Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst Barn profilbild

Höst Barn

Kvinna ·

22 apr, 2012

Vilka ska Opas i Juni 2012?

Bröstförstoring

Som rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?

513

Sortera efter

Pumba

Kvinna ·

06 jun, 2012

Peter har precis tittat till mina så vi kanske ses i lobbyn sen tuttis84 :) hoppas allt går bra för dig under veckan med :)
Gilla

Essy

Kvinna ·

06 jun, 2012

Skit! Sedan min sambo åkte till jobbet halv sex har jag sovit sittande i soffan. Vänster bröst smärtar och bränner och det känns som att stygnen ska slitas upp varje gång jag rör mig. Höger är lite brännande känsla i såren men mer kramp i muskeln. Trött och har fortfarande svårt att äta. Tungt att andas och får typ hjärtklappning när jag pratar för länge och det känns som att luften tar slut. Orkar ingenting...
Gilla

Anonym användare

06 jun, 2012

Hejsan! Jag opererades den 1 juni och jag berättade för min chef. Hon är kvinna så jag vet inte om det blir lättare då, men hon hade full förståelse för detta. Jag tog en vecka då jag bara hade ett arbetstillfälle och dagen för op fick jag ledigt. Håller tummarna för att det ska gå bra för dig! Kram om
Gilla

Anonym användare

06 jun, 2012

Jag gjorde min bröstförstoring nu den 1 juni, startade sommarmånaden med detta. En dröm som förverkligades! Jag lade in 325 CC framför brsötmuskeln, very high profile. Pga mina bröst utseende innan så fick det bli framför bröstmusklen. Jag gjorde det för att jag innan alltid har haft små bröst och sedan höfter och rumpa. Sett så tokigt ut enl mig, jag har velat detta länge och efter två barn så blir man ganska så utpumpad. Samt hård träning... Nu känns det mer assymetriskt till min kropp och jag känner mig redan fin, även om jag väntar på att de ska "trilla ner" och att det ska läka fint. Önskar er alla andra LYCKA TILL!
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

06 jun, 2012

Essy: Krya på dig! Det kommer bli sjukt snyggt, bara att kämpa på :/ Hoppas det känns bättre redan imorn!!!
Gilla

Essy

Kvinna ·

06 jun, 2012

Jag hoppas det, just nu känner jag mig verkligen nere. Deprimerad till tusen, tjoho!

Idag ska jag ta bort det här vadden som sitter för brösten för såren, men vågar inte göra det förrän min sambo har kommit hem.
Vill ligga ner och lufta såren då. Och jag kommer ju inte upp själv så...

Önskar bara att jag slapp känna som att såren ska gå upp hela tiden. Svider som fan!

Tog dom starkare tabletterna inatt när jag skulle sova, fick sova i ca fem timmar iallafall..
Sedan åkte sambon till jobbet så då fick jag sova sittandes från halv sex ungefär till tjugo i nio.

Sedan dess så har man suttit i soffan och kollat på tv..kul liv...

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

06 jun, 2012

Bra att du får lite vila så kroppen återhämtar sig snabbare. Har du ätit någonting då och dricker du ordentligt?
Gilla

Essy

Kvinna ·

06 jun, 2012

Kan typ inte äta, tar några tuggor sedan går det inte mera..men är jämt hungrig. Försöker dricka cola då det innehåller socker...men jag får knappt i mig någonting. Har bara så jävla ont..hela tiden.
Gilla

kicki79

Kvinna ·

06 jun, 2012

Essy; ta de starka smärtstillande. Du ska inte sitta och ha så ont i onödan. Kroppen läker Dessutom snabbare vid bra smärtlindring. Ta de starkare tabletterna och försök att äta och dricka. Kram
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

06 jun, 2012

Essy skrev:
Kan typ inte äta, tar några tuggor sedan går det inte mera..men är jämt hungrig. Försöker dricka cola då det innehåller socker...men jag får knappt i mig någonting. Har bara så jävla ont..hela tiden.

Du kanske ska kontakta kliniken i morgon. Det kanske kan vara bra om du får i dig någonting. I värsta fall får du väl åka dit så dem kan koppla in ett dropp på dig. Men framförallt borde ni diskutera smärtlindringen, inte ska du behöva ha ont hela tiden :/

Gilla

Essy

Kvinna ·

06 jun, 2012

Har bara två tabletter kvar, fick bara tre med mig och vill spara dom till natten :(
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

06 jun, 2012

Hur många smärtstillande tabletter fick du Essy? Jag fick bara tre stycken. Fick du något recept på fler?
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

06 jun, 2012

Essy skrev:
Har bara två tabletter kvar, fick bara tre med mig och vill spara dom till natten :(
Det kan jag förstå! Ring imorn!
Gilla

Essy

Kvinna ·

06 jun, 2012

Ja..kanske borde ringa imorgon.. Eller om man ringer 1177. Jag bara gråter hela tiden :( Har så ont nu så jag klarar inte mera :(
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

06 jun, 2012

Essy skrev:
Ja..kanske borde ringa imorgon.. Eller om man ringer 1177. Jag bara gråter hela tiden :( Har så ont nu så jag klarar inte mera :(

Absolut, gör det!

Gilla

villha

Kvinna ·

06 jun, 2012

Essy skrev:

Jag ska säga det denna vecka, på fredag. Bara för att göra min chef på dåligt humör inför helgen ;)
Kommer att säga att jag kommer vara sjukskriven den 4 juni till den 18 juni på grund av en operation. Om han frågar vad det är för operation så kommer jag att säga att det är privat och att jag kommer att lämna in sjukintyg.
Har bett Eija (min kirurg) att inte skriva ut på sjukintyget varför jag är sjukskriven. Så hon kommer att skriva att jag är sjukskriven pga operation och har nedsatt rörlighet.

Jag känner att min chef inte har någonting med att göra vad jag väljer att göra med min kropp.
Och om han har några invändninga så kommer jag bara att hänvisa till att jag har sjukintyg som han ej kan neka mig sjulön till.
Dessutom har vi ett avtal med facket som ger oss 10% extra när vi är sjukskrivna. Den kommer jag att ringa till facket om. Så istället för 80% får jag 90%. Kan vara värt om även ni andra tjejer har det via ert fack!
Tror det utbetalas från alfa kassan eller någonting sånt där liknande.

Väntar på svar från banken också, får svar imorgon. Super nervös.
Eftersom jag bara hade tänkt mig en förstoring så har jag lånat till detta. Då jag bokade tid så snabbt efter jag bestämt mig att jag verkligen gör detta! Och så behövde jag även ett lyft så det blev 17000 extra. Så håll tummarna för mig imorgon tjejer att det går bra med banken :)

här kommer jag och flikar in hoppas att det är ok. Jag har tänkt att göra förstoring samt ev lyft. MEN som er andra: jag verkligen avskyr mina chefer... Jag har varit borta mycket det senaste halvåret pga sjukdom och nu vill de utreda mig vidare för att se VARFÖR jag har sån hög frånvaro...Kan säga som så att jag jobbar på ett av de vårdföretag som hamnat i blåsvädret de senaste i media.

Jag skulle aldrig kunna säga sanningen till henne: att jag ska opa brösten....då hon till och med kommenterade att mina rasta flätor passade inte lika bra som mitt vanliga hår... VEM FAN BRYR SIG VAD DU TYCKER BITTER FITTA tänkte jag(ursäkta språket).

Hon satte käppar i hjulet när jag skulle vidarutbilda mig, påstod att jag lämnar tjänsteledighetsansökan för sent....trotts att jag jobbar 50 procent och vi har minst 15 vikarier som suktar efter jobb.

Nå när det väl är min tur....vad tycker ni jag ska säga?

har börjat med sömntabletter och ökat psyk medicin tack vare den press de sätter på oss personal.

Jag hatar mina chefer av heeeela mitt hjärta och de hatar nog mig med.

alltid fel på lön, scheman och deras bemötande är lika vidrigt som galla!

längtar till man slutat på bygget så man tala till media om sanningen.

hjälp mig tjejer vad ska jag säga eller ska jag bara sjukskriva mig bara så där?

risken med det är att de kommer hem till mig för de har hotat mina koleger med sånt.

och facket damen är nära vän till min verksamhets chef som är den värsta. så inget o hämta där.

Gilla

kicki79

Kvinna ·

06 jun, 2012

Essy:
Va!?
Vad har du för smärtstillande i övrigt då?

Är de starka RIIIKTIGT starka grejjer eller?

Om det är normalstarka tabletter (till denna typen av smärtklass)typ panocod eller tramadol du sitter och "snålar" med så tycker jag att du ska ta en nu och en till natten och sedan i morgon bitti ringa din kirurg. Vill inte han hjälpa dig så får du vända dig till vårdcentralen.

Jag har bekanta som har haft ruskiga smärtor i ca en vecka och det har inte varit något fel, men om du känner dig osäker så ring 1177.

kram

Gilla

kicki79

Kvinna ·

06 jun, 2012

De vänner jag pratat om har fått Panocod + något riktigt starkt morfinpreparat. (med sig hem)
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

06 jun, 2012

villha skrev:

Essy skrev:

Jag ska säga det denna vecka, på fredag. Bara för att göra min chef på dåligt humör inför helgen ;)
Kommer att säga att jag kommer vara sjukskriven den 4 juni till den 18 juni på grund av en operation. Om han frågar vad det är för operation så kommer jag att säga att det är privat och att jag kommer att lämna in sjukintyg.
Har bett Eija (min kirurg) att inte skriva ut på sjukintyget varför jag är sjukskriven. Så hon kommer att skriva att jag är sjukskriven pga operation och har nedsatt rörlighet.

Jag känner att min chef inte har någonting med att göra vad jag väljer att göra med min kropp.
Och om han har några invändninga så kommer jag bara att hänvisa till att jag har sjukintyg som han ej kan neka mig sjulön till.
Dessutom har vi ett avtal med facket som ger oss 10% extra när vi är sjukskrivna. Den kommer jag att ringa till facket om. Så istället för 80% får jag 90%. Kan vara värt om även ni andra tjejer har det via ert fack!

Eftersom jag bara hade tänkt mig en förstoring så har jag lånat till detta. Då jag bokade tid så snabbt efter jag bestämt mig att jag verkligen gör detta! Och så behövde jag även ett lyft så det blev 17000 extra. Så håll tummarna för mig imorgon tjejer att det går bra med banken :)

här kommer jag och flikar in hoppas att det är ok. Jag har tänkt att göra förstoring samt ev lyft. MEN som er andra: jag verkligen avskyr mina chefer... Jag har varit borta mycket det senaste halvåret pga sjukdom och nu vill de utreda mig vidare för att se VARFÖR jag har sån hög frånvaro...Kan säga som så att jag jobbar på ett av de vårdföretag som hamnat i blåsvädret de senaste i media.

Jag skulle aldrig kunna säga sanningen till henne: att jag ska opa brösten....då hon till och med kommenterade att mina rasta flätor passade inte lika bra som mitt vanliga hår... VEM FAN BRYR SIG VAD DU TYCKER BITTER FITTA tänkte jag(ursäkta språket).

Hon satte käppar i hjulet när jag skulle vidarutbilda mig, påstod att jag lämnar tjänsteledighetsansökan för sent....trotts att jag jobbar 50 procent och vi har minst 15 vikarier som suktar efter jobb.

har börjat med sömntabletter och ökat psyk medicin tack vare den press de sätter på oss personal.

hjälp mig tjejer vad ska jag säga eller ska jag bara sjukskriva mig bara så där?

risken med det är att de kommer hem till mig för de har hotat mina koleger med sånt.

och facket damen är nära vän till min verksamhets chef som är den värsta. så inget o hämta där.

Kan inte låta bli att undra: varför utsätter man sig för ett jobb där man måste gå på tabletter för att orka?;-(( livet är mycket mer värt än så!! Och för kort för att gå runt och må skit pågrund av andra människor!! Jag skulle inte gå dit en dag till! Tips!!: se operationen som en start på ditt nya liv och där ingår INTE dina chefer!! Ja jag vet nytt jobb växer inte på träd, men allt ordnar sig!!
Gilla

kicki79

Kvinna ·

06 jun, 2012

villha skrev:

Essy skrev:

Fy fan... Vilken härlig människosyn...

Jag tycker att du bara ska sjukskriva dig. Du har ingen plikt att berätta för dem vad du ska göra. Och det finns inget krav att du ska vara hemma när du är sjukskriven.

Men om de är så rötna och kommer hem till dig dagtvå eller tre så kommer de ju se att du är ganska medtagen. Vad ska de säga?
Du kan ju tacka för visat intresse för din sjukdom och fråga vart blomman är...

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem