Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

hubbabubba

Kvinna ·

13 okt, 2014

Hej alla! Op blev av i torsdags. Blev färdig strax efter midnatt. Tog lite drygt 6 timmar. Det värsta har lagt sig nu men långt ifrån mitt normala jag hehe detta va en pärs vill jag lova å jag e glad att jag nu gått igenom den värsta biten (om allt går som det ska) :-)
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

13 okt, 2014

Cheetah skrev:
fisalotta skrev:

Imrogon ska jag opereras! Lite nervös och mycket förväntansfull. Mest rädd för nålstick/sprutor och smärtan efteråt. Och orolig över att de kommer bli för stora! Sen är man ju klart orolig över komplikationer. Och att behöva sova på rygg i 4 veckor verkar jobbigt... Och att resultatet inte blir som jag önskar. Nu fick jag skriva av mej lite i alla fall🤭Jag hoppas att dom snabbt blir fina och att läkningstiden går fort!😛Något jag väntat på i så många år ska snart bli verklighet! Det känns så jäkla häftigt😀

Jisses vad spännande :) på fredag är det min tur :) känns så overkligt!

Ja väldigt! :) Och ja, det känns väldigt overkligt :p

Gilla

fisalotta

Kvinna ·

13 okt, 2014

Carr skrev:
fisalotta skrev:

Imrogon ska jag opereras! Lite nervös och mycket förväntansfull. Mest rädd för nålstick/sprutor och smärtan efteråt. Och orolig över att de kommer bli för stora! Sen är man ju klart orolig över komplikationer. Och att behöva sova på rygg i 4 veckor verkar jobbigt... Och att resultatet inte blir som jag önskar. Nu fick jag skriva av mej lite i alla fall🤭Jag hoppas att dom snabbt blir fina och att läkningstiden går fort!😛Något jag väntat på i så många år ska snart bli verklighet! Det känns så jäkla häftigt😀

Jag op också imon. Trodde jag skulle vara skitnervös i kväll men här är det lugnt. Känner baraatt äntligen är dagen snart här. Lycka till imon!

Jag trodde oxå att jag skulle vara skitnervös, men jag är inte nervös alls än :p Det kommer väl sen när jag har krupit ner i sängen ;) Tack, lycka till själv! :)

Gilla

Stinalina22

Kvinna ·

13 okt, 2014

Opererar mig 20/10 på Polarkliniken i Umeå :)
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

13 okt, 2014

Hej! Grattis till alla som op:as redan och lycka till, till alla som ska .... Det är så kul att läsa och se resultat! Jag ska ju op den 23/10 och börjar få riktig ångest! Jag e rent utav livrädd! Jag är mest rädd för att jag ska bli missnöjd över antingen att de blir för små el för stora! Jag tycker ju att min 3D bild inte är nå fin alls!
Gilla

Ankipanki

Kvinna ·

13 okt, 2014

Åh jag känner precis som du CillaMilla. Livrädd för att bli missnöjd, ena stunden tror jag dom skall bli för stora å nästa så tänker man att dom skall bli för små. Men jag tror å hoppas iaf att vi kommer bli helnöjda med våra blivande bröst. :)

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

13 okt, 2014

Ankipanki skrev:

Åh jag känner precis som du CillaMilla. Livrädd för att bli missnöjd, ena stunden tror jag dom skall bli för stora å nästa så tänker man att dom skall bli för små. Men jag tror å hoppas iaf att vi kommer bli helnöjda med våra blivande bröst. :)

Ja det hoppas vi verkligen' När ska du op? Hos Patrik?
Gilla

Jolina

Kvinna ·

13 okt, 2014

Hoppar in här :)

Opereras 28/10 På Proforma :)

Gilla

Vkac

Kvinna ·

14 okt, 2014

Känner mig SÅÅÅ nöjd med denna op. Har gått en vecka nu och brösten är fortfarande väldigt spända. Men tror slutresultatet kommer bli jättebra! Kan varmt rekommendera Anders Liss, suverän kirurg. Imorgon ska jag på mitt första återbesök... Ha det gott allihop!
Gilla

nyaboobs

Kvinna ·

14 okt, 2014

Opereras imrogon, är så jävla nervös idag!! Några peppande ord?
Gilla

Annunatariel

Kvinna ·

14 okt, 2014

Hej!

Jag opererades igår så jag hänger på här jag också!

Gilla

Annunatariel

Kvinna ·

14 okt, 2014

Usch ja, nervositeten var det värsta! Men det kommer gå jättebra ska du se! Jag var skitnervös för sövningen och ev. illamående efteråt, och självklart även för smärtan, men allt har gått över förväntan. Märkte inget av sövningen, plötsligt vaknade jag upp i min säng, trött men mådde hur bra som helst. Drack snabbt nyponsoppa, åt mackor och drack te - inget illamående över huvud taget. Åkte hem efter tre timmar. Visst spänner det och gör ont i brösten, fram för allt från liggande till sittande, men inte i närheten av vad jag trodde att det skulle göra. Lycka till!

Gilla

Ankipanki

Kvinna ·

14 okt, 2014

Jag skall operera mig den 30 okt. Känns som en evighet tills dess ;) Ja hos Patrik på L&E. Vilket datum har du för OP?
Gilla

Courtesy

Kvinna ·

14 okt, 2014

Har precis opererats och kommit till hotellrummet. Just nu -ta i trä- mår jag så oförskämt bra! Lycka till alla som opereras kommande tiden! :)
Gilla

Erriicca

Kvinna ·

14 okt, 2014

Ja Jätte roligt men jag börjar bli nervös! :)

Gilla

Cheetah

Kvinna ·

14 okt, 2014

hubbabubba skrev:
Hej alla! Op blev av i torsdags. Blev färdig strax efter midnatt. Tog lite drygt 6 timmar. Det värsta har lagt sig nu men långt ifrån mitt normala jag hehe detta va en pärs vill jag lova å jag e glad att jag nu gått igenom den värsta biten (om allt går som det ska) :-)
Härligt att det har gått så bra! Hur känns det nu att ha riktiga lökar :-D?
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

14 okt, 2014

Courtesy skrev:
Har precis opererats och kommit till hotellrummet. Just nu -ta i trä- mår jag så oförskämt bra! Lycka till alla som opereras kommande tiden! :)
Åh vad skönt att det gått så bra!!!!! Grattis!!!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

14 okt, 2014

nyaboobs skrev:
Opereras imrogon, är så jävla nervös idag!! Några peppande ord?
Lycka till !!!!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

14 okt, 2014

Hej ni som opererats! Har ni känner av nått av den där uppblåsta magen som man hört om!?
Gilla

Katri77

Kvinna ·

14 okt, 2014

CillaMilla

Ohjaaa, varit svullen som en boll sen typ dag 2. (Dag 11 efter op idag)

Medicinerna, avsaknaden av träning (rör normalt på mig väldigt mycket i jobbet) etc.

Känner verkligen att det finns en jävla massa vätska i kroppen.

MEN har annars mått oförskämt bra sedan op. Lämnade kliniken två timmar efter jag vaknade ur narkosen. 

Tog sista antibiotikan igår och även slutat med morfin för en vecka sedan, någon enstaka alvedon sedan dess.

Så nu hoppas jag kroppen återgår till sitt vanliga tillstånd och svullnaden börjar avta ;)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem