POFbrons
Kvinna ·
09 dec, 2012
Vi som skall göra bröstop februari 2013
BröstförstoringEn tråd för er som skall göra bröstoperation i februari 2013.
Sortera efter
Newbreasts
Kvinna ·
08 feb, 2013
Ehh, jag kan inte så ingående, men man äter järntabletter när man är gravid för att behålla bra järnvärde. Jag antar att det är för att man tillverkar en massa blod till barnet.
Det är nåt om att man får bättre syretransport i kroppen och det är bra när man förlorar blod, vilket man kan göra vid en operation.
Hoppas du blev klokare på det svaret, för ja själv känner mig nästan mer förvirrad nu...haha
Gilla
minis
Kvinna ·
09 feb, 2013
Ah okej. Ja jag har också hört att järntillskott är bra närman förlorar blod, som tex vid mens. :) har faktiskt köpt järntabletter för att jag läst andra som gjort det. Men nu vet jag ju vad det är bra för ;)
Gilla
Minisken
Kvinna ·
09 feb, 2013
Min kirurg ska att man inte ska äta något annat än bra mat.. Så jag har inte vågat göra det.. Jag tänker vara sådär löjligt lydig och snäll som jag inte är annars.. Haha! 😉
Gilla
Findussen
Kvinna ·
09 feb, 2013
Shannon1 skrev:
Har återbesök idag och ska ta stygnen, är livrädd för detta ;-) att det ska göra helt galet ont! Håll tummarna för mig är ni snälla ;-)Gilla
Sema
Kvinna ·
09 feb, 2013
Hej alla!
Ska opa mig på tisdag men har blivit extremt sjuk :-( någonstans mellan influensa och lunginflammation... Är så nojjig över att inte få opa mig. Ska ringa dem direkt på måndag morgon och höra. Men vad tror ni? Är det rent kört för min del nu?? Har haft 39 i feber både igår och idag och är snuvig och hostig :-(
Gilla
Fjoff82
Kvinna ·
09 feb, 2013
Jag skulle inte opas med en infektion/virus i kroppen. Bra att vara frisk och stark så man orkar läka operationen psykiskt och fysiskt.
Gilla
Miss_Smula
Kvinna ·
09 feb, 2013
Hej på er!
Nu ligger jag här i soffan och sneglar ner på mina nya bröst, märklig känsla! :)
Allt gick jättebra och jag åkte hem några timmar efter operationen men jag mår ganska illa och det känns som en elefant sitter ovan på min bröstkorg, men det skulle vara helt normalt i början.
Så skönt att det äntligen är gjort, nu ska jag bara läka och njuta av min nya kropp :)
Gilla
Katja
Kvinna ·
09 feb, 2013
Miss_Smula skrev:
Hej på er!
Nu ligger jag här i soffan och sneglar ner på mina nya bröst, märklig känsla! :)
Allt gick jättebra och jag åkte hem några timmar efter operationen men jag mår ganska illa och det känns som en elefant sitter ovan på min bröstkorg, men det skulle vara helt normalt i början.
Så skönt att det äntligen är gjort, nu ska jag bara läka och njuta av min nya kropp :)Gilla
Anonym användare
09 feb, 2013
Nu har jag varit på konsultation och är supernöjd! Så ni är det verkligen bestämt att jag får mina boobs den 28!! :)
Gilla
minis
Kvinna ·
09 feb, 2013
Tjejer, jag opereras på onsdag! Kan jag sola solarium nu dagarna innan?
Vill gärna ha lite färg nu och man kan ju inte sola på ett par veckor sedan..
Gilla
Camilon
Kvinna ·
09 feb, 2013
11/2 är det dags för mig, Citadell i Landskrona! Nervöst och pirrigt!
Gilla
Beckboop
Kvinna ·
09 feb, 2013
Nu är det nära!!! :D
Minis: Du kan sola nu i helgen. Men om jag hade varit dig, så hade jag låtit huden vila dom sista 2-3 dagarna så huden hinner att återhämta sig! :)
Gilla
Beckboop
Kvinna ·
09 feb, 2013
Huden kommer ju utsättas för väldigt stora påfrestningar under och efter operationen!
Man trorkar ju ut sin hud och påverkar elasticiteten när man solar
Gilla
minis
Kvinna ·
09 feb, 2013
Beckboop skrev:
Huden kommer ju utsättas för väldigt stora påfrestningar under och efter operationen!
Man trorkar ju ut sin hud och påverkar elasticiteten när man solar
Ja precis, det var så jag tänkte också. Men sen samtidigt hade det varit skönt att få lite färg nu innan op.. Så att det håller i sig ett par veckor kanske.. Min hudton matchar snön just nu känns det som! Och det blir inte bättre av att många på jobbet varit utomlands just nu och kommer hem solbrända och fräscha... Men tack för svaret! Och lycka till, du opas dagen innan mig ju :)
Gilla
Beckboop
Kvinna ·
09 feb, 2013
Ja det förstår jag! Jag är själv "beroende" av att vara brun, men har även turen att kunna bevara min bränna från sommaren väldigt läng så jag slipper solarie! Men gör så att du solar i helgen, så har du fått lite färg iallafall! :)
Själv har jag "turen" att jobba med bara killar/män som inte är speciellt fåfängda och är heeeelt vita, så jag slipper den ångesten! (jag jobbar som snickare)
Ja det gör jag, så nu är det snart dax!! Tack! Lycka till du med!! :)
Gilla
minis
Kvinna ·
09 feb, 2013
Jaa okej, vilken tur du har! Jag fuskar ju med melanotan, men fick sluta n innan op på grund av att jag inte vill ha fula ärr. Får börja om ett par månader igen istället. :)
Gilla
Taxörat
Kvinna ·
09 feb, 2013
Idag har jag varit hos Patrik på L&E på konsultation. Jag hade bestämt att jag skulle ha framförbröst, men det tyckte inte Patrik. Jag har nämligen alldeles för lite egen vävnad. Stor risk för synlig kant i klyftan och överkanten.
Istället blir det delvis bakom (Dual Plane 3 eller 4) och 500 cc runda, släta medel. Det var inte så att han vägrade, men han rekommenderade verkligen att jag inte skulle lägga framför. Och jag litar på honom till 100%.
Hela konsultationen tog 1,5 timme.
Det känns jättebra att allt är bestämt nu. Det är bara att betala och invänta den 28/2. Jag är jätteglad. 👍
Gilla
Taxörat
Kvinna ·
09 feb, 2013
Snula skrev:
Nu har jag varit på konsultation och är supernöjd! Så ni är det verkligen bestämt att jag får mina boobs den 28!! :)Samma här! Visst är dom underbara på L&E! Och Patrik förklarade så himla pedagogiskt och bra.
Gilla
Anonym användare
09 feb, 2013
Verkligen! Så himla mycket bättre än konsultation på strandkliniken!! Och det var jätteskönt att få både testa implantaten och se på 3D simulatorn! :)
Gilla
Beckboop
Kvinna ·
09 feb, 2013
Vad/hur mycket ska du lägga in Snulan? Hur va det att få se ungefär hur det skulle bli..?! :)
Gilla