Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop februari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation i februari 2013.
592

Sortera efter

missem

Kvinna ·

10 feb, 2013

linaslina skrev:
meh besvara knappen funkar ju inte! 
JAG ME = ska oxå op 14 feb ;)

Nu kanske det funkar :) 

Vart ska du opas? 

Gilla

missem

Kvinna ·

10 feb, 2013

La till mig själv den 14/2
(Ursäkta mina tre inlägg på raden..oops)

1 Shannon1
2
3
4 robiin & afrodite130 & succ6fully
5 Findussen & kakan14
6 nolitaa & Semlan83
7 MissHedda & Katja & ds10 & taki
8 miss_smula
9
10
11
12 Chumsy99 & Sema & Linda.W & mamma2012
13 daphne & minis & YouAreAwesome
14 Linaslina & Bebe & Missem
15 December82
16
17
18
19 Fjoff82 & Cazze
20 Cote d'azur
21 A_petite & Newbreasts & Nattiz & nathaliiie
22
23
24
25 Joi
26 fluff & sötnöt & Semlan83 & zyn
27 pockahontas & Minimamma
28 snula & Taxörat
Gilla

Maninna

Kvinna ·

10 feb, 2013

Nu sitter jag här med min fem dagarsbröst. Jag älskar dem, är så glad att jag gjorde det! :) Lycka till tjejer!!
Gilla

DaisyDuke

Man ·

10 feb, 2013

La till mig själv den 27/2 då jag tycks hoppat ut ur listan vid nåt tillfälle :)

1 Shannon1
2
3
4 robiin & afrodite130 & succ6fully
5 Findussen & kakan14
6 nolitaa & Semlan83
7 MissHedda & Katja & ds10 & taki
8 miss_smula
9
10
11
12 Chumsy99 & Sema & Linda.W & mamma2012
13 daphne & minis & YouAreAwesome
14 Linaslina & Bebe & Missem
15 December82
16
17
18
19 Fjoff82 & Cazze
20 Cote d'azur
21 A_petite & Newbreasts & Nattiz & nathaliiie
22
23
24
25 Joi
26 fluff & sötnöt & Semlan83 & zyn
27 pockahontas & Minimamma & DaisyDuke
28 snula & Taxörat

Gilla

DaisyDuke

Man ·

10 feb, 2013

Skulle skriva ett inlägg med kom jag på..

Jag har alltid varit så övertygad på vilka implantat jag ska ha (450 CC, mentors moderate plus profile, framför muskeln), dom är 13.7 bred och runt 4 i put.
Men, överallt när jag läser runt så har så gott som alla high profile?

Jag valde moderate plus pga att min egna bredd är ca 14.5 och att jag känner att jag kanske inte vågar större än 450. 
Men, som sagt, alla ser ut att välja high profile.
Är det för att brösten "lyfts" lite med putet? Och tror ni att det skulle vara bra för mig?
Har urammade bröst men ändå inget häng ännu, bröstvårtorna sitter ungefär 19.5cm ifrån halsgropen. 

Borde jag kika på större och high profile, eller tror ni jag kan bli nöjd med moderate plus? :) 

Vad har ni själva valt och varför?
Gilla

Anonym användare

10 feb, 2013

Hur långt ner ska de sitta för att de ska räknas som häng?
Gilla

Erika13

Kvinna ·

10 feb, 2013

28 Februari är det min tur på Proforma :) 
Gilla

minis

Kvinna ·

10 feb, 2013

3 dagar kvar för mig nu! På onsdag är det dags! Börjar bli lite nervös :)
Gilla

Minisken

Kvinna ·

11 feb, 2013

Ligger sömnlös i väntan på min operation imorgon.. Kan inte skriva in mig på listan för jag är på mobilen.. Men snälla håll tummarna, jag är ju svår att få ner larynxmasken på och jag hoppas så att dom reder ut det imorgon och jag slipper intuberas.. Tusen tankar nu..
Gilla

DC9a

Kvinna ·

11 feb, 2013

14 feb på proforma för mig!!
Gilla

DaisyDuke

Man ·

11 feb, 2013

Snula skrev:
Hur långt ner ska de sitta för att de ska räknas som häng?
Tydligen är det olika. Oftast så lyfter dom bröst så att bröstvårtan sitter 21-22 under halsgropen. Dvs med 19-20cm borde det inte räknas som häng. Men, om man är kort eller har en kort överkropp så sitter ibland bröstvecket högre upp så då beror det på var bröstvårtan sitter i förhållande till det. Att om ens bröstveck sitter på 18 och man har häng så bröstvårtan är på 20cm, alltså 2cm ifrån vecket så räknas det som häng, men ett relativt litet som lika gärna kan fyllas ut med ett större implantat. Så här har jag förstått det iaf. Vet inte om jag förklarade det så bra, haha :)
Gilla

minis

Kvinna ·

11 feb, 2013

Minisken skrev:
Ligger sömnlös i väntan på min operation imorgon.. Kan inte skriva in mig på listan för jag är på mobilen.. Men snälla håll tummarna, jag är ju svår att få ner larynxmasken på och jag hoppas så att dom reder ut det imorgon och jag slipper intuberas.. Tusen tankar nu..

Håller tummarna!! :)
Gilla

minis

Kvinna ·

11 feb, 2013

DS10 skrev:

En dag efter mig! Lycka till! :) 
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

11 feb, 2013

Åh ni som opat er på proforma måste uppdatera här sen:-) jag ska opas i början av mars var tvungen att skuta upp den:-/
Gilla

missem

Kvinna ·

11 feb, 2013

DS10 skrev:

Jag med! Vilken tid ska du vara där? :) 
Gilla

Sema

Kvinna ·

11 feb, 2013

Har optid imorgon och var helt säker på att jag skulle behöva ställa in pga influensan. Men jag ringde kliniken och de sa att det inte var någon fara då febern är borta. Så nu sitter jag här och bara tänker: "OJ!". Nu måste jag förbereda mig... Vart ska jag börja...? Packa... Vad har ni andra tänkt att packa med er?
Gilla

DaisyDuke

Man ·

11 feb, 2013

Jag har tänkt packa lösa kläder, inget man behöver krångla över huvudet, utan tröjor man knäpper/med dragkedja fram. Eller större linnen som är lätta att få över huvudet. Mjukisar. Necessär med sånt man kan behöva (man får sova på hotellrum när man opereras på polarkliniken), sedan mackor, godis, dryck. Kanske någon film, tidningar, laddare osv. Är väldigt lätt uttråkad som person, så behöver lite att göra om man skulle vara pigg nog :)
Gilla

daphne

Kvinna ·

11 feb, 2013

På onsdag är det dags för mit bröstlyft och armplastik. Börjar bli skapligt nervös nu. Har precis varit magsjuk också och tycker idag att det pirrar lite i halsen. Får inte bli mer sjuk nu! Har vikarie på jobbet och allt så det skulle inte passa att behöva ställa in pga sjukdom. Tror inte mitt psyke skulle palla en uppskjutning heller.... Man är ju nästan lite överladdad.😉
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

11 feb, 2013

Måste man dela rum med nån annan på proforma? Finns tv där? :))
Gilla

Sema

Kvinna ·

11 feb, 2013

DaisyDuke skrev:
Jag har tänkt packa lösa kläder, inget man behöver krångla över huvudet, utan tröjor man knäpper/med dragkedja fram. Eller större linnen som är lätta att få över huvudet. Mjukisar. Necessär med sånt man kan behöva (man får sova på hotellrum när man opereras på polarkliniken), sedan mackor, godis, dryck. Kanske någon film, tidningar, laddare osv. Är väldigt lätt uttråkad som person, så behöver lite att göra om man skulle vara pigg nog :)

Mjuka, stora kläder låter som en bra idé. Får in och gräva i mannens garderod ;-). Jag ska inte stanna över natten så necessär och sånt behövs inte för min del. Det där med godis ska jag ta efter :-). Ska vara fastande från 24.00 och har fått tid 11. Det är lååång tid att inte få lov att äta. Jag brukar behöva äta något inom 5 minuter efter uppstigning på morgonen för att inte må illa... :-(.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem