msfix
Kvinna ·
30 nov, 2014
Vi som ska opereras vecka 50 (8-14 dec 2014)
BröstförstoringEftersom decembertråden blivit så lång, tänkte jag att vi som ska opereras vecka 50 hade kunnat samlas här med våra funderingar. Det blir lättare att få en överblick vilka vi är och kanske även att det blir lite personligare :). Tänker även att det kan vara kul att fäljas åt under återhämtningen. Hoppas vi blir några stycken här som följs åt.
Sortera efter
barbieee
Kvinna ·
15 dec, 2014
Annielilja
Kvinna ·
15 dec, 2014
Lumiess
Kvinna ·
15 dec, 2014
Tror de är en kombo av antibiotikan samt morfin, Antibiotika brukar fucka upp magen totalt samt att morfin blir man lätt förstoppad av så tror de blir lite kaos där inne :/
Ah, misstänkte att det kunde vara antibiotikan ja.. och morfinet. Men ska försöka att trappa ner morfinet nu inom ett par dagar så kanske det lägger sig. Smärtan är ändå hanterbar som det känns idag.
Lumiess
Kvinna ·
15 dec, 2014
Oj, 4 kg! Hur fort gick det egentligen? Du måste ha förlorat kilona snabbt också, haha..
Annielilja
Kvinna ·
15 dec, 2014
Oj, 4 kg! Hur fort gick det egentligen? Du måste ha förlorat kilona snabbt också, haha..
Lumiess
Kvinna ·
15 dec, 2014
Så du gick alltså upp 4 kilo på en dag, av själva operationen? Då måste det varit en massa vätska som samlats iom detta då, eller..? Skönt att det försvann så snabbt iaf då :)
Annie87
Kvinna ·
16 dec, 2014
Lumiess
Kvinna ·
16 dec, 2014
Jotack, jag mår också bättre idag, det värsta börjar klinga aved smärtstillande nu.. lördag och söndag var ett helvete så det är så himla skönt att det börjar släppa nu. Ska sluta med oxycodonen idag så får jag hoppas att magen återfår sin tidigare form.
Kollar såklart till brösten dagligen och de ser ju riktigt bra ut idag. Igår så var de mer på olika höjd men på bara ett dygn så har de alltså börjat "rätta till" sig, vilket är positivt! Enda kruxet idag är att jag måste ta mig in till kliniken och hämta en ny läk-bh i rätt storlek, de gav mig en small och jag behöver en medium..
msfix
Kvinna ·
16 dec, 2014
Annielilja
Kvinna ·
16 dec, 2014
Annie87
Kvinna ·
17 dec, 2014
Lumiess
Kvinna ·
17 dec, 2014
msfix
Kvinna ·
17 dec, 2014
msfix
Kvinna ·
17 dec, 2014
Princess
Kvinna ·
18 dec, 2014
Jag tog mitt sista OxyNorm piller igår morse. Hade gärna tagit fler för jag har fortfrande jäkligt ont. Men eftersom att dom är så starka så kanske det är bra om man försöker klara sig utan. Hoppas verkligen det blir bra snart för nu börjar det bli riktigt jobbig samt jävligt långtråkigt när man inte kan hitta på något. Hur upplever ni smärtan nu? Min värsta smärta sitter precis vid ena ärret fast innanför liksom. Hugger & bränner som tusan ;( Sen är det förstås sjukt obehagligt med trycket över brösten & att allt är så jäkla stenhårt, plus att jag går som en gammal tant då hela jag har blivet hur setel som helst :/ Magproblemet börjar bli bättre, klarade av nr 2 igår & idag å jag blev så jäkla lycklig att det gick :D Är fortfarande helt uppblåst & ser gravid ut ;) Men det känns iaf helt underbart att den biten börjar bli bättre.
Jag har ingen aning om jag är nöjd med storleken då inget är klart än,vissa dagar känns det bra å vissa dagar känns de lite för litet å vissa dagar känns det lite för stort men jag är mest jävligt less på dom nu bara för att dom är så jävla stel och orörlig :D haha
Hur går det med rökningen Lumiess?
Annielilja
Kvinna ·
18 dec, 2014
msfix
Kvinna ·
18 dec, 2014
Princess
Kvinna ·
18 dec, 2014
Å vad härligt för er Annielilja & msfix 👍 Läääängtar tills jag oxå kommer dit & kan leva normalt igen :)
msfix
Kvinna ·
18 dec, 2014
Å vad härligt för er Annielilja & msfix 👍 Läääängtar tills jag oxå kommer dit & kan leva normalt igen :)
Lumiess
Kvinna ·
19 dec, 2014
Mår bättre och bättre och har tagit ganska långa promenader sedan i måndags, vilket jag tror hjälpt mycket i återhämtningen. Känner ju att det spänner mer i brösten när jag vaknar på morgonen och för mycket stillasittande har inte fungerat för mig iaf. Slutade helt med Oxycodonen i onsdags har jag för mig och magen mår redan så mycket bättre.. allt går åt rätt håll och jag är så glad över mina nya bröst!
Princess; jag har varit rökfri i två veckor idag och tänker fortsätta på denna bana. Är dock sjukt sugen på snus ännu :/ Hur går det för dig?
Tror de är en kombo av antibiotikan samt morfin, Antibiotika brukar fucka upp magen totalt samt att morfin blir man lätt förstoppad av så tror de blir lite kaos där inne :/