Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop februari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation i februari 2013.
592

Sortera efter

Anonym användare

14 feb, 2013

Hemma lite omtumlad och trött men glad att jag har det bakom mig. Finns en bild uppe, väldigt svullen är jag men ändå ;)
Gilla

minis

Kvinna ·

14 feb, 2013

IIkaliII skrev:
Hejsan tjejer :) tre dagar gamla bobbies nu, opererades i måndags :P tänkte bara kolla med er andra som är nyopererade - känner ni er också helt svullna i hela kroppen? Jag känner mig supertjock, svullen/tjock om magen och det syns i ansiktet med, vad i hela friden, vattenansamling eller vad? Är det vanligt?

Jag opererades igår och har svinont idag! Magen är svullen och brösten då, men ingen annanstans än sålänge.
Gilla

missem

Kvinna ·

14 feb, 2013

Joi skrev:
missem skrev:
Nu har Örjan precis varit och ritat på mig och snart är det min tur! Är så himla nervös- mest för narkosen och hur man ska må efter :/ Wish me luck!
Lycka till i massor!!! Vilken tid ska du in??:-D
Var här vid 12 men opades inte förrän ca 15! Sååå skönt att ha det bakom sig nu. Var så himla nervös inför narkosen och illamåendet efteråt men det är ok nu :) brösten ser små och naturliga ut, precis som jag ville ha det :D
Gilla

Joi

Kvinna ·

14 feb, 2013

missem skrev:
Joi skrev:
missem skrev:
Nu har Örjan precis varit och ritat på mig och snart är det min tur! Är så himla nervös- mest för narkosen och hur man ska må efter :/ Wish me luck!
Var här vid 12 men opades inte förrän ca 15! Sååå skönt att ha det bakom sig nu. Var så himla nervös inför narkosen och illamåendet efteråt men det är ok nu :) brösten ser små och naturliga ut, precis som jag ville ha det :D
Jag förstår det, kändes de konstigt i halsen efter att ha haft slangen där? Eller det kanske man inte tänker på alls?!? Va roligt att du är nöjd och mår efter omständigheterna bra:)
Gilla

Pangal

Kvinna ·

14 feb, 2013

Jag ska op:as imorgon fredag 15 feb! Kl 11:30 ska det ske och det e först nu som jag inser och förstår att jag äntligen ska få göra mitt efterlängtade bröstlyft! Kommer göra bröstlyft hos Dr Patrik Höijer på Laser & estetik i Sthlm. Förra veckan hade jag flera stressdrömmar men det e som sagt nu ikväll som nervositeten slagit till ordentligt. Ska ta massa bilder och slänga upp :)
Gilla

Nolitaa

Kvinna ·

14 feb, 2013

minis skrev:
Nolitaa skrev:
Nu har jag varit på mitt återbesök och tagit bort tejp så jag fick se mina nya boobisar ordentligt :D

BILDER har jag lagt upp både FÖRE och EFTER :) Tror ni dom blir bra när svullnadden lagt sig å dom sjunkit ner lite?
Jättefina!!
Åh tack så jättemycket! :D blir så glad!
Gilla

Nolitaa

Kvinna ·

14 feb, 2013

IIkaliII skrev:
Hejsan tjejer :) tre dagar gamla bobbies nu, opererades i måndags :P tänkte bara kolla med er andra som är nyopererade - känner ni er också helt svullna i hela kroppen? Jag känner mig supertjock, svullen/tjock om magen och det syns i ansiktet med, vad i hela friden, vattenansamling eller vad? Är det vanligt?

Du behöver inte vara orolig! Jag var jääääättesvullen om magen! Såg ut som jag var gravid i 6:e månaden haha men det kan bero dels på narkosen och sen på smärtstillanden du äter! Mitt har typ lagt sig nu å det tog en vecka och då slutade jag med smärtstillande efter 4:a dagar :) så du behöver inte oroa dig :)
Gilla

Minisken

Kvinna ·

15 feb, 2013

IIkaliII skrev:

Jag opererades också i måndags och känner mig svullen som en elefant i kroppen.. Degmage och benen känns som klumpar.. Men jag antar att det är att man drar på sig vatten och bara att vänta så försvinner det. Vi har ju samma symtom i alla fall så det är säkert normalt! Vi får hålla tummarna att det ger med sig.. FORT! 👍

Gilla

DC9a

Kvinna ·

15 feb, 2013

Jag va där kvart i åtta, men blev utskriven vid sex mådde väldigt bra efter operationen misstänker att dagen efter kommer bli jobbig för mig. Hur gick det för dig? :)
Gilla

missem

Kvinna ·

15 feb, 2013

Joi skrev:
missem skrev:
Joi skrev:
missem skrev:
Jag förstår det, kändes de konstigt i halsen efter att ha haft slangen där? Eller det kanske man inte tänker på alls?!? Va roligt att du är nöjd och mår efter omständigheterna bra:)
Nu när du säger det hade jag faktiskt lite ont i halsen när jag vaknade. Det var ungefär som i början av en halsontförkylning... Lite strävt och tog emot lite. Nu ligger jag och äter frukost på proforma och ska snart få åka hem :) Börjar du bli nervös än?
Gilla

Joi

Kvinna ·

15 feb, 2013

missem skrev:
Joi skrev:
missem skrev:
Joi skrev:
missem skrev:
Nu när du säger det hade jag faktiskt lite ont i halsen när jag vaknade. Det var ungefär som i början av en halsontförkylning... Lite strävt och tog emot lite. Nu ligger jag och äter frukost på proforma och ska snart få åka hem :) Börjar du bli nervös än?
Ok, för just de där med slangen tycker jag känns lite otäckt men man sover ju då så:) ja jag börjar nog få nevrositetångest, jag vet ju att jag vill det men då jag blir nervös ångrar jag mig att jag ska genomgå en operation och detta händer bara när jag ska sova och inte kan sluta tänka.. Kände du så med eller? Har du väldigt ont?
Gilla

Joi

Kvinna ·

15 feb, 2013

Då har halva månaden gått och många fina tjejer ha fått träffa sina nya tvillingar, då är det bara andra halvan kvar:) har det kommit några fler? 15 16 17 18 19 Fjoff82 & Cazze 20 Cote d'azur 21 A_petite & Newbreasts & Nattiz & nathaliiie 22 23 24 25 Joi,Iinvisible 26 fluff & sötnöt & Semlan83 & zyn 27 pockahontas & Minimamma 28 snula & Taxörat
Gilla

IIkaliII

Kvinna ·

15 feb, 2013

Min hals blev faktiskt bättre efter narkosslangen :) :) :) Hade megaont i halsen sen ett par dagar tillbaks innan op, förkyld (men ingen feber så jag kunde opas ändå), känns som den tagit bort bakterier i halsen eller nåt, vet inte, men känns mkt bättre. Så slangen kan göra gott med :)
:) 

Jobbigt att du är nervös inför op. Egentligen finns det ju inget att va nervös över, bröstoperation är ju ett så litet ingrepp, som görs dagligen över hela landet på nästan löpande band. Det är en mycket riskfri liten operation, ingenting händer när man är nersövd och opereras, så den oron kan du släppa, njut istället av att du snart har nya boppisar :)  Det enda som kan hända är att du får ett resultat du inte är helt nöjd med eller muskelpåverkan eller liknande, men allt sånt går ju att fixa efter hand och det är ytterst får som drabbas så den oron är helt onödig att lägga energi på. De två kända fallen som det gått åt helvete för var ju dels hon i polen (oprofesionell personal, oprofesionell oseriös klinik, gav för mkt narkos och ingen korrekt eftervård) och det har alltså inte hänt på våra svenska kliniker som har en helt annan kvalitet. Den andra tjejen (som dog i Landskrona) hade inte berättat om alla de mediciner hon gick på (man ska ju skriva ner en lista till läkaren vad man tar för typ av mediciner), hon hade bla inte sagt att hon gick på vissa psykmediciner som dessvärre krockar med narkosen, men hon dog inte heller under operation, hon dog flera timmar senare efter att hon vaknat upp, pga att hennes mediciner krockat med narkosen som gjorde att andningen la av efter ett par timmar, om jag minns rätt. Så det va ju två väldigt -extrema fall- med -extrema orsaker-, inget vanligt fall med andra ord. Själv upplevde jag hela operationsdagen som en skön avkopplande spa-upplevelse, skönt att ligga i mysig fluffig nybäddad säng nyduschad med varm gosig morgonrock, ett gäng skvallertidningar och få en shott lugnande serverat :) Operationen tog en sekund, man somnar gott och en sekund senare väcks man och jag hade inte ont ALLS. Skönt sen att ligga på rummet och mysa  sängen, min pojkvän höll mig sällskap vilket öka på mysstämningen, sen va det supergott med fika när an väl kvicknat till och jag hade inte ont i brösten. Jag opererades i måndags (5 dagar sen) :) Lycka till & försök njuta av din bröstresa! :) :)
Gilla

Anonym användare

15 feb, 2013

Första natten avklarad. Jag mitt pucko har bara ätit Alvedon mot smärtan och det kändes halvsmart mitt i natten.. Tog en citodon vid halv sju som hjälpt lite grann. Känner mig stel som bara den, lite som att blivit överkörd av en bil på bysten... Är iaf helnöjd med upplevelsen på Laser och estetik, alla va så snälla så och Patrik ska jag ge en stor fet puss som tack. (Ja kanske inte riktigt men ändå) jag som va livrädd för sövningen tog det ganska lugnt och det va inte så farligt ändå. Men läskigt. Kontrollbehovet är stort så.... Lycka till ni andra nu!
Gilla

Joi

Kvinna ·

15 feb, 2013

IIkaliII skrev:
Min hals blev faktiskt bättre efter narkosslangen :) :) :) Hade megaont i halsen sen ett par dagar tillbaks innan op, förkyld (men ingen feber så jag kunde opas ändå), känns som den tagit bort bakterier i halsen eller nåt, vet inte, men känns mkt bättre. Så slangen kan göra gott med :)
:) 

Jobbigt att du är nervös inför op. Egentligen finns det ju inget att va nervös över, bröstoperation är ju ett så litet ingrepp, som görs dagligen över hela landet på nästan löpande band. Det är en mycket riskfri liten operation, ingenting händer när man är nersövd och opereras, så den oron kan du släppa, njut istället av att du snart har nya boppisar :)  Det enda som kan hända är att du får ett resultat du inte är helt nöjd med eller muskelpåverkan eller liknande, men allt sånt går ju att fixa efter hand och det är ytterst får som drabbas så den oron är helt onödig att lägga energi på. De två kända fallen som det gått åt helvete för var ju dels hon i polen (oprofesionell personal, oprofesionell oseriös klinik, gav för mkt narkos och ingen korrekt eftervård) och det har alltså inte hänt på våra svenska kliniker som har en helt annan kvalitet. Den andra tjejen (som dog i Landskrona) hade inte berättat om alla de mediciner hon gick på (man ska ju skriva ner en lista till läkaren vad man tar för typ av mediciner), hon hade bla inte sagt att hon gick på vissa psykmediciner som dessvärre krockar med narkosen, men hon dog inte heller under operation, hon dog flera timmar senare efter att hon vaknat upp, pga att hennes mediciner krockat med narkosen som gjorde att andningen la av efter ett par timmar, om jag minns rätt. Så det va ju två väldigt -extrema fall- med -extrema orsaker-, inget vanligt fall med andra ord. Själv upplevde jag hela operationsdagen som en skön avkopplande spa-upplevelse, skönt att ligga i mysig fluffig nybäddad säng nyduschad med varm gosig morgonrock, ett gäng skvallertidningar och få en shott lugnande serverat :) Operationen tog en sekund, man somnar gott och en sekund senare väcks man och jag hade inte ont ALLS. Skönt sen att ligga på rummet och mysa  sängen, min pojkvän höll mig sällskap vilket öka på mysstämningen, sen va det supergott med fika när an väl kvicknat till och jag hade inte ont i brösten. Jag opererades i måndags (5 dagar sen) :) Lycka till & försök njuta av din bröstresa! :) :)
Va skönt och lugnande att läsa det du skrivit! Jag ska verkligen försöka tänka så och nu när jag tänker efter ska det faktiskt bli skönt att vara ledig ett tag från jobbet också såhär i vintertid;) två flugor liksom;)
Gilla

Anonym användare

15 feb, 2013

Hallå! Ni som gjort era bröst hur går läkningen? Går bra här hoppas jag man kan ju inte se så mycket.. Kollade ikväll och såg att ena tutten ser lite kantig ut på sidan. Är det normalt eller? 1,5 dygn är dom...
Gilla

DaisyDuke

Man ·

15 feb, 2013

15
16
17
18
19 Fjoff82 & Cazze
20 Cote d'azur
21 A_petite & Newbreasts & Nattiz & nathaliiie
22
23
24
25 Joi,Iinvisible
26 fluff & sötnöt & Semlan83 & zyn
27 pockahontas, Minimamma & DaisyDuke
28 snula & Taxörat
Gilla

missem

Kvinna ·

15 feb, 2013

linaslina skrev:
Hallå! Ni som gjort era bröst hur går läkningen? Går bra här hoppas jag man kan ju inte se så mycket.. Kollade ikväll och såg att ena tutten ser lite kantig ut på sidan. Är det normalt eller? 1,5 dygn är dom...

Jag har knappt vågat kolla! Men det lilla jag har sett så är mitt ena bröst också lite kantigt nertill...hmm.. hoppas det rundar till sig liksom. Dessutom hoppas jag att dem börjar hänga ner sig lite snart :) Gjorde dem ju iof igår men tålamodet är ju inte det bästa! 

Gilla

Anonym användare

15 feb, 2013

missem skrev:
linaslina skrev:

Jag har knappt vågat kolla! Men det lilla jag har sett så är mitt ena bröst också lite kantigt nertill...hmm.. hoppas det rundar till sig liksom. Dessutom hoppas jag att dem börjar hänga ner sig lite snart :) Gjorde dem ju iof igår men tålamodet är ju inte det bästa! 

Ja vi gjorde väl samma dag?? Ja jag har googlat å det verkar normalt.. Man får väl lugna sig! Nu vill jag bara att smärtan ska avta så man kan bete sig normalt! Lite trött på vanka mellan köket och tv'n ;)
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

15 feb, 2013

Mig kan ni ta bort den 19e har blivit tvungen att skjuta upp den till i mars... Men jag hänger kvar här ändå:))
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem