Höst Barn
Kvinna ·
22 apr, 2012
Vilka ska Opas i Juni 2012?
BröstförstoringSom rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?
Sortera efter
Jenna_J
Kvinna ·
08 jun, 2012
Essy
Kvinna ·
08 jun, 2012
karisma
Kvinna ·
08 jun, 2012
Tack Marina!!
Har köpt katrinplommon och försöker få i mig mycket fibrer. Känns redan som magen blev gladare=)ringde även kliniken för att rådfråga. Och du hade rätt jag kunde sluta med naproxen helt nu,och enbart ta alvedon. Har inte fått nån antibiotika utskrivet.Men min mage var helt förstörd av enbart dessa tabletter. Så nu känner man sig lättare igen.
Marina
Kvinna ·
08 jun, 2012
Jag valde koksalt vid min första op för sådär 15 år sen, för precis som du kände jag en viss oro för ett främmande material. Men silikonet känns mycket mer som ett bröst och koksalt som vatten i ett plastskal. Speciellt tydligt blir nog skillnaden där implantaten inte täcks av muskeln. Risken för veckbildning (sk rippling) ökar ju också ju mer lättflytande innehållet är.
Dagens silikonimplantat, bortsett nu från PIP-skandalen, ska vara så säkra att risken för läckage är minimal - och även koksaltimplantas hölje är ju just silikon. Jag ar personligen haft tre trasiga implantat utan att drabbas av biverkningar av detta - vad jag vet.
Det som gick sönder på en gång hade märken efter vasst instrument, så det gick nog sönder vid insättandet - hade det varit koksalt hade det blivit helt tomt istället, så då märker man det ju, medan silikonimplantat inte nödvändigtvis "skvallrar" om de gått sönder.
De andra två som visade sig vara trasiga efter 8-9 år, kan också ha haft märken; dessa kastade dock tyvärr kirurgen bort istället för att skicka med dem på reklamation, så det vet jag inte.
Loppefia
Kvinna ·
08 jun, 2012
Essy, jag tycker dina bröst ser helt normala ut, kan förstå hur du känner ändå för svullnaden gör ju att det ser värre ut, men tror du kommer få ett jättebra resultat. Tålamod är ett måste verkar det som. Men tänk oxå på att många blir lite deprimerade efter operation, inom en vecka känns det säkert bättre :o) ser fram emot mer kort framöver!
Essy
Kvinna ·
08 jun, 2012
Nyfikan
Kvinna ·
08 jun, 2012
tuttis84
Kvinna ·
08 jun, 2012
Pumba
Kvinna ·
08 jun, 2012
helikopter
Kvinna ·
08 jun, 2012
Jenna_J
Kvinna ·
08 jun, 2012
Jag läste om Tramadol i FASS:
Vilka biverkningar kan läkemedlet ge?
Mycket vanliga (fler än 1 patient av 10): Yrsel. Kräkningar, illamående.
Ja, Postafen i samband kan lindra besvären, det fick jag på kliniken också.
Nyfikan
Kvinna ·
08 jun, 2012
Jenna_J
Kvinna ·
08 jun, 2012
Ja, jag mår helt super iaf :D Jag är helt förvånad så bra det kan gå, men då har inte jag gjort något lyft. Jag är på banan fyra dagar efter OP, helt underbart!
tuttis84
Kvinna ·
08 jun, 2012
helikopter
Kvinna ·
08 jun, 2012
karisma
Kvinna ·
08 jun, 2012
Trollmamma
Kvinna ·
08 jun, 2012
Essy: Jag hoppas på att du bara är svullen så att dem lägger sig och blir bättre.. Blir dem inte det så hoppas jag att kliniken korrigerar kostnadsfritt! När man lägger mkt pengar på en operation så ska man ju bli nöjd också tycker jag.. =)
Essy
Kvinna ·
09 jun, 2012
karisma
Kvinna ·
09 jun, 2012
Nu har jag lagt ut tre bilder i mitt silvergalleri tjejer, ni kan väl titta och säga vad ni tycker...
Jag tycker bara att dom är jätte fula..ser ni att när man tittar på sidan så ser det ut som jag har db!?
När jag frågade om chansen för db så sa Eija att den är nästan obefintlig när man lyfter samtidigt.
Varför har jag det då????????????
Jag ångrar mig så jävla mycket just nu om mina bröst kommer att se ut såhär :'(
Jag kan inte se bilder tyvärr :/ Tror inte det iaf. Essy, jätte tråkigt att du känner såhär nu, men jag tror du måste ge brösten mer tid. Att det kliar i såren är ett gott tecken, då läker det som det ska.
Jag var orolig för att mina bröst skulle vara jätte upptryckta ett tag, men nu så börjar det mjukna och sakta åka ner. När ska du tillbaka till kliniken? På torsdag?