Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop februari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation i februari 2013.
592

Sortera efter

Findussen

Kvinna ·

05 feb, 2013

Hej kära tuttvänner! kopierar min text fråm ett annat forum till er: "Igår var jag på konsultation hos Jörg, hans enda faktiska åsikt gällande mitt val var att mina förutsättningar såg helt annorlunda ut på bild och i verkligheten, han ville inte utföra en vårtgårdsplastik på mig om jag inte var fast bestämt att jag ville. Han så att mina proportioner till ett 450cc implantat kommer att se helt annorlunda ut och att dom inte alls kommer att upplevas som stora i proportion till brösten. Han visade mig bilder på tjejer med samma mått på vårtgården som mig och det såg väldigt fint ut! Han skrev även svart på vitt att om jag inom de närmsta 4 åren känner att resultatet med vårtgården ändå inte bllir som jag tänkt mig får jag en vårtgårdsplastik hos honom för 13, 000:- (de pengar jag får tillbaka nu). Som egentligen kostar 25, 000:- . Detta för han tror att mitt resultat kommer bli som önskat ändå och han vill inte lägga snitt i onödan som riskerar att bli fula! Jag får alltså tillbaka 13000 kr som jag kommer att spara undan om jag inte blir nöjd så åker jag bara tillbaka och utför en separat vårtgårdsplastik! Känns otroligt tryggt och skönt!!! " Nu är jag alltså vaken och pigg och har haft besök i några timmar! Jag mår otroligt bra men nästan ingen smärta alls, om jag ställer mig kan de spänna lite men absolut ingen smärta utan mest obehag! Vill också berätta för er att om jag kunde skulle jag pussa Jörg om och om igen, han har varit fantastisk! Han skrev på min begäran ett kontrakt gällande framförplacering vid komplikationer, detta gick han med på för att jag hade nog med bröstvävnad för en framförplacering om detta är nödvändigt, han sa också att vissa blir sura när han inte går med på detta men han man ingen egen bröstvävnad är detta näst intill omöjligt! Vi bestämde oss tillslut för 440cc vilket jag känner mig otroligt nöjd med nu i efterhand när jag kollar på dem! Kommer att ladda upp en bild och skriva operationsberättelse inom närmsta timman så fårans se hur allt ser ut och höra min berättelse när den ännu är färsk! Semlan83 vore riktigt kul att ha någon att prata med imorgon en snabbis! LYCKA TILL! Och glöm inte kolla in min profil om ett tag så lägger jag upp bilder och berättelse! Fan vad jag mår bra, underbart!!
Gilla

Minisken

Kvinna ·

05 feb, 2013

Findussen skrev:
LYCKA TILL! Och glöm inte kolla in min profil om ett tag så lägger jag upp bilder och berättelse! Fan vad jag mår bra, underbart!!

Åh, vad glad jag är för din skull! Jag ska till Citadell nästa vecka, börjar bli nervös men din historia var så go att läsa! Håll gärna en tumme för mig på måndag! Väntar på dina bilder med spänning! 🙂
Gilla

Maninna

Kvinna ·

06 feb, 2013

Färdig! :) Nyss hemkommen från kliniken. Det gick jättebra och jag tror att stl passar mig. Det blev 275 i ena och 325 i andra. Narkosen och opn gick jättebra! Känner mig pigg och har inte alls haft så ont som jag trodde att jag skulle ha :)
Gilla

zyn

Kvinna ·

06 feb, 2013

Härligt! Hoppas på fin å snabb läkning :-)
Gilla

Nolitaa

Kvinna ·

06 feb, 2013

Ligger på mitt rum å väntar på att rulla in på operationssalen :) känns bra!! Ulf är så bra så jag känner mig i trygga händer :)
Gilla

Anonym användare

06 feb, 2013

stort grattis till alla er som genomfört era op! jag önskar så att jag var på andra sidan nu och hade det avklarat! man nojar så de här sista dagarna....... 
Gilla

Kakan14

Kvinna ·

06 feb, 2013

Opererade mig igår, ångrar mig. Har så sjukt ont.
Gilla

Shannon1

Kvinna ·

06 feb, 2013

Kakan14 skrev:
Jag lovar, det blir bättre! Opererade mig i fredags, går och idag är det betydligt bättre än dom första 3 dagarna. Såvtro mig,det gåröver!
Gilla

Findussen

Kvinna ·

06 feb, 2013

Kakan14 skrev:
Usch usch så ska du inte känna! För mig känns de som den bästa dagen i mitg liv! Var inte rädd att be om morfin! Jag är nog hög på både livet och morfinen, den är underbar! Vart har du ont? Ryggen, armarna, magen eller brösten? För mig känns brösten endast som 2 cementklumpar men armarna och ryggen stramar lite!
Gilla

robiin

Kvinna ·

06 feb, 2013

Kakan14 skrev:

Jag har också ont, men de är bara uthärda! Tänk på att det är några få dagar av smärta, av alla i resten av ditt liv med dina nya tuttar! Jag tittar på andras bilder och texter från första veckan, det får mig att må bättre. Hoppas du mår bättre snart! 
Gilla

Cazze

Kvinna ·

06 feb, 2013

linaslina skrev:
stort grattis till alla er som genomfört era op! jag önskar så att jag var på andra sidan nu och hade det avklarat! man nojar så de här sista dagarna....... 
Åh jag vill också bara aha det gjort! Men nu är det mindre än 2v kvar! Va och hälsade på på kliniken idag och kollade runt lite innan jag skulle träffa min kirurg! Kändes sjukt bra! Men nojjar också vääääldigt mycket!
Gilla

Maninna

Kvinna ·

06 feb, 2013

Det känns fantastiskt att det är gjort. Och jag är så nöjd med Proformaclinic, riktigt mysig stämning med levande ljus och go personal. Lycka till alla ni som har det spännande framför er!
Gilla

Anonym användare

06 feb, 2013

Den 28e är det min tur! 350cc mentor texturerade HP. Delvis bakom tror jag han prata om. Ville ha bakom men jag litar på honom :))
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

06 feb, 2013

Maninna skrev:
Det känns fantastiskt att det är gjort. Och jag är så nöjd med Proformaclinic, riktigt mysig stämning med levande ljus och go personal. Lycka till alla ni som har det spännande framför er!
Härligt att du är nöjd!!:)) jag ska oxå opa mig där och hos Örjan men ska boka om till i början av Mars. Var hos läkaren igår på sjukhuset i ett annat ärende och frågade sköterskan om det är för kort varsel för mig att opas om två veckor och hon berättade att hon jobbat på proforma och att det är en superbra klinik och att Örjan är den bästa av alla dom:))) jag är sjukt nöjd med mitt val av klinik och doktor!! Längtar!!
Gilla

Maninna

Kvinna ·

06 feb, 2013

Så roligt att höra! Ja, mitt intryck av honom är att han är väldigt noga och ärlig :)
Gilla

Shannon1

Kvinna ·

06 feb, 2013

Åh! Fick sånt lyckorus precis, på fredag blir jag äntligen av med stygnen och tejpen! Helt sjukt vad handikappad man känner sig med hela bröstkorgen (typ) tejpad, man r ju livrädd att det ska lossa! Och värsta smärtan har lagt sig nu också. Hade min dotter i famnen och gosade idag för första gången sedan op . Och grattis alla ni andra som är nyopade!
Gilla

Anonym användare

07 feb, 2013

åh vad mysigt! är oxå en grej jag nojar över, hur ska jag och barnen klara oss från de? min son är besatt av mig och vill va i famneb och mysa, helst hud mot hud när han ska sova.. hur ska de gå? kan man inte kramas lite försiktigt innan? hihi, hur nu de ska gå me en 2,5 åring..
Gilla

Shannon1

Kvinna ·

07 feb, 2013

linaslina skrev:
åh vad mysigt! är oxå en grej jag nojar över, hur ska jag och barnen klara oss från de? min son är besatt av mig och vill va i famneb och mysa, helst hud mot hud när han ska sova.. hur ska de gå? kan man inte kramas lite försiktigt innan? hihi, hur nu de ska gå me en 2,5 åring..
Jo klart man kramas försiktig ;-) min dotter är dock i en liten trotsålder tror jag, för innan har inte alls varit så "famnig", men nu, bara för att hon ej kan så ska hon ;-)
Gilla

Miss_Smula

Kvinna ·

07 feb, 2013

Imorgon ör det min tur! Ska snart köra iväg barnen till mina föräldrar där de ska få vara till på lördag, jag våndas också över att inte kunna gosa ordentligt med dom :( De ringde från kliniken tidigare idag och ville gå igenom allt innan operationen, att jag skulle fasta 6 timmar innan, ha med mig bekväma kläder osv, det gör verkligen att man känner sig trygg och väl omhändertagen :) Är inte det minsta nervös utan ser bara fram emot imorgon och sommaren!
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

07 feb, 2013

Miss_Smula skrev:
Imorgon ör det min tur! Ska snart köra iväg barnen till mina föräldrar där de ska få vara till på lördag, jag våndas också över att inte kunna gosa ordentligt med dom :( De ringde från kliniken tidigare idag och ville gå igenom allt innan operationen, att jag skulle fasta 6 timmar innan, ha med mig bekväma kläder osv, det gör verkligen att man känner sig trygg och väl omhändertagen :) Är inte det minsta nervös utan ser bara fram emot imorgon och sommaren!
Lycka till!!!! Hur gamla är dina barn? Jag känner samma sak, min stor är 6 år och förstår ju men min nyss fylls 1 år är ju van att gosa, busa och att jag tar nätter och sånt..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem