Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop februari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation i februari 2013.
592

Sortera efter

Taxörat

Kvinna ·

09 feb, 2013

minis skrev:
Jaa okej, vilken tur du har! Jag fuskar ju med melanotan, men fick sluta n innan op på grund av att jag inte vill ha fula ärr. Får börja om ett par månader igen istället. :) 

Vad är melatonan? Låter intressant.

Gilla

Beckboop

Kvinna ·

09 feb, 2013

Melatonan gör så att mer melanin bildas i huden och det innebär att den tål mer solljus och blir brunare i färgen :)
Gilla

Anonym användare

09 feb, 2013

Jag ska lägga in allergan, runda, bakom, 365cc och 335cc :) tror att de va texturerade :) Man tog en bild och sen fick man se den på datorn, sen valde han ett implantat och då dök det upp en likadan bild bredvid fast ungefär hur mina bröst skulle se ut med det implatatet, sen kunde han flytta implatatet för att se hur det skulle sitta för att det skulle se bäst ut. Sen kunde han även sätta på bikini på bilderna så man fick se hur de såg ut "påklädda"! Jättebra. Han kunde även vrida bilden så man Lunda se brösten från alla håll och vinklar. :)
Gilla

Beckboop

Kvinna ·

09 feb, 2013

Ah okej! :)
Måste ändå vara skönt att få se på ett ungefär hur man kommer att se ut! :)
Kommer ju bli som en liten överraskning för mig, haha! 
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

09 feb, 2013

Beckboop skrev:
Melatonan gör så att mer melanin bildas i huden och det innebär att den tål mer solljus och blir brunare i färgen :)
Ökar inte melanotan risken för melasma, som man kan få när melaninet i huden ökar i kombination med ppiller/hormoner och solljus? Melasma är inget jag önska nån annan att leva med:( ((
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

09 feb, 2013

Snula skrev:
Jag ska lägga in allergan, runda, bakom, 365cc och 335cc :) tror att de va texturerade :) Man tog en bild och sen fick man se den på datorn, sen valde han ett implantat och då dök det upp en likadan bild bredvid fast ungefär hur mina bröst skulle se ut med det implatatet, sen kunde han flytta implatatet för att se hur det skulle sitta för att det skulle se bäst ut. Sen kunde han även sätta på bikini på bilderna så man fick se hur de såg ut "påklädda"! Jättebra. Han kunde även vrida bilden så man Lunda se brösten från alla håll och vinklar. :)
Wow!! Vad häftigt!! Här blir det surprice:)))
Gilla

Shannon1

Kvinna ·

09 feb, 2013

Findussen skrev:
Shannon1 skrev:
Har återbesök idag och ska ta stygnen, är livrädd för detta ;-) att det ska göra helt galet ont! Håll tummarna för mig är ni snälla ;-)
Hur gick det att ta stygnen? Jag har tid på onsdag och är också nervös över att ta dem eller att de inte ska va färdigläkt eller något haha!
Det kändes inget alls ;-) allt var toppen! Dock tyckte jag att ena ärret glipade lite. Ringde dom och det var tydligen lugnt, idag på jobbet (jobbar som usk på sjukhus) lät jag dock en kollega tejpa med steristrip bara för min egen skull :-) kunde inte släppa det nämligen ;-)
Gilla

Beckboop

Kvinna ·

09 feb, 2013

Jo jag har nog läst det någonstans också! Det är inte så kul :( har du det? 
Gilla

Shannon1

Kvinna ·

09 feb, 2013

Fjoff82 skrev:
Beckboop skrev:
Ökar inte melanotan risken för melasma, som man kan få när melaninet i huden ökar i kombination med ppiller/hormoner och solljus? Melasma är inget jag önska nån annan att leva med:( ((
Ökar risken för malignt melanom också (tjuvläst i make doktorns Läkartidningen)
Gilla

Anonym användare

09 feb, 2013

Ja, det var riktigt häftigt! Att just mina bröst förändrades och man kunde verkligen se skillnaden. Så slipper man bli lurad när man kollar på jättefina bröst i samma storlek som man vill ha och sen blir det inte alls så när man har gjort operationen. Jätteskönt!!
Gilla

Beckboop

Kvinna ·

09 feb, 2013

Det förstår jag Snulan! :)
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

09 feb, 2013

Beckboop skrev:
Jo jag har nog läst det någonstans också! Det är inte så kul :( har du det? 
Japp två fläckar på kinderna som gått bort efter behandlingar men min permanenta musche sitter som berget! Inte så kul:-/ så var försiktig. Jag fick fläckarna efter förlossningen när jag solade solarium.
Gilla

minis

Kvinna ·

09 feb, 2013

Vad är melasma?
Gilla

Minisken

Kvinna ·

09 feb, 2013

Camilon skrev:
11/2 är det dags för mig, Citadell i Landskrona! Nervöst och pirrigt!
F

För mig med!!! Vem ska du ha?? Vad ska du göra? :)

Gilla

Beckboop

Kvinna ·

09 feb, 2013

Ska bara förtydliga att det inte är jag som använder det! :) 
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

09 feb, 2013

minis skrev:
Vad är melasma?
Googla på det. Det är fläckar/missfärgningar i huden som uppkommer i solen. Du kan aldrig sola ditt ansikte någonsin, det kan räcka med några minuter så är fläckarna mörkare och den pigmenteringen man får på överläppen ser ofta ut som en mustasch, alltså väldigt missprydsnde. Dessa fläckar är väldigt svåra att få bort och om man lyckas så återkommer dom varje vår/sommar. Och dessa går inte att sminka över. Dom är för jävligt helt enkelt!
Gilla

minis

Kvinna ·

09 feb, 2013

Fjoff82 skrev:
minis skrev:
Vad är melasma?
Googla på det. Det är fläckar/missfärgningar i huden som uppkommer i solen. Du kan aldrig sola ditt ansikte någonsin, det kan räcka med några minuter så är fläckarna mörkare och den pigmenteringen man får på överläppen ser ofta ut som en mustasch, alltså väldigt missprydsnde. Dessa fläckar är väldigt svåra att få bort och om man lyckas så återkommer dom varje vår/sommar. Och dessa går inte att sminka över. Dom är för jävligt helt enkelt!
Jaha ok. :/ hade du fått det av att använda melanotan?
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

09 feb, 2013

Nä men man kan få det av melanotan.
Gilla

Camilon

Kvinna ·

10 feb, 2013

Jag ska till Jörg Bohn, bröstförstoring 450 cc. Efter 2 fantastiska barn behövs lite påfyllnad :) 
Gilla

missem

Kvinna ·

10 feb, 2013

Wiiiee...Vart ska du opas?! 

(Edit: hmm blev nå fel.. det var menat som svar till Linaslina iaf :) 
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem