Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
msfix profilbild

msfix

Kvinna ·

30 nov, 2014

Vi som ska opereras vecka 50 (8-14 dec 2014)

Bröstförstoring

Eftersom decembertråden blivit så lång, tänkte jag att vi som ska opereras vecka 50 hade kunnat samlas här med våra funderingar. Det blir lättare att få en överblick vilka vi är och kanske även att det blir lite personligare :). Tänker även att det kan vara kul att fäljas åt under återhämtningen. Hoppas vi blir några stycken här som följs åt.

227

Sortera efter

Annie87

Kvinna ·

09 dec, 2014

Ni som ska operera er hos patrik höijer när har ni tid? Jag ska vara där kl 11 den 12e, är så nervös faktiskt mest fundersam över villen storlek man ska välja & är livrädd för må dåligt efter alltså kräkas då jag gjort det en del förut efter op :-( så vill helst skippa det denna gång men vi får se!
Gilla

Ellen74

Kvinna ·

10 dec, 2014

Hej Annooo! Ska opas hos Patrik imorn 11/12. Supernervös. Drömde inatt att ena bröstet nästan hamnade i armhålan. Men jag mådde bra, stressade till tåget, missade dock det och min kompis som hann med. Hittade sen min bil och ett släp som jag kopplade på och körde hem. Inga problem. Hoppas det går bättre än så imorn.
Gilla

Lumiess

Kvinna ·

10 dec, 2014

Jag ska vara där ca kl 12.15 och hade väl önskat att det kunde varit en morgontid istället för jag är än så länge märkligt lugn men kanske att nervositeten sätter in lagom på fredag morgon..
Gilla

Drutten 76

Kvinna ·

10 dec, 2014

Idag är det min tur! Ska opereras vid 16. Så nu blir det till att proppa i sig frukost, då jag inte får äta sen. Är inte speciellt nervös nu, men kommer säkert att bli... Wish me luck! ;)
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

10 dec, 2014

Lycka till! 👍

Gilla

msfix

Kvinna ·

10 dec, 2014

Good luck!
Gilla

msfix

Kvinna ·

10 dec, 2014

Förresten! Vad har ni fått för regler ang fastan? Jag har fått från midnatt. Det brukar ju vara 6 h som gäller. Jag ska vara på kliniken kl 12. Tänker om jag hinner ta en väldigt tidig kopp kaffe haha. Fast koffein kanske inte är så bra? Får du dricka kaffe idag Drutten 76?
Gilla

msfix

Kvinna ·

10 dec, 2014

Annielilja: Hur har gårdagen och natten gått? Har du det fortfarande relativt bra?
Gilla

Drutten 76

Kvinna ·

10 dec, 2014

Sex timmar innan måste jag vara fastande. Har ej hört något om kaffe, har druckit fem koppar så det hoppas jag! ;) tack förresten!
Gilla

Lumiess

Kvinna ·

10 dec, 2014

Jag har fått rekommendationen att avstå från koffein två timmar innan op.
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

10 dec, 2014

Nu har jag opererats! Gick supersnabbt och fick rulla in på operationsbirdet nästan direkt jag kom till kliniken. Vaknade ur narkosen med väldigt ont men fick morfin och känns nu helt okej. Ska snart åka hem. Eller ja, till mina föräldrar. Så jag inte behöver vara själv första dygnen. Känns äntligen som jag fått den storlek jag ville ha.
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

10 dec, 2014

msfix skrev:
Annielilja: Hur har gårdagen och natten gått? Har du det fortfarande relativt bra?
Det har gått skitbra! Andra natten är avklarad utan problem. Vaknade till vid 04 som jag brukar men somnade om utan att behöva ta piller. Det som är värst är på morgonen när man ska sätta sig upp från att ha legat ner hela natten. Då gör det ont när implantaten tynger ner. Men medicinen tar hand om den smärtan som kommer. Tack och lov för oxycontin och oxynorm! Det blir ett jäkla pillerknaprande men jag gör allt för att hålla smärtan borta och det funkar. Ikväll ska jag tvätta mig lite och se mina nya tuttar för första gången.... Pirrigt!

Gilla

Annielilja

Kvinna ·

10 dec, 2014

Fyrtornet skrev:
Nu har jag opererats! Gick supersnabbt och fick rulla in på operationsbirdet nästan direkt jag kom till kliniken. Vaknade ur narkosen med väldigt ont men fick morfin och känns nu helt okej. Ska snart åka hem. Eller ja, till mina föräldrar. Så jag inte behöver vara själv första dygnen. Känns äntligen som jag fått den storlek jag ville ha.
Härligt att höra!!! Hoppas du blir nöjd denna gången! Bra tt ha föräldrar att åka till. Jag stannar här hos mina ett par dagar till tror jag. Så skönt att bli ompysslad. Man blir ju lite snurrig av alla piller man äter. Haha.

Gilla

msfix

Kvinna ·

10 dec, 2014

Fyrtornet skrev:
Vad skönt att det gick bra för dig. Mysigt att få bli lite ompysslad av föräldrarna också. Hoppas du klarar av att hålla smärtan borta med tabletterna.
Gilla

msfix

Kvinna ·

10 dec, 2014

Annielilja skrev:

msfix skrev:
Det har gått skitbra! Andra natten är avklarad utan problem. Vaknade till vid 04 som jag brukar men somnade om utan att behöva ta piller. Det som är värst är på morgonen när man ska sätta sig upp från att ha legat ner hela natten. Då gör det ont när implantaten tynger ner. Men medicinen tar hand om den smärtan som kommer. Tack och lov för oxycontin och oxynorm! Det blir ett jäkla pillerknaprande men jag gör allt för att hålla smärtan borta och det funkar. Ikväll ska jag tvätta mig lite och se mina nya tuttar för första gången.... Pirrigt!

Åh vad spännande :) de kommer säkert vara fina. Lite nybakta sådär men ändå fina :) Jag hoppas verkligen att jag får det lika hanterligt som du verkar ha det. Jag längtar som en tok tills imorgon när jag läser om er som redan gjort det :)
Gilla

barbieee

Kvinna ·

10 dec, 2014

Nu ligger jag på hotellet (långt att åka så åkte hit idag) imorgon är de min tur är inte ett dugg nervös bara orolig på storleken så ska få be om att testa den igen innan op imorgon fan så skönt detta ska bli dröm som blir sann efter år av väntan hihi
Gilla

Annielilja

Kvinna ·

10 dec, 2014

Nu har jag lagt upp bilder och skrivit om det starka upplevelsen när jag fick se mina bröst för första gången i bloggen! 👍

Gilla

Nezz79

Kvinna ·

10 dec, 2014

Fyrtornet - skönt att op gick bra =) nu har man bara några dagar med ont och sedan blir det bara bättre och bättre

Barbieee och msfix - stort lycka till imorgon!

Annielilja - ska läsa din blogg ikväll.. är så kul och följa den ( läste din op berättelse igår och ska ta tag i och skriva min ikväll) och dina boobisar är ju skitsnygga redan nu såg jag i en annan tråd =) Jag vågar inte riktigt titta på mina än för jag har inte lika mkt tejp runt mina vårdgårdar och de ser ju helt sjukt ut just nu med sömen runt dem :O

Gilla

msfix

Kvinna ·

10 dec, 2014

Annielilja: Gud vad snygga de är redan nu!Grattis! Det måste ha varit superpirrigt att få se dem första gången.
Gilla

msfix

Kvinna ·

10 dec, 2014

Barbieee: Skönt att vara framme i god tid och slippa köra hemifrån tidigt. Hur dags skulle du vara där? Du har säkert skrivit det men orkar inte leta, haha. Jag har nu lämnat iväg mina barn till deras farmor. Har även tagit min första penicillinkapsel så jag har påbörjat operationsförberedelserna. Jag ska vara på kliniken kl 12 så jag hinner packa ner tandborste etc imorgon bitti. Ganska skönt att slippa stressa. Jag är lite av ett kontrollfreak så det är skönt att kunna kolla igenom väskan några extra ggr. Väl på kliniken är jag i deras händer ;) Vi ses kanske där :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem