Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst Barn profilbild

Höst Barn

Kvinna ·

22 apr, 2012

Vilka ska Opas i Juni 2012?

Bröstförstoring

Som rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?

513

Sortera efter

Jenna_J

Kvinna ·

06 jun, 2012

Jag och Essy har fått Ketogan med oss hem. Hur gick det Essy? Har du ringt?

Gilla

kicki79

Kvinna ·

06 jun, 2012

ok, känner inte till det. Men det är alltstå det enda ni fått? Och inget att hämta på recept?

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

06 jun, 2012

Jag fick recept på antibiotika annars har jag bara ätit alvedon. Jag har tagit en T.Ketogan igår innan läggdags. Inget annat smärtstillande har jag fått eller tagit iaf.
Gilla

villha

Kvinna ·

06 jun, 2012

Nyfikan skrev:
villha skrev:

Essy skrev:

Jag ska säga det denna vecka, på fredag. Bara för att göra min chef på dåligt humör inför helgen ;)
Kommer att säga att jag kommer vara sjukskriven den 4 juni till den 18 juni på grund av en operation. Om han frågar vad det är för operation så kommer jag att säga att det är privat och att jag kommer att lämna in sjukintyg.
Har bett Eija (min kirurg) att inte skriva ut på sjukintyget varför jag är sjukskriven. Så hon kommer att skriva att jag är sjukskriven pga operation och har nedsatt rörlighet.

Jag känner att min chef inte har någonting med att göra vad jag väljer att göra med min kropp.
Och om han har några invändninga så kommer jag bara att hänvisa till att jag har sjukintyg som han ej kan neka mig sjulön till.
Dessutom har vi ett avtal med facket som ger oss 10% extra när vi är sjukskrivna. Den kommer jag att ringa till facket om. Så istället för 80% får jag 90%. Kan vara värt om även ni andra tjejer har det via ert fack!
Tror det utbetalas från alfa kassan eller någonting sånt där liknande.

Väntar på svar från banken också, får svar imorgon. Super nervös.
Eftersom jag bara hade tänkt mig en förstoring så har jag lånat till detta. Då jag bokade tid så snabbt efter jag bestämt mig att jag verkligen gör detta! Och så behövde jag även ett lyft så det blev 17000 extra. Så håll tummarna för mig imorgon tjejer att det går bra med banken :)

här kommer jag och flikar in hoppas att det är ok. Jag har tänkt att göra förstoring samt ev lyft. MEN som er andra: jag verkligen avskyr mina chefer... Jag har varit borta mycket det senaste halvåret pga sjukdom och nu vill de utreda mig vidare för att se VARFÖR jag har sån hög frånvaro...Kan säga som så att jag jobbar på ett av de vårdföretag som hamnat i blåsvädret de senaste i media.

Jag skulle aldrig kunna säga sanningen till henne: att jag ska opa brösten....då hon till och med kommenterade att mina rasta flätor passade inte lika bra som mitt vanliga hår... VEM FAN BRYR SIG VAD DU TYCKER BITTER FITTA tänkte jag(ursäkta språket).

Hon satte käppar i hjulet när jag skulle vidarutbilda mig, påstod att jag lämnar tjänsteledighetsansökan för sent....trotts att jag jobbar 50 procent och vi har minst 15 vikarier som suktar efter jobb.

Nå när det väl är min tur....vad tycker ni jag ska säga?

har börjat med sömntabletter och ökat psyk medicin tack vare den press de sätter på oss personal.

Jag hatar mina chefer av heeeela mitt hjärta och de hatar nog mig med.

alltid fel på lön, scheman och deras bemötande är lika vidrigt som galla!

längtar till man slutat på bygget så man tala till media om sanningen.

hjälp mig tjejer vad ska jag säga eller ska jag bara sjukskriva mig bara så där?

risken med det är att de kommer hem till mig för de har hotat mina koleger med sånt.

och facket damen är nära vän till min verksamhets chef som är den värsta. så inget o hämta där.

Kan inte låta bli att undra: varför utsätter man sig för ett jobb där man måste gå på tabletter för att orka?;-(( livet är mycket mer värt än så!! Och för kort för att gå runt och må skit pågrund av andra människor!! Jag skulle inte gå dit en dag till! Tips!!: se operationen som en start på ditt nya liv och där ingår INTE dina chefer!! Ja jag vet nytt jobb växer inte på träd, men allt ordnar sig!!

Jag skulle också tänkt så, varför utsätter man sig efter alla tabbar de gjort mot mig och mina koleger men ingen vågar prata ut.

jag gör detta i väntan på godkänd tenta infor min kommande termin på universitetet och ja du brukar säga att det känns som man gått med i en sekt...tvårt o ta sig ur. allt känns hopplöst just nu.

tack för ditt tipps jag ska ta till mig det.

Gilla

Essy

Kvinna ·

06 jun, 2012

Nuså tjejer!

Bägaren rann över till slut och jag bara låg och grinade. Ringde 1177 och dom fixade en tid på HC och jag fick komma in till världens gulligaste sjuksköterskor. Sedan kom läkaren...HERREGUD SKJUT HONOM!
Han frågade om jag kunde sträcka på armarna rakt över huvudet, nej sa jag inte helt upp mest framåt. Men han ville jag skulle försöka iallafall, grinade ännu mera för det gjorde så ont. Sedan till det absolut värsta...

Jag visade vart jag hade som allra mest ont, då trycker GUBBJÄVELN rakt på för att typ känna efter själv. Jag skrek rakt ut och började gråta ännu mera helt hysteriskt och min sambo satt bredvid och sa NU RÄCKER DET!!!
Då tog han ett stort kliv ifrån mig och sa att enligt blodprovet jag lämnade så hade jag början till en liten infektion men det kan vara pga operationen också som blodprovet visar på det.

Sedan skulle han skriva ut antibiotika..men det har jag ju redan sa jag. Jag fick penicillin från kliniken utskrivet...jaha..ja men då struntar vi i det.
Så ville han skriva ut ipren, något jag absolut inte får äta. Påpekade det och frågade varför?? För att kliniken sagt att det kan öka blödningsrisken. Jag sa att jag har ju ketogan nu, kan jag inte bara få det?
Då skulle han ge mig tre tabletter(???)
Skrek rakt ut för jag låg ju där och grät och grinade för fullt att det kommer ju inte räcka!!!! Ska jag hit igen i övermorgon eller???

Då gick han med på att skriva ut en förpackning till mig.

Sedan kom ÄNTLIGEN sköterskan tillbaka..världens underbaraste. Hon hade tom ringt sin kompis som jobbar på en klinik i Sverige och hört efter. Hur gulligt är inte det??

Hon förstod att jag var rädd att såren skulle gå upp så hon satte för lite vadd som jag hade innan fast mer löst och inte lika mycket så det ändå skulle få luftas. Bad mig åka till apoteket och köpa näringsdrck så att jag fick i mig näring och dricka citronvatten då det ökar ämnesomsättningen.
Sa att jag inte skulle känna mig dum som hade ringt och kommit hit även om operationen var frivillig.
Jag frågade varför hon inte var läkare...fick till svar att det måste ju finnas bra sköterskor också... ;)
T.om hon erkände att han var en dålig läkare och att hon hade hört mig skrika utifrån korridoren och hennes kollega hade bara skakat på huvudet och sagt stackars tjej...

Så drack en näringsdryck nu, ska försöka få i mig en toast och dricka ett glas citronvatten. Tog en ketogan och hoppas att smärtan släpper snart.

Men en sak är säker, får jag någonsin träffa den där läkaren igen. Då går jag ut från rummet och ber om en ny!! Jävla jubelidiot!!!!

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

06 jun, 2012

Men va skönt att allt löste sig hyfsat bra till slut, trots idiot läkaren✉️. Jag måste ju hålla med om att sjuksköterskor ärbra och underbara 😀Det måste vara världens bästa yrke 👍

Nu ska du se att det blir bättre med mer smärtstillande och näring i kroppen! Skönt att du har en sambo som finns med dig och kan hjälpa dig också!

Kram på dig!

Gilla

kicki79

Kvinna ·

06 jun, 2012

Ashole! Men gött att du fick dina tabletter :) bra gjort att du stod på dig! Kram
Gilla

karisma

Kvinna ·

06 jun, 2012

Nu är det väll okej att duscha efter operationen.Längtar efter en dusch samtidigt som jag känner de obehagligt att ta av sportbhn..känner att jag måste få hjälp både tvätta hår o ta av toppen.min sambo får hjälpa mig imorgon.Hur tyckte ni tidiga juni tjejer att första duschen var??tycker de känns lite läskigt...:)
Gilla

karisma

Kvinna ·

06 jun, 2012

Essy,vilken otur att få träffa en sådan idiot läkare..Hur tänkte han där???tur du blev riktigt förbannad o fick fler riktigt starka tabletter.Hoppas smärtan lättar för dig snart!!Kram
Gilla

villha

Kvinna ·

06 jun, 2012

kicki79 skrev:

villha skrev:

Essy skrev:

Jag ska säga det denna vecka, på fredag. Bara för att göra min chef på dåligt humör inför helgen ;)
Kommer att säga att jag kommer vara sjukskriven den 4 juni till den 18 juni på grund av en operation. Om han frågar vad det är för operation så kommer jag att säga att det är privat och att jag kommer att lämna in sjukintyg.
Har bett Eija (min kirurg) att inte skriva ut på sjukintyget varför jag är sjukskriven. Så hon kommer att skriva att jag är sjukskriven pga operation och har nedsatt rörlighet.

Jag känner att min chef inte har någonting med att göra vad jag väljer att göra med min kropp.
Och om han har några invändninga så kommer jag bara att hänvisa till att jag har sjukintyg som han ej kan neka mig sjulön till.
Dessutom har vi ett avtal med facket som ger oss 10% extra när vi är sjukskrivna. Den kommer jag att ringa till facket om. Så istället för 80% får jag 90%. Kan vara värt om även ni andra tjejer har det via ert fack!
Tror det utbetalas från alfa kassan eller någonting sånt där liknande.

Väntar på svar från banken också, får svar imorgon. Super nervös.
Eftersom jag bara hade tänkt mig en förstoring så har jag lånat till detta. Då jag bokade tid så snabbt efter jag bestämt mig att jag verkligen gör detta! Och så behövde jag även ett lyft så det blev 17000 extra. Så håll tummarna för mig imorgon tjejer att det går bra med banken :)

här kommer jag och flikar in hoppas att det är ok. Jag har tänkt att göra förstoring samt ev lyft. MEN som er andra: jag verkligen avskyr mina chefer... Jag har varit borta mycket det senaste halvåret pga sjukdom och nu vill de utreda mig vidare för att se VARFÖR jag har sån hög frånvaro...Kan säga som så att jag jobbar på ett av de vårdföretag som hamnat i blåsvädret de senaste i media.

Jag skulle aldrig kunna säga sanningen till henne: att jag ska opa brösten....då hon till och med kommenterade att mina rasta flätor passade inte lika bra som mitt vanliga hår... VEM FAN BRYR SIG VAD DU TYCKER BITTER FITTA tänkte jag(ursäkta språket).

Hon satte käppar i hjulet när jag skulle vidarutbilda mig, påstod att jag lämnar tjänsteledighetsansökan för sent....trotts att jag jobbar 50 procent och vi har minst 15 vikarier som suktar efter jobb.

Nå när det väl är min tur....vad tycker ni jag ska säga?

har börjat med sömntabletter och ökat psyk medicin tack vare den press de sätter på oss personal.

Jag hatar mina chefer av heeeela mitt hjärta och de hatar nog mig med.

alltid fel på lön, scheman och deras bemötande är lika vidrigt som galla!

längtar till man slutat på bygget så man tala till media om sanningen.

hjälp mig tjejer vad ska jag säga eller ska jag bara sjukskriva mig bara så där?

risken med det är att de kommer hem till mig för de har hotat mina koleger med sånt.

och facket damen är nära vän till min verksamhets chef som är den värsta. så inget o hämta där.

Fy fan... Vilken härlig människosyn...

Jag tycker att du bara ska sjukskriva dig. Du har ingen plikt att berätta för dem vad du ska göra. Och det finns inget krav att du ska vara hemma när du är sjukskriven.

Men om de är så rötna och kommer hem till dig dagtvå eller tre så kommer de ju se att du är ganska medtagen. Vad ska de säga?
Du kan ju tacka för visat intresse för din sjukdom och fråga vart blomman är...

Ja man känner sig som en robot, rädd för att sjukskriva sig och vara ärlig konstigt=/

alltså många av mina koleger är tyvärr såna som säger tex: jaa såg henne på stan och det verkade inte vara större fel på henne inte. Man vet inte hur man ska bete sig längre.

I detta företag FÅR vi inte vara sjuka mer än 4 ggr per ÅR....SINNESSJUKT hur kan man säga så? hur ska jag veta om jag har canser och det går upp o ner vissa perioder?? är så ledsen just nu bara.

funderar på att säga till min doktor att jag behöver vara sjukskriven från jobbet pga psyket men då är problemet min inkomst jag har aldrig varit sjukskriven mer än strödagar och därför inte är insatt i den ekonomisk stöd man kan få.

Min doktor har flera patienter i samma företag och alla har problem på ett eller annat sett som är jobbrelaterat. Han själv har jobbat för dem en gång i tiden. Han tycker vi unga tjejer slavar för dessa dåliga företag som förstör oss.

blä trött på detta=(

Gilla

Essy

Kvinna ·

06 jun, 2012

Känner mig lite bättre nu efter att fått ta en tablett ketogan. Fått i mig en näringsdryck så illamåendet försvann. Så himla skönt!!! Då fick jag i mig en toast och ett glas vatten med en halv citron i pressat. Så himla gott! Ska ta ett till glass innan kvällen är slut. Fortfarande jobbigt med andningen och att jag blir andfådd av att prata. Känns som att jag tappar andan. Luften räcker liksom inte till. Ligger i soffan nu och är så glad över att jag fick mer smärtstillande så jag inte behöver snåla med dom till nätterna.
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

06 jun, 2012

karisma skrev:
Nu är det väll okej att duscha efter operationen.Längtar efter en dusch samtidigt som jag känner de obehagligt att ta av sportbhn..känner att jag måste få hjälp både tvätta hår o ta av toppen.min sambo får hjälpa mig imorgon.Hur tyckte ni tidiga juni tjejer att första duschen var??tycker de känns lite läskigt...:)

Jag duschade igår (dagen efter Op) Jag tycker det gick bra, jag duschade inte onödigt mycket över såren. Fast det blev inte direkt någon långdusch :D lite otäckt var det ju såklart :)

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

06 jun, 2012

Essy skrev:
Känner mig lite bättre nu efter att fått ta en tablett ketogan. Fått i mig en näringsdryck så illamåendet försvann. Så himla skönt!!! Då fick jag i mig en toast och ett glas vatten med en halv citron i pressat. Så himla gott! Ska ta ett till glass innan kvällen är slut. Fortfarande jobbigt med andningen och att jag blir andfådd av att prata. Känns som att jag tappar andan. Luften räcker liksom inte till. Ligger i soffan nu och är så glad över att jag fick mer smärtstillande så jag inte behöver snåla med dom till nätterna.

Skönt, jag ska också ta en Ketogan snart! Det är skönt att kunna slappna av ordentligt under natten.

Gilla

helikopter

Kvinna ·

06 jun, 2012

Hur tusan lyckas man somna natten innan op?? Nu kan jag inte dra ut på det mer, dags för descutandusch, renbäddning och förhoppningsvis lite sömn. Chihiro, stort lycka till imorgon så ser vi om vi ses på Proforma! :-) Har du bestämt dig om storleken förresten? 

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

07 jun, 2012

Jag behöver inget förband och jag behöver inte ha någon topp på mig, det tycker jag är konstigt. Nu har jag varit "naken" upptill sedan operationen. Hur har ni andra det? 

Gilla

Essy

Kvinna ·

07 jun, 2012

I mina papper Jenna står det att jag ska ha toppen på mig dygnet runt i två veckor. Sedan bara på natten. (??) Konstigt... Är mycket bättre idag iallafall :) Näringsdryckerna gör mig mycket piggare och får i mig mer vätska med citronvattnet. Dock så bränner det fortfarande i vänster bröst när jag anstränger vänster arm. Eller när jag ens rör på den. Riktigt obehagligt. Kan det vara någonting med muskeln att göra?? Tänk om jag fått muskelpåverkan såhär tidigt???????????
Gilla

Pumba

Kvinna ·

07 jun, 2012

Jag är inpackad i den ökända tortyren från citadell, fast jag tycker den är ganska skön faktiskt.... :) det som förvånar mig mest är att ni fått så dålig smärtlindring :S jag fick med mig ett helt paket Alvedon, 10 celebra och 10 oxynorm (morfin något)... Jag mår väldigt bra jämfört med hur det låter på er :/ krya på er allihopa :)
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

07 jun, 2012

Essy skrev:
I mina papper Jenna står det att jag ska ha toppen på mig dygnet runt i två veckor. Sedan bara på natten. (??) Konstigt... Är mycket bättre idag iallafall :) Näringsdryckerna gör mig mycket piggare och får i mig mer vätska med citronvattnet. Dock så bränner det fortfarande i vänster bröst när jag anstränger vänster arm. Eller när jag ens rör på den. Riktigt obehagligt. Kan det vara någonting med muskeln att göra?? Tänk om jag fått muskelpåverkan såhär tidigt???????????

I mina står det: "Du behöver inte använda någon BH alls efter operationen. Ifall det känns skönt att ha stöd runt brösten använd den mjuka toppen som du har fått från oss".

Gilla

Essy

Kvinna ·

07 jun, 2012

Jaha, det kanske är för att brösten ska hänga till sig?
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

07 jun, 2012

Ingen aning :) men övningar ska jag göra 3 gånger/dag :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem