POFbrons
Kvinna ·
09 dec, 2012
Vi som skall göra bröstop januari 2013
BröstförstoringEn tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
Sortera efter
Anna.
Kvinna ·
21 jan, 2013
Jag tänkte drilla tvååringen att klättra i vagnen själv (lär jag väl få ångra sen...) annars har jag min sjuåring som kanske kan hjälpa lite. Har lyft upp sonen i knät sittande och det har gått, har lyft nära kroppen och typ hasat upp honom.
Min mamma har hjälpt till att få dom till skola och dagis, jag är ensamstående, men imorgon får jag klara mig själv, läskigt! :)
Gilla
Baylis
Kvinna ·
21 jan, 2013
Anna. skrev:
Jag tänkte drilla tvååringen att klättra i vagnen själv (lär jag väl få ångra sen...) annars har jag min sjuåring som kanske kan hjälpa lite. Har lyft upp sonen i knät sittande och det har gått, har lyft nära kroppen och typ hasat upp honom. Min mamma har hjälpt till att få dom till skola och dagis, jag är ensamstående, men imorgon får jag klara mig själv, läskigt! :)Oj vad läskigt :) Men kommer nog gå jätte bra.. Det jag är rädd för är även om det känns ok, att man kanske överanstränger sig för tidigt..
Gilla
pudding
Kvinna ·
21 jan, 2013
Hej! jag har 75c /d nu (410) och skall operera mig den27: februari. Då nlir det 750 cc!Längtar!!
Gilla
Smarrig
Kvinna ·
21 jan, 2013
Ni gör det bra ni som har barn :)
Gilla
mammii
Kvinna ·
21 jan, 2013
Anna. skrev:
Jag tänkte drilla tvååringen att klättra i vagnen själv (lär jag väl få ångra sen...) annars har jag min sjuåring som kanske kan hjälpa lite. Har lyft upp sonen i knät sittande och det har gått, har lyft nära kroppen och typ hasat upp honom. Min mamma har hjälpt till att få dom till skola och dagis, jag är ensamstående, men imorgon får jag klara mig själv, läskigt! :)Jag har också en 2 och en 7 åring :-) 2 åringen får klättra upp o ned i vagnen (redan innan Op gjorde hon det) då jag gjort en tidigare titthålsoperation i magen som gjorde att jag inte kunde bära på lång tid.
Men vågar man köra vagnen? Man måste ju ändå skjuta på rätt bra nu när det är snö och så.
Hon fick gå imorse när vi lämnade sonen på skolan.
Är också ensamstående med dom och mamma han inte ta honom imorse. Så vi pår pussla ihop detta bäst det går.
Vi mammor klarar fan allt :-) !!
Gilla
mammii
Kvinna ·
21 jan, 2013
Baylis skrev:
Mammi: Kan försöka trösta lite med att dag 5 vände det för mig, bara sådär.. Så hoppas att du har samma tur :) Pratade med Johan idag och bandet måste man ha på sig i 3 veckor ✉️ men ska maila bilder om en vecka så kanske jag slipper det iaf på dagtid..
Vet nån av er som nu gar barn när man vågar börja lyfta lite, utan att man förstör ngt.. Tänkte just med i och ur vagn, bilbarnstol, matstol ect..
Åh va skönt! Hoppas det vänder imorgon då. Jag ska egentligen jobba redan på fredag (dag 8) det borde väl gå?
Ja jag kommer att ha bandet i 3 veckor. det är nog så värt det i slutändan. Men faktiskt så har jag spännt upp bandet på morgonen när jag vaknat och satt på det igen, för jag har haft så svårt att andas när jag vaknat på morgonen, det sitter ju så jäkla hårt.
Sa han ngt mer bra att veta? :)
Gilla
Baylis
Kvinna ·
21 jan, 2013
mammii skrev:
Baylis skrev:
Mammi: Kan försöka trösta lite med att dag 5 vände det för mig, bara sådär.. Så hoppas att du har samma tur :) Pratade med Johan idag och bandet måste man ha på sig i 3 veckor ✉️ men ska maila bilder om en vecka så kanske jag slipper det iaf på dagtid..
Vet nån av er som nu gar barn när man vågar börja lyfta lite, utan att man förstör ngt.. Tänkte just med i och ur vagn, bilbarnstol, matstol ect..
Åh va skönt! Hoppas det vänder imorgon då. Jag ska egentligen jobba redan på fredag (dag 8) det borde väl gå?
Ja jag kommer att ha bandet i 3 veckor. det är nog så värt det i slutändan. Men faktiskt så har jag spännt upp bandet på morgonen när jag vaknat och satt på det igen, för jag har haft så svårt att andas när jag vaknat på morgonen, det sitter ju så jäkla hårt.
Ja jätte skönt :) Sen att det från en dag till nästa bara vände är ganska häftigt.. Men nu är det en ny fas i proceduren :) det kliar/Pirrar/sticker (ungefär som när man amma och det rann till) ja om du nu ammade :)
Ja klart det borde gå att jobba, om du känner att kroppen säger ok till det :)
Bandet tänker jag oxå ha iaf 2 veckor, sista veckan om jag får, bara på natten.. Jag har oxå spänt upp det och lättat lite på det då och då (sitter fortf. ganska hårt) såååååå skönt..
Jag frågade lite om tejpen, och över tejpen ska sitta minst 1 vecka och max 2 veckor.. Sen tejpen under ska sitta tills den lossnar.. Frågade om man ska fortsätta tejpa eller bara använda sticket, då skulle man bara använda det.. Men tror nog jag kommer ha lite tejp iaf, känns säkrare på ngt sätt... :)
Gilla
Jullan
Kvinna ·
21 jan, 2013
men det här med att lyfta barnen?!
jag har inte haft ont något alls är inne på dag 4 nu, klart domär spända och hårda men inte ont.
och får heller säkert inte ont av att lyfta dottern i och ur sängen, men vill inte utmana ödet att få en blödning eller nått annat som man ej vill ha , eller är det ok att lyfta om man inte har ont tro??:/
Gilla
Baylis
Kvinna ·
21 jan, 2013
Jullan skrev:
men det här med att lyfta barnen?!
jag har inte haft ont något alls är inne på dag 4 nu, klart domär spända och hårda men inte ont.
och får heller säkert inte ont av att lyfta dottern i och ur sängen, men vill inte utmana ödet att få en blödning eller nått annat som man ej vill ha , eller är det ok att lyfta om man inte har ont tro??:/
Gilla
December82
Man ·
21 jan, 2013
Lycka till Busan83 och alla andra som opas idag.
Själv så har jag ca 1 vecka kvar men nu är det bestämt iaf att det blir Plastikkirurgiska Institutet i Malmö och Jan B Wieslander, Perthese 705cc ultrahighprofile.
3e op= 3e gången gillt!
😀
Någon mer som ska opas den 30 januari?
Gilla
Smarrig
Kvinna ·
21 jan, 2013
La just upp två bilder, men den ena hamnade i liggande läge? Nån som vet hur tusan man ändrar sånt? Originalbilden var ju inte så :P
Gilla
mammii
Kvinna ·
21 jan, 2013
Jag tycker verkligen inte att ni skall lyfta dom alls. även om ni inte har spec ont. (spec inte om ni har bakom bröstmuskeln)
Det är ett ingrepp då de har skurit i muskeln, bröstmusklerna används i princip hela tiden och behöver all tid det går för att Läka.
Vet att det är skit svårt när man har barn att inte bära upp dom speciellt inte om dom är små.
Men ni måste vara rädda om er (spec de här första veckorna) era Kids har bara en mamma. inge kul om man blir sängliggandes pga av komplikationer senare.
Supermammorna :-)
Gilla
mammii
Kvinna ·
21 jan, 2013
Baylis skrev:
mammii skrev:
Baylis skrev:
Ja jätte skönt :) Sen att det från en dag till nästa bara vände är ganska häftigt.. Men nu är det en ny fas i proceduren :) det kliar/Pirrar/sticker (ungefär som när man amma och det rann till) ja om du nu ammade :)
Ja klart det borde gå att jobba, om du känner att kroppen säger ok till det :)
Bandet tänker jag oxå ha iaf 2 veckor, sista veckan om jag får, bara på natten.. Jag har oxå spänt upp det och lättat lite på det då och då (sitter fortf. ganska hårt) såååååå skönt..
Jag frågade lite om tejpen, och över tejpen ska sitta minst 1 vecka och max 2 veckor.. Sen tejpen under ska sitta tills den lossnar.. Frågade om man ska fortsätta tejpa eller bara använda sticket, då skulle man bara använda det.. Men tror nog jag kommer ha lite tejp iaf, känns säkrare på ngt sätt... :)
Åh Nä! Hatar den känslan, när mjölken rann till. Men tycker detta spända påmint väldigt mycket om hur brösten blev första dagarna med mjölken, de är sådär super hårda och spända, 2 runda bollar.
Skönt att höra, hur länge blir du hemma från jobb?
Tänkte så med bandet med, men han sa ju minst 3 till mig gärna längre, så jag får väl stå ut :)
Hur har dina barn reagerat? Har du förklarat ngt för dom? (din äldre vad ganska stor va?)
Gilla
Anna.
Kvinna ·
21 jan, 2013
Åh, mitt vänstra har blivit värre!! :'(
Det gör ont i snittet bara jag råkar komma åt :( hugger verkligen, känns som att nått låser sig! Skulle inte förvåna mig om det var nått fel.. :(
Gilla
Baylis
Kvinna ·
21 jan, 2013
Jo men visst, så känns det ganska precis :P Ja första dagarna var inte kul.. Eftersom min minasta är premis (född 2 mån tidigt) så pumpade jag och amma.. fick ur 300ml från var så det var ganska spänt ^^ Men som sagt spändheten påminner mkt om hur det e nu..
Jag är fortfarande mammaledig, har inskolning nu den 28:e sen är det dags för jobb..
Jo han sa detsamma till mig, frågade vf då han sa att det är för skidbacken, sen hjälper man även till när det gäller läkningen.. Som sagt bara jag sliper den några timmar per dag så kan jag stå ut med den sen :) Nu är det inte så farligt längre.. Mer än att det kliar..Sen trycker den lite på vänster bröst som fortfarande är lite hårt och sitter högre.
Minsta säger mest "tuttut" till det mesta som står ut,eller går att pilla i *haha* tuttar/näsa/navel/magen..
Äldsta är 9 (blir 10 i maj) han har haft pappa vecka så kommer i morron.. Men innan sa han inte så mkt, mest bara att jag skulle op:a mig. Sen har jag 3 st bonusar oxå (9/11/14 år) men dom har inte heller sagt ngt. Sen har deras mamma op:at sig så är ju inget som är nytt..
Har dina släppt lite eller är det fortf. spännt ?
Gilla
Baylis
Kvinna ·
21 jan, 2013
Anna. skrev:
Åh, mitt vänstra har blivit värre!! :'( Det gör ont i snittet bara jag råkar komma åt :( hugger verkligen, känns som att nått låser sig! Skulle inte förvåna mig om det var nått fel.. :(Gilla
Anna.
Kvinna ·
21 jan, 2013
Ska ju upp imorgon och ta av bandaget, finns nog inte mkt att göra innan..
Gilla
mammii
Kvinna ·
21 jan, 2013
Baylis skrev:
Jo men visst, så känns det ganska precis :P Ja första dagarna var inte kul.. Eftersom min minasta är premis (född 2 mån tidigt) så pumpade jag och amma.. fick ur 300ml från var så det var ganska spänt ^^ Men som sagt spändheten påminner mkt om hur det e nu..
Jag är fortfarande mammaledig, har inskolning nu den 28:e sen är det dags för jobb..
Jo han sa detsamma till mig, frågade vf då han sa att det är för skidbacken, sen hjälper man även till när det gäller läkningen.. Som sagt bara jag sliper den några timmar per dag så kan jag stå ut med den sen :) Nu är det inte så farligt längre.. Mer än att det kliar..Sen trycker den lite på vänster bröst som fortfarande är lite hårt och sitter högre.
Minsta säger mest "tuttut" till det mesta som står ut,eller går att pilla i *haha* tuttar/näsa/navel/magen..
Äldsta är 9 (blir 10 i maj) han har haft pappa vecka så kommer i morron.. Men innan sa han inte så mkt, mest bara att jag skulle op:a mig. Sen har jag 3 st bonusar oxå (9/11/14 år) men dom har inte heller sagt ngt. Sen har deras mamma op:at sig så är ju inget som är nytt..
Har dina släppt lite eller är det fortf. spännt ?
Åh men så skönt för dig att du är mammaledig nu fortfarande.
Hehe lille då, mina har inte inte ens reagerat. Äldsta vet att jag opererats men inte vad. Men han börjar väl bli van nu, det har vart in o ut konstant på sjukhus både mig o hans lillasyster :P
Lite skönt tycker jag att det inte blivit så mkt frågor runt det.
Nej jag tycker fortfarande att de är jätte spända. Tycker att det börjat hugga lite i den högra också.
Men är glad att de ser väldigt lika ut och sitter i samma höjd. Men är fortfarande så nervös över ärren :P
Vad sa dom om nästa återbesök till dig. 6-12 mån ??
Gilla
Baylis
Kvinna ·
21 jan, 2013
mammii
Ja jätte skönt faktiskt, men ska bli skönt att få skola in snart oxå.. Så trött på att bara var hemma..
Ja det är ganska skönt att det inte är så mkt frågor kring det.. Men sen tror jag inte att det är ngn större big deal för dom.. Är ju inget dom direkt går att tänker på, varken innan eller efter :)
Det släpper nog snart, släppte igår för mig, var lite stel när jag vaknade imorse men inget om man jämför med innan.. Sen att det bara vände från dag till dag är ganska häftigt..
Hugger lite här oxå, eller kanske mer som små elstötar :P Sen har jag lyckats 3 ggr idag att göra ngt för mycket så det bränner till i bröstet :S
*haha* Mina sitter inte alls lika längre, man ser verkligen att vänster är mer spänt.. (har bild i galleriet)
Kollade dina bilder, ser ju kalas fint ut 👍
Jag är oxå ganska nervös över ärren, vette 17 om jag vågar ta bort tejpen ^^
Yes 6-12 månader.. Ska skicka en bild på fre och se om jag kan få lufta dom lite
Gilla
Busan83
Kvinna ·
21 jan, 2013
Så.. Vaken efter op o känner mig oförskämt pigg, känns som en kraftig träningsvärks men inte så farligt, kommer väl sen kanske :-P
Gilla