Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst Barn profilbild

Höst Barn

Kvinna ·

22 apr, 2012

Vilka ska Opas i Juni 2012?

Bröstförstoring

Som rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?

513

Sortera efter

Loppefia

Kvinna ·

07 jun, 2012

hur mår alla Junitjejer som redan opererat sig nu då? och hur är pulsen hos oss som det snart är dags för? kan ni inte lägga ut nån bild även om det är tidigt ni som gjort? själv känns det rätt overkligt att det är dax nästa vecka. 

Gilla

imbra

Kvinna ·

07 jun, 2012

Har inte börjat bli nervös än, men det kommer nog.. Åker till linköping imorgon, opas på lördag förmiddag. Sen åker sambon vidare till tyskland och jag får klara de första dygnen på egen hand.. :-(
Gilla

tuttis84

Kvinna ·

07 jun, 2012

På dagen idag har det inte vart lätt för mig. Har haft väldigt ont så jag är glad att min man är hemma. Han skulle egentligen ha jobbat men eftersom dottern fick ögoninflammation så är han hemma från jobbet och det är jag väldigt tacksam för. Hade inte klarat mig hemma själv hela dagen. Börjar kännas lite bättre nu men får se hur natten blir. Skulle ta av mig tortyr bh:n innan för att sätta den på bättre plats och Gud vad ont deg gjorde. Jag bara grät och då blev det värre. Kändes som jag inte fick någon luft. Men nu känns det ok igen. Har inte duschat ännu och efter idag så känns det inte lockande att ta av sig bh:n för att duscha. Hoppas att deg snart vänder.
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

07 jun, 2012

Ni som har den där "tortyr"-BH:n har ni snittats i armhålan? Jag funderar på varför jag själv går här hemma och viftar med boobsen.

Idag har jag hur som helst mått super, det som kliar och svider lite nu är såren som håller på att läka. Jag har lagat mat idag ochhaft barnen i knät och gosat lite. Är det några som har det jobbigt här hemma så är det familjen, mig är det inget synd om :9

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

07 jun, 2012

I morgon är det min tur. Nervös!!
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

07 jun, 2012

Lycka. Till :D
Gilla

karisma

Kvinna ·

08 jun, 2012

Lycka till Nyfikan!!kommer gå jättebra!
Gilla

karisma

Kvinna ·

08 jun, 2012

Idag duschade jag första gången.Vilken känsla att få ta av sportbh och bröstband!Var inte alls obehagligt som jag tidigare trott:)fick ta bort tejpen med kompressen som satt under bröstet med, har fått stygn där,inte via armhålan.sen kände man sig som en ny människa.och lite kort kunde man ta på brösten,entligen:):)Får lägga in de här sen. Men nu är jag mer bekymrad över min mage än själva värken/smärtan längs bröst/rygg.Magen är jättesvullen,bubblar, och riktig magknip.magont har varit mitt största problem denna natten.Kanske dags att sluta äta naproxen nu??
Gilla

Orkidé_

Kvinna ·

08 jun, 2012

Jenna_j, hade jag varit du så hade jag ringt till kliniken och frågat varför du inte behöver bh/band. Har kanske något att göra med din placering osv. Men ring om du funderar över det, dom borde kunna svara på det ju! :)
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

08 jun, 2012

Äter du antibiotika? Jag har slutar med smärtstillande nu men äter antibiotika och jag har lite ont i magen. Det märks att den snart vill vara ifred. Va skönt att du kunde duscha, det känns mycket bättre efteråt :)
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

08 jun, 2012

Orkidé, ja jag gör nog det idag :/
Gilla

karisma

Kvinna ·

08 jun, 2012

Naproxen är inflammations nedsättande och smärtstillande.Kanske måste ta dem även om min mage reagerar så?ser ingenstans där de står hur länge jag skall äta dem?
Gilla

tuttis84

Kvinna ·

08 jun, 2012

Jag har tortyren och mina snitt sitter i armhållan.
Gilla

Essy

Kvinna ·

08 jun, 2012

Jag vill inte ens titta på mina bröst för att dom är så jävla fula. Jag har alltid haft fina vårtgårdar, dom är så jävla fula just nu. Den brännande smärtan har inte släppt ännu, inte ens minskat i smärta..kul att kliniken inte svarar och att dom har stängt på fredagar. Just nu ångrar jag allt så jävla mycket. Bränner i vänster bröst så vänster armen är helt moggis. Brösten är inte ens runda och är skit fula :( Knäppte kort innan jag duschade igår som jag hade tänkt att lägga ut så ni kan få se. Usch för dom här brösten!
Gilla

Nallon

Kvinna ·

08 jun, 2012

Essy skrev:
Jag vill inte ens titta på mina bröst för att dom är så jävla fula. Jag har alltid haft fina vårtgårdar, dom är så jävla fula just nu. Den brännande smärtan har inte släppt ännu, inte ens minskat i smärta..kul att kliniken inte svarar och att dom har stängt på fredagar. Just nu ångrar jag allt så jävla mycket. Bränner i vänster bröst så vänster armen är helt moggis. Brösten är inte ens runda och är skit fula :( Knäppte kort innan jag duschade igår som jag hade tänkt att lägga ut så ni kan få se. Usch för dom här brösten!

Detta låter inte roligt för dig Essy, men se dig omkring på forumet, finns massor av tjejer vars bröst ser förfärliga ut de första veckorna och sedan blir skitsnygga. Det tar tid för dem att mogna och anta sin form. Håll ut! Det blir bättre. =) Kramar!

Gilla

Essy

Kvinna ·

08 jun, 2012

Nu har jag lagt ut tre bilder i mitt silvergalleri tjejer, ni kan väl titta och säga vad ni tycker...

Jag tycker bara att dom är jätte fula..ser ni att när man tittar på sidan så ser det ut som jag har db!?
När jag frågade om chansen för db så sa Eija att den är nästan obefintlig när man lyfter samtidigt.
Varför har jag det då????????????
Jag ångrar mig så jävla mycket just nu om mina bröst kommer att se ut såhär :'(

Gilla

Marina

Kvinna ·

08 jun, 2012

karisma skrev:
Naproxen är inflammations nedsättande och smärtstillande.Kanske måste ta dem även om min mage reagerar så?ser ingenstans där de står hur länge jag skall äta dem?

Nä, det måste du inte om du inte har så ont. Äter du antibiotika, för DET kan störa magen ganska duktigt?

Magen kan bli glad av probiotiska kosttillskott (laktobaciller som klarar sig genom magsäcken), och ibland hjälper det att få i sig annat som sätter fart på tarmrna, som psylliumfrön, katrinplommon etc.

Gilla

Pumba

Kvinna ·

08 jun, 2012

Jag har i alla fall snittats i armhålan, vet inte med de andra, vilket har du gjort :)
Gilla

Anonym användare

08 jun, 2012

Varför gör alla silikon och inte koksalt? är det en formfråga eller hur de ska kännas som avgör? Tänkte själv göra koksalt, men blir osäker när det verkar som alla vill ha silicon....
Gilla

Lycklig45

Kvinna ·

08 jun, 2012

Essy, dina bröst ser jätte fina ut! Vi har ju opat oss på samma dag så vi kanske kan följa och se utvecklingen? Mina är fortfarande jätte svullna med väldigt mycket vätska i så längtar just nu efter att all sårvätska ska försvinna. Läste att du har ont i vänster arm, samma här - en stickande brännande känsla ibland, men eftersom jag gjort bukplastik samtidigt så tar den smärtan över bröstens. Om några veckor när blåmärken och svullnad börjat lägga sig så ska jag lägga ut mer bilder:)).

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem