Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

Jonna

Kvinna ·

15 dec, 2015

AlexL skrev:

Jonna, kollade dina efterbilder. Sjysst att du lagt upp dem.

Har allt gått bra för dig?

La upp en nakenbild också så får du se hur dom ser ut utan också=) I vissa vinklar ser dom nästan små ut men samtitigt är dom ju jätte bulliga upp till och jag vet inte om det sjunker ner så dom ser större ut eller. (tycker alla säger olika)=)

Jo men faktiskt detta har gått bra! Jag är en av dom som INTE ha varit nervös faktiskt. Just när narkosläkaren sa att dom skulle spruta in sömnvästskan så blev jag nervös och tjejen brevid sa då att hon såg min puls gå upp. (va mest för jag tyckte synd om min kropp som skulle ligga där helt försvarslös) Men annars har jag varit lugn!

När jag vaknade sen vet jag att jag hade drömt men vet bara att det handlat om min bröstoperation=) vaknade av att dom drog ut slangen ur halsen. Tänkte en vag tanke om att den kunde dom ju dragit ut medans jag sov? (men bli inte rädd, va absolut inte hemskt på något sätt)

Dåsig som aldrig förr vaknade jag till liv! Jag föddes tyvärr med årets minsta blåsa och en tjurskallighet utav dess like så jag sa att jag skulle på toa på en gång. Birgitta sa nej och jag sa jo och högg killen under armen och vinglade dit.. smärtgränsen låg på 0,0 så tänkte att det kan ju inte vara möjligt?

Sen tilltog smärtan mer och mer. började vå svårt att dra ner luft (vilket var normalt, ingen panik) men det blev otrevligt efter ett tag och jag blev dessutom stelare och stelare. Blev erbjuden 2 alvedon och en Ipren vilket jag fann lite halv snålt.. (vid detta lag hade tårar börjat tränga fram)  Så jag beordrade något starkare och utan större kamp gav dom med sig! Efter det har allt varit hanterbart. så mitt största råd är att ha inte ondare än du behöver! Jag sa åt henne att under natten vill jag ha smärtstillande, hellre för mycket än för lite. OM det nu behövs. Och hon höll med=)

Gilla

AlexL

Kvinna ·

15 dec, 2015

Jonna skrev:

AlexL skrev:

La upp en nakenbild också så får du se hur dom ser ut utan också=) I vissa vinklar ser dom nästan små ut men samtitigt är dom ju jätte bulliga upp till och jag vet inte om det sjunker ner så dom ser större ut eller. (tycker alla säger olika)=)

Jo men faktiskt detta har gått bra! Jag är en av dom som INTE ha varit nervös faktiskt. Just när narkosläkaren sa att dom skulle spruta in sömnvästskan så blev jag nervös och tjejen brevid sa då att hon såg min puls gå upp. (va mest för jag tyckte synd om min kropp som skulle ligga där helt försvarslös) Men annars har jag varit lugn!

När jag vaknade sen vet jag att jag hade drömt men vet bara att det handlat om min bröstoperation=) vaknade av att dom drog ut slangen ur halsen. Tänkte en vag tanke om att den kunde dom ju dragit ut medans jag sov? (men bli inte rädd, va absolut inte hemskt på något sätt)

Dåsig som aldrig förr vaknade jag till liv! Jag föddes tyvärr med årets minsta blåsa och en tjurskallighet utav dess like så jag sa att jag skulle på toa på en gång. Birgitta sa nej och jag sa jo och högg killen under armen och vinglade dit.. smärtgränsen låg på 0,0 så tänkte att det kan ju inte vara möjligt?

Sen tilltog smärtan mer och mer. började vå svårt att dra ner luft (vilket var normalt, ingen panik) men det blev otrevligt efter ett tag och jag blev dessutom stelare och stelare. Blev erbjuden 2 alvedon och en Ipren vilket jag fann lite halv snålt.. (vid detta lag hade tårar börjat tränga fram) Så jag beordrade något starkare och utan större kamp gav dom med sig! Efter det har allt varit hanterbart. så mitt största råd är att ha inte ondare än du behöver! Jag sa åt henne att under natten vill jag ha smärtstillande, hellre för mycket än för lite. OM det nu behövs. Och hon höll med=)

Hade gärna sett bilden men jag kan inte se avklätt förrän jag är silvermedlem och det måste ju gå två veckor, bara varit här nån dag. Väntar med spänning. :)

Skönt allt är bra. jag är sövd förut så inte alls rädd för det. Inte nervös alls inför operationen. Mest det här med storleksvalet som oroar mig lite. Valde ju först 450, sen ändrat till 400. Det är så svårt att veta hur det blir. Provat ris men det blir så konstigt. Ska därför dit igen och prova med deras provimplantat. Det ser mer naturligt ut.

Gilla

Jonna

Kvinna ·

15 dec, 2015

AlexL skrev:

Jonna skrev:

AlexL skrev:

Sen tilltog smärtan mer och mer. började vå svårt att dra ner luft (vilket var normalt, ingen panik) men det blev otrevligt efter ett tag och jag blev dessutom stelare och stelare. Blev erbjuden 2 alvedon och en Ipren vilket jag fann lite halv snålt.. (vid detta lag hade tårar börjat tränga fram) Så jag beordrade något starkare och utan större kamp gav dom med sig! Efter det har allt varit hanterbart. så mitt största råd är att ha inte ondare än du behöver! Jag sa åt henne att under natten vill jag ha smärtstillande, hellre för mycket än för lite. OM det nu behövs. Och hon höll med=)

Hade gärna sett bilden men jag kan inte se avklätt förrän jag är silvermedlem och det måste ju gå två veckor, bara varit här nån dag. Väntar med spänning. :)

Skönt allt är bra. jag är sövd förut så inte alls rädd för det. Inte nervös alls inför operationen. Mest det här med storleksvalet som oroar mig lite. Valde ju först 450, sen ändrat till 400. Det är så svårt att veta hur det blir. Provat ris men det blir så konstigt. Ska därför dit igen och prova med deras provimplantat. Det ser mer naturligt ut.

Jaha! Ja drygt som fasen när man inte är silvermedlem! Ja vi får njuta vi som inte är jätte nervös, är ju skönt att slippa
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

15 dec, 2015

ahh några timmar kvar nu👍så nervös. Har operation kl 8 imorgon.🙂Längtat så mycket. Börjar känna att det ska bli skönt att få det gjort haha tänkte på de för mycket nu. Drömmer om bröst och det enda jag tänker på hela tiden haha

Sitter på tbanan o kollar på olika bröst och försöker komma på vad de har för storlek hahah :P

ha en fin kväll tjejer

kraaaaaam

Gilla

Tagitbeslutet

Kvinna ·

15 dec, 2015

Sportygirl skrev:

ahh några timmar kvar nu👍så nervös. Har operation kl 8 imorgon.🙂Längtat så mycket. Börjar känna att det ska bli skönt att få det gjort haha tänkte på de för mycket nu. Drömmer om bröst och det enda jag tänker på hela tiden haha

Sitter på tbanan o kollar på olika bröst och försöker komma på vad de har för storlek hahah :P

ha en fin kväll tjejer

kraaaaaam

Det kommer gå bra! Jag gjorde mina igår :) Va inte nervös förrän jag satt i bilen påväg dit. Sen blev det fördröjt och jag kom inte in på op förrän 14! Men vid 19 va jag hemma igen ;) Då hade smärtan börjat komma, men sov ändå ganska okej under natten.. Maken har vart hemma och hjälpt mig upp idag men nu känner jag att jag fixar det så imorgon åker han till jobbet.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

15 dec, 2015

Sportygirl skrev:

ha en fin kväll tjejer

kraaaaaam

Haha i Know! Går på toa på jobbet, tvättar händerna å speglar mig framifrån å sidan,,,, snart snart e detta ett minneblått... Kommer minaarbetskamrater märka not 14/1? Jag har inte sagt ett ord. Längtar så!!!! 2 dagar kvar!!!! Om 3 dagar ligger jag hemma med smärta å tänker " yes"
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

15 dec, 2015

Tagitbeslutet skrev:
Sportygirl skrev:

ha en fin kväll tjejer

kraaaaaam

Det kommer gå bra! Jag gjorde mina igår :) Va inte nervös förrän jag satt i bilen påväg dit. Sen blev det fördröjt och jag kom inte in på op förrän 14! Men vid 19 va jag hemma igen ;) Då hade smärtan börjat komma, men sov ändå ganska okej under natten.. Maken har vart hemma och hjälpt mig upp idag men nu känner jag att jag fixar det så imorgon åker han till jobbet.

Tack :) oh nej va länge du fick vänta, jag hoppas att jag får komma in till 8, så jag inte svimmar av väntan haha. Skönt att du sov ganska okej, va det jobbigt att sova på rygg? har ordnat flera kuddar som jag kan ha. Snällt, min sambo har tagit ledigt så han kan vara hemma med mig så det känns skönt. :)

Gilla

Jonna

Kvinna ·

15 dec, 2015

AlexL skrev:

Jonna skrev:

AlexL skrev:

Sen tilltog smärtan mer och mer. började vå svårt att dra ner luft (vilket var normalt, ingen panik) men det blev otrevligt efter ett tag och jag blev dessutom stelare och stelare. Blev erbjuden 2 alvedon och en Ipren vilket jag fann lite halv snålt.. (vid detta lag hade tårar börjat tränga fram)  Så jag beordrade något starkare och utan större kamp gav dom med sig! Efter det har allt varit hanterbart. så mitt största råd är att ha inte ondare än du behöver! Jag sa åt henne att under natten vill jag ha smärtstillande, hellre för mycket än för lite. OM det nu behövs. Och hon höll med=)

Ja jag velade ju allt mellan 325 till 375. Är ju helt omöjligt att se och veta hur allt kommer se ut om ett år lixom! Lite får man ju chansa faktiskt:/ Jag tog ju 350 och jag känner att ja. Jag har gjort ALLT i min makt för att lista ut vad som skulle passa mig bäst. Om dom blir liiiiite för små eller liiiiiiite förstora så ska jag bara njuta och vara nöjd över att jag har två vackra bröst att "visa upp"=} Allt är ju mer än vad det va innan:)
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

15 dec, 2015

LuMa0399 skrev:
Sportygirl skrev:

ha en fin kväll tjejer

kraaaaaam

Haha i Know! Går på toa på jobbet, tvättar händerna å speglar mig framifrån å sidan,,,, snart snart e detta ett minneblått... Kommer minaarbetskamrater märka not 14/1? Jag har inte sagt ett ord. Längtar så!!!! 2 dagar kvar!!!! Om 3 dagar ligger jag hemma med smärta å tänker " yes"

hahah :D vad roligt :P ja måste säga hejdå till mina små vänner idag, för imorgon får ja nya stora vänner hihi jag börjar jobba den 4/1, jätte nervös att det kommer bli för stora och det enda de ser är två bröst som kommer in haha Jag berätta för alla, kände att de va lika bra. Jobbar bara med kvinnor. haha ja exakt yeeees äntligen :D

Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

16 dec, 2015

2 timmar kvar yaaay :) blandade känslor, jätte glad och sen blir jag jätte nervös. Skriver sen när jag inte är borta med vinden efter opertionen haha Ha en fin dag Kraaaam
Gilla

Tagitbeslutet

Kvinna ·

16 dec, 2015

Lycka till idag sportygirl! :)
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

16 dec, 2015

Jag har vaknat nu. Gick skit bra. Är hög haha trodde jag va hemma HahA gör inte ont alls :p
Gilla

Tagitbeslutet

Kvinna ·

16 dec, 2015

Sportygirl skrev:
Jag har vaknat nu. Gick skit bra. Är hög haha trodde jag va hemma HahA gör inte ont alls :p
Jag minns knappt första timmarna på uppvaket! ;) Skönt att allt gått bra. Hoppas du slipper alltför mycket smärta :)
Gilla

Stephie89

Kvinna ·

16 dec, 2015

Imorgon är det min tur! Först ut på L&E. Fortfarande ingen annan som skall op:as där imorgon? :) Ingen nervositet ännu. Men kommer säkert! :):) Missade sköterskans telefonsamtal, ringde upp minuter efter men fick aldrig tag på henne, någon som vet vad hon ville ha sagt? :)
Gilla

Boobielicious

Kvinna ·

16 dec, 2015

AlexL skrev:

Boobielicious skrev:

Omg, insåg precis att det bara är 9 dagar kvar tills jag är tillbaka hemma efter operationen. Jag har inte förberett så mycket ännu, förutom att betala in operationen. Har köpt kuddar, descutan och lite sånt. Ska hämta ut medicinen nu i veckan, och köpa massa snacks o mat som är lätt att äta. Finns det mer tips som nån har här att dela med sig utav? Är lite nervös för narkosen, men det verkar ju gå bra för alla andra så jag tänker positivt. :)

Undra bara varför du köpt kuddar. Vad är tanken? Ska du sova sittandes efter operationen eller vad är extra kuddar till?

Haha, ja jag fick höra att man oftast har svårt att hasa sig upp efter en op och de hade rätt. Behövde sova med 4 kuddar bakom för att komma upp i en halvliggande position som jag sov i första veckan. Sen kunde jag ta bort två och har kommit ner lite mer i nivå, men sover fortfarande på rygg nu 2 veckor efter operationen.

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

16 dec, 2015

Stephie89 skrev:
Imorgon är det min tur! Först ut på L&E. Fortfarande ingen annan som skall op:as där imorgon? :) Ingen nervositet ännu. Men kommer säkert! :):) Missade sköterskans telefonsamtal, ringde upp minuter efter men fick aldrig tag på henne, någon som vet vad hon ville ha sagt? :)
Brukar inte narkosläkaren ringa!?! Tyvärr jag har op 18/12 hos Patrik
Gilla

Maddeliita

Kvinna ·

16 dec, 2015

LuMa0399 skrev:
Stephie89 skrev:
Brukar inte narkosläkaren ringa!?! Tyvärr jag har op 18/12 hos Patrik
Sköterska ringde till mig för att säga att man kan hämta ut medicinen dagen innan och sen undrade hon om jag hade några frågor bara :-) ingen narkosläkare ringde.
Gilla

Maddeliita

Kvinna ·

16 dec, 2015

Stephie89 skrev:
Antagligen att du kan hämta ut dina mediciner redan idag så du slipper imorgon efter operationen och sen höra om du har några funderingar :-)
Gilla

Stephie89

Kvinna ·

16 dec, 2015

Ok, tack! Blev lite stressad att jag inte fick tag i henne sen :) tack vare Pof hade man ju koll på det i alla fall, varit och hämtat mediciner tidigare idag haha. Måste man duscha håret med descutan även imorgon innan op? Eller räcker det en gång ikväll?
Gilla

Fi0na

Kvinna ·

16 dec, 2015

Jag opererades den 8 december! Vilken härlig tråd :D Jag behövde inte duscha håret med descutan :) bara kroppen! En gång kvällen innan och en gång samma dag.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem