Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

09 dec, 2012

Vi som skall göra bröstop januari 2013

Bröstförstoring
En tråd för er som skall göra bröstop januari 2013
934

Sortera efter

Anonym användare

04 feb, 2013

Lillans menar du att det ser ut som att kanterna är vikta mot varandra?
Gilla

mammii

Kvinna ·

04 feb, 2013

Jag la upp en lite halvkass bild idag på ena ärret, men man ser ändå ärret. Tycker de läkt jätte fint på så kort tid.
Gilla

Lillans

Kvinna ·

04 feb, 2013

tin skrev:
Ja exakt! Eller de är liksom vikta mot varandra sen är det som man tryckt ihop dom och sytt under, ska kanske försöka fota det :P
Gilla

Anonym användare

04 feb, 2013

Lillans skrev:
tin skrev:
Ja exakt! Eller de är liksom vikta mot varandra sen är det som man tryckt ihop dom och sytt under, ska kanske försöka fota det :P

Det är en speciell teknik :) Min kirurg gör också så. Har bild på ett ärr från min första operation. Supersmalt! Dom blir bulliga runt om själva snittet men det ska försvinna efter ca 3 månader så det känns slätt :P

Gilla

Lillans

Kvinna ·

05 feb, 2013

tin skrev:
Lillans skrev:
tin skrev:

Det är en speciell teknik :) Min kirurg gör också så. Har bild på ett ärr från min första operation. Supersmalt! Dom blir bulliga runt om själva snittet men det ska försvinna efter ca 3 månader så det känns slätt :P

Blir det slätt efter ca 3 månader då? :P
Gilla

Anonym användare

05 feb, 2013

Lillans skrev:
tin skrev:
Lillans skrev:
tin skrev:

Blir det slätt efter ca 3 månader då? :P

Det ska bli det, mina ärr hann bara bli 5 veckor innan dom blev uppskurna igen så jag kan inte säga :)

Gilla

Smarrig

Kvinna ·

05 feb, 2013

Tror jag har samma teknik. För mina ärr låter lite sådär. Eller låter som att dom ser ut så :)
Gilla

Lillans

Kvinna ·

05 feb, 2013

Hur ser dom ut nu? Såg att dina är lite äldre än mina :)
Gilla

Smarrig

Kvinna ·

05 feb, 2013

Ariana skrev:
Smarrig, fick tips av en ny vän som jag fick på kliniken och gjorde samma op, att minska som du sa på smärtlindringen. Så tog bort allt och behöll en alvedon endast. Måste säga att idag mår jag så mycket bättre =) Känner mig mer rörlig och inte alls så snurrig i bollen som jag var de första dagarna. Som mest troligt så har det varit smärtlindringen som orsakart allt.

Har idag äntligen kommit upp, duschat och piffat till mig lite och man känner sig nu som en ny människa. Kikat på brösten innan duschen och svullnaden verkar lagt sig. Bröstvårtorna som var stora som gelehallon fär 2 dar sen då jag tog min första dusch efter op ser nu normalstora ut. Dock så ser jag att på sidan av mitt högra bröst så finns en lite "bula" som putar ut. Det gör det inte på andra bröstet. Får mig att grunna på om det är nåt som kommer lägga sig eller är där för att stanna. Inte snyggt i så fall... Får se vad de säger på torsdag när man ska ta bort stygnen.

Vad gäller storleken så känns det som om jag har för stor byst. Men de är väldigt fint formade och ska väl bli som mest en c-kupa vilket var mitt önskemål. Så jag hoppas slutresultatet stämmer. Är säkert bara att jag är van vid att se mina platta bröst framför mig och nu dessa, blir lite skillnad ;) Är du nöjd?

Förlåt mitt sena sena svar. Sitter jämt på mobilen. Men inte nu då :)

Men vad bra! Körde också på alvedon/panodil ibland vid behov. Man blir ju lite knas i hela kroppen av de starka! :P 
Hur funkar allt för dig idag? Låter som att du har varit på bättringsvägen. Det är det som är kul med smärtstillande, när man slutar ta dom så märker man att man faktiskt mår rätt bra :D
Har du bulan kvar? Har för mig att jag läst om nån annan som fått så också, komemr dock inte ihåg vad det var eller hur det gick men det är nog ingen fara :)

haha oftast brukar det va typ tvärtom!! Kanske går ner till svullnaden då. Mina är större nu än första dagarna i storlek men känns mindre då svullnaden gått ner. För då var jag stor :)
Jag är hur nöjd som helst. Längtar bara tills jag får sluta tejpa (vilket ärjäkligt lång tid kvar) så man ser brösten i helhet! :))
Idag ska jag till gymmet och träna rumpa och ben väldigt lätt.
+ idag är dagen då min mage blivit platt igen, har helt plötsligt lagt sig under natten haha.

Gilla

Busan83

Kvinna ·

05 feb, 2013

Jag ska byta min tejp en gång i veckan :)
Gilla

G Boob

Kvinna ·

05 feb, 2013

Jag hade inget förband efter min op utan det var bara tejp som skulle bytas efter en vecka och nu byter jag typ en gång i veckan. Sitter det hårt så får det sitta några dagar till för jag vill inte slita i ärret... Förra op fick jag så fula ärr så nu är jag supernoga...
Gilla

Balobas

Kvinna ·

05 feb, 2013

Har lagt in min operationsberättelse (och 2 bilder på 1-veckors bröst)
Gilla

Balobas

Kvinna ·

05 feb, 2013

Mary007 skrev:
balobas: grattis, gryymt fina ! :) ser väldigt naturligt ut! o rätt stora för att va 275 :)

Mjo jag tycker fortfarande att de är gigantiska men jag hoppas jag vänjer mig alternativt att de känns mindre efter svullnaden lagt sig och de blivit mjukare. Mina bröstvårtor satt/sitter ju naturligt ganska lång ned så därmed gör även brösten det ny hehe, kanske inte optimalt men jag tyckte inte ett lyft kändes aktuellt :)

Gilla

Baylis

Kvinna ·

05 feb, 2013

Mary007 : Jag hade min op tejp i 14 dar, sen dess har jag kört på Prosil :)
Gilla

Anna.

Kvinna ·

05 feb, 2013

Jag är så rädd att även ett lyft behövs :/ kan fortfarande nypa tag i huden på bröstet :( Brösten kliar utav helvete och jag är förkyld och gnällig :D
Gilla

Balobas

Kvinna ·

06 feb, 2013

I morse när jag duschade började tejpen under ena armen lossna lite (snittad i armhålan). Kunde inte motstå att ta en titt... drog försiktigt mer å mer tills nästan hela tejpen va loss utan att se något ärr. Det visade sig att ärret va så mycket läkt redan att jag inte ens sett det. Men när jag känner så är det en bula där snittet tydligen är. (Har ju bara gått drygt en vecka sedan operation).

Just ärren har ju varit mitt största orosmoment i det här så det känns ju som ett mirakel verkligen :)
Gilla

G Boob

Kvinna ·

06 feb, 2013

Nu har jag lagt upp bilder på mina 4 veckor gamla ärr! Hoppas verkligen dom blir finare än förra gången!
Gilla

ollie

Kvinna ·

06 feb, 2013

Ser att vi opererats typ samtidigt båda gångerna ha ha. Hösten 08 o nu i januari. Men är förvånad att du bara fick 70c med 330cc. Nåväl! Jätte fina bröst, lite lika mina men så har vi samma kirurg också:-P tror det blir jätte bra ser ju redan ut kanon!
Gilla

G Boob

Kvinna ·

06 feb, 2013

ollie skrev:
Ser att vi opererats typ samtidigt båda gångerna ha ha. Hösten 08 o nu i januari. Men är förvånad att du bara fick 70c med 330cc. Nåväl! Jätte fina bröst, lite lika mina men så har vi samma kirurg också:-P tror det blir jätte bra ser ju redan ut kanon!

Haha jaa och jag bytte också pga PIP. Och även för att jag egentligen ville ha större. Och nu känns det som jag vill ha ännu större :D
Ja jag hoppas verkligen dom blir fina för det blev dom förra gången. Bara lite ripplings på undersidan och ärr som aldrig ville bli bleka..
Gilla

G Boob

Kvinna ·

06 feb, 2013

ollie skrev:
fick 70 c på dom flesta bhar och d på några! Vad fick du för storlek ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem