Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
miljano profilbild

miljano

Kvinna ·

03 feb, 2012

Vi som vill ha små och naturliga bröst 2012

Bröstförstoring

Provar att skapa en tråd för att se om vi som är i samma sitation kan följas åt på vägen. Jag vill få ett så naturligt resultat som möjligt. Har A-kupa nu och önskar bara en liten förstoring, vill inte se opererad ut.

211

Sortera efter

önskar

Kvinna ·

11 feb, 2012

Catjas skrev:

önskar skrev:

Här hoppar jag också in. Jag vill ha bröst som inte är så utmärkande men snygga :) Jag vill ha ett par som man kan leva ett normalt liv med, träna, handla kläder och använda en snygg urringad tröja.

Jag skiljer mig lite från er andra eftersom jag redan är operarad för drygt 7 år sedan, 500cc vilket INTE alls är normalt. Snygga är dom men gör att jag känner mig obekväm i tajta eller urringade kläder för alla stirrar. Dom ser onaturligt stora ut till min kropp när jag tränar. Jag kan inte ha skjortor för antingen så ploppar knapparna upp vid brösten eller så är midjan alldeles för stor. Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag gjorde dom.... var betydligt yngre då och hade kanske andra värderingar.

Jag är inbokan på operation nu i februari, 300cc moderat, släta, mentor, bakom muskeln. (jag har redan bakom så det är enklast att lägga i samma ficka).

Spännande att se allas reslutat.

Hej Önskar, äntligen har jag hittat någon som byter från större implantat till mindre. Jag har nu 575cc och innan min viktuppgång såg dom gigantiska ut. Nu är jag på god väg ner i vikt igen och ska den 20e lägga in Mentor, 250-300cc, bakom muskel.. Har dock inte bestämt mig ang profil och släta/texturerade än. Vilket datum ska du opas och vilket resultat hoppas du på?

Vem då?
Gilla

Fluffy

Kvinna ·

11 feb, 2012

Lillaextra: på Proforma av Örjan Gribbe :)
Gilla

Vickan

Kvinna ·

11 feb, 2012

miljano skrev:

Vickan skrev:

Halloj!

Igår var jag på Victoriakliniken på kosultation! Ångrar det inte för en sekund, han var sååå trevlig och gav ett mycket bra och pproffsigt intryck! Kliniken var helt underbar, alla som jobbade där, atmosfären... allt gav mig en väldigt positiv känsla. Såå... det slutade med att jag (hjälp) bokade in en op tid där den 2april!!! Gaaa!!!

Det blir bakom bröstmuskeln, han sa vilket jag misstänkte att det inte blir bra med framför på mig. Jag berättade mina farhågor om träningen och han sa att det inte alls var vanligt hos hans patienter att de får problem. Han har opererat elitidrottskvinnor som inte har fått problem. På 100 patienter så hade en eller två fått muskelbesvär. Inte mycket tyckte jag. Så 550000 kr för nya lökar, jäklar vilka pengar, det är inte gratis.

Kan verkligen rek er att gå dit, han var kanon och känns väldigt seriös.

Vad skönt att du hittade rätt ställe för dig! Vi håller tummarna för att det ska går bra. Vad bidde det för storlek?

Det blev MF 335 på höger och MM 320 på Vä då de är olika stora. Allergan anatomiska. Yepp, känns kanon! Återkopplar efter op!

Grattis Fluffy, får vi se bilder? ;)

Gilla

Vickan

Kvinna ·

11 feb, 2012

Vickan skrev:

miljano skrev:

Vickan skrev:

Halloj!

Igår var jag på Victoriakliniken på kosultation! Ångrar det inte för en sekund, han var sååå trevlig och gav ett mycket bra och pproffsigt intryck! Kliniken var helt underbar, alla som jobbade där, atmosfären... allt gav mig en väldigt positiv känsla. Såå... det slutade med att jag (hjälp) bokade in en op tid där den 2april!!! Gaaa!!!

Det blir bakom bröstmuskeln, han sa vilket jag misstänkte att det inte blir bra med framför på mig. Jag berättade mina farhågor om träningen och han sa att det inte alls var vanligt hos hans patienter att de får problem. Han har opererat elitidrottskvinnor som inte har fått problem. På 100 patienter så hade en eller två fått muskelbesvär. Inte mycket tyckte jag. Så 550000 kr för nya lökar, jäklar vilka pengar, det är inte gratis.

Kan verkligen rek er att gå dit, han var kanon och känns väldigt seriös.

Vad skönt att du hittade rätt ställe för dig! Vi håller tummarna för att det ska går bra. Vad bidde det för storlek?

Det blev MF 335 på höger och MM 320 på Vä då de är olika stora. Allergan anatomiska. Yepp, känns kanon! Återkopplar efter op!

Grattis Fluffy, får vi se bilder? ;)

Hihi, ser att jag tagit i lite väl, 55.000 kostade op. inte en nolla till, herrregud! 💋

Gilla

Hella

Kvinna ·

11 feb, 2012

via_dolorosa skrev:

Hella skrev:

Via-dolorosa: Jag håller med dig helt! Jag har varit på konsultation hos Örjan på proforma och vad jag förstod är det bredden man måste titta på ihop med hur mycket egen bröstvävnad man har för att kunna avgöra vilet implantat som ger mest naturligt resultat. Har man tex 11 cm i bröstbredd, som jag, så tyckte han att snyggast rersultat gav 12 cm. Med det implantat han rekommenderade mig (anatomiskt CPG 311) blev volymen 300 cc! Han trodde att 265 skulle funka också - då blev bredden 11,5 men då skulle brösten inte sticka ut så mycket åt sidorna. Det jag själv är osäker på är hur underpolen blir med anatomiska. Någon som vet?

Förklara vad du menar mé "hur underpolen blir mé anatomiska" Jag kanske kan hjälpa dig, har haft anatomiska själv.

Om du tittar i min profil så ser du en bild där jag har CPG 311 265 cc ovanpå mitt bröst i profil. Nu är det ju bara en topp som håller fast implantatet men jag tyckte att profilen blev som eb trekant - alltså ganska platt undertill. När jag fick ett runt implantat så tyckte jag direkt att det såg mjukare ut, men Örjan menade att eftersom jag har hög bröstkorg och är väldigt tunn upptill så skulle runda mer bli som bollar på mig. CPG 311 var tydligen ett droppformat implantat som har mer ova/lång form och skulle ge "mer" bröst i brist på min egen vävnad över till. Men som sagt jag är osäker på underpolen om den blir rund och fin + hårdheten. Jag vill gärna att min man tycker om brösten också. Hur har du upplevt anatomiska?

Gilla

malinm

Kvinna ·

11 feb, 2012

Jag kör 310 för ja vill ha ett naturligt resultt :) 3 dagar kvar!
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

11 feb, 2012

Hella skrev:

via_dolorosa skrev:

Förklara vad du menar mé "hur underpolen blir mé anatomiska" Jag kanske kan hjälpa dig, har haft anatomiska själv.

Om du tittar i min profil så ser du en bild där jag har CPG 311 265 cc ovanpå mitt bröst i profil. Nu är det ju bara en topp som håller fast implantatet men jag tyckte att profilen blev som eb trekant - alltså ganska platt undertill. När jag fick ett runt implantat så tyckte jag direkt att det såg mjukare ut, men Örjan menade att eftersom jag har hög bröstkorg och är väldigt tunn upptill så skulle runda mer bli som bollar på mig. CPG 311 var tydligen ett droppformat implantat som har mer ova/lång form och skulle ge "mer" bröst i brist på min egen vävnad över till. Men som sagt jag är osäker på underpolen om den blir rund och fin + hårdheten. Jag vill gärna att min man tycker om brösten också. Hur har du upplevt anatomiska?

Den trekanten du ser på bilden kommer du inte få, det é inget du ska oroa dig för. Du kan kolla in bilderna på min sida, de två nyaste bilderna é på runda framför som sägs ge kanter och bli boliga på oss platta, jämnför man de mé mina anatomiska delvis bakom så har de båda samma fina skidbacke... Så man ska inte alltid tro på billiga bröst mé runda, de mest fejkade brösten jag sett har suttit delvis bakom bröstmuskeln, riktig stora och tydliga kanter, har ite sett ett par framför bröst som varit lika illa. Det é en maksak och som din kirurgn ämner så beror resultatet mycket på hur bröstkorgen ser ut. Dock tror jag inte anatomiska eller runda har så stor betydelse om man har risk för bollbröst, men jag vet inte... Antar ett anatomiska implantat som är hög minskar riskerna kanske och att det då ligger framför muskeln. Men det é gissningar från min sida...

Gilla

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

ida2

Kvinna ·

16 feb, 2012

Framför har jag och innan hade ja 75 a ,syns inte kanter.dock la ja bara in 200 .kan de synas eller kännas mer kanter om man lägger in mer cc?ju mer destu större risk att dom känns eller hänger de inte alls ihop ? Lite orolig att jag inte ska få framför nu när ja vill göra storleks byte :(
Gilla

Vickan

Kvinna ·

17 feb, 2012

Hmmm.. vill bara säga att jag backade ur op. på V-kliniken. Vart för nojjig över allt och ställde in. Är livrädd för muskelpåverkan el. ngt annat som kan riskera min träning o måste gå på fler konsultationer. VIll kolla upp det här med framförplac. ordentligt o om det finns några som gör bakom som är beredda på att flytta fram om det inte funkar. Min träning är så pass viktig att jag måste låta det få gå ett varv till. Deppigt är det, hur som helst. VILL ju ha tuttar!!

Gilla

miljano

Kvinna ·

17 feb, 2012

Vickan skrev:

Hmmm.. vill bara säga att jag backade ur op. på V-kliniken. Vart för nojjig över allt och ställde in. Är livrädd för muskelpåverkan el. ngt annat som kan riskera min träning o måste gå på fler konsultationer. VIll kolla upp det här med framförplac. ordentligt o om det finns några som gör bakom som är beredda på att flytta fram om det inte funkar. Min träning är så pass viktig att jag måste låta det få gå ett varv till. Deppigt är det, hur som helst. VILL ju ha tuttar!!

Håller med dig, jag vill också känna mig säker på ett sådant här "permanent" beslut. Träningen är viktig för mig också. Jag har inte så bråttom med op nu när jag vet mer om riskerna. Det blir när det blir. Men då ska det kännas rätt. Kolla upp nu med framförplacering eller andra alternativ som känns rätt för dig. Lycka till!

Gilla

Anonym användare

18 feb, 2012

Det tycker jag var ett Mycket Klokt beslut! :))

Gilla

masa.

Kvinna ·

18 feb, 2012

Jag vill också hoppa in här! Har alltid haft komplex för mina små. Har liksom inte spelat någon roll hur mycket mina vänner sagt att dom hellre har små som mig eller att min pojkvän alltid gillat dom. Har aldrig lärt mig att själv tycka om dom. Alltid haft i bakhuvudet att jag velat operera mig, men skjutit upp det å tänkt att jag med åldern kommer lära mig att acceptera och tycka om dom. Snart 25 och inte en tanke närmare nöjd. Att jag nyligen rasat i vikt av okänd anledning har ju inte gjort saken bättre heller.. Har inte utforskat denna värld så mycket ännu och vet att inget kommer ske förrän efter sommaren så har massa tid på mig att forska mer, men hittills så har jag fastnat lite för Citadell, vad jag förstått så strävar de väldigt mycket efter ett naturligt resultat. Med skidbacke å sånna saker.. Är det någon som har lite mer kunskap av dem och vill dela med sig? Eller tips på andra kliniker? Jag vill ju typ lägga in så lite som det går så det mest bara syns naken/i bikini att något ändras. Inga bollar för min del liksom.. Proppa mig med info snälla!
Gilla

Veeedh

Kvinna ·

25 feb, 2012

Härligt o hitta fler som är i samma situation! Jag själv har en liten B och vill gå till MAX 70/75 D om inte tom. mindre, måste testa mig fram med ett såntdärt ristest som alla snackar om :P. Vill verkligen ha så naturligt resultat som möjligt, sjukt viktigt för mig. Efter flera år av fundering lite små efterforskningar, så har jag bestämt mig för att researcha riktigt ordentligt i alla fall, så det kanske blir i slutet av 2012, trött på att se ut som en pojke när jag inte har bh! Snart kommer väl min bh växa fast på bröstkorgen på mig för jag hatar att gå utan haha,

Så denna tråd ska absolut följas! :D

Gilla

Veeedh

Kvinna ·

25 feb, 2012

via_dolorosa skrev:

mowgli skrev:
Jag förstår att man kan få muskelpåverkan, men det är långt ifrån alla som får det. Självklart hör man ju om de som får det här på forumet, eftersom de som inte får komplikationer inte är kvar på forumet... Tror inte att kirurger skulle välja bakom placering om det inte fanns något bra med det, bara för att. Sen tänker jag också på mammografin som inte påverkas av bakomplacering. Eftersom jag inte gjort någon bröstförstoring vet jag ju inte vilket som är bäst för mig, så jag kan inte riktigt uttala mig om detta. När jag har varit på konsultation så har vi utgått från mig, mina önskemål, mina proportioner och mitt slutresultat. Jag kan ju inte utgå från att kirurgen sitter och hittar på vad som passar mig. Jag är absolut öppen för både framför- och bakom placering, och inget är ristat i sten...

Jag trodde också på kirurgens "skitsnack" du har bäst förtsättningar för bakomplasering...Dum som man é köpte man det han sa. Nu idag (4år senare)vet jag att han enbart lägger bakom muskeln och anatomiska och inget annat om man inte säger det bestämt, hanhar även mjuknat mé åren... Spelar ingen roll om man é platt eller mycket egen vändad eller jätte häng, han säger samma sak till alla oh alla é inte ämnade för en bakomplasering...

När jag råkade ut för min muskelpåverkan och visade min kirurg sa han att ALLA får någon grad av muskelpåverkan, man skulle alltså räkna mé detta... Inget jag hade fått reda på... Man skulle tydligen ha "tur" om man slapp muskelpåverkan. Det jag också hade tyckt skulle ha varit en mycket vesäntlig information é att de berättar hur mycket de faktiskt skär i muskeln, de skär sönder nästan hela muskelfästet, hade jag vetat detta hade en bakomplasering aldrig varit ett första allternativ, hur naturligt é det lixom!?

Jag säger absolut inte att du ska skita i vad din kirurg säger men använd även ditt egna förnuft 😉Kirurgen "hittar" inte på vad som skulle vara bst för dig, han gör det han tyckerär det bästa, dock kommer han aldrig förstå hur det känns o ha trasiga muskler när även resultatet blir skit... Du som har egen vävnad har alla förutsätningar för att få det maximalt naturligaste resultatet mé en framförplasering. Tycker du ska boka konsulation hos en kirurg som enbart lägger framför eller både och för o se vad den kirurgen har att säga 🙂

shit vad läskigt, en kirurg tror man ju ändå att man kan lita på, vilken kirurg vare du gick till? :O är det vanligt att vissa kirurger väljer bara det ena eller det andra, dvs bara ingrepp fram eller bara bakomplacering. Liksom tycker det ska vara nästa självklart att man isf väljer en kirurg som sysslar med båda, annars känns det ju inte alls som det är anpassat efter ens egen kropp :S hade ingen aning om att vissa kör på det ena lr det andra

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

25 feb, 2012

Veeedh skrev:

via_dolorosa skrev:

mowgli skrev:
Jag förstår att man kan få muskelpåverkan, men det är långt ifrån alla som får det. Självklart hör man ju om de som får det här på forumet, eftersom de som inte får komplikationer inte är kvar på forumet... Tror inte att kirurger skulle välja bakom placering om det inte fanns något bra med det, bara för att. Sen tänker jag också på mammografin som inte påverkas av bakomplacering. Eftersom jag inte gjort någon bröstförstoring vet jag ju inte vilket som är bäst för mig, så jag kan inte riktigt uttala mig om detta. När jag har varit på konsultation så har vi utgått från mig, mina önskemål, mina proportioner och mitt slutresultat. Jag kan ju inte utgå från att kirurgen sitter och hittar på vad som passar mig. Jag är absolut öppen för både framför- och bakom placering, och inget är ristat i sten...

Jag trodde också på kirurgens "skitsnack" du har bäst förtsättningar för bakomplasering...Dum som man é köpte man det han sa. Nu idag (4år senare)vet jag att han enbart lägger bakom muskeln och anatomiska och inget annat om man inte säger det bestämt, hanhar även mjuknat mé åren... Spelar ingen roll om man é platt eller mycket egen vändad eller jätte häng, han säger samma sak till alla oh alla é inte ämnade för en bakomplasering...

När jag råkade ut för min muskelpåverkan och visade min kirurg sa han att ALLA får någon grad av muskelpåverkan, man skulle alltså räkna mé detta... Inget jag hade fått reda på... Man skulle tydligen ha "tur" om man slapp muskelpåverkan. Det jag också hade tyckt skulle ha varit en mycket vesäntlig information é att de berättar hur mycket de faktiskt skär i muskeln, de skär sönder nästan hela muskelfästet, hade jag vetat detta hade en bakomplasering aldrig varit ett första allternativ, hur naturligt é det lixom!?

Jag säger absolut inte att du ska skita i vad din kirurg säger men använd även ditt egna förnuft 😉Kirurgen "hittar" inte på vad som skulle vara bst för dig, han gör det han tyckerär det bästa, dock kommer han aldrig förstå hur det känns o ha trasiga muskler när även resultatet blir skit... Du som har egen vävnad har alla förutsätningar för att få det maximalt naturligaste resultatet mé en framförplasering. Tycker du ska boka konsulation hos en kirurg som enbart lägger framför eller både och för o se vad den kirurgen har att säga 🙂

shit vad läskigt, en kirurg tror man ju ändå att man kan lita på, vilken kirurg vare du gick till? :O är det vanligt att vissa kirurger väljer bara det ena eller det andra, dvs bara ingrepp fram eller bara bakomplacering. Liksom tycker det ska vara nästa självklart att man isf väljer en kirurg som sysslar med båda, annars känns det ju inte alls som det är anpassat efter ens egen kropp :S hade ingen aning om att vissa kör på det ena lr det andra

Villfaktiskt ändra min ord lite, för 4år sedan var han en så kallad bakomkirurg, det är han inte längre idag. Jag har i dagens läge fått mina implantat framför muskeln istället som man blev varnad för första gången. Alltså av samma kirurg o allt. Han é en mycket skicklig kirurg han har en ordentlig meritlista. Men bakom passar inte alla "bakomkandidater" eller hur man sk förklara detta. Kika gärna på mina bilder och jämnför skidbacken mé mina anatiniska bakem Vs. runda framför. Anser själv att mina runda framför har mycket naturligare resultat. Då ska jag säga att jag blev varnad för kanter o bollbröst. Tyvärr har framförbröst fått en orätvis stämpel på sig som fler och fler kirurger börjar lätta på. Av mina misstag vill jaf förmedla att man ska tänka igenom plaseringen noga. Gärna gå till en som lägger bakom och en som lägger framför och välja sedan efter detta. Sedan att välja någon som é flexibel och gör allt é ju det allra bästa.

Därför vill jag faktiskt rek. den kirurg jag valt, han lägger framför, bakom, runda och anatomiska. Han är duktig på allt. Läs gärna hans meritlista på deras hemsida. Han jobbar på Art clinik och heter Per Windh.

Lita adrig 100% på en kirurg, var frågvis och skeptisk, e kirurg sm inte ger en förklaring till vise versa é ingen bra kirurg enligt mig. Att säga att framför ger bollbröst é dårskap, vrför då inte använda rippling istället för de é sanning. Alla plaseringar har både för och nackdelar, överväg dessa noga. Lycka till.

Gilla

Nallon

Kvinna ·

25 feb, 2012

Ingen kirurg kan i förväg veta vilken placering som kommer bli bäst för dig, de kan bara ge generella råd såsom att det kan vara svårt att få ett naturligt resultat med framför om man är tunnbystad från början. Eller om de tycker att resultatet blir bäst med en viss placering i allmänhet, kanske pga sin egen skicklighet.

Om de vill göra på ett visst sätt för att de tror att det blir bäst så är det väl klart att de argumenterar för sin sak, de vill ju inte göra nåt som de inte tror blir bra. Att gå på flera konsultationer är nog att föredra men samtidigt så kommer du ändå välja den kirurg som argumenterat bäst för sin sak och inte alls säkert att det faktiskt blir det bästa för dig. Sanningen är nog att du aldrig kan veta i förväg vilket som blir bäst så det är bara att gå på magkänslan och hoppas på det bästa, eller välja vilken komplikation du kan leva med eller tror är lättast att korra.

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

25 feb, 2012

Nallon skrev:

Ingen kirurg kan i förväg veta vilken placering som kommer bli bäst för dig, de kan bara ge generella råd såsom att det kan vara svårt att få ett naturligt resultat med framför om man är tunnbystad från början. Eller om de tycker att resultatet blir bäst med en viss placering i allmänhet, kanske pga sin egen skicklighet.

Om de vill göra på ett visst sätt för att de tror att det blir bäst så är det väl klart att de argumenterar för sin sak, de vill ju inte göra nåt som de inte tror blir bra. Att gå på flera konsultationer är nog att föredra men samtidigt så kommer du ändå välja den kirurg som argumenterat bäst för sin sak och inte alls säkert att det faktiskt blir det bästa för dig. Sanningen är nog att du aldrig kan veta i förväg vilket som blir bäst så det är bara att gå på magkänslan och hoppas på det bästa, eller välja vilken komplikation du kan leva med eller tror är lättast att korra.

Jag håller helt mé dig till en viss del, en kirurg kan aldrig veta till fullo vad om blir bäst på varje enskild person då vi é så olika och helt unika person till person. Vet inte om du syftade till mitt inlägg eller inte men men 😉

Men det är faktiskt att föredra en kirurg eller en klinik som gör båda delarna om man har otur mé komplikationer som är relaterade till plaseringen man valt. Tyvärr kan många bakom eller framförkirurger vara oerhört övertygande. Men så länge man är medveten i sina val så ska man givetvis välja den kirurg man känner sig tryggast hos. En sak som gjorde mig trygg i valet av min kirurg var att han jobbar myket med cancerpatienter och hade en ordentlig meritlista. Så kolla gärna upp vad kirurgena har i sin bakrund 😀

Jag är inte här för att få någon att ändra sin plasering eller tankar, jag vill bara förmedla information om att kolla alla valmöjligheter innan en operation för att ni ska slippa göra de misstag jag gjorde. Jag trodde jag visste allt men nu i efterhand vet jag att jag visste nada och att man inte ska lita blint på kirurgen, var skeptisk och frågvis så de gör en logik för er. Så ni kännr till hela innebrden och inte bara hälften 😉Lycka till

Gilla

Nallon

Kvinna ·

25 feb, 2012

Jag håller också med dig till viss del, därför jag nu är lite velig till om jag borde byta till Tuve på min klinik som jag har hört ska vara öppen för framflytt. Men samtidigt har jag inte ens luftat frågan till min kirurg, man hör inte mycket om Helena här, kanske gör hon det också om hon anser att det är det bästa.

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

25 feb, 2012

Nallon skrev:

Jag håller också med dig till viss del, därför jag nu är lite velig till om jag borde byta till Tuve på min klinik som jag har hört ska vara öppen för framflytt. Men samtidigt har jag inte ens luftat frågan till min kirurg, man hör inte mycket om Helena här, kanske gör hon det också om hon anser att det är det bästa.

Skicka ett mejl och ställ frågan, det är det allra bästa. Säg det att du oroar dig för muskelpåverkan och om du skulle ha otur att råka ut för detta om hon är öppen för att flytta fram dem. Passa samtidigt på att fråga vilken grad av muskelpåverkan de anser vara en komplikation så du har det hela solklart eftersom inte all muskelpåverkan räknas som komplikation. Muskelpåverkan visar sig ju från små ryckningar att implantaten flyttar sig ca 1cm ut mot armhålorna att klyftan blir större upp till ordentliga missformningar, smärta och obehag. Vissa bakomkirurger försöker ju korra detta mé att skära ännu mer i muskeln, det kan bli bra eller bättre men personligen tror jag att det é svårt att bli av med detta helt när man redan fått det tyvärr och då gäller enbart en framflytt för att få bort detta.

Bra att veta vad man har att förvänta sig om man har otur. 🙂Tyvärr så é detta vanligare än vad kirurgerna vill erkänna oc tyvärr finns inga krav på att föra statistik på detta. Men inte ska det vara sååå vanligt som man kan uppleva på ett forum. Vissa personer går även runt mé muskelpåverkan utan att änns känna till detta och då é det ju inget o stör deras vardag eller så. 😉

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem