POFbrons
Kvinna ·
09 dec, 2012
Vi som skall göra bröstop januari 2013
BröstförstoringEn tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
Sortera efter
andrasidanköping
Kvinna ·
26 jan, 2013
Busan83 skrev:
Peutetre skrev:
Hur mår ni som gjort tuttarna nu i veckan? Jag gjorde mina i onsdags, haft löjligt ont, värst på Morgonen när man ska upp, gråtit som attans efter jag väl kommit upp. Idag har jag dock varit ute och rört mig i 2 h, promenad, till dagis och en sväng på stan. Är det för mycket för att vara 2 dagar efter operation? Gjorde lite ont i början av promenaden men sen kändes det bättre. Man vill ju inte ta ut sig för Mycket i början samtidigt som det är så skönt att röra sig. Så fort man sitter still stelnar ju hela bysten ;/Jag hade ont de första dagarna men behövde inte ta morfintabletterna iaf utan räckte med två alvedon och en celebra. Opades i måndags och var först på tors som jag kände mig pigg nog att gå ut en liten stund... e ju så himla kallt nu ;) jobbigaste har nog varit att jag är mer stel i min högra armhåla där stygnen sitter än vänster och när man är högerhänt känns det lite konstigt men ringde kliniken typ 5ggr i tors och frågade allt möjligt konstigt och det va vanligt att man kan ha mer ont i den ena sidan och så.
Sen en annan läskig sak som jag inte sett nån annan skriva om är att jag har fått att det känns som att det knastrar under huden både nedanför o övanför brösten, typ vid revbenen och sen ända upp till nyckelbenen... känns som att man har en plastfilm under huden och väldigt konstig känsla när man tar där :-S men när jag ringde om detta var det vanligt att få så efter op och att det inte var nån fara och att det kan sitta i upp till 14 dagar
I fall det va nån mer som undrade över det ;)
Busan: Skönt att du är så pigg ;) själv var jag helt död de första dagarna men va kul att ses på kliniken ändå även fast jag inte va så social kanske hehe
Gilla
Svalan
Kvinna ·
26 jan, 2013
Andrasidanköping: Det är luft som kommer in under huden vid operationstillfället, det fick du säkert redan veta när du ringde din klinik. Vi som har varit på konsultation hos Örjan Gribbe på Proforma (antar han ger denna info till alla sina patienter) fick fenomenet med knastrande ljud förklarat i infokompendie som vi fick inför operationen, luft som tas upp av vävnaden efter några dagar, kanske därför det inte står så mycket om det här, rätt många som ändå gör sina operationer på Proforma och fått bra info 🙂.
Gilla
Peutetre
Kvinna ·
26 jan, 2013
Jag måste säga att idag mår jag Mycket bättre.. Kanske har att göra med att jag var ute och rörde mig en lång stund igår :) har inga problem att höja armarna över huvudet, sätta på mig tröjor, jackor osv. Känns inte alls lika stramt längre :) har kört på 1 citodon och 1 Alvedon var 6e timme sen jag kom hem, vågar inte riktigt sluta med det ännu. Fick tips om att lägga till en Ipren då och då när smärtan är värre. Hoppas på ännu mer framgång nu :)
Gilla
Anonym användare
26 jan, 2013
Jag hade korren igår, kan inte vara glad nu.. Trodde att jag skulle kunna få släppa det här med brösten och bara koncentrera mig på att dom ska läka. Känns bara skitjobbigt eftersom storleksskillnaden jag hade i put mellan vänster och höger syns ännu mer nu än när jag hade 500cc. Orkar inte... är som att jag bytt ett problem med för tajt klyfta mot ett annat med för mycket storlekskillnad i put :(
Gilla
Häpp
Kvinna ·
26 jan, 2013
Tin. Stackars dig. Fy 17 vad jobbigt när det krånglar så :(
Man vet då inte vad man ger sig in i när man lägger sig på operationsbordet.
Hoppas och håller tummarna att storleksskillnaden minskar när svullnaden lägger sig och att du blir glad och nöjd att du gett dig in i detta. Kram
Gilla
ollie
Kvinna ·
26 jan, 2013
stackars dig Tin, att du ska behöva få nya problem, men det har bara gått någon dag, när svullnaden ger sig kanske din skillnad också minskar och du blir nöjd. Önskar dig lycka till i läkningen!
Gilla
Svalan
Kvinna ·
26 jan, 2013
Det där låter ju inte roligt alls Tin. Hoppas också på att storleksskillnaden blir mindre märkbar och att du slipper muskelpåverkan nu när du bytt till bakom muskeln. Upp med hakan gumman och låt tiden utvisa om storleksbytet har gett det resultat som du vill ha. Patrik borde ju ha koll på dina bekymmer då han säkert vill göra dig nöjd eftersom det blev fel förra gången... Kramar till dig!
Gilla
Busan83
Kvinna ·
26 jan, 2013
andrasidanköping skrev:
Busan83 skrev:
Peutetre skrev:
Hur mår ni som gjort tuttarna nu i veckan? Jag gjorde mina i onsdags, haft löjligt ont, värst på Morgonen när man ska upp, gråtit som attans efter jag väl kommit upp. Idag har jag dock varit ute och rört mig i 2 h, promenad, till dagis och en sväng på stan. Är det för mycket för att vara 2 dagar efter operation? Gjorde lite ont i början av promenaden men sen kändes det bättre. Man vill ju inte ta ut sig för Mycket i början samtidigt som det är så skönt att röra sig. Så fort man sitter still stelnar ju hela bysten ;/Jag hade ont de första dagarna men behövde inte ta morfintabletterna iaf utan räckte med två alvedon och en celebra. Opades i måndags och var först på tors som jag kände mig pigg nog att gå ut en liten stund... e ju så himla kallt nu ;) jobbigaste har nog varit att jag är mer stel i min högra armhåla där stygnen sitter än vänster och när man är högerhänt känns det lite konstigt men ringde kliniken typ 5ggr i tors och frågade allt möjligt konstigt och det va vanligt att man kan ha mer ont i den ena sidan och så.
Sen en annan läskig sak som jag inte sett nån annan skriva om är att jag har fått att det känns som att det knastrar under huden både nedanför o övanför brösten, typ vid revbenen och sen ända upp till nyckelbenen... känns som att man har en plastfilm under huden och väldigt konstig känsla när man tar där :-S men när jag ringde om detta var det vanligt att få så efter op och att det inte var nån fara och att det kan sitta i upp till 14 dagar
I fall det va nån mer som undrade över det ;)
Busan: Skönt att du är så pigg ;) själv var jag helt död de första dagarna men va kul att ses på kliniken ändå även fast jag inte va så social kanske hehe
Gilla
Smultronpuss
Kvinna ·
26 jan, 2013
Gjorde mina i obsdags på Proforma. Det blev 375 cc mp :) känns som det kommer bli jättebra.
Just nu har jag bara ont, brösten sitter uppe vid nyckelbenen och är stenhårda.
Fick tradolan att kombinera med Alvedon från kliniken. När jag kollade FASS såg jag att man inte fick äta tradolan tillsammans med citalopram som jag äter mot tidigare depression. Det kan ge kramper tydligen. Konstigt att Örjan skrev ut det när han visste att jag åt det?! Har på eget bevåg bytt ut tradolan mot diklofenak :)
Smärtan är uthärdlig men ibland krampar brösten och det känns som jag inte kan andas. Men men, jag är så glad att jag äntligen gjort det här och det blir förhoppningsvis bara bättre dag för dag!
Gilla
Peutetre
Kvinna ·
26 jan, 2013
Knäpp fråga men är det bara jag som blivit förstoppad av citodonet?? Var tvungen att köpa laxeringsmedel idag, får hoppas det gör susen haha :'(
Gilla
roxy_
Kvinna ·
26 jan, 2013
A fy de va jobbigt haha ;)
Gilla
Smarrig
Kvinna ·
26 jan, 2013
Var förstoppad i 5-6 dagar av oxynorm, sen hade tydligen mitt penicillin en laxerande verkan :P
Man blir förstoppad av starka smärtstillande. Något med att tarmarna jobbar långsammare. Jävlig grej haha
Gilla
Anonym användare
26 jan, 2013
Tack Häpp, ollie och svalan för att ni stöttar <3
Gilla
ollie
Kvinna ·
26 jan, 2013
mkt kaffe funkade för mig haha men det tog några dagar :P men sen tog jag ut en annan medicin istället som var en paracetamol+kodein (samma verksamma ämne som citodon) det kanske gjorde att det inte blev lika illa...annars vet jag att många tar probiotika i kapslar för att inte bli förstoppade
Gilla
Peutetre
Kvinna ·
26 jan, 2013
Pjew tur jag inte är ensam haha :D Funderar på att bara köra alvedon nu och skippa citodonet, nu är iaf laxeringsmedlet intaget så nu väääntar jag bara ;)
Gilla
starshine
Kvinna ·
26 jan, 2013
Någon som kan hjälpa mig? Opades i onsdags och har bara tagit alvedon sedan dess. Jag undrar hur länge man kan ta smärtstillande? I hur många dagar i rad liksom...?
Gilla
Anna.
Kvinna ·
26 jan, 2013
Tills du inte behöver dom längre, eller högst 10 dagar tror jag :)
Gilla
starshine
Kvinna ·
26 jan, 2013
Tack Anna 🙂
Gilla
Bobbz
/ ·
26 jan, 2013
Prova att äta pshylliumförni yoghurten eller bara svälja med vatten. Mkt frukt kan också hjälpa samt drick maaassa vatten! Brukar sätta fart på magsystemet. Så fort vimorlar komma ogång och röra på oss lite lätt så kommer det också underlätta för tarmflödet :)
Gilla
Anna.
Kvinna ·
26 jan, 2013
Gaaaaash vilken skön dag!!
Idag har jag verkligen kunnat vara "normal"! Sån härlig känsla!!
Gilla