Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

Vkac

Kvinna ·

15 okt, 2014

CillaMilla skrev:
Hej ni som opererats! Har ni känner av nått av den där uppblåsta magen som man hört om!?
Ja, jag såg verkligen gravid ut :-) Skrämde nästan mig själv :-) Men nu är det bättre. Efter första op för 7,5 år sedan fick jag ingen uppsvälld mage... Så det är inget man måste få... Det gjorde ju inte ont i magen iallafall men såg lite komiskt ut...
Gilla

Carr

Kvinna ·

15 okt, 2014

Gjorde min op igår mellan 13-15 ca. Sen sov jag som en stock till 19.20. Alltså ingen sömn i natt :P Magen extremt uppblåst!!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

15 okt, 2014

Katri77 skrev:

CillaMilla

Ohjaaa, varit svullen som en boll sen typ dag 2. (Dag 11 efter op idag)

Medicinerna, avsaknaden av träning (rör normalt på mig väldigt mycket i jobbet) etc.

Känner verkligen att det finns en jävla massa vätska i kroppen.

MEN har annars mått oförskämt bra sedan op. Lämnade kliniken två timmar efter jag vaknade ur narkosen. 

Tog sista antibiotikan igår och även slutat med morfin för en vecka sedan, någon enstaka alvedon sedan dess.

Så nu hoppas jag kroppen återgår till sitt vanliga tillstånd och svullnaden börjar avta ;)

Skönt att höra! Hur länge SKA man äta antibiotika och morfin enligt läkaren?
Gilla

Katri77

Kvinna ·

15 okt, 2014

Antibiotikan skulle jag ta i sju dagar (var dock en 10dagars kur, så jag tog även de sista tabletterna), morfinet skulle tas vid smärtgenombrott, gärna tillsammans med alvedon, för bästa efftekt. Åt morfin de första 3 dagarna, klarade mig bra utan efter det. Samt fick jag arcoxia utskrivet som är smärtstillande och anti-inflammatoriskt och långtidsverkande, tog dessa i 9-10 dagar.

Hör med kirurgen vad som gäller för dig. Verkar variera en del. Vet att vissa får antibiotikan intravenöst under op och behöver inte äta det efteråt.

Är själv lite anti mot piller i allmänhet, men efter en op behöver kroppen hjälp att läka, så fick jag tänka iaf haha.  

Gilla

hubbabubba

Kvinna ·

15 okt, 2014

Cheetah skrev:
hubbabubba skrev:
Hej alla! Op blev av i torsdags. Blev färdig strax efter midnatt. Tog lite drygt 6 timmar. Det värsta har lagt sig nu men långt ifrån mitt normala jag hehe detta va en pärs vill jag lova å jag e glad att jag nu gått igenom den värsta biten (om allt går som det ska) :-)
Härligt att det har gått så bra! Hur känns det nu att ha riktiga lökar :-D?
Haha det känns skitskumt. Jag har ju inte ens sett dom än men dom syns ju helt klart. Går omkring här hemma å skämtar å kråmar mig för fullt så vi skrattar rätt mkt här hemma jag å ungarna. Ska tillbaka på tisdag så då får jag förhoppningsvis se dom på "riktigt" haha det som är jobbigast nu är alla skavsår å trycket från gördel, bh å alla förband å sen springa runt med dessa slangar å påsar (3 st dränerings slangar) har inte varit ute bland folk än, vet inte riktigt vart jag ska göra av allt som hänger. Ser ju inte så jätte fräscht ut :-D
Gilla

Vkac

Kvinna ·

15 okt, 2014

Jag var på mitt första återbesök idag. Allt såg bra ut. Snittet läker som det ska. Inga tecken på komplikationer än så länge iallafall. Hoppas att det fortsätter så :-)
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

15 okt, 2014

Vkac skrev:
Jag var på mitt första återbesök idag. Allt såg bra ut. Snittet läker som det ska. Inga tecken på komplikationer än så länge iallafall. Hoppas att det fortsätter så :-)
Nice!!!! Hur känns det annars? En vecka kvar för mig ....
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

15 okt, 2014

hubbabubba skrev:
Cheetah skrev:
hubbabubba skrev:
Hej alla! Op blev av i torsdags. Blev färdig strax efter midnatt. Tog lite drygt 6 timmar. Det värsta har lagt sig nu men långt ifrån mitt normala jag hehe detta va en pärs vill jag lova å jag e glad att jag nu gått igenom den värsta biten (om allt går som det ska) :-)
Härligt att det har gått så bra! Hur känns det nu att ha riktiga lökar :-D?
Haha det känns skitskumt. Jag har ju inte ens sett dom än men dom syns ju helt klart. Går omkring här hemma å skämtar å kråmar mig för fullt så vi skrattar rätt mkt här hemma jag å ungarna. Ska tillbaka på tisdag så då får jag förhoppningsvis se dom på "riktigt" haha det som är jobbigast nu är alla skavsår å trycket från gördel, bh å alla förband å sen springa runt med dessa slangar å påsar (3 st dränerings slangar) har inte varit ute bland folk än, vet inte riktigt vart jag ska göra av allt som hänger. Ser ju inte så jätte fräscht ut :-D
Oj oj ... Låter ju jättekobbigt! Men bra att ni kan skratta åt det! Först att du längtar till tisdag!!!!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

15 okt, 2014

Katri77 - ok! Hur är det för er som op hos laser och estetik!? Med medicineringen efteråt!?
Gilla

Erriicca

Kvinna ·

16 okt, 2014

Nu äntligen sitter jag på kliniken och väntar på att opereras! Jag ätr sjukt nervös nu och vrål hungrig!

Gilla

Vkac

Kvinna ·

16 okt, 2014

Åh vad spännande :-) Allt kommer gå jättebra ska du se!!!
Gilla

ung tant

Kvinna ·

16 okt, 2014

Hoppas det går bra för er som opereras idag!

Jag skulle också opererats idag, men igår eftermiddag fick jag ett samtal från operationskoordinatorn, att operationen blivit inställd.

Så nu väntar jag på ny tid. Så drygt när man har väntat och laddat och planerat och pusslat med barnvakter osv :( Men men, det är som det är. Klart att akuta operationer ska få gå före.

Gilla

Vkac

Kvinna ·

16 okt, 2014

ung tant skrev:

Hoppas det går bra för er som opereras idag!

Jag skulle också opererats idag, men igår eftermiddag fick jag ett samtal från operationskoordinatorn, att operationen blivit inställd.

Så nu väntar jag på ny tid. Så drygt när man har väntat och laddat och planerat och pusslat med barnvakter osv :( Men men, det är som det är. Klart att akuta operationer ska få gå före.

Men fy vad trist!!! Jag hade blivit jättebesviken! Men som du skriver, det är som det är. Vad göra? Hoppas du får en ny tid snart!
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

16 okt, 2014

Min operation gick bra i förrgår :) Skönt att operationen äntligen är gjord! :D

Tycker synd om dej ung tant! :( Man går o hoppas och förbereder sej massa... :/

Gilla

ung tant

Kvinna ·

17 okt, 2014

Tack :) Klart jag blev besviken som sjutton. Men sen skäms man nästan lite.. jag är ju inte sjuk eller så. Bara lite missbildad ;)

Gilla

Fredag

Kvinna ·

17 okt, 2014

CillaMilla, varför har du dräneringsslangar kvar?

Grattis tll nya bysten!

Gilla

Cheetah

Kvinna ·

17 okt, 2014

Nu ligger jag nyritad och väntar på min tur :)
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

17 okt, 2014

ung tant skrev:

Tack :) Klart jag blev besviken som sjutton. Men sen skäms man nästan lite.. jag är ju inte sjuk eller så. Bara lite missbildad ;)

Haha, nej du ska inte skämmas, fast jag förstår hur du tänker, jag hade säkert oxå skämts lite för man varit lite ego. Men det är en naturlig reaktion, klart man blir ego o besviken när man väntat o sånt! Haha, "missbildad" va söt du är. Tror att du är superfin, och ännu finare kommer du känna dej när du fått dina efterlängtade bröst! :D Jag kan i alla fall säga det att jag känner mej finare, eller vet att jag kommer känna mej finare när svullnaden har lagt sej. Nu går jag runt med strutar ;) 

Gilla

fisalotta

Kvinna ·

17 okt, 2014

Cheetah skrev:
Nu ligger jag nyritad och väntar på min tur :)

Åh vad spännande! Lycka till! :)

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

18 okt, 2014

Hur har det gått cheetah?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem