Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop februari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation i februari 2013.
592

Sortera efter

Fjoff82

Kvinna ·

12 feb, 2013

Minis: åh så läskigt spännande!! Lycka till i massor och försök sov litegrann i alla fall:)) stor kram
Gilla

minis

Kvinna ·

12 feb, 2013

Ja! Är så himla nervös just nu. Men tack :) ska försöka få lite sömn nu !
Gilla

Findussen

Kvinna ·

12 feb, 2013

IIkaliII skrev:
Hejsan allihop :) Gjorde min första plastikoperation igår, bröstförstoring på citadellkliniken cosmo av Tuve, mår superbra och har knappt ont alls. Undrar lite hur ni andra tjejer här har upplevt era första veckor som nyopererad, ändras bröstens utseende mycket? Jag tycker att mina bröst ser små ut, trots att jag lagt in 550 och 500 ml i brösten (perthese high profile) , från en a-kupa och en b-kupa till vad jag tror kommer att bli 85dd (85 f). Fler som känner igen det?? Mina bröst ser bara svullna, små och obröstaktiga ut (inga snygga former så att säga), nån som vet vad jag menar? 
Kram från mig :)

Hej! 
Idag är det en vecka sedan min operation och jag kan berätta lite om hur mina dagar varit hittills.
Kände mig också väldigt pigg efter operation och hade ingen värre smärta.
Slutade med morfin redan dagen efter operation och har tagit mina celebra och Alvedon och antibiotika som jag ska tills de värsta smärttopparna (som jag aldrig egentligen känt av) var över.
Vad jag upplevt som värst har varit ryggen och armarna, man blir väldig öm i rygg och armar av att inte kunna använda dem som man brukar och av att sitta still så mycket.
Smärta och tryck i brösten har jag inte upplevt som jobbigt alls, förutom vid uppstigning på morgonen då allt blod rusar ut i brösten (inte alls skönt men överlevs genom in och utandning).
Dag 4-5 började faktiskt brösten ömma och musklerna krampa lite, nervtrådarna hittar tillbaka till varandra.
Duschade dag 6 och tog av tortyren, skavsår AJ!! 
Sedan dess är tortyren den värsta plågan av allt, har tejpat skavsåren så de är bättre men den klämmer och trycker så obehagligt och det kliar överallt där jag inte kommer åt! 
Idag dag 7 börjar den klämma i mitten mellan brösten, antar brösten börjar titta inåt och belastningen på den delen  av bh:n blir större.

Ang. Utseendet på brösten. Trodde du tag du skulle vakna och de var färdigbakade? De är under jäsning minst 3 månader och redan första veckan kommer att vara spännande att se utvecklingen. Ta ett chill pill och koncentrera dig på att läka så fint som möjligt, allt annat kommer med tiden :D

Lycka till framåt!

Gilla

Anonym användare

13 feb, 2013

imorgon är det dags för MIG! shit vad overkligt det känns!!

vad har ni fått för smärtlindrande? tvättade ni håret även på morgonen? fått citodon och antibiotika 5 dagar. är orolig att magen ska balla ur av all medicin.... alvedon är det som jag klarar i vanliga fall, ipren mår jag illa av tex..

Gilla

Iinvisible

Kvinna ·

13 feb, 2013

Jag ska opereras nu den 25 februari. Är ny här i forumet. Haha. Så nervös:) men efter tre barn så behövs det verkligen:) ska opereras i Landskrona av cosmo.:)
Gilla

Paniiix

Kvinna ·

13 feb, 2013

linaslina skrev:
imorgon är det dags för MIG! shit vad overkligt det känns!!

vad har ni fått för smärtlindrande? tvättade ni håret även på morgonen? fått citodon och antibiotika 5 dagar. är orolig att magen ska balla ur av all medicin.... alvedon är det som jag klarar i vanliga fall, ipren mår jag illa av tex..

Va kul, det kommer nog gå jättebra! :D jag har fått tre olika smärtlindrande, citodon,antibiotika och Alvedon. Jag använde mig av descutan kvällen innan och på morgonen inför OP :) Lycka till imorrn! :)
Gilla

Beckboop

Kvinna ·

13 feb, 2013

Mina bröst har nu hunnit fylla 27h..!! Hihi. Skit vilken lycka att äntligen ha fått göra min dröm till verklighet! 
Har inte ont iheller, bara lite vid mitten på BHn pga att den ska sitta så tajt. Men skit vad värt de!! 
Tuve och alla sköterskor har varit helt underbara! :D 
Gilla

IIkaliII

Kvinna ·

13 feb, 2013

Va skojj att det är din tur imorrn att få fina boppisar :D :D Jag operera mig för två dagar sedan, sitter hemma och myser i soffan nu med lite fika och tittar på andra bröstopererades bröstbilder, kul att se hur de utvecklas med veckorna som går :D

Jag duschade håret som vanligt på operationsmorgonen och rakade mig, ville känna mig fräsch, sen när jag kom till kliniken får man duscha av kroppen med deras steriliseringssåpa (man tvättar inte håret med den) och ta på sig en morgonrock. På min klinik fick man en shott med lugnande och sen bara mysa i sängen med täcke och skvallertidningar, kändes lite som en mysig spa-upplevelse faktiskt, avkopplande. Hade jag gjort om det igen hade jag dock tagit en extra shott, det erbjöds men jag tyckte det kändes onödigt, men jag hade nog slappnat av lite extra då, man är ju alltid lite nervös, en extra shott hade tagit bort den lilla udden av oro som man naturlig har inför en op. Bra att veta till nästa gång ;)

Man får en doggybag efter operation med smärtlindring: alvedon, nåt som är starkare men påminner om ipren och morfin (jag behöver inte morfinet, gör inte ont, bara spänner lite smått ibland, inget obehagligt).

Kram & ha en trevlig upplevelse imorrn, hela tiden före op känns som en spa-upplevelse och operationen i sig tar knappt en sekund innan du vaknar och kan kika ner på dina nya bobbies skönt inbäddad i din säng :) Stor kram!!!
Gilla

Minisken

Kvinna ·

13 feb, 2013

Beckboop skrev:
Mina bröst har nu hunnit fylla 27h..!! Hihi. Skit vilken lycka att äntligen ha fått göra min dröm till verklighet! 
Har inte ont iheller, bara lite vid mitten på BHn pga att den ska sitta så tajt. Men skit vad värt de!! 

Det var så kul att ses och nu har vi våra Tuvisar! Skönt att allt gick bra för dig med, jag är så nöjd hittills så nu är det  bara att vara rädd om dom så dom läker fint.. Kram lilla du!

Gilla

Beckboop

Kvinna ·

13 feb, 2013

Minisken skrev:
Beckboop skrev:

Det var så kul att ses och nu har vi våra Tuvisar! Skönt att allt gick bra för dig med, jag är så nöjd hittills så nu är det  bara att vara rädd om dom så dom läker fint.. Kram lilla du!

Ja det var det verkligen, riktigt kul! :) Super härligt att allt gick bra för oss, är så glad! Ja precis, kram!

Gilla

Nolitaa

Kvinna ·

13 feb, 2013

Nu har jag varit på mitt återbesök och tagit bort tejp så jag fick se mina nya boobisar ordentligt :D

BILDER har jag lagt upp både FÖRE och EFTER :) Tror ni dom blir bra när svullnadden lagt sig å dom sjunkit ner lite?
Gilla

Findussen

Kvinna ·

13 feb, 2013

Nolitaa skrev:
Nu har jag varit på mitt återbesök och tagit bort tejp så jag fick se mina nya boobisar ordentligt :D

BILDER har jag lagt upp både FÖRE och EFTER :) Tror ni dom blir bra när svullnadden lagt sig å dom sjunkit ner lite?
Dom är redan och kommer att bli superfina!!! Grattis!!! :D
Gilla

daphne

Kvinna ·

13 feb, 2013

Hemkommen från plastikakademin. Bröstlyft och armplastik. Mycket tejp blir det.... Kan inte få in armarna mot kroppen eftersom armsnitten fortsätter ner genom armhålorna och ner på sidorna. Vårtgård lyftes upp ca12 cm och på armarna togs ca 12/13 cm på det bredaste stället. Har ont som fasen men det är inget i jämförelse med bukplastiken. Får se hur det känns imorgon....
Gilla

Nolitaa

Kvinna ·

13 feb, 2013

Findussen skrev:
Nolitaa skrev:

Dom är redan och kommer att bli superfina!!! Grattis!!! :D
Tack så jättemycket!! Känns jättebra! Hade ju känningar i höger typ att det brändes å gör fortfarande men fick några stretchövningar som var superbra! Så det blir nog kanon! :D
Gilla

Anonym användare

14 feb, 2013

Jag lever! Ligger på uppvaket pch är så lättad!!!!!!
Gilla

Sema

Kvinna ·

14 feb, 2013

Har återuppstått från de döda idag ;-) med nya underbara boobisar :-). Jag opades i tisdag och mådde förfärligt av narkosen tisdag och torsdag. Kände bara ömmande och lite stelhet i brösten.

Har också svårt att sova på ryggen och har en troligt dålig säng vilket har eltt till att jag har ganska ont i ryggen. Tycker faktiskt det ör lite komiskt att det är resten av kroppen som mår dåligt och inte runt börsten där jag trodde det skulle vara värst...

Lycka till alla ni som är på tur!
Gilla

missem

Kvinna ·

14 feb, 2013

Nu har Örjan precis varit och ritat på mig och snart är det min tur! Är så himla nervös- mest för narkosen och hur man ska må efter :/ Wish me luck!
Gilla

Joi

Kvinna ·

14 feb, 2013

missem skrev:
Nu har Örjan precis varit och ritat på mig och snart är det min tur! Är så himla nervös- mest för narkosen och hur man ska må efter :/ Wish me luck!
Lycka till i massor!!! Vilken tid ska du in??:-D
Gilla

minis

Kvinna ·

14 feb, 2013

Nolitaa skrev:

Jättefina!!
Gilla

IIkaliII

Kvinna ·

14 feb, 2013

Hejsan tjejer :) tre dagar gamla bobbies nu, opererades i måndags :P tänkte bara kolla med er andra som är nyopererade - känner ni er också helt svullna i hela kroppen? Jag känner mig supertjock, svullen/tjock om magen och det syns i ansiktet med, vad i hela friden, vattenansamling eller vad? Är det vanligt?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem