Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

Baylis

Kvinna ·

21 jan, 2013

Busan83 skrev:
Så.. Vaken efter op o känner mig oförskämt pigg, känns som en kraftig träningsvärks men inte så farligt, kommer väl sen kanske :-P
Härligt att allt gått bra 👍 och att du är pigg..
Gilla

Busan83

Kvinna ·

21 jan, 2013

Ja det känns toppen! :-))) njuter av dagens första kopp kaffe :-P den har varit efterlängtad kan jag lova! ;-)
Gilla

mammii

Kvinna ·

21 jan, 2013

Baylis skrev:
mammii

Ja jätte skönt faktiskt, men ska bli skönt att få skola in snart oxå.. Så trött på att bara var hemma..
Ja det är ganska skönt att det inte är så mkt frågor kring det.. Men sen tror jag inte att det är ngn större big deal för dom.. Är ju inget dom direkt går att tänker på, varken innan eller efter :)

Det släpper nog snart, släppte igår för mig, var lite stel när jag vaknade imorse men inget om man jämför med innan.. Sen att det bara vände från dag till dag är ganska häftigt..

Hugger lite här oxå, eller kanske mer som små elstötar :P Sen har jag lyckats 3 ggr idag att göra ngt för mycket så det bränner till i bröstet :S
*haha* Mina sitter inte alls lika längre, man ser verkligen att vänster är mer spänt.. (har bild i galleriet)
Kollade dina bilder, ser ju kalas fint ut 👍
Jag är oxå ganska nervös över ärren, vette 17 om jag vågar ta bort tejpen ^^
Yes 6-12 månader.. Ska skicka en bild på fre och se om jag kan få lufta dom lite

Ja men verkligen, jag hoppas att jag får en sådan dag imorgon, för nu ringde de och frågade om jag kunde jobba imorgon och jag sa ja (hjälp) men det får bli som det blir. Får varva mellan att sitta och stå så det borde jag klara, så länge inget barn kommer och tokkramar en som de kan göra :-) 
Klarar man att ta hand om sina egna barn så borde det gå.. 

Fast jag tycker inte att det syns ngt spec? 
Åh tack :-) Nu vill man bara att de ska fluffa till sig snart.

ok:-) 
Men Bilar du eller tar du flyget ner? för isf hade man ju kunnat åka ner tillsammans. var så trist att åka ner ensam :P

Gilla

Baylis

Kvinna ·

21 jan, 2013

Busan83 skrev:
Ja det känns toppen! :-))) njuter av dagens första kopp kaffe :-P den har varit efterlängtad kan jag lova! ;-)
haha... det kan jag tänka mig.. Var samma här, första jag frågade efter när jag vakna.. Men fick vänta.. Men sen så 2 stora koppar, har nog aldrig smakat så gott :P
Gilla

mammii

Kvinna ·

21 jan, 2013

mammii skrev:
Baylis skrev:
mammii

Ja jätte skönt faktiskt, men ska bli skönt att få skola in snart oxå.. Så trött på att bara var hemma..
Ja det är ganska skönt att det inte är så mkt frågor kring det.. Men sen tror jag inte att det är ngn större big deal för dom.. Är ju inget dom direkt går att tänker på, varken innan eller efter :)

Det släpper nog snart, släppte igår för mig, var lite stel när jag vaknade imorse men inget om man jämför med innan.. Sen att det bara vände från dag till dag är ganska häftigt..

Hugger lite här oxå, eller kanske mer som små elstötar :P Sen har jag lyckats 3 ggr idag att göra ngt för mycket så det bränner till i bröstet :S
*haha* Mina sitter inte alls lika längre, man ser verkligen att vänster är mer spänt.. (har bild i galleriet)
Kollade dina bilder, ser ju kalas fint ut 👍
Jag är oxå ganska nervös över ärren, vette 17 om jag vågar ta bort tejpen ^^
Yes 6-12 månader.. Ska skicka en bild på fre och se om jag kan få lufta dom lite

Ja men verkligen, jag hoppas att jag får en sådan dag imorgon, för nu ringde de och frågade om jag kunde jobba imorgon och jag sa ja (hjälp) men det får bli som det blir. Får varva mellan att sitta och stå så det borde jag klara, så länge inget barn kommer och tokkramar en som de kan göra :-) 
Klarar man att ta hand om sina egna barn så borde det gå.. 

Fast jag tycker inte att det syns ngt spec?  det är uppe (under arhålan) och i mitten som de ser lite svullet ut. Men det kommer lägga sig :-)
Åh tack :-) Nu vill man bara att de ska fluffa till sig snart.

ok, men Bilar du eller tar du flyget ner? för isf hade man ju kunnat åka ner tillsammans. var så trist att åka ner ensam :P

Gilla

Baylis

Kvinna ·

21 jan, 2013

Mammii: Ahh du jobbar på förskola antar jag då :) neä men går nog bra ska du se.. Man får säga att dom får vara lite försiktiga =) Ja så klart du klarar det,vi kvinnor kan vi 😉
Ja fluffet längtar man till, men det lär nog ta sitt lilla tag :P  Just nu stramar det så mkt mellan så man nästan blir lite små irriterad..

Tog bilen ner sist, men flyg låter snabbt och smidigt, Ja men tycker jag låter som en toppen idé :) som sagt sjukt tråkigt att åka själv..
Var i sthlm.staden bor du?

Gilla

Anna.

Kvinna ·

21 jan, 2013

Min pojk (2 år) säger att mamma har ont i armarna.. :)
Gilla

Jullan

Kvinna ·

21 jan, 2013

Anna. skrev:
Min pojk (2 år) säger att mamma har ont i armarna.. :)

haahaha söttt, min flicka är 3 år snart och säger att mamma är sjuk, har vart hos doktorn och har ont i brösten ! haha får väl se hur många det är som får höra det sen :P
Gilla

mammii

Kvinna ·

21 jan, 2013

Baylis skrev:
Mammii: Ahh du jobbar på förskola antar jag då :) neä men går nog bra ska du se.. Man får säga att dom får vara lite försiktiga =) Ja så klart du klarar det,vi kvinnor kan vi 😉
Ja fluffet längtar man till, men det lär nog ta sitt lilla tag :P  Just nu stramar det så mkt mellan så man nästan blir lite små irriterad..

Tog bilen ner sist, men flyg låter snabbt och smidigt, Ja men tycker jag låter som en toppen idé :) som sagt sjukt tråkigt att åka själv..

Jag jobbar på skola, klass 1-3 så det är inte så att man måste hjälpa dom o klä på sig och knyta skor och så.. utan bara stå o sitta under lektion. det är på fritids som det kan bli problem men jag får hitta på att jag har jätte ont i ryggen eller så, dom är ganska förstående :) 

Ja flyget var verkligen smidigt! 1 timma så var man nere. 
Bor i solna. du då?

Gilla

Peutetre

Kvinna ·

21 jan, 2013

Herreguuud nu är det bara 2 dagar kvar!! Känns overkligt :) Börjar bli jävligt nervös och fundera över de allra tokigaste grejerna som, kan man åka dit i en mjukisdress? Haha, känns så dumt att komma dit i annat, man kommer ju ändå åka hem i mjukisar och sköna kläder. Hur gjorde ni? Och har ni något bra tips på grejer att ta med sig?
Gilla

Miss Marvel

Kvinna ·

21 jan, 2013

Idag är det två dagar sedan min operation. Gör fortfarande ont som tusan men blir bättre och bättre, jag blir mer rörlig och idag var jag i skolan mellan 11:45-14:00. Med diklofenak, panodil och oxynorm gick det utmärkt! 🙂 Lycka till alla som ska operera sig snart!!
Gilla

mammii

Kvinna ·

21 jan, 2013

Peutetre skrev:
Herreguuud nu är det bara 2 dagar kvar!! Känns overkligt :) Börjar bli jävligt nervös och fundera över de allra tokigaste grejerna som, kan man åka dit i en mjukisdress? Haha, känns så dumt att komma dit i annat, man kommer ju ändå åka hem i mjukisar och sköna kläder. Hur gjorde ni? Och har ni något bra tips på grejer att ta med sig?

Mjukisdress är perfekt. Jag hade sköna leggins och en jätte tunn slapp tshirt. allt tyg o allt känns som att det väger. så en lätt mjukisdress isåfall ;)

Jag hade inte med mig något! tag med så lite som möjligt. Jag hade i pricip bara pass och plånbok.

Gilla

Smultronpuss

Kvinna ·

21 jan, 2013

Jag ska oxå till proforma på onsdag, 23e!! Börjar bli riktigt nervös nu :)
Gilla

Baylis

Kvinna ·

21 jan, 2013

mammii skrev:
Baylis skrev:

Jag jobbar på skola, klass 1-3 så det är inte så att man måste hjälpa dom o klä på sig och knyta skor och så.. utan bara stå o sitta under lektion. det är på fritids som det kan bli problem men jag får hitta på att jag har jätte ont i ryggen eller så, dom är ganska förstående :) 

Bor i solna. du då?

Ah okey, men då är det ju ganska ok, men som du säger kan komma vilda kramar. Ja du får komma på ngt bra :) tror att det kommer gå jätte bra.. Flyg verkar hur smidigt som helst. Vi tog ju bilen ner nu sist, tog ju sin lilla tid :P vad brukar flyget ligga på i pris? Kan ju inte vara så dyrt.. Ah inte så långt från mig, jag bor i kista :)
Gilla

Anna.

Kvinna ·

21 jan, 2013

Peutetre skrev:
Ta på lätta kläder , inget att dra över huvudet :) typ linne och munkjacka med dragkedja :) Jag tog med en naturdietshake också. Visste att jag inte skulle äta på läääänge och att en macka efter narkosen inte räcker. Åt mackan, väntade ett tag, gick upp, höll på att svimma, sen drack jag min shake ;)
Gilla

mammii

Kvinna ·

21 jan, 2013

Baylis skrev:
mammii skrev:
Baylis skrev:

Bor i solna. du då?

Ah okey, men då är det ju ganska ok, men som du säger kan komma vilda kramar. Ja du får komma på ngt bra :) tror att det kommer gå jätte bra.. Flyg verkar hur smidigt som helst. Vi tog ju bilen ner nu sist, tog ju sin lilla tid :P vad brukar flyget ligga på i pris? Kan ju inte vara så dyrt.. Ah inte så långt från mig, jag bor i kista :)

Precis.
Ja det var verkligen det, betalade 366 dit, 566 hem. 120 för flygbussen från Ängelholm in till Helsingborg. 
Nä det var verkligen inte långt ifrån oss :-)

Gilla

Baylis

Kvinna ·

21 jan, 2013

mammii skrev:
Baylis skrev:
mammii skrev:
Baylis skrev:

Bor i solna. du då?

Precis.
Ja det var verkligen det, betalade 366 dit, 566 hem. 120 för flygbussen från Ängelholm in till Helsingborg. 
Nä det var verkligen inte långt ifrån oss :-)

Ja men blir helt klart flyg då :) bara se till att vi får komma samma dag, men borde ju inte vara så svårt att ordna :)
Gilla

Svalan

Kvinna ·

21 jan, 2013

Smultronpuss och Peutetre, jag skall också till Proforma men jag har op-tid den 24:de, till Örjan Gribbe. Kanske ses i korridoren vid vaktombyte 😉 Lycka till tjejer och till alla er som redan opererat er så kämpa på! Kramar!
Gilla

Peutetre

Kvinna ·

21 jan, 2013

Vad roligt! :) tack för alla tips tjejer! En annan fråga bara, nu har jag råkat dra på mig en förkylning, är lite täppt, är det okej att sövas trots det? Någon som vet?
Gilla

Busan83

Kvinna ·

21 jan, 2013

Så länge du inte har feber eller en bakteriell infektion är det ingen fara :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem