Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

Mickey

Kvinna ·

12 dec, 2015

Hej alla modiga tjejer!

Jag opererades i onsdags på Proforma, vilket var en jättebra upplevelse! SÅ duktiga sjuksköterskor som tog hand om oss, proffsigt och varmt/vänligt under hela vistelsen. Örjan var effektiv, trevlig och avspänd. Jag hade den fantatsiska turen att få en JÄTTEFIN room mate vilket verkligen var guld värt. Vi kunde peppa varandra, prata osv. Denna jättefina tjej hjälpte mig med morgonrock när jag var stelare än stelast, vi snackade bort tid och sällade heeeela långa vägen bort till toaletterna.

Jag ska försöka skriva min op-berättelse imorgon, tänkte jag.

Jag har lågt blodtryck och hade jobbigt med blodtrycksfall/svimningsattacker första dygnet. Skitsvårt - eller rättare sagt omöjligt - att ta sig ur sängen när den inte var upphöjd i huvudändan (fick ligga med fötterna upp en del pga blodtrycksfall). Smärtan har varit hanterbar, tror att jag blir mer rädd för smärtan än vad det faktiskt gör ont... Idag, dag tre efter op, känner jag tydligt att det har vänt och blir bättre och bättre hela tiden. Höger bröst verkar sjunka ner och läka fint medan vänster ligger efter. Jag är stel som tusan.

Hoppas det går bra för er alla nyopade och stort lycka till för alla er som står på tur :)

Gilla

Exziperis

Kvinna ·

12 dec, 2015

anaHej!

Jag är ny här.Hade i dagkonsultation hos Patrik Hoijer på Laser o Estetik. Fick förslag om runda 300cc eller anatomiska. Har själv BH 75a, så ingenting nästan.

Nu har jag beslutsångest. Patrik sa att anatomiska skulle se bättre ut, men runda är också fina. Skillnaden är ju priset och att anatomiska fyller mer bröstets undre del.

Har redan bokat op den 19 december, men tills dess måste bestämma mig vad vill jag ha.

Kanske har någon bra tips?

Har dessutom läst att anatomiska är lite knepigare att placera än runda, men glömde att fråga om detta under konsultationen.

Gilla

Asse

Kvinna ·

12 dec, 2015

Nu har det gått drygt ett dygn sen min operation och Patrik och hans team på Laser & Estetik har varit helt fantastiska. Jag fattar verkligen inte vad de gjort och hur. Jag som har noll i smärtgräns och lätt för att bli svimfärdig av minsta lilla har knappt känt ett dugg. Jag har inte ont eller mår dåligt, bara lite stel och kan känna pyttelite smärta i vissa rörelser. Jag har inte behövt tagit morfintabletterna utan tar bara alvedon. Känns som jag även skulle kunna skippa alvedon också men tar dem i förebyggande syfte. Jag behöver ju inte utmana ödet. Klarade galant att promenera från kliniken till tåget och resan hem gick perfekt. Hade en liten kudde i svanken för det kändes skönt med lite stöd under resan. Sov dock inte så bra, typ inget, är ovan att sova halvsittande och så växlade jag väldigt mycket mellan att frysa och vara för varm så täcket åkte på och av hela natten. Jag bor själv men hade en kompis som sov över och hon var helt paff över att jag var så pigg och rörlig. Jag kan inte annat än att hålla med och hoppas att det håller i sig. Resultatet är jag jättenöjd med, tror det kommer bli bra när svullnaden lagt sig. Just nu är de väldigt hårda och strutiga men är ändå fina.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

12 dec, 2015

Kastar ut frågan igen! Fler som op på L&E fredag 18/12? Ovalen Å jag ska de. Men e det fler som jag missat?
Gilla

Maddeliita

Kvinna ·

13 dec, 2015

Ovalen skrev:

Kul att läsa att det gått bra för så många! Tack för att ni delar med er!

Om fem dagar såhär dags har jag troligen kommit hem precis ifrån min operation!

Har senaste dagarna försökt förbereda så mycket som möjligt; varit och storhandlat på apoteket, stretchat bröst, rygg, nacke och axlar som en galning, tvättat osv. I övrigt går jag mest runt och tänker på vad jag missat, haha!

Är lite nervös över att tre/fyra veckor efter operationen behöva kunna släpa runt på mina skolväska igen. Pluggar juridik för tillfället och lagbok, laptop och diverse böcker sitter som fastklistrade på mig varje dag. Lagtext får jag väll slå upp på nätet istället.. Men det andra är svårt att lösa. Hur mycket vikt i en ryggsäck pallar/får man eg bära?

Annars har jag börjat knapra en kur omeprazol och probiotika. För att hålla magen i bra form trots alla tabletter som väntas. Dessutom inne på typ tredje veckan utan cigg! Var dock ingen helhjärtad rökare, utan bara lite då och då ;) Men känns skönt, fräscht!

Några andra tips på vad jag kanförbereda dagarna innan? Har en sambo hemma första tre dagarna på heltid, därefter kvällar,så mat och städ är under kontroll;)

Vet inte hur mycket du får bära efter 3-4 veckor, fråga sköterskan innan du åker hem efter operation!

Låter som att du har läget under kontroll tycker jag. Sällskap de första dagarna är bra, både för att du nog gärna har någon som hjälper dig med det mesta och även just för sällskapets skull. Har inte så mycket andra tips tror jag. Kanske att du har en dator till hands när du ligger i soffan/sängen..Jag har kopplat upp datorn på tvn, och så har jag ett trådlöst tangentbord och en mus som jag använder, så himla skönt. Bara klicka igång en film eller lite musik utan att behöva anstränga sig!

Sen är ju rådet att röra på dig så mycket du kan ändå, för blodcirkulationen och så :) Jag orkar vara uppe ganska mycket, ta små promenader och hjälpa till med mat och sådär..

Gilla

Tuttlös 2014

Kvinna ·

13 dec, 2015

Laddat upp mina nya Boobs i mon profil ! Motiva Round 450 full
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

13 dec, 2015

Ovalen skrev:

Kul att läsa att det gått bra för så många! Tack för att ni delar med er!

Om fem dagar såhär dags har jag troligen kommit hem precis ifrån min operation!

Har senaste dagarna försökt förbereda så mycket som möjligt; varit och storhandlat på apoteket, stretchat bröst, rygg, nacke och axlar som en galning, tvättat osv. I övrigt går jag mest runt och tänker på vad jag missat, haha!

Är lite nervös över att tre/fyra veckor efter operationen behöva kunna släpa runt på mina skolväska igen. Pluggar juridik för tillfället och lagbok, laptop och diverse böcker sitter som fastklistrade på mig varje dag. Lagtext får jag väll slå upp på nätet istället.. Men det andra är svårt att lösa. Hur mycket vikt i en ryggsäck pallar/får man eg bära?

Annars har jag börjat knapra en kur omeprazol och probiotika. För att hålla magen i bra form trots alla tabletter som väntas. Dessutom inne på typ tredje veckan utan cigg! Var dock ingen helhjärtad rökare, utan bara lite då och då ;) Men känns skönt, fräscht!

Några andra tips på vad jag kanförbereda dagarna innan? Har en sambo hemma första tre dagarna på heltid, därefter kvällar,så mat och städ är under kontroll;)

Hej hopp. Jag börjar oxå bli nervös! Tänker att allt ska fixas innan. Allt innan jul så julklappar e nu helt klart! Bakat pyntat julgran you name it :) har maken hemma 2 dagar. Lör å sön... Jag kommer åka buss ensam till kliniken å allt innan sen hämtar maken mig, tyvärr sent som 18:30 :/ hoppas de e öppet då?!?! Inte stänger L&E så man måste gå ut???
Gilla

Asse

Kvinna ·

14 dec, 2015

Ovalen, ang ryggsäck så kanske en vandrarryggsäck vore något? Jag har vandrat en del och vandrarryggsäckarna spänner man så att man bär tyngden på höften än på ryggen och axlarna. Gå till en en sportaffär och be dem hjälpa dig att prova ut en ryggsäck så får du känna hur det känns. Jag skulle tro att det är att föredra då du i princip inte alls belastar axlarna när du bär, men rådfråga kliniken också. Problemet är väl att få på och av ryggsäcken själv om den är tung. Annars kanske kabinväska på hjul funkar? Jag har ingen aning men prova gärna nu innan och försök känna om du använder bröstmuskler eller ej för att öva in olika rörelser. LuMa0399, jag lämnade L&E ca 18.15 och då var det en tjej kvar på uppvak så det är säkert inga problem att stanna. Lycka till tjejer
Gilla

hundtjejen

Kvinna ·

14 dec, 2015

Jag har precis gjort min op (4 dagar sen). Full bukplastik och bröstlyft med Mentor runda 500cc. Jag tycker mina bröst känns väldigt stora. Men antar att det är lite svullna nu också? Och sen är det nog en vanesak. Gjorde min op på Laser och Estetik (patrik).
Gilla

And

Kvinna ·

14 dec, 2015

Ska opas den 19 på carlanderska , Fredrik Gewalli, Motiva plus.är det bara jag som är jättenervös för hur det kommer se ut efter? :)

Gilla

hundtjejen

Kvinna ·

14 dec, 2015

Jag var och är fortfarande nervös för hur jag kommer se ut men det är typ skräckblandad förtjusning. Jag tror vi blir skitsnygga ;-)
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

14 dec, 2015

Asse skrev:
Ovalen, ang ryggsäck så kanske en vandrarryggsäck vore något? Jag har vandrat en del och vandrarryggsäckarna spänner man så att man bär tyngden på höften än på ryggen och axlarna. Gå till en en sportaffär och be dem hjälpa dig att prova ut en ryggsäck så får du känna hur det känns. Jag skulle tro att det är att föredra då du i princip inte alls belastar axlarna när du bär, men rådfråga kliniken också. Problemet är väl att få på och av ryggsäcken själv om den är tung. Annars kanske kabinväska på hjul funkar? Jag har ingen aning men prova gärna nu innan och försök känna om du använder bröstmuskler eller ej för att öva in olika rörelser. LuMa0399, jag lämnade L&E ca 18.15 och då var det en tjej kvar på uppvak så det är säkert inga problem att stanna. Lycka till tjejer
Aaaa tack ja tänkte väl Nån måste väl op sig på em?! Jag kan väl inte va sist ut med op 12-14.....
Gilla

And

Kvinna ·

14 dec, 2015

hundtjejen skrev:
Jag var och är fortfarande nervös för hur jag kommer se ut men det är typ skräckblandad förtjusning. Jag tror vi blir skitsnygga ;-)

Klart vi blir snygga :)

Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

14 dec, 2015

Oh jag längtar så mycket nu, 2 dagar kvar nu👍Drömde igår att jag vaknade från operationen och det enda jag såg var två mega stora bollar hahah Mattias sa uj jag råkade sätta in 2000 cc, höll på att svimma hahah👎

Vi kommer alla bli så snygga🙂har ordnat allt nu, tvättat, hämtat ut medicin, handlat mat och köpte jätte mycket godis, det är viktigt haha

Funderar vad man ska ha med sig till operationen, en bok, hörlurar. Kommer man ens orka läsa? tar en liten väska med saker så får man se😀

Gilla

Exziperis

Kvinna ·

14 dec, 2015

Sportygirl

hi, hi, vilken boobiedröm hade du. 😀

Jag har ordnat precis ingenting, men har tid på mig tills lördag. Är inte nervos, men tror att har en slags dimma kring det här beslutet, en glad dimma - att jag äntligen får min drömm uppfylld. Hade tänkt om op sedan 5 år tillbaka.

Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

14 dec, 2015

Exziperis skrev:

Sportygirl

hi, hi, vilken boobiedröm hade du. 😀

Jag har ordnat precis ingenting, men har tid på mig tills lördag. Är inte nervos, men tror att har en slags dimma kring det här beslutet, en glad dimma - att jag äntligen får min drömm uppfylld. Hade tänkt om op sedan 5 år tillbaka.

ja hihi lite rolig😀

Jag har nog inte riktigt fattat att jag ska göra det, kommer komma när jag är på väg till kliniken på onsdag.

förstår det, ska bli skönt att äntligen få göra det.👍Lycka till på lördag😀

Gilla

rosen1995

Kvinna ·

14 dec, 2015

Lagt ut en bikinibild i bronsgalleriet. Skillnaden på formen dag 4 och dag 11. Om någon är intresserad av vilken skillnad det blir och hur snabbt det går :)
Gilla

Jonna

Kvinna ·

15 dec, 2015

Exziperis skrev:

anaHej!

Jag är ny här.Hade i dagkonsultation hos Patrik Hoijer på Laser o Estetik. Fick förslag om runda 300cc eller anatomiska. Har själv BH 75a, så ingenting nästan.

Nu har jag beslutsångest. Patrik sa att anatomiska skulle se bättre ut, men runda är också fina. Skillnaden är ju priset och att anatomiska fyller mer bröstets undre del.

Har redan bokat op den 19 december, men tills dess måste bestämma mig vad vill jag ha.

Kanske har någon bra tips?

Har dessutom läst att anatomiska är lite knepigare att placera än runda, men glömde att fråga om detta under konsultationen.

Jag tittade runt mycket på bilder med runda och anatomiska men tyckte mig ärligt inte se någon skillnad? Jag tog rund och opererade mig i går så snart får jag se hur det ser ut
Gilla

AlexL

Kvinna ·

15 dec, 2015

Boobielicious skrev:

Omg, insåg precis att det bara är 9 dagar kvar tills jag är tillbaka hemma efter operationen. Jag har inte förberett så mycket ännu, förutom att betala in operationen. Har köpt kuddar, descutan och lite sånt. Ska hämta ut medicinen nu i veckan, och köpa massa snacks o mat som är lätt att äta. Finns det mer tips som nån har här att dela med sig utav? Är lite nervös för narkosen, men det verkar ju gå bra för alla andra så jag tänker positivt. :)

Undra bara varför du köpt kuddar. Vad är tanken? Ska du sova sittandes efter operationen eller vad är extra kuddar till?

Gilla

AlexL

Kvinna ·

15 dec, 2015

Jonna, kollade dina efterbilder. Sjysst att du lagt upp dem.

Har allt gått bra för dig?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem