Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

Maddeliita

Kvinna ·

09 dec, 2015

Också färdig! Mår bra just nu men känner att smärtlindring från själva op börjar gå ur, kanske dags för påfyllning snart ;-) har kommit hem och ligger i soffan. Barnen sitter och klappar på mig och känner på all bandage och tycker synd om mig, haha! :-)
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

09 dec, 2015

Härligt tjejer!!!!!! Krya krya
Gilla

Stephie89

Kvinna ·

09 dec, 2015

Maddeliita skrev:
Också färdig! Mår bra just nu men känner att smärtlindring från själva op börjar gå ur, kanske dags för påfyllning snart ;-) har kommit hem och ligger i soffan. Barnen sitter och klappar på mig och känner på all bandage och tycker synd om mig, haha! :-)
Skönt att höra att det gått bra! :) Hur länge blev du kvar på kliniken efter operationen var avslutad? Är smärtan överkomlig? Börjar sova smått oroligt nu, så spänd och förväntasfull man är haha :):)
Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

09 dec, 2015

Vema23 skrev:
Nu har mor min lämnat mig kvar på sjukhuset! Bröstförstoringen gick jättebra! Har överkomligt ont nu och har mått förvånandsvärt bra efter operation! Ingen större smärta eller illamående. Har även ätit tidigare idag. Känner mig bara lite torr i halsen. Har även fått morfin för en stund sen så den tryckande smärtan som började tillta tidigare börjar släppa. Trodde allt skulle vara mycket värre nu men det kommer väl imorgon ;) Hoppas det har gått bra för alla som har opererats idag, igår och kommer göra det imorgon! Kommer skriva min operationsberättelse senare på min sida. Känns som att storleken blir rätt i alla fall! Eventuellt kanske jag får flytta upp min bröstvårtor så det inte ser så hängigt ut (han förklarade detta men nu har jag glömt x)). Detta kommer isåfall ske på återbesöket vecka 2! Nu ska jag snart sova och senare kolla på Bonde Söker Fru i dagrummet (var tydligen ensam på hela avdelningen). Hej!
Men så nyfiken jag e på ditt resultat sen! Vill även höra mer om att flytta upp bröstvårtorna... Hade ju samma utgångsläge som dig!
Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

09 dec, 2015

Boobielicious skrev:

Lycka till alla ni som opereras idag! :)

En fråga till er som är ca en vecka post op - har ni fortfarande väldigt mycket svullnad? Pga mens så tror jag iaf att de svullnat upp ordentligt o det går inte ner. Blir orolig. :/ Svullnaden gick ju ner precis innan mens, så det är min gissning..

Mina är nog ff svullna men inte alls lika svullna. Opererades dagen efter dig.
Gilla

Tuttlös 2014

Kvinna ·

10 dec, 2015

Klar ! Allt gick kanon ! Hade as ont i ryggen i 2-3 h efter OP men nu känner jag inget. Kom in kl 11 OP kl 16. Åker hem i mon. Skönt o ligga över en natt o bli ompysslad !!!! Kram o lycka till ni andra
Gilla

Novas

Kvinna ·

10 dec, 2015

Herrejisses! Vaknade nu & kan inte somna om! Har tid på kliniken om endast 4 TIMMAR! Är så sjukt nervös & känner mig stressad till 1000. Har 25min från dörr till dörr ungefär så har ställt klockan på 5.00 så jag hinner duscha & säga hejdå till barnen i lugn & ro & så att mormor kan komma & passa dom också såklart.. Åååå supernrrvös nu!!
Gilla

Maddeliita

Kvinna ·

10 dec, 2015

Stephie89 skrev:
Maddeliita skrev:
Skönt att höra att det gått bra! :) Hur länge blev du kvar på kliniken efter operationen var avslutad? Är smärtan överkomlig? Börjar sova smått oroligt nu, så spänd och förväntasfull man är haha :):)
Jag gick hem kl 15 och min operation var klar ca 11.30. Smärtan är näst intill obefintlig faktiskt. Det trycker och spänner när jag rör mig, men det är mer musklerna som gör ont, som en kraftig träningsvärk +lite till ;-) men ännu så är det inga problem alls. Jag tog en morfintablett när jag skulle sova och har endast vaknat för att byta ställning lite inatt Så än är jag överraskad! Det kommer gå så bra för dig! Så lätt att säga efteråt för jag var också jättenervös men jag hoppas du blir lika överraskad som jag :-)
Gilla

Humla_

Kvinna ·

10 dec, 2015

Novas skrev:
Herrejisses! Vaknade nu & kan inte somna om! Har tid på kliniken om endast 4 TIMMAR! Är så sjukt nervös & känner mig stressad till 1000. Har 25min från dörr till dörr ungefär så har ställt klockan på 5.00 så jag hinner duscha & säga hejdå till barnen i lugn & ro & så att mormor kan komma & passa dom också såklart.. Åååå supernrrvös nu!!
Lycka till idag! Jag ska snart sätta mig på tåget och nervositeten kommer smygandes nu :)
Gilla

Stephie89

Kvinna ·

10 dec, 2015

Maddeliita skrev:
Stephie89 skrev:
Maddeliita skrev:
Jag gick hem kl 15 och min operation var klar ca 11.30. Smärtan är näst intill obefintlig faktiskt. Det trycker och spänner när jag rör mig, men det är mer musklerna som gör ont, som en kraftig träningsvärk +lite till ;-) men ännu så är det inga problem alls. Jag tog en morfintablett när jag skulle sova och har endast vaknat för att byta ställning lite inatt Så än är jag överraskad! Det kommer gå så bra för dig! Så lätt att säga efteråt för jag var också jättenervös men jag hoppas du blir lika överraskad som jag :-)
Det låter ju helt grymt! Tack för lugnande ord. :) Håller tummarna för att läkningen går bra för dig nu!
Gilla

Novas

Kvinna ·

10 dec, 2015

Humla_ skrev:
Novas skrev:
Lycka till idag! Jag ska snart sätta mig på tåget och nervositeten kommer smygandes nu :)
Tack detsamma! Jag sitter på mitt rum nu & väntar på att dom ska komma & hämta mig till op! :|
Gilla

Tagitbeslutet

Kvinna ·

10 dec, 2015

Låter bra med såna positiva uppdateringar ang er smärta! ;)
Gilla

Novas

Kvinna ·

10 dec, 2015

Humla, vilket rum fick du? Jag ligger på 10:an :)
Gilla

Novas

Kvinna ·

10 dec, 2015

Jag fick alvedon & citidon för en stund sen. Värken är hanterbar än så länge, det stramar en del, känns typ en en rejäl mjölkstockning :| Fast stretchningen är hemsk, där blir det extremt obehagligt :p
Gilla

Humla_

Kvinna ·

10 dec, 2015

Novas skrev:
Då är vi grannar! Ligger på 9:an :) Opererades sist så jag kom hit ganska sent. Hur mår du?
Gilla

Novas

Kvinna ·

10 dec, 2015

Humla_ skrev:
Novas skrev:
Då är vi grannar! Ligger på 9:an :) Opererades sist så jag kom hit ganska sent. Hur mår du?
Trevligt :) Mår ganska bra, ont när man ska i/ur sängen & stretcha men annars går det bra. Hur mår du?
Gilla

Humla_

Kvinna ·

10 dec, 2015

Novas skrev:
Humla_ skrev:
Novas skrev:
Trevligt :) Mår ganska bra, ont när man ska i/ur sängen & stretcha men annars går det bra. Hur mår du?
Jasså! Då har jag något otrevligt o vänta mig ;) Vaknade för en timme sedan och mår oförskämt bra! Snart kommer väl chocken :) Väntar på Said och middagen. Har fått i mig en macka men är hungrig! Har du tittat på brösten något?
Gilla

Novas

Kvinna ·

10 dec, 2015

Humla_ skrev:
Novas skrev:
Humla_ skrev:
Novas skrev:
Jasså! Då har jag något otrevligt o vänta mig ;) Vaknade för en timme sedan och mår oförskämt bra! Snart kommer väl chocken :) Väntar på Said och middagen. Har fått i mig en macka men är hungrig! Har du tittat på brösten något?
Haha ja det är väl inte sådär mega skönt fast du kanske inte tycker det är lika obehagligt :) Då är det mycket möjligt att jag gick förbi dig på uppvaket :) Nja bara lite smått genom att lyfta på bh:n mer våger jag inte just nu :) du?
Gilla

Humla_

Kvinna ·

10 dec, 2015

Novas skrev:
Humla_ skrev:
Novas skrev:
Humla_ skrev:
Novas skrev:
Haha ja det är väl inte sådär mega skönt fast du kanske inte tycker det är lika obehagligt :) Då är det mycket möjligt att jag gick förbi dig på uppvaket :) Nja bara lite smått genom att lyfta på bh:n mer våger jag inte just nu :) du?
Om du hörde någon som snarkade så var det jag ;) Nejdå men det var sjukt skönt o sova! Var inte alls groggy när jag vaknade. Nej jag har inte hunnit komma upp riktigt ännu. Väntar som sagt på Said.
Gilla

Novas

Kvinna ·

10 dec, 2015

Humla_: okej :) jag gick förbi där nu på em då va det nån som låg där. Gick till den förbaskade toan som ska va i andra ändan av korridoren, jätte jobbigt nu när jag har druckit massa vatten, kaffe & cola & måste springa titt som tätt så ber jag om ursäkt för mina knarrande tofflor, har försöktt gå ljudlöst ;P
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem