Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

Baylis

Kvinna ·

24 jan, 2013

Anna. skrev:
Vad sjutton är tenting??

Tenting är när huden släpper lite i klyftan, man har luft under. Det kan bli så efter operationen pga svullnaden och att huden spänns.. Sen kan det även vara bestående, men vad jag förstått så är det vanligare när man har framplacering..

Gilla

Anna.

Kvinna ·

24 jan, 2013

Ah ok :)
Gilla

VadSkaManHeta

Kvinna ·

24 jan, 2013

Dags imorgon kl 10.30.. Är inte så nervös (märkligt nog?) över själva operationen, utan mer för allt runt omkring. Som att missa tåget, att det är inställt, att jag ska glömma något osv... Ska dessutom jobba nu inatt, så något sova blir det inte. Fördelen är väl att jag slipper ligga sömnlös och orolig, nackdelen är väl att jag kommer vara så trött att jag säkert aldrig vaknar ur narkosen... haha :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

24 jan, 2013

Lycka till ni som ska op de närmsta dagarna =)
Gilla

Peutetre

Kvinna ·

25 jan, 2013

Hur mår ni som gjort tuttarna nu i veckan? Jag gjorde mina i onsdags, haft löjligt ont, värst på Morgonen när man ska upp, gråtit som attans efter jag väl kommit upp. Idag har jag dock varit ute och rört mig i 2 h, promenad, till dagis och en sväng på stan. Är det för mycket för att vara 2 dagar efter operation? Gjorde lite ont i början av promenaden men sen kändes det bättre. Man vill ju inte ta ut sig för Mycket i början samtidigt som det är så skönt att röra sig. Så fort man sitter still stelnar ju hela bysten ;/
Gilla

Bobbz

/ ·

25 jan, 2013

Hej! Jag opererade mig i förrgår men känns inte alls bra, brösen är jättestrutformade! :( Jag vet att de kommer ändra form med tiden men hur mycket kan de ändra sig tro? Om ni vet någon som haft strutformade bröst som blivit fina med tiden -snälla skriv till mig så jag får upp hoppet :) !!
Gilla

Busan83

Kvinna ·

25 jan, 2013

Peutetre skrev:
Hur mår ni som gjort tuttarna nu i veckan? Jag gjorde mina i onsdags, haft löjligt ont, värst på Morgonen när man ska upp, gråtit som attans efter jag väl kommit upp. Idag har jag dock varit ute och rört mig i 2 h, promenad, till dagis och en sväng på stan. Är det för mycket för att vara 2 dagar efter operation? Gjorde lite ont i början av promenaden men sen kändes det bättre. Man vill ju inte ta ut sig för Mycket i början samtidigt som det är så skönt att röra sig. Så fort man sitter still stelnar ju hela bysten ;/
Så länge du lyssnar på kroppen är det ingen fara :-) Jag har mått bra hela veckan, kliar som tusan idag, hoppas man slipper bristningar bara :-S Är glad att jag inte haft så ont, har bara tagit Alvedon idag så det känns skönt :-)
Gilla

Baylis

Kvinna ·

25 jan, 2013

Peutetre skrev:

Grattis till boobsen :)
Vad tråkigt att du har så ont :( Men första 5 dagarna för mig var jag jäääätte stel, sen släppte det lite.. Nu måste jag ha sovit korvit för nu i 2 dagar har det "bra" bröstet varit jätte stelt på morronen..
Ang att röra sig så tror jag man känner själv vad som är ok :) Jag promenerade redan på op dagen.. Sen varit ute med hundarna och promenerat..
Gilla

VadSkaManHeta

Kvinna ·

25 jan, 2013

jag opererade mig idag, känner mig mörbultad :)
Gilla

Lillans

Kvinna ·

25 jan, 2013

På måndag är det min tur, tror att jag kommer dö av nervositet innan bara!
Gilla

VadSkaManHeta

Kvinna ·

25 jan, 2013

Det kommer gå kanon Lillans! :)
Gilla

Häpp

Kvinna ·

26 jan, 2013

Hej. Försök till lite tröst till er som är nyopererade. Nu har just 2 veckor passerat för mig och jag börjar kunna leva som vanligt. Kan bära matkassar, ställa tillbaka porslin högt upp i skåp, gå promenader utan problem (förutom att det gör ont i tuttarna när det är så här kallt..) och viktigast av allt- brösten börjar äntligen kännas som MINA! Så skönt, förut har de bara varit två betongklumpar på bröstkorgen. Kram på er!
Gilla

starshine

Kvinna ·

26 jan, 2013

Häpp, längtar tills jag också kan göra allt det.. bara 3 dagen idag.. är såååååå stel och ont i ryggen.. vill bara "klara mig själv" hihi
Gilla

kennyjenny

Kvinna ·

26 jan, 2013

Hej! Jag gjorde mina i måndags och haft jätteproblem med illamående och kräkningar :( Fick sluta med smärtstillande efter andra dagen pga det och har då fått svårt att sova och röra mig. Nu börar det bli bättre eftersom jag inte har så ont längre. Men fortfarande rädd att röra mig och ta av sport BH eftersom det gjort så ont tidigare. Någon som upplevt det samma eller har lite råd på hur jag ska röra mig?? 
Gilla

Häpp

Kvinna ·

26 jan, 2013

Starshine. Dagarna går fortare än du tror! Var rädd om dig och gör inte för mycket nu i början, utan låt dig bli uppassad ett par dagar till(annars blir det bara bakslag) så är du snart igång igen. Kennyjenny. Stackare, vad jobbigt att klara sig utan smärtstillande:( kan du inte få ta Ipren eller Alvedon nu då? Det hjälper ju lite iallafall. Du kommer bli bättre för varje dag så detta kommer snart vara ett minne blott.
Gilla

Anna.

Kvinna ·

26 jan, 2013

kennyjenny skrev:
Hej! Jag gjorde mina i måndags och haft jätteproblem med illamående och kräkningar :( Fick sluta med smärtstillande efter andra dagen pga det och har då fått svårt att sova och röra mig. Nu börar det bli bättre eftersom jag inte har så ont längre. Men fortfarande rädd att röra mig och ta av sport BH eftersom det gjort så ont tidigare. Någon som upplevt det samma eller har lite råd på hur jag ska röra mig?? 
Stackare!! Låter inte kul alls :( Det enda jag kan råda är att lyssna på kroppen. Ligg platt fall och gör inget, om kroppen protesterar mot rörelse..!
Gilla

Anna.

Kvinna ·

26 jan, 2013

Tjejer hjälp! Jag har köpt en tejp som heter Micropore, men det är ju inte alls samma som den "genomskinliga" tejpen som ärren är tejpat med nu!! Kan jag använda den??
Gilla

kennyjenny

Kvinna ·

26 jan, 2013

Anna och Häpp: Tack för omtanken! Jo, Alvedon går att ta och det tar iaf udden av det onda. Ska fortsätta ta det lugnt och bara göra minirörelser. Bara sååå frustrerande att jag inte får av mig sport BH för jag vill verkligen duscha! Men sist jag försökte bara högg det i brösten :(
Gilla

Anna.

Kvinna ·

26 jan, 2013

Har du nån hemma som kan hjälpa dig? Har du morfin du kan ta?
Gilla

Häpp

Kvinna ·

26 jan, 2013

Anna. Micropore har jag haft sedan op. Den funkar bra. Dra int i vare sig den eller i huden utan sätt bara på den.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem