Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silicon dream profilbild

Silicon dream

Man ·

19 jul, 2014

Vi som ska opereras i oktober 2014

Bröstförstoring

Hittar ingen tråd för oss som ska opereras i oktober så jag tänkte starta en tråd för oss där vi kan prata av oss, få råd, tips, stöttning och pepp.

385

Sortera efter

Chiick

Kvinna ·

27 aug, 2014

Hoppar in här! Blir troligtvis op den 9 oktober
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

27 aug, 2014

Ska nog kontakta proforma... Och kolla vad dom säger! Örjan ska ju va bra......
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

27 aug, 2014

CillaMilla, förstår att det känns skit efter att ha fått ett sånt utlåtande när du har gått och hoppats och drömt.. :( Men ge inte upp! Det finns massvis av kliniker. Se till att hitta en du litar på bara, så du inte tar någon som erbjuder hjälp men som ändå verkar lite skum.. En jag känner opererade sej på en klinik i Malmö. Den heter Bröstkliniken och hennes kirurg hette Göran Sanden. Men nu när jag googlade på det så hittade jag ingen hemsida till dom... Men hon blev i alla fall väldigt nöjd. Men hör runt med folk du känner som har opererat sej. Kolla forum. Skriv en tråd här på forumet och fråga efter kliniker :) Jag har varit på Citadellkliniken i Landskrona och ska operera mej där, är väldigt nöjd med deras bemötande och så, känns tryggt. Lycka till! Styrkekramar till dej! :)

Gilla

Chiick

Kvinna ·

28 aug, 2014

Bara jag som blev nervös så fort man bokat tiden :o?
Gilla

Sommar2015

Kvinna ·

28 aug, 2014

Idag är det exakt 6 veckor kvar! Längtar verkligen, och tänker på det mest hela tiden :) Testade att lägga in 4,5 dl vatten i en sportbh igår, och det kändes alldeles lagom och jag blev verkligen ännu mer taggad :)

Gilla

fisalotta

Kvinna ·

28 aug, 2014

Chiick skrev:
Bara jag som blev nervös så fort man bokat tiden :o?

Det var jag med! Och när jag skulle klicka på "skicka" på mailet där det stod att tiden jag blev erbjuden passar bra, shit, det var läskigt! Haha. Sen var jag nervös någon dag men nu är jag bara grymt förväntansfull! :) Men oron för komplikationer finns där... 

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

28 aug, 2014

Tack finalist!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

28 aug, 2014

Men nu händer det grejer hörni! Så jag behöver jag massa råd och tips!!!!! Har idag först bokat tid för konsultation på laser och estetik den 17 sep hos patrik höjjer! Och sen konsultation OCH OPERATION på proforma hos Örjan den 29/10! Till proforma kunde man skicka bilder via mail och få förslag på vad som behövs göras och sen komma ner för konsultation och op samma dag! Detta känns lite sådär för mig, då man undrar om dom verkligen kan göra allt seriöst så snabbt!? Men har bara hört bra om båda kirurgerna!!! Tänkte att jag kanske hinner få råd och rön av Örjan via mail innan jag åker på konsultation den 17:e sep och sen utöver det bestämma vart och hur jag ska göra!? Örjan vs Patrik?? Tyck till!
Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

28 aug, 2014

Finalist skulle va fisalisa ;)
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

28 aug, 2014

CillaMilla skrev:

haha, tänkte nästan det ;) 

Gilla

Chiick

Kvinna ·

28 aug, 2014

Jag kan inte heller tänka på något annat! Ska bli så kul att det äntligen blir av när man velat göra det så länge. Som du skrev, det är klart man är orolig för komplikationer. Men jag tycker dom flesta här inne är så öppna på korrigeringar, men jag känner att sålänge det inte är något allvarligt så vill jag helst inte göra någon korr. Det finns ju alltid en risk att något går fel vi en op. så att utsätta sig för flera är inget jag har lust med :P

Gilla

fisalotta

Kvinna ·

28 aug, 2014

Nej jag vet, det ända som snurrar i huvudet är ju bröstförstoring! Haha :) Äntligen är det man längtat efter hela livet på gång! :D 

Gilla

CillaMilla

Kvinna ·

28 aug, 2014

fisalotta skrev:

CillaMilla skrev:

haha, tänkte nästan det ;) 

Fast det ända rätta är ju fisalotta
Gilla

htb1992

Kvinna ·

29 aug, 2014

Hej tjejer! Jag var på konsultation hos Charles Randquist på VK igår. Vi kom bra överrens och allt kändes rätt, op planerad 21 oktober :-) Känns så spännande att det äntligen är på gång!
Gilla

heisenberg84

Kvinna ·

02 sep, 2014

Nu kan jag kliva in och gå med i den här tråden :)

Gilla

Maria85

Kvinna ·

03 sep, 2014

Hej! Hoppar in här. Ska göra en bröstförstoring samt bukplastik den 22 oktober på polarkliniken i Umeå hos Anders Nilsson. Hade bestämt mig, efter konsultationen, för 500cc hp. Men börjar vela nu. Tänk om det blir för stort på mig? Har ju lite höfter och rumpa men är ändå liten i kroppen. Tänk om man kunde få en efterbild på sig själv i förväg för att kunna välja rätt storlek ;-)
Gilla

Vkac

Kvinna ·

03 sep, 2014

Maria85 skrev:
Hej! Hoppar in här. Ska göra en bröstförstoring samt bukplastik den 22 oktober på polarkliniken i Umeå hos Anders Nilsson. Hade bestämt mig, efter konsultationen, för 500cc hp. Men börjar vela nu. Tänk om det blir för stort på mig? Har ju lite höfter och rumpa men är ändå liten i kroppen. Tänk om man kunde få en efterbild på sig själv i förväg för att kunna välja rätt storlek ;-)
Håller med dig!!! Det där med storleksval är verkligen SVÅRT! Jag har tillsammans med min kirurg valt Mentor 495 cc, anatomiska, hög profil. Jag är mest rädd för att det ska bli för smått. När jag tittar på bilder här på Pof på tjejer med ca 500 cc och samma ursprungsstorlek, så tycker jag oftast det är lagom stort. Men på vissa bilder ser det inte alls stort ut... Ja, man borde vara synsk :-) vill hellre ha lite för stort än lite för litet om jag måste välja..
Gilla

htb1992

Kvinna ·

04 sep, 2014

Jag funderar också kring mitt val av implantat. Storleksmässigt känns det bra med 420cc, det jag funderar på och är nyfiken över är det faktum att vi valde de något bredare implantaten. Någon som har erfarenhet av "smalare" och "bredare" implantat? Bara för att de är bredare blir de väl inte mindre runda och mer "liggandes ovala" hoppas jag? Har mailat dr ang mina funderingar också för att känna mig tryggare i beslutet.

Gilla

Vkac

Kvinna ·

04 sep, 2014

htb1992 skrev:

Jag funderar också kring mitt val av implantat. Storleksmässigt känns det bra med 420cc, det jag funderar på och är nyfiken över är det faktum att vi valde de något bredare implantaten. Någon som har erfarenhet av "smalare" och "bredare" implantat? Bara för att de är bredare blir de väl inte mindre runda och mer "liggandes ovala" hoppas jag? Har mailat dr ang mina funderingar också för att känna mig tryggare i beslutet.

Jag har idag 11,5 cm breda implantat och ska byta till 13 cm breda 7 okt. Har oxå massor av funderingar kring hur man ska tänka i det läget... Har valt hög profil denna gång, hade mellan innan. Charles gjorde mina nuvarande bröst, han är en mycket duktig och kunnig kirurg!
Gilla

Cheetah

Kvinna ·

04 sep, 2014

Jag var på min andra konsultation nu den 3/9. På första konsultationen träffar man bara en sköterska på kkab men nu fick jag träffa kirurgen vilket kändes jätte bra :). Vi bestämde oss för 600cc HP då jag har bred bröstkorg, såg väldigt bra ut i spegeln men ändå 600 :-O. Haha shit, den var jag inte riktigt beredd på :). Undrar om det ens går att klä ner såna implantat.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem