Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop februari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstoperation i februari 2013.
592

Sortera efter

minis

Kvinna ·

21 feb, 2013

Mercasthlm skrev:
20 februari KKAB Ivan Letterfors. 650 cc bakom. High profile Mentor. Det är två dagar sen nu. Och gud vad ont det gör. Men är otroligt nöjd med brösten. Så det ska nog gå bra. Undrar bara hur lång tid det ska göra såååå här ont. Morgnarna är värst när man legat still under natten. Någon som kan ge mig en liten hint om när smärtan brukar lätta något?!

För mig försvann den värsta smärtan 5 dagar efter op (har delvis bakom). Jag hade verkligen olidligt ont, men det släpper efter ett par dagar. Ta smärtstillande regelbundet! :) 
Gilla

Mercasthlm

Kvinna ·

21 feb, 2013

minis skrev:
Mercasthlm skrev:
20 februari KKAB Ivan Letterfors. 650 cc bakom. High profile Mentor. Det är två dagar sen nu. Och gud vad ont det gör. Men är otroligt nöjd med brösten. Så det ska nog gå bra. Undrar bara hur lång tid det ska göra såååå här ont. Morgnarna är värst när man legat still under natten. Någon som kan ge mig en liten hint om när smärtan brukar lätta något?!

För mig försvann den värsta smärtan 5 dagar efter op (har delvis bakom). Jag hade verkligen olidligt ont, men det släpper efter ett par dagar. Ta smärtstillande regelbundet! :) 
Ok. Skönt att höra. Vill bara att det ska vara över. För som du skriver: -Det gör oliderlig ont. Jag leder just nu på smärtstillande. Tack för pepp. Jag behöver det :)
Gilla

Anonym användare

21 feb, 2013

Fick ett samtal från laser och estetik idag där de bad mig att byta tid till dagen efter, alltså 1/3. Så nu får jag väl gå med i marsgruppen:(
Gilla

A_petite

Kvinna ·

23 feb, 2013

nu är de gjort! sitter lagomt lullig trött och öm efter mkt om och men framför datorn. AJ! har inte sett mina tuttar än, får göra de på Måndag kl 15, fyfaan vad jag längtar tills dess. Mest till att bli av med bandaget, känns som jag inte kan andas djupt.

hur mår ni andra nyopereade?! :)
Gilla

Newbreasts

Kvinna ·

23 feb, 2013

Jag mår jättebra! :) Har nu gått 2dgr sen operationen och det känns som jag bara sover och sover och sover. Så fort jag lägger mig ner så somnar jag. Kanske är bra för läkningen? Slutade med morfinet imorse för jag kände att jag blev så yr och konstig av det. Så jag har väl ondare nu, men sitter jag still har jag inte ont och då är det lätt att man glömmer bort sig, gör hastiga rörelser och får lite ont av det. Önskar nu bara att jag ska bli rörligare och kunna leva mer normalt. Men det kommer väl mer och mer. Man är ju lite otålig :) Jag är jättenöjd med brösten än så länge och jag kan tänka mig att jag har mindre ont för att jag går utan BH nu. Är glad att jag slipper gå utan BH i 3veckor. Kommer nog kännas konstigt att gå utan till jobbet, men man kanske kan ha nån tunn BH då, men just nu vill jag inte ha nåt tryck där alls. Finns bilder på min sida för den som är nyfiken.
Gilla

Cazze

Kvinna ·

23 feb, 2013

Va och handlade för första gången idag (4 dagar sen op). Gick bra i bilen pålägg dit, men fick så ont efter ett tag så gick runt i butiken som en puckelryggad käring, då o då fick jag sätta mig på huk för jag fick så ont i ryggen. Lite sneda blickar fick jag hehe men de såg nog att jag hade ont
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

23 feb, 2013

Newbreasts -  Wow vilken skillnad! Jättefina! 👍

Cazze - Hahaha, vilken syn! 💋
Gilla

Joi

Kvinna ·

24 feb, 2013

Ligger på hotellrummet och har nyss varit ute och ätit thaimat här i Helsingborg. Kan verkligen rekommendera Thai Corner om de är nån fler som ska hit:) Nåväl jag är sååå jäkla glad och ser verkligen fram emot imorgon, är inte alls nervös(vilket jag med ALL säkerhet kommer att vara imorgon istället till 1000%) Har nu iaf lagt bort mina rispåsar för sista gången och förhoppningsvis behöver jag inte ta fram dom igen heller:-D Så hejdå ris och in med rosorna! :-)
Gilla

A72

Kvinna ·

24 feb, 2013

Hej, hur har det gått för dig? Är du nöjd? Såg att vi har ungefär samma längd/vikt. jag är lite osäker på om 375 cc kommer att bli för stort, även fast min dr sa att de kommer att bli fantastiska på min kropp. Ska ha min op 14/3, börjar bli smått pirrig...
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

24 feb, 2013

Lycka till! Tänk - i morron vid den här tiden har du nya bröst! 👍
Gilla

Joi

Kvinna ·

24 feb, 2013

Taxörat skrev:
Hihi jaa helt ofattbart!! :-D hoppas bara allt går bra så det inte blir nått strul men ja det är bara att ta det som de kommer antar jag!! Sjukt att det jag är minsta orolig för det är den Lilla nålen som dom ska sticka mig i armen med ist för att dom faktiskt ska skära i mig, delvis;) Tack för stödet!! jag uppdaterar om läget så fort groggyheten släpper;)
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

24 feb, 2013

Nålen var det jag var mest rädd för när jag skulle göra mitt första kejsarsnitt. Inte själva op. Jag kan trösta dig med att jag har aldrig känt när de har satt in nålen. (har haft många)

Något man glömmer är ju att de allra flesta inte får några komplikationer alls. Men man måste oroa sig! 😢

Men det kommer att gå jättebra för dig i morron 😛
Gilla

Joi

Kvinna ·

24 feb, 2013

Åh tack fina du för dina ord!!:-)
Gilla

Taxörat

Kvinna ·

24 feb, 2013

Joi skrev:
Åh tack fina du för dina ord!!:-)

🙂  Du får informera oss när du orkar efter op! Kramar
Gilla

minis

Kvinna ·

24 feb, 2013

Joi skrev:
Taxörat skrev:
Hihi jaa helt ofattbart!! :-D hoppas bara allt går bra så det inte blir nått strul men ja det är bara att ta det som de kommer antar jag!! Sjukt att det jag är minsta orolig för det är den Lilla nålen som dom ska sticka mig i armen med ist för att dom faktiskt ska skära i mig, delvis;) Tack för stödet!! jag uppdaterar om läget så fort groggyheten släpper;)

Det kommer gå så bra så! Du får lugnande innan de sticker dig i armen så du behöver inte oroa dig. Det är suupermysigt på kliniken så du kan bara vara lugn :)lycka till!

Gilla

Joi

Kvinna ·

25 feb, 2013

minis skrev:
Joi skrev:
Taxörat skrev:

Det kommer gå så bra så! Du får lugnande innan de sticker dig i armen så du behöver inte oroa dig. Det är suupermysigt på kliniken så du kan bara vara lugn :)lycka till!

Tack så mkt minis!.<3 har sett fina nya bilder föresten, du har verkligen fått ett super resultat!!:-D
Gilla

Iinvisible

Kvinna ·

25 feb, 2013

åh idag är det äntligen min tur.:) sitter på tåget till landskrona nu. sjukt hungrig. fasta är inget för mig. och idioten bredvis sitter och äter en sjukt god fralla. haha. det är så det vattnas i munnen; ). nu får klockan gärna bli tolv... nervös över att bli söv och komplikationer. rädd för att inte vakna igen.tänk om mina underbara barn förlorar sin mamma för att hon är fåfäng...
Gilla

A_petite

Kvinna ·

25 feb, 2013

gomorron alla ömma nyopererade tjejer! 
fy f**n vad jag är läss på mitt bandaget just nu, de kliar.. trycker, ömmar... har knappt sovit nått sedan operationen nu, och det känns i varenda liten muskel i kroppen. Min Kropp är TRÖTT och mina revben gör så ont! 
Kl 15 idag får jag ta bort bandaget på mitt Återbesök hos kliniken, oj vad jag längtar!!! Äntligen blir jag kvitt den osynliga elefanten som bosatt sig över min bröstkorg! ;) 

hihi
Gilla

Fjoff82

Kvinna ·

25 feb, 2013

Ni som opat er och sov över på kliniken? Vad sov ni i?
Gilla

Newbreasts

Kvinna ·

25 feb, 2013

Jag sov i operationskläderna, det var en stor vit skjorta och sen mina egna trosor också såklart. Hade även strumpor på mig först, men de fick jag ta av mig för det blev så varmt.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem