POFbrons
Kvinna ·
09 dec, 2012
Vi som skall göra bröstop januari 2013
BröstförstoringEn tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
Sortera efter
LillaMy89
Kvinna ·
28 jan, 2013
Anna. skrev:
Lillamy- stackare :( visst, man vet att man kan få komplikationer.. Men räknar ändå inte med det :( hoppas det blir bättre fort!!
Boobsen fyller 2 veckor i morgon och jävlar i havet vad snitten kliar idag!!!Gilla
LillaMy89
Kvinna ·
29 jan, 2013
Hej alla tjejer. Fick idag svar från min kirurg. Kommer få ta bort implantatet ur tutten som är infekterad och göra om min operation *suck*. Frågan är nu bara om jag kommer behöva gå utan ett bröst fram tills jag kan göra om min operation eller hur de ser ut, många frågetecken just nu och fy fan vad jobbigt :(.
Gilla
Anna.
Kvinna ·
29 jan, 2013
Men oj!!
De måste ju kunna göra om operationen samtidigt? Som dom tar bort menar jag. Eller måste du ta bort, låta läka och sen göra nytt??
Gilla
Baylis
Kvinna ·
29 jan, 2013
LillaMy89 skrev:
Hej alla tjejer. Fick idag svar från min kirurg. Kommer få ta bort implantatet ur tutten som är infekterad och göra om min operation *suck*. Frågan är nu bara om jag kommer behöva gå utan ett bröst fram tills jag kan göra om min operation eller hur de ser ut, många frågetecken just nu och fy fan vad jobbigt :(.Gilla
LillaMy89
Kvinna ·
29 jan, 2013
Beroende på hur bra de läker med ny antibiotika efter att dom tagit ut implantatet så är de upp till 3 månader jag måste vänta :( och jag vet inte om jag ska ta ut den andra samtidigt för man vill ju inte direkt se ut som en cancer patient. Men sen vet jag inte om jag vågar ta ut de bra implantatet för tänk om de skulle bli likadant med de andra bröstet efter nya op :S åh de är så mycket jag oroar mig över nu usch och fy :(
Gilla
Smothie
Kvinna ·
29 jan, 2013
LillaMy89 skrev:
Hej alla tjejer. Fick idag svar från min kirurg. Kommer få ta bort implantatet ur tutten som är infekterad och göra om min operation *suck*. Frågan är nu bara om jag kommer behöva gå utan ett bröst fram tills jag kan göra om min operation eller hur de ser ut, många frågetecken just nu och fy fan vad jobbigt :(.Gilla
Anna.
Kvinna ·
29 jan, 2013
Låter hemskt LillaMy!!
Hållas tummarna för dig..!
Gilla
Anna.
Kvinna ·
29 jan, 2013
La precis in nya bilder , är lite orolig att ett lyft behövs :( sen är ju aldrig en halvt nerifrån bild smickrande :D
Gilla
Svalan
Kvinna ·
29 jan, 2013
LillaMy89 skrev:
Hej alla tjejer. Fick idag svar från min kirurg. Kommer få ta bort implantatet ur tutten som är infekterad och göra om min operation *suck*. Frågan är nu bara om jag kommer behöva gå utan ett bröst fram tills jag kan göra om min operation eller hur de ser ut, många frågetecken just nu och fy fan vad jobbigt :(.Åh nej, vad tråkigt och jobbigt, lider verkligen med dig. Skönt iallafall att du fått något svar, även om det inte var det svaret du ville ha... Styrkekramar till dig.
Gilla
LillaMy89
Kvinna ·
29 jan, 2013
Tack så mycket tjejer. De värmer. Ska upp nu på lördag och ta ut implantatet och sen får jag gå med ett bröst i 3 månader :'( jag hade hoppats på att låna protes eller nåt med de verkar inte finnas. Så nu blir de ny resa till Oslo som inte va med räknat :(
Gilla
kennyjenny
Kvinna ·
29 jan, 2013
LillaMy89 skrev:
Tack så mycket tjejer. De värmer. Ska upp nu på lördag och ta ut implantatet och sen får jag gå med ett bröst i 3 månader :'( jag hade hoppats på att låna protes eller nåt med de verkar inte finnas. Så nu blir de ny resa till Oslo som inte va med räknat :(Hej LillaMy, läste precis din historia här. Stackars dig!! Håller tummarna att allt går så bra som möjligt från nu. Var själv på återbesök i går och de var inte 100% nöjda med mina värden. Sa att jag inte hade en infektion men att något inte var helt bra så jag har påbörjat en antibiotikakur just för att en infektion inte ska bryta ut.
Massor av styrka till dig!
Gilla
G Boob
Kvinna ·
29 jan, 2013
hur har det gått för er alla? Jag op:ades den 8/1 på proforma och har inte varit nervös eller nåt förrän nu 3 veckor senare :) tankar om ripplinbgs, fula bröst mm börjar bubbla upp... Hade ju sån tur sist och fick jättefina bröst med bara lite ripplings på undersidan som knappt syndes.... Hoppas verkligen dom blir fina!!
Gilla
Lillans
Kvinna ·
29 jan, 2013
Opererades igår och har brutalt ont! Verktabletterna verkar inte fungera alls och hittar ingen skön ställning att sova i :(
Gilla
Anna.
Kvinna ·
29 jan, 2013
Lillan - la du bakom muskeln?
Klen tröst, men det blir bättre .. :) vad har du för smärtstillande?
Gilla
Lillans
Kvinna ·
29 jan, 2013
Aa jag har lagt bakom. Äter citodon och Alvedon.
Gilla
Anna.
Kvinna ·
29 jan, 2013
Det "ska" ju göra ondare än framför. Jag la framför och hade några dagar med stunder få jag bara ville gråta. Men som sagt det blir bättre :) ta smärtstillande regelbundet så det inte kommer några smärttoppar.
Se till att du har saker nära, som telefon, tvdosor osv så blir det inget stressmoment att hinna svara och sånt :)
Gilla
Miss Marvel
Kvinna ·
29 jan, 2013
Anna. skrev:
Miss Marvel skrev:
Nu har det gått 5 dagar efter min operation. Slutade med diklofenak och oxynorm igår då magen inte pallade längre och äter endast panodil och heracillin nu. Har varit i skolan i 2 dagar vilket har funkat bra och kunde ligga på sidan igår i sängen en stund innan jag somnade. Sov dock övriga natten på rygg. Börjar känna framsteg med rörligheten och smärtan även om det stramar rätt rejält i ärren ibland. 🙂
Ja, jag var helt tejpad. Det var SÅ skönt att bli av med tejpen. Jag har haft en punkt i högra bröstet som plötsligt utan anledning gjort SÅ ont. Det bara suger tag och bränner och jag måste trycka eller lyfta upp bröstet lite för att smärtan ska släppa. Det har blivit liiite bättre de senaste dagarna så jag antar att det bara är någon nerv som spökar eller så.
Gilla
Anna.
Kvinna ·
29 jan, 2013
Precis så hade jag! Som att det typ låste sig..!
Andra natten jag jan sova på sidan och rör mig obehindrat :)
Sover dessutom i bara linne, sporttopen jag brukar sova i ligger i tvätt. Men FAN vad snyggt det är att gå med bara bröst under ett linne!!!
Gilla
Miss Marvel
Kvinna ·
29 jan, 2013
Anna. skrev:
Precis så hade jag! Som att det typ låste sig..! Andra natten jag jan sova på sidan och rör mig obehindrat :) Sover dessutom i bara linne, sporttopen jag brukar sova i ligger i tvätt. Men FAN vad snyggt det är att gå med bara bröst under ett linne!!!Skönt att höra att jag inte är ensam om den känslan. Har sovit på sidan liten stund på natten i två dagar nu. Går lättare att sova på vänster sida än höger då jag har mer ont i högra bröstet. Annars lever jag helt som vanligt nu, trodde inte det skulle gå så fort att repa sig med tanke på hur ont jag hade i början. Jag var på återbesök i fredags och fick bli av med tejpen, då sa hon att jag inte behöver ha sportBH på mig när jag sover. Eftersom stödet endast behövs vid stående eller sittande position. Grymt skönt att sova utan! 😀
Gilla
Anonym användare
29 jan, 2013
Måste bara skriva av mig min frustration. Mitt ena bröst krånglar efter korren vilket gör att jag måste ha bröstbandet längre och hårdare än alla andra av min kirurgs patienter.. och hoppas på att det hjälper.. åååååååååh va less jag blir :(
Gilla