POFbrons
Kvinna ·
09 dec, 2012
Vi som skall göra bröstop januari 2013
BröstförstoringEn tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
Sortera efter
Anna.
Kvinna ·
04 feb, 2013
Tjohej! 2.5 minuter i planka! Boobsen pallade det!
Gilla
Balobas
Kvinna ·
04 feb, 2013
Anna. skrev:
Tjohej! 2.5 minuter i planka! Boobsen pallade det!Shit det va inte dåligt!
Gilla
Booblover
Kvinna ·
04 feb, 2013
Peutetre skrev:
Vad tror ni om att man går till gymmet och tränar ben? Kan det vara någon fara?Jag har iaf tränat ben/rumpa två ggr nu efter operationen, och det har gått bara bra. Tar det stegvis bara, för att se vad man klarar och inte råkar rycka till i bröstmuskeln eller så om det blir för tungt. Men hittills har det som sagt gått bra :) På informationspappret som jag fick med mig från kliniken så stod det att det går bra att styrketräna redan en vecka efter operationen, förutom bröstmuskelträning förstås.
Något jag däremot inte klarar av är någon form av magträning överhuvudtaget! :O Jag har som en svag smärta i övre magmuskeln, vilket jag haft sedan opdagen. Klarar inte av att sätta mig upp utan armar just för att det är som om magmuskeln inte orkar :S Någon anann som kännt något liknande?
Sen undrar jag om det är fler som känner att det som svider och bränner i ärren? Det sticker så f*rbannat mkt i högre ärret så jag blir helt galen! Om jag minns rätt så kan det va stygnen som behöver tas bort (har stygn som ska lossna av sig själv, men det kanske alla har?), så jag hoppas nästan att det är så. För då kanske jag kan få bort dem på återbesöket på fredag ;) Någon som känner igen sig?
Gilla
Anna.
Kvinna ·
04 feb, 2013
Här svider/bränner det också i ärren! Oftast när jag gjort för mkt..
Gilla
Booblover
Kvinna ·
04 feb, 2013
Skönt å höra att man inte är ensam iaf, även om jag önskar att vi slapp :P Det kanske är normal läkeprocess bara? Det brukar ju kunna svida på skrapsår och dylikt också menar jag ;)
Gilla
Balobas
Kvinna ·
04 feb, 2013
Booblover: Hur tränade du då? Körde du benpress / knäböj å såna lite tyngre övningar? Låter lovande iaf. Känner precis igen vad du menar med att övre magmusklerna ömmar. Känns som världens värsta träningsvärk.
Mina ärr svider också men de är ju färskare och i armhålan.
Gilla
Booblover
Kvinna ·
04 feb, 2013
Jag har kört benböj m skivstång (50kg), frontböj med skivstång (30kg) och utfall med hantlar (7kg). Inte jättetungt, men bättre än inget :) Och tycker att det gick bra och att det tog så då får det duga. Så tråååkigt att inte kunna göra några andra övningar bara!! Förutom att köra ben i maskiner förstås, men inga andra muskelgrupper. Försökte mig på biceps, men spände bröstmuskeln automatiskt och det var inte skönt alls så det la jag ner. Antar att resterande muskelgrupper får vänta i två månader :(
Gilla
Balobas
Kvinna ·
04 feb, 2013
Booblover skrev:
Jag har kört benböj m skivstång (50kg), frontböj med skivstång (30kg) och utfall med hantlar (7kg). Inte jättetungt, men bättre än inget :) Och tycker att det gick bra och att det tog så då får det duga. Så tråååkigt att inte kunna göra några andra övningar bara!! Förutom att köra ben i maskiner förstås, men inga andra muskelgrupper. Försökte mig på biceps, men spände bröstmuskeln automatiskt och det var inte skönt alls så det la jag ner. Antar att resterande muskelgrupper får vänta i två månader :(
Härligt att höra :) Jag har en tendens att ta i med hela kroppen när jag tränar (kan få träningsvärk i armarna efter ett benpass hehe) så det kan säkert bli en bra övning för mig att lära mig koppla ifrån bröstmusklerna. Om allt ser normalt ut på efterkontrollen ska jag också ta mig tilbaka till gymmet - längtar!!
Det är ju som tur var ben som jag behöver träna mest ändå så :)
Gilla
Booblover
Kvinna ·
04 feb, 2013
Då är vi två! Sambon tkr alltid att jag är så konstig som känner av där det inte ens ska ta, haha :P Vi är effektiva med andra ord ;) Därför bestämde jag mig för att börja smått och se vad jag klarar av utan att det gör ont. Började prova benböjen på knappt 10 kg :P
Gilla
Balobas
Kvinna ·
04 feb, 2013
Hehe ja att du ens vågade köra frontböj... kommer nog också börja lågt :)
Gilla
Smarrig
Kvinna ·
04 feb, 2013
Plötsligt är jag inte lika nojig. Imorgon = gymmet! :D
Är lite nervös om nån ser att jag opererat. Iofs gör det inget men är i såfall inte van blickar. Är ett rätt litet gym där dom flesta känns igen :) men är taggad iaf.
Gilla
ollie
Kvinna ·
04 feb, 2013
Idag lyfte jag ett barn på förskolan lite hastigt o oaktsamt och det kändes som att ena bröstet sprack upp i stygnen. Hade skitoont efter det ett bra tag o nu svider det ordentligt i ärret. Får inte tag på Calle eller någon men det är inte svullet eller så. Är det någon som har vart med om liknande? Är rädd att jag fakkat något :-S
Gilla
G Boob
Kvinna ·
04 feb, 2013
tin skrev:
Ripplingen känns som vågor
Ja precis det var lite bättre förklaring än gropar :)
Gilla
G Boob
Kvinna ·
04 feb, 2013
tin skrev:
G Boob skrev:
Nån som fått ripplings än? Vet ni hur man gör för att förebygga det? Jag har fått en på ovansidan av bröstet vilket är skitkonstigt eftersom jag har lagt den delvis under muskeln... Måste ringa proforma imorrn och höra....
Har kännbar rippling på sidorna och i nedre delen av klyftan när jag lutar mig fram, kände det ganska omgående men det var väntat. Hade ännu mer när jag hade dom framför istället. Nu slipper jag iaf synlig rippling vid klyftan upptill som jag hade förut.. alltid något :P
Läste nånstans att en del kan få rippling i början eftersom fickorna är tajta men att det försvinner när brösten läkt och satt sig mer på plats. Bara hålla tummarna.
Ringde proforma idag och det var precis som du sa att det kan bli så i början. Hon sa också att man kan inte stirra sig blind på en massa nu i början utan vänta tills det har läkt färdigt.. Bara att göra det då! :)
Gilla
Smothie
Kvinna ·
04 feb, 2013
ollie skrev:
Idag lyfte jag ett barn på förskolan lite hastigt o oaktsamt och det kändes som att ena bröstet sprack upp i stygnen. Hade skitoont efter det ett bra tag o nu svider det ordentligt i ärret. Får inte tag på Calle eller någon men det är inte svullet eller så. Är det någon som har vart med om liknande? Är rädd att jag fakkat något :-S
Gilla
Smothie
Kvinna ·
04 feb, 2013
Härligt tjejer med träningen :) På ons är det min tur att köra igång ben ÄNTLIGEN!
Gilla
ollie
Kvinna ·
04 feb, 2013
Smothie skrev:
ollie skrev:
Gilla
Smothie
Kvinna ·
04 feb, 2013
ollie skrev:
Smothie skrev:
ollie skrev:
Gilla
Peutetre
Kvinna ·
04 feb, 2013
Åh grymt då ska jag försöka mig dit i veckan :D och att bero på ärren har jag också sjukt ont stundtals, bara på höger sida dock. Ibland hugger det typ till. Jag har fortfarande samma tejp från operationen, har inte vågat bytt :p kanske dags ikväll att se hur ärren ser ut!
Gilla
Lillans
Kvinna ·
04 feb, 2013
Hur ser era ärr ut? Såg dom idag för första gången och det såg inte alls ut som jag trodde. Det är liksom sydda uppåt eller vad man ska säga, som man har tryckt ihop ändarna och sytt under. Kanske inte är så bra på att förklara men hur ser era ut?
Gilla