Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

kennyjenny

Kvinna ·

27 jan, 2013

Ja det känns så himla bra nu! Grattis till oss :-)
Hmm kan inte säga att jag har märkt att mina snitt har vätskat sig. Jag fick tipset att blåsa med hårtork på tejpen över stygnen för att den ska torka ordentligt efter dusch och har inte känt av något efter det. Men om det känns obehagligt skulle jag nog ringa in och fråga dem.. för säkerhetsskull. Då slipper man tänka på det sen :-)
Gilla

Smultronpuss

Kvinna ·

27 jan, 2013

Jag har tejpen kvar. Skulle inte röra den enl kliniken. Dom är ju så svullna och nånstans måste väl vätskan ta vägen kanske..
Gilla

Anna.

Kvinna ·

27 jan, 2013

Jag bytte tejp på ena i går, ska byta på andra nu :)
Gilla

kennyjenny

Kvinna ·

27 jan, 2013

Jag har också fått instruktioner att låta tejpen närmast huden sitta kvar till återbesöket. Därefter byta den när den ramlar av (typ varannan vecka trodde de)..
Gilla

Anna.

Kvinna ·

27 jan, 2013

Bläääää!!!!! Jag skulle byta tejp nu och börjar allvarligt talat fundera på karriärsbyte. Är undersköterska.. Men jag svimmar nästan när jag byter tejp :( måste sätta mig och andas... Upptäckte dessutom att jag inte har känsel UNDER snittet. Ner på revbenen.. Är jäkligt glad att jag har känsel på brösten iaf ..
Gilla

ollie

Kvinna ·

27 jan, 2013

Någon mer än jag som efter operationen är sjukt sugen på onyttigheter? Jag är aldrig sugen på glass godis chips osv men. jag år verkligen jätte sugen på allt onyttigt! Ätit toast i mängder ben&Jerrys chips godis choklad. Vill ha mer haha Är det vanligt?
Gilla

Anna.

Kvinna ·

27 jan, 2013

Japp!! Eller så är det för att jag har mens... Men något händer ju med olika nivåer i kroppen, man kan ju få typ post-op-depp,..
Gilla

ollie

Kvinna ·

27 jan, 2013

Ja något hormonstörande är det med kroppen iaf! Men jag ska inte klaga...gott ju! Haha lite tråkigare på vågen bara:-/
Gilla

VadSkaManHeta

Kvinna ·

27 jan, 2013

Jag känner mig lite förvirrad efter operationen... Var helt inställd på 335cc, men när vi gick igenom de sista detaljerna på op-dagen så sa Patrik att 290cc implantaten skulle passa min bröstbredd bättre och att det inte var någon stor skillnad mellan 290 och 335 förövrigt. Det första jag sa när jag vaknade upp och fick se dem var "blev de inte större?". Allt har gått väldigt bra förövrigt och de passar nog bra till min kropp, men känner ändå lite som.. "jaha.. undrar vad ett implantatbyte kostar..". Någon mer som känt så?
Gilla

kennyjenny

Kvinna ·

27 jan, 2013

Jag opererades i måndags och de första dagarna kändes det inte som att de blev så stora (la in 335cc) men nu efter en vecka snart gått känns det som om de blivit större :-) Vänta och se så tror jag att du kommer bli nöjd ändå!
Gilla

VadSkaManHeta

Kvinna ·

27 jan, 2013

Okej känns bra att höra :) Har återbesök den 8/2, får hoppas det känns bättre fram tills dess :)
Gilla

Bobbz

/ ·

27 jan, 2013

Jag bytte också i plantat i sista sek (op i onsdags), från 395 till 350. Nu känner jag mig jättebesviken på grund av det stora mellanrummet mellan brösten. :( Någon som vet ifall det är vanligt att det blir mindre med tiden? Jag önskar att brösten satt närmare varandra!
Gilla

starshine

Kvinna ·

27 jan, 2013

Tjejer, ni som opades i onsdags, eller i veckan.. hur mår ni idag? Börjar det bli bättre? Är på min 4:e dag nu, stel som fan fortfarande haha vill bara må prima..längtar.
Gilla

Svalan

Kvinna ·

27 jan, 2013

Hej tjejer,

jag opererade mig i torsdags och mina snitt har inte vätskat sig vad jag har märkt iallafall. Jag har tejpen kvar och skall ha det till återbesöket, om den skulle lossa så skulle jag inte ta bort den helt utan bara lägga ny tejp ovanpå den gamla. Jag har ju mina implantat framför bröstmuskeln och tycker att jag är rätt bra på g såhär efter 3 dagar. Jag gick just på löpbandet i lugn takt i 40 minuter, kände att blodcirkulationen kom igång för det började sticka lite vid snitten. Nätterna har gått bra, avslutat dagarna med två Alvedon och en Tramadon och då somnat skönt. Har haft lite ont i ryggen då jag vaknat men det är nog för alla kuddar som jag har bakom ryggen i sängen, ovan att sova på det viset. Sedan är det smärtsamt att komma igång på morgonen, sticker och hugger vid snitten under brösten. Dagtid så måste man ju bara komma ihåg att böja på knäna när man skall ner till golvet och använda pall när man skall upp i skåpen, om man inte tänker så gör det ont... Brösten i sig är fortfarande hårda och ömma, bara att ha tålamod, angående storleken så är jag inte rädd att de har blivit för stora, ser jättebra ut i kläder men naket så tycker jag att dom är jättestora 🙂. Ändras kanske då de mjuknar och blir mera följsamma. Är i det stora hela jättenöjd hittills!
Gilla

Smultronpuss

Kvinna ·

27 jan, 2013

starshine skrev:
Tjejer, ni som opades i onsdags, eller i veckan.. hur mår ni idag? Börjar det bli bättre? Är på min 4:e dag nu, stel som fan fortfarande haha vill bara må prima..längtar.
Opades i onsdags oxå! Stel, sticker i såren, hårt och känns som musklerna krampar. Undrar när det kommer att avta?
Gilla

starshine

Kvinna ·

27 jan, 2013

Smultronpuss, hoppas det blir bättre för varje dag som går.. känner samma som sig. Hoppas hoppas det blir bättre imorgon, då är det dag 5..
Gilla

ollie

Kvinna ·

27 jan, 2013

Op i onsdags och det gör så ont i snitten att jag höll på att svimma tidigare idag. Som att hålla citron och strö salt på dem. Bortsett från det är de skit fula och hårda plus det där vecket som ser skevt ut i klyftan. Ingen bra tutt dag.
Gilla

starshine

Kvinna ·

27 jan, 2013

Jag har ingen aning om hur mina bröst ser ut, får se dem på onsdag. Men så som de ser ut nu i den fula mjuka sport bhn så ser de fula ut haha helt strutiga och svullna blää... längtar till onsdag!
Gilla

ollie

Kvinna ·

27 jan, 2013

Får du inte ta av behån i en vecka? Det é så olika det där från klinik till klinik. Jag fick duscha redan dagen efter operation.
Gilla

starshine

Kvinna ·

27 jan, 2013

Nej jag får inte alls ta av den på en vecka, då jag ska på återbesök.. sen ska jag ha den totalt i 3 fucking veckor.. har bara gått 4 dagar, fy fan...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem