Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

Smothie

Kvinna ·

30 jan, 2013

tin skrev:
Måste bara skriva av mig min frustration. Mitt ena bröst krånglar efter korren vilket gör att jag måste ha bröstbandet längre och hårdare än alla andra av min kirurgs patienter.. och hoppas på att det hjälper.. åååååååååh va less jag blir :( 
Hoppas det hjälper för dig! Vad är det som krånglar för dig?
Gilla

Anonym användare

30 jan, 2013

Smothie skrev:
tin skrev:
Måste bara skriva av mig min frustration. Mitt ena bröst krånglar efter korren vilket gör att jag måste ha bröstbandet längre och hårdare än alla andra av min kirurgs patienter.. och hoppas på att det hjälper.. åååååååååh va less jag blir :( 
Bröstet lägger sig inte där det ska, det har fastnat nånstans och glider inte ner helt i fickan.. :(

Gilla

Smothie

Kvinna ·

30 jan, 2013

tin skrev:
Smothie skrev:
tin skrev:
Bröstet lägger sig inte där det ska, det har fastnat nånstans och glider inte ner helt i fickan.. :(

Tråkigt! Känner mig okunnig när det gäller allt detta därför jag frågar. Hur lång tid ska man ge det? Eller vad säger kirurgen? Hoppas verkligen det går åt rätt håll!
Gilla

PocaLoca

Kvinna ·

30 jan, 2013

Hej...jag ska fixa mina i morgon. Börjar vanka här hemma nu...tiden går inte riktigt tillräckligt fort. Vad ska jag ta med? Hur ont kommer jag ha? Kan jag röra armarna alls...haha. Är det löjligt att ta med en nalle vid 40? haha. Vem bryr sig egentligen..Hur skulle jag göra för att få se några bilder? Hur lång tid tar det? Tusen frågor och egentligen hittar jag svaren om jag inte hade varit så lat...;-)
Tycker detta är en mkt bra sida :-) Lycka till alla !
Gilla

PocaLoca

Kvinna ·

30 jan, 2013

Jag förstår mig inte alls på detta än...men förstår din oro. Hoppas det snart blir bra. :-)
Gilla

Smarrig

Kvinna ·

30 jan, 2013

Ta med sköna kläder, skor som är enkla att få på om du inte har hjälp, laddare.. Ta med nallen också!;) 
Är olika med smärtan såklart men jag kunde röra mig ganska okej, och fick redan från start börja med lätta stretchövningar för armarna. Sen sover man ganska mycket till och från, kanske ligger och pratar med någon som ligger nära.
Ska du övernatta? Isf borde du ha tv :) 

Tar ett tag att bli silvermedlem, men det kan gå lite snabbare om du skriver mkt i trådar (alltså aktivt deltar), lägger upp egna bilder, fyller i allt osv.. Har jag för mig :)

Lycka till imorgon!!
Gilla

Anonym användare

30 jan, 2013

Smothie skrev:
tin skrev:
Smothie skrev:
tin skrev:

Tråkigt! Känner mig okunnig när det gäller allt detta därför jag frågar. Hur lång tid ska man ge det? Eller vad säger kirurgen? Hoppas verkligen det går åt rätt håll!

Han har inte sagt nån exakt tid.. men två månader med bandet kanske. Ska på återbesök nästa vecka, får säkert veta mer då. Om det inte rättar till sig kommer jag tvinga honom att öppna upp bröstet och rätta till det. Varje gång kirurgen ser mina bröst rynkar han bekymrat på ögonbrynen.. trött på att jag ska ha sån otur hela tiden.

Gilla

PocaLoca

Kvinna ·

30 jan, 2013

Tack! Jag ska övernatta. Haha...hoppas det finns tv. Annars tippar jag på att sova bort tiden..:-) Är du nöjd och har det gått bra hela tiden för dig?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

30 jan, 2013

tin skrev:
Smothie skrev:
tin skrev:
Smothie skrev:
tin skrev:

Han har inte sagt nån exakt tid.. men två månader med bandet kanske. Ska på återbesök nästa vecka, får säkert veta mer då. Om det inte rättar till sig kommer jag tvinga honom att öppna upp bröstet och rätta till det. Varje gång kirurgen ser mina bröst rynkar han bekymrat på ögonbrynen.. trött på att jag ska ha sån otur hela tiden.

Förstår det! Skickar lite styrke kramar till dig! Bara skriva om du känner att det behövs!
Gilla

Smarrig

Kvinna ·

30 jan, 2013

Haha . Är hemskt skönt att sova den dagen. Jag somnade ganska många gånger, men jag åkte hem samma dag, vilket gick riktigt bra då man har så mkt smärtstillande i sig :P

Har gått alldeles för bra haha. Man nojar ju alltid över saker, det gör jag fortfarande. Och det var rätt jobbigt i början att mest kunna ligga i sängen och att få ont i ryggen av att ligga på rygg konstant, men det går över och dag 3 var jag ute på promenader och dag 4 gick jag på bio osv. Det enda "problemet" jag haft var att brösten svullnade upp i helgen, jag har mest troligt överansträngt armarna. Har man inte så ont så tror man att man kan röra sig lite hur som, men det kan man inte alls. Vilket jag visste men glömde, så man får vara försiktig. Svullnadne har dock gått ner nu. 
Är väldigt nöjd med storlek och form!

Vart ska du OPa dig? :)
Gilla

Balobas

Kvinna ·

30 jan, 2013

Opererades i måndags... hade inget ont alls fram till kvällen då Bröstbandet började spänna lite. Kände inte av den där tyngden på brösten som jag hört talas om och inte heller att det spänner speciellt mycket heller.
tisdags åkte jag hem med taxi, tåg, flyg, bil... stannade och shoppade lite i Sollentuna på vägen hem :)

Sov hela natten igenom. det som är jobbigt är som några andra också sagt att sova på rygg. Jag har haft ryggproblem sedan många år så jag är tvungen att avlasta och ligga på sidan ibland... hoppas det inte skadar tuttarna bara.

Klarar av att klä på mig, dra barnvagnen lite, bära Ica-korgen...inte alls så farligt som jag trodde det skulle bli :)

I övrigt är brösten spända, svullna och med fula blåmärken (Citadell-style?) men jag är optimistisk och ser framför mig att det kommer bli superbra :)

Gilla

LillaMy89

Kvinna ·

30 jan, 2013

(

Hej LillaMy, läste precis din historia här. Stackars dig!! Håller tummarna att allt går så bra som möjligt från nu. Var själv på återbesök i går och de var inte 100% nöjda med mina värden. Sa att jag inte hade en infektion men att något inte var helt bra så jag har påbörjat en antibiotikakur just för att en infektion inte ska bryta ut.

Massor av styrka till dig!
Tack så mycket. Ska ta ut implantatet på lördag så de kommer bli jobbigt att bara ha 1 tutte men de är det ända som kan hjälpa och få bort infektionen. Hoppas att allt blir bra för dig och du slipper få en infektion Tack så mycket och detsamma :)
Gilla

Baylis

Kvinna ·

30 jan, 2013

Balobas :👍 Härligt att du mår så bra... Och grattis till boobsen.. 

Lillamy: Fy vad tråkigt att du måste ta ut implantatet :( Men hoppas att det går bra sen.. 

Tin:Men vad 17, nu får det ju ta och bli bra.. När du gjort korr och allt.. Men dom brukar väl säga att man ska ge det 3 månader.. Har ni pratat ngt om massage? Mitt ena bröst (vänster) ville inte heller släppa.. Nu sista 3 dagarna har det släppt lite.. Har bröstband 24/7 ska ha det i 3 veckor.. Håller en tumme att det glider ner
Gilla

Anonym användare

30 jan, 2013

Tack Baylis. Jag ska massera på vecket och försöka flytta hud och vävnad mot det. Har börjat på känningar i höger arm nu också (höger bröst är problembröstet) har inte samma rörlighet i den armen som i den andra. Får se vad som händer. Är bara ledsen och besviken. Känns som att jag bytte ett problem mot ett annat. Är i mer behov av anti-deppiller än värktabletter.. suck :(
Gilla

Baylis

Kvinna ·

31 jan, 2013

Tin: :( förstår verkligen att du känner så, och detta problem verkar ju vara lite värre än det innan.. Är det nån nerv som kunnat komma i kläm ? Tänkte på armen.. Eller har det med bröstmuskeln att göra? Såg att du skrev att bröstet inte åkt ner i fickan än, men kan inte det ta ett tag? Håller tummar och tår att det går åt rätt håll
Gilla

Anna.

Kvinna ·

31 jan, 2013

Tin Tycker synd om dig..! Dessa jävla ärr, jävla tejpande!! Hur ska jag palla flera månader till?! När jag hade duschat nu så blev det liksom som en luftficka i vecket där ärret är, med andra ord blev det vatten där och jag törs inte ha kvar en tejp med vatten bakom..! Så jag fick pilla loss den och.. Nä fy!!! Får sätta mig och andas 2-3 ggr PER TEJP, och har typ 5 tejpbitar. Fatta vilken tid det tar.. Blä!!
Gilla

December82

Man ·

31 jan, 2013

Jag var förkyld och febrig på min op dag som skulle ha varit igår...så jag har fått flytta fram den. Åhhhh, längtar!!!
Gilla

Anonym användare

31 jan, 2013

Bröstet ligger på rätt plats i fickan förutom just där vecket är. Kirurgen sa att det kan vara något inne i bröstet som bromsar och håller emot. Att det inte kommer ända ner vid vecket gör att hela bröstet ser missformat ut. :( Jag ska avvakta lite med armen under dagen och se om det blir bättre, men har märkbart mindre rörlighet. Om jag tex ska dra av en tröja över huvudet får jag göra det med andra armen.
Gilla

Anna.

Kvinna ·

31 jan, 2013

Wiie! Idag fick jag hem min bh från Nelly! Den passade bättre än den förra, lite stor runt om, men det går att sy in k värsta fall :) tänkte beställa en till Abecita också men min strl var slut :( köpte istället en sportbh från Gina, även en spetsbh därifrån, utan byglar :)
Gilla

Anna.

Kvinna ·

31 jan, 2013

Nu har jag lagt in en bild (dock skev ;D) i galleriet. Kika!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem