Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

VadSkaManHeta

Kvinna ·

31 jan, 2013

Någon som vet vad implantatbyte kostar? Har Allergan soft touch, anatomiska... vill ha samma men större. Så sjukt besviken på mig själv över att jag inte tog större. Kan ha både gamla bikinin och bh's nu efter op:en som jag hade innan... Jag känner att jag betalat så mycket och fått så litet, varför tog jag inte större som jag tänkte först och varför lyssnade jag på kirurgens råd om mindre!! Han sa att de skulle passa min bröstbredd bättre, jag köpte det. Så nu sitter jag med en motorväg istället för klyfta med till på köpet.. :(
Gilla

Anna.

Kvinna ·

31 jan, 2013

VadSkaManHeta skrev:
Någon som vet vad implantatbyte kostar? Har Allergan soft touch, anatomiska... vill ha samma men större. Så sjukt besviken på mig själv över att jag inte tog större. Kan ha både gamla bikinin och bh's nu efter op:en som jag hade innan... Jag känner att jag betalat så mycket och fått så litet, varför tog jag inte större som jag tänkte först och varför lyssnade jag på kirurgens råd om mindre!! Han sa att de skulle passa min bröstbredd bättre, jag köpte det. Så nu sitter jag med en motorväg istället för klyfta med till på köpet.. :(
Så tråkigt!! Kontakta sin kirurg och säg att du inte är nöjd med resultatet (som han rekommenderat..) och hör med honom vad som gäller.!
Gilla

VadSkaManHeta

Kvinna ·

31 jan, 2013

Skrev det till han för någon dag sedan, men han tyckte bara att jag skulle försöka se det positivt och ge det 3-6mån.. men skickade ett nytt mail idag och skrev att jag inte är nöjd och att jag verkligen vill byta! Hade ju förväntningar om större fina bröst som skulle vara färdigläkta till sommaren, inte komma i samma jäkla bikini igen.. Om jag ska ge det 3-6 mån så kommer det ju dröja fram till sommaren innan han tycker att man ska fundera på att göra ett nytt ingrepp.. 
Gilla

G Boob

Kvinna ·

31 jan, 2013

Jag bytta till större på proforma och det kostade 25 000 kr. vet inte om det är ett reducerat pris för att jag hade pip innan eller om alla har det priset. vet att det är billigare om man byter till samma storlek
Gilla

Anna.

Kvinna ·

31 jan, 2013

Det är ju själva implantaten som kostar massor, så byter man får man bog betala minst inplantatskostnad
Gilla

VadSkaManHeta

Kvinna ·

31 jan, 2013

Okej.. åå jag bryter ihop om det kommer kosta multum :(
Gilla

kennyjenny

Kvinna ·

01 feb, 2013

Det är den 12:e dagen efter min operation och jag har idag kört bil och klätt på mig utan större obehag/smärta :-) Så himla härligt! Längtar till att man känner sig helt återställd och har full rörlighet och styrka tillbaka! Måste säga att idag är jag positiv och känner att jag har gjort helt rätt som gjorde denna operation :-) Hoppas allt går bra för er andra också!
Gilla

Lillans

Kvinna ·

01 feb, 2013

Gud va skönt! Längtar tills jag kommit dit! Jag är bara 4 dagar efter operationen men det har börjat vända, kan nu ta mig upp ur sängen på 15 min istället för 5 timmar haha :P Hoppas att jag kan lyckas ta en dusch idag! :)
Gilla

Peutetre

Kvinna ·

01 feb, 2013

Jag mår också toppen :) opererades för 9 dagar sen. Dag 1 och 2 var en pina men efter dag 3 så rörde jag mig ca 3 h, gick på stan osv och började kännas mycket bättre. Har rört mig varje dag sen dess minst 3 h om dagen, igår storstädade jag lägenheten, tvättade 8 maskiner tvätt och skurade badrummet :) har inte haft ont på flera dagar, känns bara som två tegelstenar på bröstet ;) nu vill jag bara få börja träna igen!
Gilla

Smultronpuss

Kvinna ·

01 feb, 2013

Tänk va olika det kan vara. Opades oxå 23e, alltså 9 dgr sen. Visseligen med fullt lyft men jag har jätteont. Va på första återbesöket igår och fick konstaterat att allt ser bra ut men jag är väldigt svullen fortfarande. Sover jättemkt, kan inte vara utan smärtstillande och brösten krampar så fort jag går en kort sträcka. Men jag är vid gott mod och ser fram emot mina små framsteg varje dag :)
Gilla

Ariana

Kvinna ·

01 feb, 2013

Sitter och försöker bortse för allt ömmande från op jag genomgick den 29 jan 2013. Bröstlyft och förstoring bl.a. Har känt mig stel i överkroppen och som om man har en tyngd över bröstkorgen. Trots allt som just nu känns lite jobbigt är jag glad att jag gjort detta. Från platta bröst till kvinnliga former. ;) Kommer kännas härligt att se slutresultatet. Synd det är en bit bort till den dagen.

Min berättelse om dagens op finns på min sida. Lycka till alla ni som ska op!
Gilla

Smothie

Kvinna ·

01 feb, 2013

Kul och se fler som op den 23 :) Smärtan känns verkligen inviduell och vilken tur att vi har varandra här som kan stötta :)
Gilla

ollie

Kvinna ·

01 feb, 2013

Peutetre skrev:
Jag mår också toppen :) opererades för 9 dagar sen. Dag 1 och 2 var en pina men efter dag 3 så rörde jag mig ca 3 h, gick på stan osv och började kännas mycket bättre. Har rört mig varje dag sen dess minst 3 h om dagen, igår storstädade jag lägenheten, tvättade 8 maskiner tvätt och skurade badrummet :) har inte haft ont på flera dagar, känns bara som två tegelstenar på bröstet ;) nu vill jag bara få börja träna igen!

Men gud vilken lyx! Vilken skillnad det blev för oss :) första tre dagarna var jag på topp sen bara kom allting över mig och jag hade så ont att jag höll på att svimma. Det var iof snitten som gjorde (och till viss del fortfarande gör) väldigt ont. Trodde nästan jag fått en inffektion för jag vart helt orörlig på lördagen (op på onsdag)och egentligen fram tills i tisdags. Känns som att någon drar med en kniv och gnuggar in salt och citron i snitten så fort jag rör mig. Men jag tänker at tkanske tänkte han på att sy upp och in extra mkt för att jag redan gjort en korr för BO tidigare.... för min första op var piece of cake jämfört med korr och denna! 
Gilla

Ariana

Kvinna ·

01 feb, 2013

Jag mådde definitivt sämre inatt. Sov knappt och ajade mig genom natten. Satt å grät på morgonen av smärtan och trötthet innan smärtlindringen började verka igen. Talade med kliniken idag och sköterskan meddelade att det var inget ovanligt att man hade en bra dag och nästa kände sig sämre. Med tanke på hur de rört runt i en och kroppen måste återhämta sig så kan det ta musten ur en. Hoppas dock på att jag ska må bättre i morgon för idag har varit en kämpig dag. Kanske lite olika hur man hämtar sig också från person till person...
Gilla

ollie

Kvinna ·

01 feb, 2013

hur har det gått för dig då smothie?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

01 feb, 2013

ollie skrev:
hur har det gått för dig då smothie?
Tack för att du frågar! Jag tycker det gå bra har jobbat två dagar nu, är stel men det fungerar bra då jag arbetar som administratör. Läste att du fått ondare :( Hur går det och hur mår du?
Gilla

ollie

Kvinna ·

01 feb, 2013

SKönt att du klarat dig bra :)
Idag är första dagen jag jobbar, jg är förskollärare så det är mkt klängiga barn och eventuella lyft och på med overoler o ja, det är fysiskt krävande men har berättat at tjag opererat mig för barnen och de förstår, och persoalen vet också att jag gjort en op (men inte vad) så de är hjälpsamma, o dessutom är det bara bra för ungarna o öva lite på å va självständiga o klä sig själva så heheh har funkat helt okej! Den värsta smärtan är över! MEn min ena tutte e alldeles skev så hoppas det löser sig iaf! :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

01 feb, 2013

ollie skrev:
SKönt att du klarat dig bra :)
Idag är första dagen jag jobbar, jg är förskollärare så det är mkt klängiga barn och eventuella lyft och på med overoler o ja, det är fysiskt krävande men har berättat at tjag opererat mig för barnen och de förstår, och persoalen vet också att jag gjort en op (men inte vad) så de är hjälpsamma, o dessutom är det bara bra för ungarna o öva lite på å va självständiga o klä sig själva så heheh har funkat helt okej! Den värsta smärtan är över! MEn min ena tutte e alldeles skev så hoppas det löser sig iaf! :)
Oj vad imponerad jag blir det va inget dåligt jobb att gå tillbaka till redan. Vad skönt att mycket av smärtan ha släppt. Det löser sig säkert ha bara koll på det antastar jag att du har haha men ändå! Har de varit nyfikna på ditt jobb? Jag har med sagt att jag har op mig men inte berättat vad men kan märka att de gärna vill veta.
Gilla

ollie

Kvinna ·

01 feb, 2013

ja, det är ju lite jobbigt då d e fysiskt men det har gått över förvntan. JA alltså, en kollega vet om varför jag opererades men jag har sagt att jag har opererat mina lymfkörtlar i armhålorna haha typ akut vit-lögn i brist på anna, o vi hade konferensresa i måndags egentligen o då sa hon det till alla när de frågade varför jag opererade mig, så idag fråga alla hur det var med lymfkörtlarna haha, vad säger man på det? googlade sen om man ens kan operera dem, och det kan man...om man har cancer :O haha blev lite knas men hoppas ingen frågar något mer :P Men jag hade ju lika stora tuttar innan som nu typ så ingen misstänker vaf det egentlgen är.

JAg ska ta upp det på mitt återbesök för jag har liksom ett veck i klyftan som gör att bröstet ser hängigt ut, fast jag hade en superfast a kupa innan op, så det e nåt knas som säkert kan sys...hoppas jag! vill inte ha ett hängigt o ett fast bröst.
Gilla

Smothie

Kvinna ·

01 feb, 2013

ollie skrev:
ja, det är ju lite jobbigt då d e fysiskt men det har gått över förvntan. JA alltså, en kollega vet om varför jag opererades men jag har sagt att jag har opererat mina lymfkörtlar i armhålorna haha typ akut vit-lögn i brist på anna, o vi hade konferensresa i måndags egentligen o då sa hon det till alla när de frågade varför jag opererade mig, så idag fråga alla hur det var med lymfkörtlarna haha, vad säger man på det? googlade sen om man ens kan operera dem, och det kan man...om man har cancer :O haha blev lite knas men hoppas ingen frågar något mer :P Men jag hade ju lika stora tuttar innan som nu typ så ingen misstänker vaf det egentlgen är.

JAg ska ta upp det på mitt återbesök för jag har liksom ett veck i klyftan som gör att bröstet ser hängigt ut, fast jag hade en superfast a kupa innan op, så det e nåt knas som säkert kan sys...hoppas jag! vill inte ha ett hängigt o ett fast bröst.
Haha vad jag skrattar när jag läser om din historia till kollegorna =) Nej får hoppas ingen tror du är allvarligt sjuk nu men vad ska man göra :) Du gjorde min fre kväll nu iaf :) Nej det förstår jag jobbigt när man behöver bekymra sig.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem