Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sportygirl profilbild

Sportygirl

Kvinna ·

19 sep, 2015

Vi som skall operera oss i december 2015 :D

Bröstförstoring

Kan vara kul att följa varandra både före och efter! 🙂

Jag ska operera mig den 16 december, Laser & Estetik, Mattias Elmér :D
Motiva Ergonmix 550 cc runda HP  👍

Någon mer?

358

Sortera efter

Love2015

Kvinna ·

11 nov, 2015

Jag ska inte op mig där men visst är det härligt att slippa vänta hur länge som helst på att på en op tid. :) Jag var på konsultation förra veckan och fick redan den 17 dec. Hade kunnat få ännu tidigare men det fungerade inte med mitt schema.
Gilla

Guppi

Kvinna ·

11 nov, 2015

Åh vad spännande! Jag har tills på fredag på mig att bestämma storlek och börjar också bli nervös nu! Fick hem papprena igår men har inte hunnit kolla igenom dem ännu :) ska vara där kl 12 men tycker de är sent! Ska jag vara utan mat i 12 Tim? :/
Gilla

Guppi

Kvinna ·

11 nov, 2015

Jag har sagt till jobbet att jag ska operera mig och kommer vara sjukskriven i 4 veckor, har inte sagt vad jag ska göra. Det står på sjukskrivningen att man gjort en plastik operation men inte vad läste jag här inne. :)
Gilla

Äpple02

Kvinna ·

11 nov, 2015

vet ni om det finns möjlighet att bo över en natt på laser och estetik efter operationen? ngn som gjort det? 

Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

22 nov, 2015

Äpple02 skrev:

vet ni om det finns möjlighet att bo över en natt på laser och estetik efter operationen? ngn som gjort det?

De erbjuder övernattning om man vill det, ring och prata med dem :)

Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

22 nov, 2015

3 veckor och 2 dagar kvar 👍 Börjar blir riktigt nervös, det närmar sig med stormsteg. Vaknar vajre dag och tänker nej jag vågar inte sen tänker jag jo det kommer blir så bra. Stressar upp mig själv för att det ska bli förstort, rädd för sövningen. Får nog tänka på brösten och hur fint det kommer bli 😀

Gilla

LuMa0399

Kvinna ·

22 nov, 2015

3 veckor 5 dagar för mig!!! Aaaaa... 26 dagar tills jag sitter hemma i min soffa kl 21.30 - å känner mig glad å troligen har ont
Gilla

bigaboobs

Kvinna ·

22 nov, 2015

11 dagar kvar 😲. Nu är de dax att bocka av massa saker på * att göra listan innan op.  Nu går ju tankarna till höger och vänster.. Är mkt i tankarna nu. att tänk så blir dem för små.. Ser ju så olika ut på olika personer med samma cc. Vad jag har förstått så är den visuella storleken och bh storleken väldigt olika. Någon mer här inne som har samma egenvävnad som jag ( 400) som ska lägga in ca 500cc?. 

Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

22 nov, 2015

Finns det fler här som ska op häng utan att lyfta? Jag velar mellan allergan mx 370 eller 410., har en bröstbredd 13 så det lutar mot 410 då de är 13 cm. Är rädd för att de ska bli stora men när jag läser här verkar många välja bra mycket större ;-) Ska opereras den 3 på AK.
Gilla

Sportygirl

Kvinna ·

23 nov, 2015

bigaboobs skrev:

11 dagar kvar 😲. Nu är de dax att bocka av massa saker på * att göra listan innan op. Nu går ju tankarna till höger och vänster.. Är mkt i tankarna nu. att tänk så blir dem för små.. Ser ju så olika ut på olika personer med samma cc. Vad jag har förstått så är den visuella storleken och bh storleken väldigt olika. Någon mer här inne som har samma egenvävnad som jag ( 400) som ska lägga in ca 500cc?.

Jag har 70 c. har ca 400 egenvävnad som dig och ska lägga in 550 cc. Kändes bra när jag testade hos Mattias men nu är jag nervös att det kommer bli för stort men blir nog nöjd hoppas jag👍Ja, exakt har också hör det. Att bh storleken kommer vara större än det man ser. Tror att jag kommer hamna på G-H. LÅter skit stort😛

Gilla

Adi

Kvinna ·

23 nov, 2015

Jag hoppar på här:) Op planerad till den 18/12 så det närmar sig med stormsteg... En spännande kanska men ändå lite skräck blandad förtjusning. Tänk om det inte blir bra och tänk om man ångrar sig. Men innerst inne så tror jag i slutändan att jag kommer bli nöjd och glad över mina nya "kompisar"...
Gilla

Nattviol

Kvinna ·

23 nov, 2015

Hej Love2015!

Jag måste bara fråga på vilken klinik du ska operera dig? Jag ska själv på konsultation på Akademikliniken och Victoriakliniken och har ingen uppfattning om hur lång väntetid det är hos dom efter konsultationen. Är nyfiken att fråga dig eftersom du fick tid så snabbt :P.

Gilla

nyfiken1

Kvinna ·

23 nov, 2015

Verkar nästan som att det bara är jag här som ska opereras på bellakliniken i december? ^^

Börjar bli riktigt nervös och orolig, fler som är rädda att det inte ska bli bra och att man ska ångra sig?

Ena stunden är jag rädd att dom ska bli för stora, andra stunden funderar jag på om dom blir för små. Så sjukt svårt det här med storlek.

Försöker nog bara fokusera på att det kändes väldigt bra på konsultationen :)
Det är dock sjukt svårt när man är en sån person som har beslutsångest över allt man gör :(
Gilla

Tagitbeslutet

Kvinna ·

23 nov, 2015

3 veckor kvar... Jag börjar bli riktigt nervös nu. Inte för själva sövningen men att vakna upp med tryck över bröstet och en oerhörd smärta. Skrämmer skiten ur mig! ;) Hur är det under op:n.. Sätter dom kateter? Hört att dom alltid gör det när man är sövd?!
Gilla

Boobielicious

Kvinna ·

23 nov, 2015

Omg, insåg precis att det bara är 9 dagar kvar tills jag är tillbaka hemma efter operationen. Jag har inte förberett så mycket ännu, förutom att betala in operationen. Har köpt kuddar, descutan och lite sånt. Ska hämta ut medicinen nu i veckan, och köpa massa snacks o mat som är lätt att äta. Finns det mer tips som nån har här att dela med sig utav? Är lite nervös för narkosen, men det verkar ju gå bra för alla andra så jag tänker positivt. :)

Gilla

Asse

Kvinna ·

23 nov, 2015

Nu har jag också bestämt klinik och bokat tid 11 december. Hoppas nån mer här inne ska op samma dag som mig.
Gilla

iamalexandra

Kvinna ·

23 nov, 2015

Någon som ska op på akademikliniken? När ska ni vara där? Jag ska vara där redan 7.30. Blir en tidig morgon flr visst ska man duscha på morgonen också?
Gilla

Maddeliita

Kvinna ·

23 nov, 2015

iamalexandra skrev:
Någon som ska op på akademikliniken? När ska ni vara där? Jag ska vara där redan 7.30. Blir en tidig morgon flr visst ska man duscha på morgonen också?

Jajamen man ska duscha även på morgonen :)

Gilla

bigaboobs

Kvinna ·

23 nov, 2015

Sportygirl skrev:

bigaboobs skrev:

11 dagar kvar 😲. Nu är de dax att bocka av massa saker på * att göra listan innan op. Nu går ju tankarna till höger och vänster.. Är mkt i tankarna nu. att tänk så blir dem för små.. Ser ju så olika ut på olika personer med samma cc. Vad jag har förstått så är den visuella storleken och bh storleken väldigt olika. Någon mer här inne som har samma egenvävnad som jag ( 400) som ska lägga in ca 500cc?.

Jag har 70 c. har ca 400 egenvävnad som dig och ska lägga in 550 cc. Kändes bra när jag testade hos Mattias men nu är jag nervös att det kommer bli för stort men blir nog nöjd hoppas jag👍Ja, exakt har också hör det. Att bh storleken kommer vara större än det man ser. Tror att jag kommer hamna på G-H. LÅter skit stort😛

Ja jag lär nog hamna på samma storlek.. men undrar vilken visuell storlek de kommer se ut som. för när man gör ristestet hemma ser ju brösten stora ut visuellt . skulle frågat min kirurg men glömde de.. När jag var där visade jag bara bilder på vad för bröst jag tyckte var fina. Och sen hade jag 2 val när de gäller storlek 500cc hp eller 650 uhp för jag kunde inte ha bredare implantatän 13 cmför attinte se bredare ut. ( har bred bröstkorg). Ska försöka packa väskan imorgon :) räknar ner och nervös som ett asplöv

Gilla

Limpan13

Kvinna ·

23 nov, 2015

Jag ska operera mig hos Peter Cosmo på Citadellkliniken den 9/12, bara 16 dagar kvar nu! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem