Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst Barn profilbild

Höst Barn

Kvinna ·

22 apr, 2012

Vilka ska Opas i Juni 2012?

Bröstförstoring

Som rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?

513

Sortera efter

Jenna_J

Kvinna ·

08 jun, 2012

Essy skrev:

Nu har jag lagt ut tre bilder i mitt silvergalleri tjejer, ni kan väl titta och säga vad ni tycker...

Jag tycker bara att dom är jätte fula..ser ni att när man tittar på sidan så ser det ut som jag har db!?
När jag frågade om chansen för db så sa Eija att den är nästan obefintlig när man lyfter samtidigt.
Varför har jag det då????????????
Jag ångrar mig så jävla mycket just nu om mina bröst kommer att se ut såhär :'(

Jag kan inte se bilder tyvärr :/ Tror inte det iaf. Essy, jätte tråkigt att du känner såhär nu, men jag tror du måste ge brösten mer tid. Att det kliar i såren är ett gott tecken, då läker det som det ska.

Jag var orolig för att mina bröst skulle vara jätte upptryckta ett tag, men nu så börjar det mjukna och sakta åka ner. När ska du tillbaka till kliniken? På torsdag?

Gilla

Essy

Kvinna ·

08 jun, 2012

Ja den 14 har jag tid för återbesök. Du med?
Gilla

karisma

Kvinna ·

08 jun, 2012

Tack Marina!!

Har köpt katrinplommon och försöker få i mig mycket fibrer. Känns redan som magen blev gladare=)ringde även kliniken för att rådfråga. Och du hade rätt jag kunde sluta med naproxen helt nu,och enbart ta alvedon. Har inte fått nån antibiotika utskrivet.Men min mage var helt förstörd av enbart dessa tabletter. Så nu känner man sig lättare igen.

Gilla

Marina

Kvinna ·

08 jun, 2012

geisha skrev:
Varför gör alla silikon och inte koksalt? är det en formfråga eller hur de ska kännas som avgör? Tänkte själv göra koksalt, men blir osäker när det verkar som alla vill ha silicon....

Jag valde koksalt vid min första op för sådär 15 år sen, för precis som du kände jag en viss oro för ett främmande material. Men silikonet känns mycket mer som ett bröst och koksalt som vatten i ett plastskal. Speciellt tydligt blir nog skillnaden där implantaten inte täcks av muskeln. Risken för veckbildning (sk rippling) ökar ju också ju mer lättflytande innehållet är.

Dagens silikonimplantat, bortsett nu från PIP-skandalen, ska vara så säkra att risken för läckage är minimal - och även koksaltimplantas hölje är ju just silikon. Jag ar personligen haft tre trasiga implantat utan att drabbas av biverkningar av detta - vad jag vet.

Det som gick sönder på en gång hade märken efter vasst instrument, så det gick nog sönder vid insättandet - hade det varit koksalt hade det blivit helt tomt istället, så då märker man det ju, medan silikonimplantat inte nödvändigtvis "skvallrar" om de gått sönder.

De andra två som visade sig vara trasiga efter 8-9 år, kan också ha haft märken; dessa kastade dock tyvärr kirurgen bort istället för att skicka med dem på reklamation, så det vet jag inte.

Gilla

Loppefia

Kvinna ·

08 jun, 2012

Essy, jag tycker dina bröst ser helt normala ut, kan förstå hur du känner ändå för svullnaden gör ju att det ser värre ut, men tror du kommer få ett jättebra resultat. Tålamod är ett måste verkar det som. Men tänk oxå på att många blir lite deprimerade efter operation, inom en vecka känns det säkert bättre :o) ser fram emot mer kort framöver!

Gilla

Essy

Kvinna ·

08 jun, 2012

Fina?! Dom ser ju ut som skit :( Fattar inte varför det ska brännas så jävligt!!!!!
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

08 jun, 2012

Essy skrev:
Fina?! Dom ser ju ut som skit :( Fattar inte varför det ska brännas så jävligt!!!!!
Skit!!!!???? Ser mina ut så nästa fredag kommer kag hoppa, dansa och fira med champagne!! Perfekta!!!! Japp så var det gjort! Ligger hemma i min säng, ont ont ont men jösses så lycklig!! Trots förband älskar jag dem! Älskar föresten hela världen!! Främst morfin! Haha. Nu ska jag bara försöka ta mig upp ur sängen och gå på toa, mannen är på rymmen och jag undrar just varför vi inte köpte höj och sänkbar säng när ny införskaffades. Visst ja, få hade jag ju inte haft råd med tuttarna;-). Aja, glad att jag tränat turkish get up hela vintern, kommer nog vara till hjälp;-),
Gilla

tuttis84

Kvinna ·

08 jun, 2012

Någon annan som börjat att spy?
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

08 jun, 2012

http://angiografi.blogg.se/

En bild med tröjan på.

Gilla

Pumba

Kvinna ·

08 jun, 2012

Jag vill bara ge alla er som har det tufft nu innan operationen, efter all tråkig läsning om de som redan opererats delat, att det är inte fruktansvärt för alla. Jag opererades i tisdags och har idag varit up and going hela dagen för att fira två studenter, åkt tåg och buss och är i princip självgående :) kan inte klä på mig tröjor så värst smidigt så den processen tog lite längre tid men resten har gått väldans bra för mig måste jag säga! :D sover hela nätterna, har bara bra saker att säga om citadellkliniken cosmo som sett till att jag fått underbar smärtlindring! Så oroa inte ihjäl er inför operationen, alla får olika ont efteråt! Och alla ni stackare som fortfarande mår dåligt, jag lider så med er :( kan tyvärr inte se silverbilder ännu men snart vill jag också se dina Essy, de blir säkert bra!
Gilla

helikopter

Kvinna ·

08 jun, 2012

Jag började spy igår, på kvällen efter op, vid 23-tiden när jag äntligen kom upp och kunde kissa.. Trodde aldrig att jag skulle kunna ta mig från kliniken ens, varken igår kväll eller imorse innan jag fick i mig mat, men idag är jag hemma och mår mycket bättre. Tog postafen i samband med tramadolen (det var ok enligt kliniken) som är mot åksjuka, tror den hjälpte mig på resan hem som tog ca tre timmar.. Har du testat det?
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

08 jun, 2012

Jag läste om Tramadol i FASS:

Vilka biverkningar kan läkemedlet ge?

Mycket vanliga (fler än 1 patient av 10): Yrsel. Kräkningar, illamående.

Ja, Postafen i samband kan lindra besvären, det fick jag på kliniken också.

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

08 jun, 2012

Pumba skrev:
Jag vill bara ge alla er som har det tufft nu innan operationen, efter all tråkig läsning om de som redan opererats delat, att det är inte fruktansvärt för alla. Jag opererades i tisdags och har idag varit up and going hela dagen för att fira två studenter, åkt tåg och buss och är i princip självgående :) kan inte klä på mig tröjor så värst smidigt så den processen tog lite längre tid men resten har gått väldans bra för mig måste jag säga! :D sover hela nätterna, har bara bra saker att säga om citadellkliniken cosmo som sett till att jag fått underbar smärtlindring! Så oroa inte ihjäl er inför operationen, alla får olika ont efteråt! Och alla ni stackare som fortfarande mår dåligt, jag lider så med er :( kan tyvärr inte se silverbilder ännu men snart vill jag också se dina Essy, de blir säkert bra!
För mig är smärta INTE = fruktansvärt!!! Jag har ont, men har just gått runt på stan i en timme så är pigg och på gott humör!!
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

08 jun, 2012

Pumba skrev:

Ja, jag mår helt super iaf :D Jag är helt förvånad så bra det kan gå, men då har inte jag gjort något lyft. Jag är på banan fyra dagar efter OP, helt underbart!

Gilla

tuttis84

Kvinna ·

08 jun, 2012

Har inte provat postafen. Kanske man skulle göra. Dom tabletterna jag har fått från klinikerna är Alvedon, celebra och oxynorm. Mår illa när jag har tagit tabletterna och spyr även ibland. Har inte haft så dom andra dagbarn utan har börjat idag.
Gilla

helikopter

Kvinna ·

08 jun, 2012

Ja men prova att ta en postafen varje dag också, de är receptfria på apoteket:-) hoppas det hjälper, så sjukt jobbigt att må dåligt:-( lycka till!
Gilla

karisma

Kvinna ·

08 jun, 2012

Om jag ser tillbaka på dessa dagar sen operationen tycker Jag att natten med magsmärtor pga av smärtstillande var bra mycke värre än den bröst relaterade smärtan.Så de säger ju mycket om smärtskalan.Men sen måste man ha ett lugn i sig och tillåta kroppen att vila och röra sig försiktigt och framför allt läka.Det där vardagliga sakerna kommer man kunna göra sen.Men ingen anledning att stressa sig till att klara massa saker. De där dagarna i lugnt tempo går så fort endå!!Och rättsom det är känner man sig hemma med sin kropp och sina nya bröst.Tycker det är lustigt hur fort man vant sig vid brösten.och det där lyckoruset känner jag fortfarande!|:)
Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

08 jun, 2012

Essy: Jag hoppas på att du bara är svullen så att dem lägger sig och blir bättre.. Blir dem inte det så hoppas jag att kliniken korrigerar kostnadsfritt! När man lägger mkt pengar på en operation så ska man ju bli nöjd också tycker jag.. =)

Gilla

Essy

Kvinna ·

09 jun, 2012

Jag hoppas att ni har rätt tjejer! Ni är så guld värda när man känner såhär. Vet inte vad jag hade gjort utan erat pepp! Fått så fina mail om att jag ska hålla ut och vänta på läkningen. Att dom kommer att bli fina. Hoppas hoppas. Orkar med mer och mer promenader. Gick med sambon på hundpromenaderna idag. Riktigt skönt! Skönt att få frisk luft och att få känna solens strålar efter att ha legat inne så länge. Näringsdryckerna jag köpte på Apoteket har gjort susen för min aptit. Får i mig riktig mat nu, första måltiden igår. Korvstroganoff, gud vad jag åt! Så skönt att fått tillbaka den så man fått tillbaka lite energi också. Citronvattnet är toppen, uppfriskande och bra! Dricker cirka 2 liter varje dag. Dricker ur halvliters glas och dricker ungefär fyra till fem om dagen så det är skönt att jag kan dricka och få i mig vätska. Börjar kunna få av och på mig mer och mer kläder själv. Fick hjälp med dusch igår, aaaaaaah! Fyfan vad skönt det var. Helt underbart! Att få raka sig under armarna tjejer, och ha på deo efteråt. Det var ren kärlek! Peppar för en ny dag imorgon där jag hoppas att min brinnande känsla försvinner mer och mer! Stor kram till er alla tjejer! :)
Gilla

karisma

Kvinna ·

09 jun, 2012

Vad härligt att höra Essy!!!!!:):)Ååh så glad jag blev att att läsa detta:) Här är ju verkligen ett ställe o forum man ska kunna få ventilera av sig alla känslor.Och jag tror det är viktigt att även de som väntar på sin operation får läsa att livet efter en operation inte bara är "en dans på rosor" utan att det är ett stort ingrepp man gör på sin kropp. Och man får vara beredd på dagar av obehag efter detta. långt ifrån alla struttar om kring med sina nygjorda bröst på en shoppning tur på stan, dagen efter op:)Har man ex familj/barn så ta hjälp den första veckan med hämtningar/lämningar på dagis osv. Bättre att förbereda sig på en vecka där du bara tänker på dig själv och vågar be om hjälp avlastning. Och boka inte in dig på saker för tidigt.Jag skulle varit med min yngsta son på ett barnkalas imorgon,men nej tack känner jag nu,stojande små barn runt mina nyläkta bröst känns sådär...De kommer fler kalas!;):) Kram på er alla junitjejer!:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem