Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

Mamma81

/ ·

12 jan, 2013

Mamma81 skrev:
Mamma81 skrev:
Lisa Andersson skrev:
Mamma81 skrev:
Idag har jag äntligen gjort mina bröst och är hur nöjd som helst vet dock inte hur mycket det vart får veta de imorrn (375-400) har inte haft några problem alls idag inga jätte smärtor men kanske kommer imorrn hoppas inte det =(
tror att det blev bakom eller delvis får veta allt idag på återbesöket :-) tycker att jag mådde relativt bra igår men idag har jag mer ont än igår fick med mig smärtstillande men mår jätte illa utav dom så måste byta mot andra :-)

Grattis! Det jag fick höra är att det känns mindre dagen efter. La du framför eller bakom muskeln? Framför gör mindre ont.
hej gjorde bakom muskeln och nu andra dan känns de mer tryck och spänning än smärta :-)  
Gilla

Smarrig

Kvinna ·

12 jan, 2013

Grattis till nya brösten ni som hunnit göra:) Jag gör mina om snart 3 dagar, alltså onsdag ;) Ska jobba 2 vakna nätter innan, söndag och måndag och jag är så sjukt nära på att sjukskriva mig då det kommer göra så att tiden går mkt långsammare.. Men ska inte :) längtar ihjäl mig som ni andra. Wish me luck!!!:)
Gilla

Balobas

Kvinna ·

12 jan, 2013

Ljus skrev:
Jag e lika lång som dig och du väger lite mer än mig, jag tog 325 eftersom 350 inte gick. Min läkare var mån om att de skulle vara naturligt. Kan inte se så mycket att mina just nu, för har bandage :) men hade nog inte velat ha mindre ialf!

Nämen... Nu blir jag ju velig igen. Hade kommit fram till att 275cc skulle bli lagom och naturligt. 
Vore jättetrevligt om du kunde lägga upp bilder senare så man får en aning om hur mycke 325cc är.

Gilla

Balobas

Kvinna ·

12 jan, 2013

Anna. skrev:
Vad har ni för mått? Jag är 170 lång, väger 58 ca. Vill inte stoppa in mer än 300, funderar på typ 275 ca.. Bara det inte blir för litet liksom.. Men absolut inte för stort..! Om en vecka ligger jag under kniven! Har tid den 15/1 9.30!

Vi har ju ungefär samma mått... blir spännande å höra vad du kommer fram till. Jag hade också tänkt mig 275cc.
Gilla

LillaMy89

Kvinna ·

13 jan, 2013

Hur länge kommer man vara seg och slö? Gjorde min operation för 4 dagar sen, ja inte länge sen, och är fortfarande slö och hur seg som helst. Att ta en promenad gör mig svimfärdig och hade jag kunnat så hade jag sovit i en vecka. Nån mer som haft de så? Vill bara tillbaka till de vanliga där man va ute och gick hur mycket som helst och orkade leka med sitt barn
Gilla

Mamma81

/ ·

13 jan, 2013

Hej opererades för 4 dagar med och är fortfarande jätte seg skulle kunna sova hela tiden jätte jobbigt men höra hört att det brukar bli bättre efter en vecka typ :-) så håller tummarna nu
Gilla

kakan xoxo

Kvinna ·

13 jan, 2013

Loll089 skrev:
Jag ska opereras den 22/1 av Michael olenius på Proforma :D någon annan som ska dit samma dag som mig?! Eller också ska opereras av Michael? Ska på konsultationen på måndag!
Nu är det 10 dagar kvar till dagen D, hur känns det? Jag ska oxå opas den 22/1 :)
Gilla

Lisa Andersson

Kvinna ·

13 jan, 2013

Jag la in 330 i varje bröst. Är 177 cm lång, väger 59 kg. Finns bilder om ni vill se. Skriv PM om ni inte är silvermedlemmar.

Det verkar vara väldigt individuellt hur ont man har. Två dagar efter min operation var jag på stan och traska. Idag, 4 dagar senare är smärta betydligt mindre. Dock är jag lite orolig för morgondagen då min smärtstillande är slut.
Gilla

Anna.

Kvinna ·

13 jan, 2013

Balobas skrev:
Anna. skrev:
Vad har ni för mått? Jag är 170 lång, väger 58 ca. Vill inte stoppa in mer än 300, funderar på typ 275 ca.. Bara det inte blir för litet liksom.. Men absolut inte för stort..! Om en vecka ligger jag under kniven! Har tid den 15/1 9.30!

Vi har ju ungefär samma mått... blir spännande å höra vad du kommer fram till. Jag hade också tänkt mig 275cc.
Beställde 300cc, "minsta möjliga" enligt läkaren IOM min bröstbredd :) operation på tisdag!
Gilla

Balobas

Kvinna ·

13 jan, 2013

Åh det är bara 14 dagar kvar för mig :) Längtar!
Gilla

VadSkaManHeta

Kvinna ·

13 jan, 2013

Någon mer som ska opas på Laser & Estetik den 25 jan?
Gilla

Frøken Astrup

/ ·

13 jan, 2013

Skal operares den 22 januar hos Gerlee i Helsingborg, glæder mig 🙂
Gilla

Lillamy88

Kvinna ·

13 jan, 2013

Nu ligger jag i sängen på nytvättade sängkläder och har duschat första duschen med descutan, håret försökte jag inte ens borsta :p börjar bli nervös nu, bilen börjar rulla kl 6 på morgonen imorgon, har tid kl 10. Nu måste jag försöka få någon timme sömn iaf :) håll tummarna för att allt går bra :D
Gilla

December82

Man ·

14 jan, 2013

Lillamy88 skrev:
Nu ligger jag i sängen på nytvättade sängkläder och har duschat första duschen med descutan, håret försökte jag inte ens borsta :p börjar bli nervös nu, bilen börjar rulla kl 6 på morgonen imorgon, har tid kl 10. Nu måste jag försöka få någon timme sömn iaf :) håll tummarna för att allt går bra :D

Lycka till tjejen!
🙂
Gilla

andrasidanköping

Kvinna ·

14 jan, 2013

Bara en vecka kvar idag... börjar bli nervös för att jag ska dra på mig nån förkylning nu sista veckan men håller tummarna och har laddat upp med apelsiner ;) ringde även idag för att redan boka återbesökstid då Dr Cosmo brukar vara en ganska upptagen man ;) och tur var väl att jag ringde idag så att jag fick den dagen jag ville så att jag slipper köra dit själv
Gilla

December82

Man ·

14 jan, 2013

andrasidanköping skrev:
Bara en vecka kvar idag... börjar bli nervös för att jag ska dra på mig nån förkylning nu sista veckan men håller tummarna och har laddat upp med apelsiner ;) ringde även idag för att redan boka återbesökstid då Dr Cosmo brukar vara en ganska upptagen man ;) och tur var väl att jag ringde idag så att jag fick den dagen jag ville så att jag slipper köra dit själv

Ha ha, känner igen det där. Jag är oxå livrädd för förkylning nu.
Vågar mig knappt till "öppna platser". Var igår på ett köpcentrum och höll på att bli TOKIG! Folk nös, snörvlade sig och hostade. Håll er hemma när ni e sjuka för bövelen!
✉️🙂

Gilla

Busan83

Kvinna ·

14 jan, 2013

andrasidanköping skrev:

Ja nu är det snart vår tur!! :-) Lillan är jätteförkyld nu men jag hoppas att jag klarar mig! :-)

Gilla

December82

Man ·

14 jan, 2013

Vad roligt att andrasidanköping och Busan83 ska opas samma dag på samma klinik. Blir så avis!
😛
Gilla

Busan83

Kvinna ·

14 jan, 2013

December82 synd att du inte är med på samma dag och klinik, hade vart kul! 😀
Gilla

Busan83

Kvinna ·

14 jan, 2013

Mary007 skrev:
Blir den 31a för mig, på Hermelinen! 😀 galet förväntansfull just nu, längtar! önskar bara man kunde sluta oroa sig så mycket för slutresultatet, men man vill väl helt enkelt bara att det ska bli så bra som bara möjligt!

hur är det för er tjejer, är ni lika "nojjiga" som mig nu när operationsdatumet närmar sig?

Jag håller med dig! :) Man vill ju ha ett snyggt slutresultat :) Bara att hålla tummar och tår att vi blir nöjda! :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem