

nyaboobs

Kvinna ·

10 okt, 2014

Spännande!! Vi alla kommer ha snyggast tuttar i världen!
Gilla

Glanso

Kvinna ·

11 okt, 2014

Opererades igår. Allt gick bra, mådde lite illa på uppvaket, men det gick över. Har däremot fruktansvärt ont. Har fått oxycontin, men knappt röra mig. Jag hoppas det ger sig.
Gilla

Vkac

Kvinna ·

12 okt, 2014

Hej! Hur mår ni alla som hunnit bli opererade i oktober? Jag opererades i tisdags och börjar känna mig rätt smärtfri. Vissa rörelser kan kännas, men det är ju inte så konstigt... Behöver inga smärtstillande längre iallafall. Hoppas ni andra oxå mår bra!!!
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

12 okt, 2014

Efter 20 veckors väntan är det nu bara 4.5 dagar kvar. Helt sjukt vad tiden gått snabbt! På fredag är det min tur :).
Gilla

Glanso

Kvinna ·

12 okt, 2014

Vkac skrev:
Hej! Hur mår ni alla som hunnit bli opererade i oktober? Jag opererades i tisdags och börjar känna mig rätt smärtfri. Vissa rörelser kan kännas, men det är ju inte så konstigt... Behöver inga smärtstillande längre iallafall. Hoppas ni andra oxå mår bra!!!
Jag opererades i fredags och har fortfarande väldigt ont. Äter kodein/citadon så det snurrar i huvudet. Har tagit en lättare promenad för att röra på mig och få lite luft. Skönt att höra att det går över i alla fall. Hur länge hade du ont?
Gilla

Maria85

Kvinna ·

12 okt, 2014

10 dagar kvar till min operation ☺ nu är det nära!!!
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

12 okt, 2014

Maria85 skrev:
10 dagar kvar till min operation ☺ nu är det nära!!!
Ja nu närmar det sig:) nervös?
Gilla

Maria85

Kvinna ·

12 okt, 2014

Nä faktiskt inte, är mest förväntansfull och glad för att det äntligen blir av :) du måste uppdatera när du kan efter så vi får höra hur allt gått ;) det som känns lite främmande är att bli sövd eftersom jag inte har sövts förut. Men jag litar på läkarna. kommer gå fint! :)
Gilla

Vkac

Kvinna ·

12 okt, 2014

Glanso skrev:
Vkac skrev:
Jag opererades i fredags och har fortfarande väldigt ont. Äter kodein/citadon så det snurrar i huvudet. Har tagit en lättare promenad för att röra på mig och få lite luft. Skönt att höra att det går över i alla fall. Hur länge hade du ont?
Den värsta smärtan var de tre första dagarna. Är nog väldigt individuellt hur länge det gör ont. Men det blir bättre! Öm kan man tydligen vara i flera månader...
Gilla

heisenberg84

Kvinna ·

12 okt, 2014

Vkac skrev:
Hej, jag opererades i fredags och har inte allt så ont. Idag har knappt behövt ta Alvedon. Men blev så sjuk av Oxynorm ochTarginiq som jag fick med hem, spydde i flera timmar när jag kom hem. Och så svimmade jag i omklädningsrummet första gången de försökte skicka hem mej. Men nu har jag inte alls ont. Men känner mig ledsen inuti :( vet inte varför?
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

12 okt, 2014

Men varför ledsen??? Hoppas det känns bättre snart! Bra att du inte har s ont längre! Tråkigt med spyor !
Gilla

heisenberg84

Kvinna ·

12 okt, 2014

Jag vet inte, känner mig lite ego. Och så börjar jag sakna mina barn nu när jag bara kan titta på dem på håll men inte krama om dem. Men det går säkert över när man är pigg igen...
Gilla

Tvillingmamma

Kvinna ·

13 okt, 2014

Jag op i fredags och tar bara Alvedon. Kräktes också på oxynorm. Hjälper visst om man tar en halv, eller tar pimperan innan. Dock recept. Jag valde att inte ta den alls och har klarat mig på Alvedondosen i stället. Har med den inte ont alls. Känner inte av ledsamheten, men kommer kanske senare. Har haft ena barnet med mig heja helgen, och de andra 2 borta hos barnvakt så har nog inte hunnit sakna direkt.
Gilla

Erriicca

Kvinna ·

13 okt, 2014

Nu på onsdag är det äntligen min tur!!! Gud vad jag har längtat! :)

Gilla

Vkac

Kvinna ·

13 okt, 2014

heisenberg84 skrev:
Vkac skrev:
Hej, jag opererades i fredags och har inte allt så ont. Idag har knappt behövt ta Alvedon. Men blev så sjuk av Oxynorm ochTarginiq som jag fick med hem, spydde i flera timmar när jag kom hem. Och så svimmade jag i omklädningsrummet första gången de försökte skicka hem mej. Men nu har jag inte alls ont. Men känner mig ledsen inuti :( vet inte varför?
Skönt att höra att smärtan minskat! Låter jättejobbigt att kräkas med nyopererade bröst. Jag får nån hostattack ibland på mornar och kvällar och tycker det är jättejobbigt. Kan liksom inte hosta fullt ut eftersom det spänner och gör ont vid varje hostning. Det där med att du känner dig ledsen är nog inte helt ovanligt efter op. Är ganska säker på att jag sett någon tråd om detta här på pof. Sök "ledsen" eller "nedstämd". Hoppas du känner dig gladare snart!
Gilla

Fredag

Kvinna ·

13 okt, 2014

Jag opereras på Proforma den 21/10, Calle.

Gilla

fisalotta

Kvinna ·

13 okt, 2014

Imrogon ska jag opereras! Lite nervös och mycket förväntansfull. Mest rädd för nålstick/sprutor och smärtan efteråt. Och orolig över att de kommer bli för stora! Sen är man ju klart orolig över komplikationer. Och att behöva sova på rygg i 4 veckor verkar jobbigt... Och att resultatet inte blir som jag önskar. Nu fick jag skriva av mej lite i alla fall 🤭 Jag hoppas att dom snabbt blir fina och att läkningstiden går fort! 😛 Något jag väntat på i så många år ska snart bli verklighet! Det känns så jäkla häftigt 😀

Gilla

Cheetah

Kvinna ·

13 okt, 2014

Erriicca skrev:

Nu på onsdag är det äntligen min tur!!! Gud vad jag har längtat! :)

Åh vad roligt :)
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

13 okt, 2014

fisalotta skrev:

Imrogon ska jag opereras! Lite nervös och mycket förväntansfull. Mest rädd för nålstick/sprutor och smärtan efteråt. Och orolig över att de kommer bli för stora! Sen är man ju klart orolig över komplikationer. Och att behöva sova på rygg i 4 veckor verkar jobbigt... Och att resultatet inte blir som jag önskar. Nu fick jag skriva av mej lite i alla fall 🤭 Jag hoppas att dom snabbt blir fina och att läkningstiden går fort! 😛 Något jag väntat på i så många år ska snart bli verklighet! Det känns så jäkla häftigt 😀

Jisses vad spännande :) på fredag är det min tur :) känns så overkligt!
Gilla

Carr

Kvinna ·

13 okt, 2014

fisalotta skrev:

Jag op också imon. Trodde jag skulle vara skitnervös i kväll men här är det lugnt. Känner baraatt äntligen är dagen snart här. Lycka till imon!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem