Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop februari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation i februari 2013.
592

Sortera efter

Madeleine89

Kvinna ·

15 feb, 2013

15

16

17

18

19 Cazze

20 Cote d'azur

21 A_petite & Newbreasts & Nattiz & nathaliiie

22

23

24

25 Joi,Iinvisible

26 fluff & sötnöt & Semlan83 & zyn

27 pockahontas, Minimamma & DaisyDuke

28 snula & Taxörat & Madeleine89
Gilla

Sema

Kvinna ·

16 feb, 2013

linaslina skrev:
Hallå! Ni som gjort era bröst hur går läkningen? Går bra här hoppas jag man kan ju inte se så mycket.. Kollade ikväll och såg att ena tutten ser lite kantig ut på sidan. Är det normalt eller? 1,5 dygn är dom...

Jag sitter med 4 dagar gamla bröst :-). Den enda skillnad jag känner gentemot dag 1 är att det spänner och drar i brösten nu. Känns nästan som när jag ammade och mjölken rann till 😉. Jag har inte vågat ta av bh eller bröstband, försöker hålla ut enligt doktors ordination till återbesöket på onsdag.

Jag har opat mig hos Gerlee, och har läst att ni nadra här inne är på många nadra olika kliniker... Vad har ni fått för restriktion med sovläge? Jag har fått ryggläge!! Som jag skrivit innan så fixar inte min rygg att sova en hel natt på rygg så nu har jag kommit på ett knep 😉. Jag sitter som skräddare med magen mot ryggstödet på soffan och lägger huvudet på ryggstödskanten. Brösten får liksom då hänga i luften (med bh och bröstband) och jag får vila ryggen. Alldeles underbart! Tror ni tjejer är detta är "ok"? Eller stör jag läkningen?
Gilla

Miss_Smula

Kvinna ·

16 feb, 2013

Igår fyllte mna twins en vecka! All värk är borta, trycket är helt borta, den megasvullna magen har börjat bli plattare igen och jag sover bra om nätterna :D dessuton började min mage strejka totalt efter operationen men har äntligen börjat komma igång igen (sorry för den infon men det kanske kan hjälpa någon annat att veta att de inte var ensama om de problemen...) Om jag sträcker på mig eller vrider mig mycket stramar det men annars är allt helt som vanligt igen. Funderade nästan på att ligga lite på mage igårkväll (favvosovställningen) men det är nog bäst att vänta liiite till ändå :) Hur går det för er andra?
Gilla

Paniiix

Kvinna ·

16 feb, 2013

Mina boobs är idag 5 dagar :) har inte haft ont alls i princip och slutade med allt smärtstillande (utom Alvedon) redan dag 3. Får bara lite ont i dom om jag skulle råka luta mig på armen eller om jag reser mig lite snett från liggande. Dom svullnade upp en del dag 3 och ser jämna och fina ut :D Har tyvärr mått lite dåsigt igår och idag, lite smått yr och vaknat illamående. Känner mest för att bara ligga och vila vilket man ska göra första dagarna :)
Gilla

Marina

Kvinna ·

16 feb, 2013

Vänligen avstå från att kopiera en lång lista med op-dagar och lägga till er själva; det är bättre att alla lägger til sig i OPerationskalendern (se POF-menyn), så får alla rätt plats i kalendern och tråden blir inte en massa scroll-decimetrar.
Gilla

Anonym användare

16 feb, 2013

Vad skönt att höra! Är på dag tre om jag räknar med op dagen och det känns bättre idag. Äter dock Alvedon och Ipren, varvar mellan de.. Hoppas på lite bättre sömn inatt! Idag har jag iaf orkar vara uppe och fixat mat och lekt lite med barnen.... Brösten är väldigt svullna (tror jag iaf!) och hårda / stelt liksom... Axlarna skulle jag behöva låta krypa närmre golvet... Trevlig helg!
Gilla

Shannon1

Kvinna ·

17 feb, 2013

Min läkning går toppen än så länge! Brösten är tokfina, har inte ont och jobbar sedan veckan efter op, powerwalkade milen häromdagen också, så ja, har absolut inget att klaga på förutom lite ont i ärren ;-)
Gilla

Iinvisible

Kvinna ·

17 feb, 2013

Några som opererat sig på citadellkliniken::)? Eller ska;)
Gilla

Cazze

Kvinna ·

18 feb, 2013

Iinvisible skrev:
Några som opererat sig på citadellkliniken::)? Eller ska;)
Jag ska opa mig på tisdag (19/2) på citadell av como :)
Gilla

Newbreasts

Kvinna ·

18 feb, 2013

Nervös Cazze?

Jag ska opa mig på torsdag. Känns så sjukt overkligt! Har inte riktigt tid att tänka på det nu. Det kanske är bra så man slipper bli nervös och oroa sig. :)

Den enda känslan jag känner just nu är "Äntligen!"
Gilla

Cazze

Kvinna ·

18 feb, 2013

Jag är faktiskt inte så nervös. Klart det e lite pirrigt, men är mer exalterad och förväntansfull. Känner likadant "äntligen", har följt så många här på forumet och bara längtat tills det blir min tur. Jag hade min "dipp" för ca två veckor sen. Då nojjade jag riktigt mycket och fick boka en tid hos min kirurg bara för att lugna mina nerver.
Gilla

Coriander

Kvinna ·

18 feb, 2013

Fick just op tid hos Örjan Gribbe 28/2/2013!!!:D
Gilla

YouAreAwesome

Kvinna ·

19 feb, 2013

Hej tjejer! Hoppas Ni mår bra, de är roligt att läsa att många inte har så ont och verkar nöjda :) Mina bröst är sex dagar nu och visst blir de bättre å bättre men jag har fortfarande en konstig känsla i Vänster bröst (något större inplantat där), ömt upptill precis under bröstbandet, bränner å stelt liksom.. höger känns helt ok.. ska man ta kontakt med kliniken kanske... eller upplever man den känslan så stark eftersom ja knappt har ont på höger?! Va rädda om Er! Kram
Gilla

Sema

Kvinna ·

19 feb, 2013

YouAreAwesome skrev:
Hej tjejer! Hoppas Ni mår bra, de är roligt att läsa att många inte har så ont och verkar nöjda :) Mina bröst är sex dagar nu och visst blir de bättre å bättre men jag har fortfarande en konstig känsla i Vänster bröst (något större inplantat där), ömt upptill precis under bröstbandet, bränner å stelt liksom.. höger känns helt ok.. ska man ta kontakt med kliniken kanske... eller upplever man den känslan så stark eftersom ja knappt har ont på höger?! Va rädda om Er! Kram

Jag sitter här med 7 dagars ;-) och har liksom du mer känningar i ena bröstet. Jag har ifs samma storlek på båda sidorna. Det spänner precis under bröstbandet men jag har inbillat mig att det är för att där är större tryck än på andra bröstet. Det rä nmäligen på den sidan där bröstbandet är dubbelt och där det överlappar. Är det samma för dig? Jag ska på återbesök imorgon och hoppas att det känns bättre när brötsbandet åker av ;-). Ska du också på återbesök snart?

Gilla

mammasangel

Kvinna ·

19 feb, 2013

Åh va roligt! :D då ska vi opereras samma dag av Örjan! har du fått tid ännu?
Hur stora kommer du göra?
Jag har två barn själv, och en 70A. Vi sa 400cc men börjar bli jävligt osäker då jag tror dom blir för stora!
Gilla

Coriander

Kvinna ·

19 feb, 2013

Mammasangel: Nej jag ha inte fått min tid ännu:p Men örjan skulle ringa i veckan:)) jag funderar på 450cc men ha också börjat oroa mej att de blir för stort.. Ha du fått tid?
Gilla

daphne

Kvinna ·

19 feb, 2013

Har lagt in en tråd under bröstoperationer med en massa bilder på mina 6-dagars minituttar.
Gilla

YouAreAwesome

Kvinna ·

19 feb, 2013

Ja precis där de sitter så ja vände på den å satte "knäppet" på ryggen. Känns mycket bättre! :) Jag skulle på återbesök i morgon men fick skjuta upp de en dag. Ja de ska bli så gott att ta av de! :-)
Gilla

YouAreAwesome

Kvinna ·

19 feb, 2013

Sema skrev:
YouAreAwesome skrev:

Jag sitter här med 7 dagars ;-) och har liksom du mer känningar i ena bröstet. Jag har ifs samma storlek på båda sidorna. Det spänner precis under bröstbandet men jag har inbillat mig att det är för att där är större tryck än på andra bröstet. Det rä nmäligen på den sidan där bröstbandet är dubbelt och där det överlappar. Är det samma för dig? Jag ska på återbesök imorgon och hoppas att det känns bättre när brötsbandet åker av ;-). Ska du också på återbesök snart?

Typiskt de blev fel.. mitt svar finns nedan..
Gilla

YouAreAwesome

Kvinna ·

19 feb, 2013

YouAreAwesome skrev:
Sema skrev:
YouAreAwesome skrev:

Typiskt de blev fel.. mitt svar finns nedan..
Haha ovan blir de ju... ja e snurrig! !
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem