Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

mammii

Kvinna ·

17 jan, 2013

Oj det är ju bara 2 dagar sedan. Tiden har gått så sakta :-P
Gilla

Baylis

Kvinna ·

17 jan, 2013

mammii skrev:
Ja han var så go :-) underbara människa går ju knappt hitta. Ja men det känns ju bra att man själv är den som mår bra för en gångs skull. Men man tyckte ju så synd om henne. Hur känns dina nu när det gått några dagar? Kram
Ja visst :) satt och pratade massor med honom.. Fick inte komma in på rummet förän nästan 2 timmar efter op så var kvar där inne.. Så då höll han mig sällskap och babblade massor, sen även den korta stund jag var på rummet.. Ja jag är jätte glad att jag var så pigg och smärtfri efter.. Men som du säger lite synd om den som mådde sämre.. Jo jag mår bra =) lite öm under brösten och på sidorna, sen bandet som trycker obehagligt, men har faktiskt lättat lite på det. Men har klarat mig bra på bara panodil, så tramodolen har fått vara =) Sen ryggen då eftersom man inte kan ligga riktigt.. Ja o morron stel :P..  Men man har ju lika många frågor efter som innan haha..
Gilla

Judith_

Kvinna ·

17 jan, 2013

Jag opades igår och har ungefär samma problem som dig, det trycker som F*N på revbenen och igår hade jag jätteont i ryggen också. Det har dock avtagit. Imorgonkväll blir det dusch och bort med bandaget. Känns läskigt men kul! Hur går det för dig? :-)
Gilla

Judith_

Kvinna ·

17 jan, 2013

Judith_ skrev:
Jag opades igår och har ungefär samma problem som dig, det trycker som F*N på revbenen och igår hade jag jätteont i ryggen också. Det har dock avtagit. Imorgonkväll blir det dusch och bort med bandaget. Känns läskigt men kul! Hur går det för dig? :-)

Svaret var till Anna. är inte så duktig på det här än märker jag! Vart trycker man för att svara direkt på ett inlägg?! :-)

Gilla

Jullan

Kvinna ·

17 jan, 2013

jag mår oförskämt braaaaa!!:) Opades runt 2 tiden:) blev 500cc och 550cc Istället för 450cc, o det känns mkt bra art jag ändrade mig!
Gilla

Baylis

Kvinna ·

17 jan, 2013

Jullan skrev:
jag mår oförskämt braaaaa!!:) Opades runt 2 tiden:) blev 500cc och 550cc Istället för 450cc, o det känns mkt bra art jag ändrade mig!
Grattis till boobsen.. Vad kul att det är så många av oss som verka må så bra efter op :)
Gilla

Svalan

Kvinna ·

17 jan, 2013

Hej hallå!

Det var en lång tråd att läsa igenom... Grattis till alla er som redan opereerat sig, ser fram emot bilder 💋. Själv opereras jag av Örjan Gribbe på Proforma i Stockhom den 24.1. Spännande och nervöst men så klart ser jag fram emot resultatet!
Gilla

Anna.

Kvinna ·

18 jan, 2013

På besvara-knappen under inlägget ;) Jag har jäkligt ont under just högra bröstet nu. Nästan rädd att nått revben är sönder :S Sen sticker det i högra bröstet, första gången jag känner att de faktiskt skurit i mig, annars är det just revbenen som strulat. Inga problem när jag står upp, däremot när jag reser mig/lägger mig.
Gilla

MiniSmultron

Kvinna ·

18 jan, 2013

Åh! Om 3 timmar ligger jag på operationsbordet! Har precis duschat o nu dricker jag lite äppeljuice.
Så fruktansvärt nervös! Usch :(
Mycket känslor!

Vet inte ens om jag ska ha 280cc eller 295cc :(
Blir nog bra vilket som..

Kram på er

Gilla

Jullan

Kvinna ·

18 jan, 2013

Åh spännande,sägs ju att man ska välja det större alternativet men båda blir nog bra, inte mkt skillnad ju! Nu är jag äntligen hemma i min säng:) op igår vid 14 typ:) Lycka till idag
Gilla

MiniSmultron

Kvinna ·

18 jan, 2013

Tack Jullan!
All lycka till dig med, hur mår du idag?
Gilla

Miss Marvel

Kvinna ·

18 jan, 2013

Jullan: Hoppas allt har gått bra och att du mår bra och är nöjd med din operation! 🙂

Imorgon är det min tur. Börjar bli riktigt nervös. Tog ett bra tag att somna igår så det ska bli intressant att se hur lite jag kommer att sova inatt. Ser inte fram emot descutanduschen, men sådan tur är slipper jag tvätta håret med det. Har nyinsatt löshår så det är jag tacksam för. 😉
Gilla

Jullan

Kvinna ·

18 jan, 2013

MiniSmultron skrev:
Tack Jullan!
All lycka till dig med, hur mår du idag?
jag mår skitbra, klart det spänner men gör ej ont !!
Gilla

Smarrig

Kvinna ·

18 jan, 2013

Blir tokig av detta kliande!! :P Har ingen smärta, kan röra mig nästan normalt, och fick just på mig en tröja utan problem. Inte så att jag överanstränger mig dock, tar det rätt lugnt. Men det här kliandet är ju galet haha - mitt störta problem för tillfället! 
Någon som har nåt knep? :)
Gilla

Jullan

Kvinna ·

18 jan, 2013

Smarrig skrev:
Blir tokig av detta kliande!! :P Har ingen smärta, kan röra mig nästan normalt, och fick just på mig en tröja utan problem. Inte så att jag överanstränger mig dock, tar det rätt lugnt. Men det här kliandet är ju galet haha - mitt störta problem för tillfället! 

på mig klias det inte men på min rumskompis gjorde det det, undra varför det gör det för?!:S
jobbigt det måste vara

Gilla

Smarrig

Kvinna ·

18 jan, 2013

Kan bero på ty jag är helt tejpad! :P var din kompis tejpad eller? Antar det är pga klistret eller pga läkningen..
Gilla

Anna.

Kvinna ·

18 jan, 2013

Smarrig skrev:
Jag kliar också ihjäl mig!! Är känslig mot tejp, men det kom jag givetvis inte ihåg innan operationen.. Hela bröstkorgen tejpad med kliande jävla tejp!!!
Gilla

Judith_

Kvinna ·

18 jan, 2013

Då ska vi se om det blir rätt den här gången :-) din smärta låter lite lik min, mycket kring revbenen även för mig. Har inte hunnit kolla så frågar istället, när opades du? Och vad och vars satte du in? :-)
Gilla

Anna.

Kvinna ·

18 jan, 2013

Judith_ skrev:
Då ska vi se om det blir rätt den här gången :-) din smärta låter lite lik min, mycket kring revbenen även för mig. Har inte hunnit kolla så frågar istället, när opades du? Och vad och vars satte du in? :-)
Opererades i tisdags, la in 300cc framför muskeln :)
Gilla

Smarrig

Kvinna ·

18 jan, 2013

Haha ja vi har ju OPats på samma ställe så vi har ju likadant! Är du nervös för resultatet då du inte fått se dom än? Jag vet inte om det är positivt eller negativt att vänta till återbesöket:P när ska du tillbaks? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem