Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

Maddeliita

Kvinna ·

18 dec, 2015

Ovalen skrev:
Maddeliita skrev:

Lycka till idag tjejer!! Tänkte på er när jag vaknade imorse, och nu håller jag alla tummar och tår för er, ni kommer bli så väl omhändertagna på L&E!!! :-) Vill höra allt sen när ni orkar! LYCKA TILL 👍

Tack Maddeliita!! Ska bli så himla kul detta! /Spöket på tunnelbanan

Haha ja, man känner sig ju otroligt kul utan smink, ofixat hår, torr hud och allt haha... Men det kommer något gott ur det också!!

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

18 dec, 2015

Ovalen skrev:
LuMa0399 skrev:
Ovalen. Jag fick alvedon penicillin å 2 olika sorters morfin, en långtidsverkande å en korttids verkande. Kanske beror på lyft el ej? Jag har tid 12. Å du? Kommer till kliniken kl 11 ungefär. Ska be om lugnande. Kommer du ensam? De gör jag,,,, så hämtar maken mig sen.
Ah, ja det är ju säkert därför! Jag opereras redan vid kl08 om allt går som det ska :) Är påväg in till kliniken nu. Jo, jag åker ensam. Lät karln sova ut eftersom han ska passa upp på mig hela helgen ;) Det kommer gå galant för dig! Skönt att bli hämtad sen. Får väll se om vi hinner ses, sjuksköterskan igår trodde jag borde kunna åka hem runt kl13. Andas, ta't lugnt och lycka till! :D
Spännande!!! Snart e de din tur!!! Vi hörs senare.
Gilla

Nattviol

Kvinna ·

18 dec, 2015

Neeej! I morse kräktes min dotter och har feber. Jag ska opereras på måndag och sannolikheten att jag är smittad är stor. Då blir ju operationen inställd om jag blir sjuk :(. Det är inte rättvist, nu när man sett fram emot det så mycket!
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

18 dec, 2015

Wow! Nu e jag klar!!!omg vad jag rekomendera Laser & estetik!!!! Jag ligger på uppvaket. Op tog 2 Tim vad dom säger. Har något ont menigs överlever i sängen här på uppvaket. Op berättelse kommer ikväll el imorgon. Vilken personal vilket bemötande. Jag e så glad så nöjd.e trött har värk men jag överlever å inget illamående el så. Mår rätt ok påbörjar pigga på mig nu 2,5. Tim senare. Tack tjejer för allt pepp alla råd allt!!!! Utan er vore jag ett vrak!!!!kram kram till er alla! :)
Gilla

Maddeliita

Kvinna ·

18 dec, 2015

LuMa0399 skrev:
Wow! Nu e jag klar!!!omg vad jag rekomendera Laser & estetik!!!! Jag ligger på uppvaket. Op tog 2 Tim vad dom säger. Har något ont menigs överlever i sängen här på uppvaket. Op berättelse kommer ikväll el imorgon. Vilken personal vilket bemötande. Jag e så glad så nöjd.e trött har värk men jag överlever å inget illamående el så. Mår rätt ok påbörjar pigga på mig nu 2,5. Tim senare. Tack tjejer för allt pepp alla råd allt!!!! Utan er vore jag ett vrak!!!!kram kram till er alla! :)

Woho äntligen! Du får lägga ut bild sen när du är redo :D

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

18 dec, 2015

Maddeliita skrev:

LuMa0399 skrev:

Woho äntligen! Du får lägga ut bild sen när du är redo :D

Omplåstrad till jul sedan plockar jagbort paketet Å får se då kommer foto
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

19 dec, 2015

Hello! Jag klarade!!!!!! Det blev 340cc Motiva round bakom muskel. Skriver op berättelse senare. Var Laser o Estetik Stockholm, Patrik. Jag fattar att jag har gjort det men samtidigt känns det som drömm.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

19 dec, 2015

Exziperis skrev:
Hello! Jag klarade!!!!!! Det blev 340cc Motiva round bakom muskel. Skriver op berättelse senare. Var Laser o Estetik Stockholm, Patrik. Jag fattar att jag har gjort det men samtidigt känns det som drömm.
Whiiiiiii grattis!!!!!
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

19 dec, 2015

Nattviol Hur går det med din dotter? Är hon frisk och du själv? Rekommenderar att köpa ytedesinfektion och sprita allt som ni rör - handtaget, fjärkontroller osv. Det kan hjälpa. LuMa0399 Tack, tack! Nu är det dags att åka hem och vila.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

19 dec, 2015

Ovalen - hur har det gått?!?
Gilla

Nattviol

Kvinna ·

19 dec, 2015

Exziperis skrev:
Nattviol Hur går det med din dotter? Är hon frisk och du själv? Rekommenderar att köpa ytedesinfektion och sprita allt som ni rör - handtaget, fjärkontroller osv. Det kan hjälpa Min dotter är frisk (visserligen trött fortfarande) och jag själv mår fortfarande bra. Vågar börja hoppas att jag ska klara mig... Viruset har jag säkert i mig så det hjälper nog inte att tvätta rent. Att hjälpa en 4-åring när hon kräks innebär garanterat smitta. Det verkar som du själv tagit dig igenom op bra, så får passa på att gratulera :).
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

19 dec, 2015

Ovalen skrev:
LuMa0399 skrev:
Ovalen - hur har det gått?!?
Jag lever! Knappt, haha. Tror jag stack vid 14.30. Hade det inte så kul på uppvaket första timmarna, ordnade till sig sen men blev djävulskt illamående igen på kvällen och spydde. Idag skippar jag oxynormen och går på alvedon och ipren istället. Inget illamående.. Har jävligt ont men kan promenera lite, sova och äta :) Resultatet ser jäkla fint ut redan, spänt och svullet bara. Han satte implantaten hyfsat långt ner i jämförelse med andra jag sett. Så dom behöver inte glida ner så mycket. Grym klinik, guldstjärnor till alla där :) Ska läsa igenom din op-story snart! Kul att det verkar ha gått bra för dig med! Vilken presentinslagning du fick ;)
Aha. Usch stackare där. Jag va ju livrädd att må illa, som tur va slapp jag de. Har ont å morfinet hjälper inte :/ nu ringde sköterskan å kollade hur jag mår, vissa personer biter inte morfin på å jag e svår att bedöva så! Hallelulja! Uppe å struttar runt. Magen bubblar i 190. :/ småont hela tiden då musklerna drar ihop sig med jämna mellanrum. Har du skrivit op-story?
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

19 dec, 2015

Nattviol skrev:
Exziperis skrev:
Nattviol Hur går det med din dotter? Är hon frisk och du själv? Rekommenderar att köpa ytedesinfektion och sprita allt som ni rör - handtaget, fjärkontroller osv. Det kan hjälpa Min dotter är frisk (visserligen trött fortfarande) och jag själv mår fortfarande bra. Vågar börja hoppas att jag ska klara mig... Viruset har jag säkert i mig så det hjälper nog inte att tvätta rent. Att hjälpa en 4-åring när hon kräks innebär garanterat smitta. Det verkar som du själv tagit dig igenom op bra, så får passa på att gratulera :).
Tack, tack! Jag måste verkligen tacka min man - han tog hand om barn när dem var sjuka. Jag kunde vara i fred i annat rum :) Visst kan man inte tvätta bort virus, det håller jag med. Kanske det är mer som placebo effekt. Nu tog jag min Alvedon och just nu mår jag bra. Vi får se vad händer i morgon. Ska ta morfin innan jag lägger mig, jag är inte så smärttålig fast jag födde barn utan någon epidural, men det är ju ngting annat.
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

19 dec, 2015

Då har dag 1 gått sedan op. Morfintabl hjälper inte. Smärtan varierar. De är kanske inte mkt till smärta mer sammandragningar i brösten. Svullen i ansiktet magen å hela överkroppen. 40-års rynkorna är utslätade *hahah* oroar mig att jag e för rörlig, är de farligt?
Gilla

hundtjejen

Kvinna ·

19 dec, 2015

Jag hade väldigt ont de två första dygnen men sedan avtog det så sakta. Åt morfintabletterna på natten för att få sova. Nu 9 dagar efter är jag utan smärtlindring. Kämpa på så blir det bättre snart!
Gilla

mrs_uppsala

Kvinna ·

20 dec, 2015

Hej! Operationen var för mig den 5 december så snart två veckor sedan! Bukplastik och bröstlyft med förstoring. Det känns som magen börjat läka ordentligt men ena bröstet har konstig form och skaver fruktansvärt underifrån! Ska till kliniken på måndag igen. Någon mer här som har opererat sig för två veckor sedan? Hur mår ni nu? Nöjda?
Gilla

mrs_uppsala

Kvinna ·

20 dec, 2015

Någon som vet hur man lägger in bild från mobilen här? Kanske inte går när jag inte är silver medlem?
Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

20 dec, 2015

Halloj sov rätt ok inatt tog morfin å alvedon 22.30 å vaknade sedan 5:30 å tog 1 morfintablett. Magen vill dock inte komma igång. Tog movicol pulver igår 2 ggr å idag1 gång å massa katrinplommon å kaffe. Känner mig jättesvullen å väger 3 kg mer än på op dagen. Magen e som ballong å brösten lika så.... Till å med ansikte å händer e svullna. Annars vid gott mod! Ovalen - hur har du de?
Gilla

Asse

Kvinna ·

20 dec, 2015

Vad kul att att läsa att ni är nöjda och att op är över för er. Vi klarade det :-) Håller med om att L&E är fantastiska. Själv har jag inte haft ont alls eller mått dåligt. Har inte tagit morfin hemma och slutade helt med alvedon dag 4. Enda är att magen är som en stor hård boll fortfarande (hårdare än tuttarna, haha) och jag har också gått upp ca 3 kg, men ska väl inte klaga. Jag är dock orolig för att jag har rört mig för mycket, även om jag vilat mycket också.
Gilla

Exziperis

Kvinna ·

20 dec, 2015

Jippi, jag klarade natten utan morfin. Idag ringde sjuksköterska och frågade hur jag mår. Berättade att det gick att sova, men utan morfin. Hon rekommenderade att ta den för att få ännu bätttre sömn. Ska prova i kväll. Assa Jag rör mig lagom, kanske i långsamare takt, men känner mig bättre i rörelse. Om jag sitter för långt, då känner jag mig stel som pinne. I morse när jag försökte ta mig upp från sängen, då kom jag på gammla knep från graviditet - att ta upp sig genom sidan, eller hur säger man det korrekt på svenska? Det hjälpte. Magen är ok, fast den "avdelning" har alltid varit långsamt för min del. Har aldrig haft en turbo matsmältning direkt.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem