Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

Ariana

Kvinna ·

03 feb, 2013

Smarrig, fick tips av en ny vän som jag fick på kliniken och gjorde samma op, att minska som du sa på smärtlindringen. Så tog bort allt och behöll en alvedon endast. Måste säga att idag mår jag så mycket bättre =) Känner mig mer rörlig och inte alls så snurrig i bollen som jag var de första dagarna. Som mest troligt så har det varit smärtlindringen som orsakart allt.

Har idag äntligen kommit upp, duschat och piffat till mig lite och man känner sig nu som en ny människa. Kikat på brösten innan duschen och svullnaden verkar lagt sig. Bröstvårtorna som var stora som gelehallon fär 2 dar sen då jag tog min första dusch efter op ser nu normalstora ut. Dock så ser jag att på sidan av mitt högra bröst så finns en lite "bula" som putar ut. Det gör det inte på andra bröstet. Får mig att grunna på om det är nåt som kommer lägga sig eller är där för att stanna. Inte snyggt i så fall... Får se vad de säger på torsdag när man ska ta bort stygnen.

Vad gäller storleken så känns det som om jag har för stor byst. Men de är väldigt fint formade och ska väl bli som mest en c-kupa vilket var mitt önskemål. Så jag hoppas slutresultatet stämmer. Är säkert bara att jag är van vid att se mina platta bröst framför mig och nu dessa, blir lite skillnad ;) Är du nöjd?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

03 feb, 2013

Nu har jag äntligen fått ut en bild, i denna tråd har väl alla redan gjort sin op så kanske inte är till så stor nytta :)
Gilla

Ariana

Kvinna ·

03 feb, 2013

Smothie, dom är riktigt fina! Vet ej hur dina såg ut innan och om det är stor skillnad i storlek, men de ser väldigt fina ut. Jag hoppas mina ser lika fina ut när de läkt ihop :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

03 feb, 2013

Tack snälla! De känns helt lagom ska bli spännande att se vilken kupa man hamnar på. Jag tror absolut du kommer få fint resultat, det kommer självklart ta mycket längre tid för dig att se ha tålamod.
Gilla

ollie

Kvinna ·

03 feb, 2013

Jätte fina smothie!
Gilla

Smothie

Kvinna ·

03 feb, 2013

Tack ollie :)
Gilla

Baylis

Kvinna ·

03 feb, 2013

Smothie: 😀 Jätte fina.. Kommer bli bra det där :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

03 feb, 2013

Tack, gulliga ni är :)
Gilla

G Boob

Kvinna ·

03 feb, 2013

Nån som fått ripplings än? Vet ni hur man gör för att förebygga det? Jag har fått en på ovansidan av bröstet vilket är skitkonstigt eftersom jag har lagt den delvis under muskeln... Måste ringa proforma imorrn och höra....
Gilla

Anna.

Kvinna ·

03 feb, 2013

Peppar peppar så hoppas jag att jag slipper, har framförplacering så risken finns ju.. Däremot har jag ont i bröstvårtorna??! Känns som att jag precis börjat amma! Haha!
Gilla

Peutetre

Kvinna ·

03 feb, 2013

Jag har också sjuuuukt ont i bröstvårtorna!! Förmodligen för att dom ligger klämda och är instängda hela dagarna.. För mig känns dom lika onda som när jag var gravid, att man bara vill gråta när man nuddar dom för att dom är så ömma :p hur känns rippling?
Gilla

ollie

Kvinna ·

03 feb, 2013

japp bröstvårtorna är superömma! Hade likadant förra op, tog flera månader innan de lade sig. Hade plåster över dem hur länge som helst haha. bara bita ihop.
Gilla

Anna.

Kvinna ·

03 feb, 2013

Skönt att jag inte är ensam!! Tur man har er tjejer ;)
Gilla

mammii

Kvinna ·

03 feb, 2013

samma här med mina bröstvårtor, ush. kan knappt duscha på brösten..
Gilla

Smothie

Kvinna ·

03 feb, 2013

Samma här man vill inte röra dem. Får göra som Ollie plåstra om dem :)
Gilla

Anonym användare

03 feb, 2013

G Boob skrev:
Nån som fått ripplings än? Vet ni hur man gör för att förebygga det? Jag har fått en på ovansidan av bröstet vilket är skitkonstigt eftersom jag har lagt den delvis under muskeln... Måste ringa proforma imorrn och höra....
Har kännbar rippling på sidorna och i nedre delen av klyftan när jag lutar mig fram, kände det ganska omgående men det var väntat. Hade ännu mer när jag hade dom framför istället. Nu slipper jag iaf synlig rippling vid klyftan upptill som jag hade förut.. alltid något :P

Läste nånstans att en del kan få rippling i början eftersom fickorna är tajta men att det försvinner när brösten läkt och satt sig mer på plats. Bara hålla tummarna.

Gilla

G Boob

Kvinna ·

03 feb, 2013

Okej hoppas det bara är så... Hade ripplings innan också men det var undertill så det gjorde inte så mycket... Det är ju som du sa gabska väntat. Verkar ju vara vanligt. Dock vill jag ju inte ha så dt syns när jag har bh på mig... Får se vad dom säger på pf imorgon!
Gilla

G Boob

Kvinna ·

03 feb, 2013

Peutetre skrev:
Jag har också sjuuuukt ont i bröstvårtorna!! Förmodligen för att dom ligger klämda och är instängda hela dagarna.. För mig känns dom lika onda som när jag var gravid, att man bara vill gråta när man nuddar dom för att dom är så ömma :p hur känns rippling?

Rippling känns som små gropar i bröstet typ...
Gilla

Anonym användare

03 feb, 2013

Ripplingen känns som vågor
Gilla

Balobas

Kvinna ·

04 feb, 2013

Inga tecken på rippling hos mig än (1v gamla idag) ... när brukar det komma?

Har också fått höra att eftersom jag hade så lite egen vävnad så skulle man kunna känna implantatet på sidorna m.m men det upplever jag inte heller ännu. Kommer kanske när svullnaden laft sig...

Däremot börjar det kännas obehagligt när jag spänner bröstmusklerna mest på vänster sida :(
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem