Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

VadSkaManHeta

Kvinna ·

27 jan, 2013

Opererades i fredags, är stel som tusan men mår bra annars (förutom en förkylning som verkar vara på g..). Men med morgontabletterna och vatten brevid sängen imorse så gick det betydligt smidigare och mer smärtfritt att komma upp än igår! Ärren har börjat klia något brutalt istället..
Gilla

LillaMy89

Kvinna ·

27 jan, 2013

Fy vad jag hade velat skriva att de snart gått 3 veckor och allt känns bra. Men kan tyvärr inte de. Här sitter man och har jätte ont fortfarande, går på antibiotika igen då jag fått en jävla infektion i vänster bröst. Har gått upp ett hål där bröstvårtan och snittet går ihop och de läcker ut var och blod så måste gå till distriktssköterska varje dag och få den omlagd av dom :'(. Detta var ju inte vad jag hade väntat mig :( och jag ångrar mig stort. Ni som har op framför er och ni som är nyopererade förlåt att jag skriver ut detta men jag känner att jag måste skriva av mig och kanske få lite hopp av er om de är nån som vatt med om detta och de blivit bra tillslut.
Gilla

Smarrig

Kvinna ·

27 jan, 2013

Uh, ryser när jag läser om kliande! Var nog det värsta för min del. Men då var jag också tejpad i 9 dagar, säkert lite tejpalllergi eller nåt! :P
Gilla

Smarrig

Kvinna ·

27 jan, 2013

LillaMy89 skrev:
Fy vad jag hade velat skriva att de snart gått 3 veckor och allt känns bra. Men kan tyvärr inte de. Här sitter man och har jätte ont fortfarande, går på antibiotika igen då jag fått en jävla infektion i vänster bröst. Har gått upp ett hål där bröstvårtan och snittet går ihop och de läcker ut var och blod så måste gå till distriktssköterska varje dag och få den omlagd av dom :'(. Detta var ju inte vad jag hade väntat mig :( och jag ångrar mig stort. Ni som har op framför er och ni som är nyopererade förlåt att jag skriver ut detta men jag känner att jag måste skriva av mig och kanske få lite hopp av er om de är nån som vatt med om detta och de blivit bra tillslut.
Jättetråkigt med infektion! :( stor rädsla.. Hur lång tid efter upptäckte du det? Stackare
Gilla

starshine

Kvinna ·

27 jan, 2013

Efter hur många dagar tror ni man känner sig bra? Att man mer eller mindre kan klara sig själv?
Gilla

LillaMy89

Kvinna ·

27 jan, 2013

Smarrig skrev:
LillaMy89 skrev:
Jättetråkigt med infektion! :( stor rädsla.. Hur lång tid efter upptäckte du det? Stackare
Ja de är jätte tråkigt :(. De kom 12 dagar efter min op :(
Gilla

Smothie

Kvinna ·

27 jan, 2013

Tycker du gör helt rätt i att skriva av dig LillaMy89, hoppas någon med liknande situation skriver alltid lättare då! Hoppas verkligen det går åt rätt håll snart!
Gilla

Smarrig

Kvinna ·

27 jan, 2013

fy :( Inte kul.. tänker på dig och hoppas att det går över så snart som möjligt. Och förhoppningsvis är det inget som påverkar brösten, som faktiskt blev snygga!
Gilla

LillaMy89

Kvinna ·

27 jan, 2013

Smothie skrev:
Tycker du gör helt rätt i att skriva av dig LillaMy89, hoppas någon med liknande situation skriver alltid lättare då! Hoppas verkligen det går åt rätt håll snart!
Tack så mycket. Jag sökte efter trådar här på pof om infektion och en hel del fick göra om det av dom jag har läst. Usch jag hoppas att jag slipper göra om det. Fy fan rent ut sagt :(
Gilla

LillaMy89

Kvinna ·

27 jan, 2013

Smarrig skrev:
fy :( Inte kul.. tänker på dig och hoppas att det går över så snart som möjligt. Och förhoppningsvis är det inget som påverkar brösten, som faktiskt blev snygga!
Tack så mycket, de värmer :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

27 jan, 2013

LillaMy89 skrev:
Smothie skrev:
Tack så mycket. Jag sökte efter trådar här på pof om infektion och en hel del fick göra om det av dom jag har läst. Usch jag hoppas att jag slipper göra om det. Fy fan rent ut sagt :(
. Hoppas verkligen du slipper det! Hör bara av dig om du vill skriva av dig det är det vi är till för :))
Gilla

LillaMy89

Kvinna ·

27 jan, 2013

Smothie skrev:
LillaMy89 skrev:
Smothie skrev:
. Hoppas verkligen du slipper det! Hör bara av dig om du vill skriva av dig det är det vi är till för :))
Ja jag hoppas också jag slipper de och att de blir bra snart. Tack så mycket. Kommer nog hålla er uppdaterade om hur det går
Gilla

Baylis

Kvinna ·

27 jan, 2013

LillaMy89 skrev:

🙁 Så tråkigt... Fy vad det måste göra ont, och läskigt.  Hur länge har du ätit antibiotika? och har det blivit nån förbättring?

Självklart så måste man få skriva av sig, hoppas att nån har varit i din situation som kan ge dig lite ljus i tunneln.. 

Hoppas att det blir bättre snart... Kram
Gilla

LillaMy89

Kvinna ·

27 jan, 2013

Baylis skrev:
LillaMy89 skrev:

🙁 Så tråkigt... Fy vad det måste göra ont, och läskigt.  Hur länge har du ätit antibiotika? och har det blivit nån förbättring?

Självklart så måste man få skriva av sig, hoppas att nån har varit i din situation som kan ge dig lite ljus i tunneln.. 

Ja de är läskigt som fan och äckligt just med hålet och att ärret börja spricka längst ner. Har ärr runt bröstvårtan och rakt ner och de är där de börjar spricka nu. Har gått på antibiotika i 6 dagar och de känns inte som någon förbättring. Är så otroligt rädd och orolig över vad som händer och just nu har jag svårt att se något positivt i detta. Vågar inte tro att de börjar bli bättre så ställer mig hellre in på negativt så jag inte blir "besviken" Tack för din omtanke :)
Gilla

Lillans

Kvinna ·

28 jan, 2013

Nu är det gjort! Ligger inne på mitt rum och käkar lite yoghurt. Har rätt så ont men inte outhärdligt :P Brösten är som sprängfyllda balonger men antar att de mjuknar med tiden, värsta är nog att de inte ens har 6an på tv:n xD
Gilla

Baylis

Kvinna ·

28 jan, 2013

LillaMy89 skrev:
Baylis skrev:
LillaMy89 skrev:

Ja de är läskigt som fan och äckligt just med hålet och att ärret börja spricka längst ner. Har ärr runt bröstvårtan och rakt ner och de är där de börjar spricka nu. Har gått på antibiotika i 6 dagar och de känns inte som någon förbättring. Är så otroligt rädd och orolig över vad som händer och just nu har jag svårt att se något positivt i detta. Vågar inte tro att de börjar bli bättre så ställer mig hellre in på negativt så jag inte blir "besviken" Tack för din omtanke :)

Neää fy 🙁 tycker så synd om dig.. Vilken tråkig upplevelse... Jag kan ju tycka att man borde ha sett någon förbättring om man har ätit antibiotika så många dagar. Vad säger distriktsköterskan som hjälper dig?
Förstår att du inte vågar ställa in dig på en förbättring, som du säger man blir så besviken då. 
Men tror jag läste i nån tråd, at nån hade fått en infektion,då hade dom spolat rent fickan sen hade det blivit bra isf. Det tråkiga är ju att man måste söva osv.. 
Vad säger din kirurg?
Men det kommer ordna sig tror jag absolut :) även fast det känns ganska botten nu...

Gilla

LillaMy89

Kvinna ·

28 jan, 2013

Baylis skrev:
LillaMy89 skrev:
Baylis skrev:
LillaMy89 skrev:

Neää fy 🙁 tycker så synd om dig.. Vilken tråkig upplevelse... Jag kan ju tycka att man borde ha sett någon förbättring om man har ätit antibiotika så många dagar. Vad säger distriktsköterskan som hjälper dig?
Förstår att du inte vågar ställa in dig på en förbättring, som du säger man blir så besviken då. 
Men tror jag läste i nån tråd, at nån hade fått en infektion,då hade dom spolat rent fickan sen hade det blivit bra isf. Det tråkiga är ju att man måste söva osv.. 
Vad säger din kirurg?
Men det kommer ordna sig tror jag absolut :) även fast det känns ganska botten nu...

Ja jag tycker också att de skulle vara bättre nu. Men igår var de inte lika mycket var som de var dagen innan. Men så vågar jag inte hoppas fören men ser att de minskar dag för dag. Nej dom säger inte så mycket mer än att de kommer bli bra men de kommer ta tid. Ska träffa min kirurg på torsdag så de ska bli intressant och se vad han säger. Ja jag läste också de att nån fick ta ut implantatet spola rent och byta ut. Men är rädd att jag måste betala för de, jag vet inte hur de är med det.
Gilla

Baylis

Kvinna ·

28 jan, 2013

Skönt då att du iaf har sett nån förändring :) Håller tummar o tår att det fortsätter så.. Underligt att din kirurg inte sagt några lugnande ord på vägen eller sagt vad som sker om det inte reder sig med antibiotika.. Jag tycker att det är en självklarhet att du får alla extra utgifter i samband med detta gratis... Men visst hade du gjort i Norgr (?) har för mig att jag läste din op berättelse innan jag hade min op :)
Gilla

Anna.

Kvinna ·

28 jan, 2013

Lillamy- stackare :( visst, man vet att man kan få komplikationer.. Men räknar ändå inte med det :( hoppas det blir bättre fort!! Boobsen fyller 2 veckor i morgon och jävlar i havet vad snitten kliar idag!!!
Gilla

LillaMy89

Kvinna ·

28 jan, 2013

Baylis skrev:
Skönt då att du iaf har sett nån förändring :) Håller tummar o tår att det fortsätter så.. Underligt att din kirurg inte sagt några lugnande ord på vägen eller sagt vad som sker om det inte reder sig med antibiotika.. Jag tycker att det är en självklarhet att du får alla extra utgifter i samband med detta gratis... Men visst hade du gjort i Norgr (?) har för mig att jag läste din op berättelse innan jag hade min op :)
Kan säga som så att det inte blivit någon förbättring utan tvärt om. Läkaren som tittade på det i tisdags tittade på det idag och bedömde att deras kirurg ska titta på det och ta ställning till vad som behövs göras. Antibiotikan biter inte som vi hade hoppats så de lutar åt att ev ta ut implantat, spola rent och göra om. Men jag ska inte måla fan på väggen än. Får mer svar imon. Har skickat ett mail till min kirurg idag och uppdaterat honom om vad som händer och med bild på hur det ser ur. Spyr nästan när jag ser bilden, det är riktigt otäckt. Vet inte om jag ska lägga ut den här på pof eller om den är för hemsk att lägga ut :/. Har även idag i mailet till min kirurg frågat hur de blir om jag måste göra om min op. Har även börjat få högre feber än jag haft de tidigare dagarna :'(
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem