Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst Barn profilbild

Höst Barn

Kvinna ·

22 apr, 2012

Vilka ska Opas i Juni 2012?

Bröstförstoring

Som rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?

513

Sortera efter

Lycklig45

Kvinna ·

10 jun, 2012

Tack Marina för tipset! Har fått problem med magen, magkatarr, och är riktigt illamående till och från. Ska försöka att inte ta mer smärtstillande nu, om det är det som ställer till det för magen.

Min känsel på magen är helt borta, känner beröring (vilket är obehagligt när man inte har känsel) men den ska förhoppningsvis komma tillbaka om några månader. Mina bröst är fortfarande jätte svullna men har iaf känsel här vilket är skönt. Har fortfarande ont i armarna vid vissa rörelser så väntar nog med bilkörning ännu några dagar.

Gött att det nu gått sex dagar sedan op och jag blir piggare och har mindre vätska i kroppen för varje dag och midjan ser så fin ut!

Det kan bara bli bättre :D

Gilla

Marina

Kvinna ·

10 jun, 2012

Precis det var det jag mådde illa av... och metoden hjälpte.
Novalucol kan också hjälpa, det tyckte jag var ganska ofarligt när jag läste innehållet, det är ju i princip kalk som gör miljön mindre sur i magen...

Gilla

Chihiro

Kvinna ·

10 jun, 2012

Jag har haft känsel i hela brösten sen op i torsdags. Men jag känner mig lite lätt avdomnad här och där men petar jag så känner jag! Imorse dök det upp blåmärken på hö bröst, lustigt att dom kommer flera dagar efter :p i största allmänhet är jag dock nöjd med mina nya bröst :) ganska svullna och lite ojämna men jag kan föreställa mig hur det blir när dom är färdiga ;) men har mer ont i höger bröst el muskeln, gissar att det kan bero på att jag är högerhänt....?
Gilla

Rumidz

Kvinna ·

10 jun, 2012

Lycka till imorgon Trollmamma!!

Jag har snart bara två veckor kvar till min op och det ska bli sååå härligt att vakna med bröst 😀

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

10 jun, 2012

Lycka till :) Inatt har jag sovit som en stock både på rygg och sidan, nu känner jag mig helt återställd efter OP förutom att mina stygn kliar lite :D Det tog mig inte ens en vecka att må super efter OP.. Fantastiskt!!!
Gilla

imbra

Kvinna ·

10 jun, 2012

Nyfikan: Det blev 400 cc. Från början skulle det vara delvis bakom, men efter att ha klämt och känt så blev det "nästan framför" bara en liiiten del av implantatet högst upp lades det några muskeltrådar. Han var rädd att jag skulle kunna få db annars iom att jag ammat 2 barn. Jag mår oförskämt bra, behöver inte ens smärtstillande! Försöker ta det lugnt, men när man är ensam hemma och rastlös är det fasligt lätt att bara råka tvätta, ut med hunden, baka rabarberpaj och lite ditt och datt. Men jag tar det lugnt, gör inga häftiga rörelser eller bär tungt. Det enda är att magen inte kommit igång, den är svullen, bubblar och jag har gått upp över 2 kg. Jisses, hur blir det när magen kommer igång?! ;) Sen har jag lite förhöjd temp, typ 37,7, men det är ju helt normalt. Hoppas resan fortsätter så här "lätt"! Jag ska på återbesök redan på måndag (9 dagar efter op) för att ta bort bandage och få instruktioner om sportbh. Känns inte jätte kul att bila10 timmar igen, men vad gör man inte? Vad la du in, vilken placering? Verkar som vi mår lika prima båda två, grattis till oss =)

Essy: Skönt att höra att du blir bättre och bättre, tror vi alla var lite orolig för dig ett tag!

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

10 jun, 2012

Tack så mkt =) Jag hoppas att allt går bra =)

Essy: Va skönt att du mår bättre =)

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

10 jun, 2012

imbra skrev:

Nyfikan: Det blev 400 cc. Från början skulle det vara delvis bakom, men efter att ha klämt och känt så blev det "nästan framför" bara en liiiten del av implantatet högst upp lades det några muskeltrådar. Han var rädd att jag skulle kunna få db annars iom att jag ammat 2 barn. Jag mår oförskämt bra, behöver inte ens smärtstillande! Försöker ta det lugnt, men när man är ensam hemma och rastlös är det fasligt lätt att bara råka tvätta, ut med hunden, baka rabarberpaj och lite ditt och datt. Men jag tar det lugnt, gör inga häftiga rörelser eller bär tungt. Det enda är att magen inte kommit igång, den är svullen, bubblar och jag har gått upp över 2 kg. Jisses, hur blir det när magen kommer igång?! ;) Sen har jag lite förhöjd temp, typ 37,7, men det är ju helt normalt. Hoppas resan fortsätter så här "lätt"! Jag ska på återbesök redan på måndag (9 dagar efter op) för att ta bort bandage och få instruktioner om sportbh. Känns inte jätte kul att bila10 timmar igen, men vad gör man inte? Vad la du in, vilken placering? Verkar som vi mår lika prima båda två, grattis till oss =)

Essy: Skönt att höra att du blir bättre och bättre, tror vi alla var lite orolig för dig ett tag!

375 cc moderate plus la jag in, ingen aning om hur mycket muskeltrådar som ligger över;-). I dag har jag ondare än igår och magen vill inte komma igång för mig heller. Men ruggigt rastlöst!! Från att ha tränar 1-3 gånger om dagen till noll, usch och fy, låt dagarna gå fort:-) jag ska ta bort bandaget på fredag, spännande!!!
Gilla

Ramlösa76

Kvinna ·

10 jun, 2012

Jag hoppas oxå att jag får en så smidig "rehab" efter min op. Hatar att vara sängliggande.. Skulle bli svårt nervsjuk då tror jag... ;)
Gilla

imbra

Kvinna ·

10 jun, 2012

Nyfikan: Jag hoppas att det inte vänder och blir sämre, för imorgon kommer ju barnen, det gör dom väl för dig också? Ska bli skönt med lite liv och rörelse igen. Vi får väl spela mkt sällskapsspel och lugna aktiviteter. Och hoppas vädret håller i sig. Var ut med hunden på kvällsprommis i blåsten, och satan i gatan vad ont det gjorde när jag började darra av kylan. Musklerna gjorde rejält ont! Men det är det enda.

Ramlösa: jag hoppas du kan lugnas av våra inlägg, men ändå ha realistiska förhoppningar. Sängliggande ska du inte behöva vara, jag tror läkningen mår bra av att man rör på sig lite smått så blodcirkulationen hålls igång.

Gilla

Ramlösa76

Kvinna ·

10 jun, 2012

Imbra: blir så skönt hoppfull när jag läser. Vet ju att alla operationer är förknippande med ont :) Blir väl min 6:e operation i livet så jag är inte orolig för sövning o sånt iaf, mest för att kräkas på nån stackars gullig sköterska hahha ;)
Gilla

Essy

Kvinna ·

10 jun, 2012

Duschade för andra gången idag, kunde göra allt förrutom att tvätta håret själv.

Knäppte kort så ni får se hur det ser ut med förstoring och lyft efter 6 dagar.
Ligger inne i mitt silvergalleri :)

Gilla

Lycklig45

Kvinna ·

11 jun, 2012

Fick tipset vid magkatarr att äta fil, eller filmjölk med bakterikultur - och det har hjälpt! Kommer lägga ut bilder på brösten på min sida.

Ha det gött alla!

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

11 jun, 2012

imbra skrev:

Nyfikan: Jag hoppas att det inte vänder och blir sämre, för imorgon kommer ju barnen, det gör dom väl för dig också? Ska bli skönt med lite liv och rörelse igen. Vi får väl spela mkt sällskapsspel och lugna aktiviteter. Och hoppas vädret håller i sig. Var ut med hunden på kvällsprommis i blåsten, och satan i gatan vad ont det gjorde när jag började darra av kylan. Musklerna gjorde rejält ont! Men det är det enda.

Ramlösa: jag hoppas du kan lugnas av våra inlägg, men ändå ha realistiska förhoppningar. Sängliggande ska du inte behöva vara, jag tror läkningen mår bra av att man rör på sig lite smått så blodcirkulationen hålls igång.

Nere i helvetet:-((( spytt hela natten och haft diarré samt kramper i magen. Pratat med Gunnar och fick sluta med penicillinet. Men nu har jag så ont i ena bröstet att jag bara vill gråta efter allt upp och ner i sängen samt alla kräkningar. Och så fort jag äter något så kramar det igen och kommer ut. Skit orolig att jag ska få infektion:-(((
Gilla

Chihiro

Kvinna ·

11 jun, 2012

Vet ju på ett ungefär vad som gäller med träning efter op men är det någon som vet hur det är med statiska övningar som plankan? När kan man börja med det igen? Vill ju gärna få ordning på magen när man skaffat sig ett par snygga bröst ;)
Gilla

Essy

Kvinna ·

11 jun, 2012

Stackare nyfiken!!! Hoppas att det känns bättre nu efter du fått spy ut allt!
Gilla

Anonym användare

11 jun, 2012

Jag opereras nu på fredag ! 15/6
Blir inga jättbomber för mig då jag är så hiiiimla liten i kroppen ..
Blir 225cc MP bakom muskeln och snitt under ..
Kommer se bra ut till min 155cm långa och 44kg tunga kropp ;)

Gilla

imbra

Kvinna ·

11 jun, 2012

ånej, du som är opad en dag före mig. Min mage kommer inte heller igång, äter proviva och lactiplus, samt undviker svårsmält mat, äter mestadels yoghurt, soppor och frukt. Vet att det är många som börjar spy efter några dagar, så jag försöker verkligen göra allt för att undvika det. Men äter du inget pencillin alls nu? Eller får du byta sort? Hoppas verkligen du mår bättre snart!

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

11 jun, 2012

imbra skrev:

ånej, du som är opad en dag före mig. Min mage kommer inte heller igång, äter proviva och lactiplus, samt undviker svårsmält mat, äter mestadels yoghurt, soppor och frukt. Vet att det är många som börjar spy efter några dagar, så jag försöker verkligen göra allt för att undvika det. Men äter du inget pencillin alls nu? Eller får du byta sort? Hoppas verkligen du mår bättre snart!

Var min man som ringde och pratade men skulle avbryta helt, därav min oro för infektion. Ska ta mig ner till hälsokost och köpa bra bakterier så magen ordnar sig. Och hoppas att penicillinet hjälpt lite grann iallafall så det inte blir mer trubbel. Mannen fick stanna hemma idag och barnen kommer i eftermiddag, usch känner mig inget katig alls längre:-(((, men hoppas det vänder nu.
Gilla

karisma

Kvinna ·

11 jun, 2012

Var på återbesök idag,en vecka har redan gått sen operationen.Kändes så skönt att nån förutom en själv granskar och ger en ok stämpel på brösten;)Sköterskan sa att det har läkt jättefint, och såg såå bra ut!:)Men att jag skall fortsätta med bröstband en vecka till.De sitter fortfarande väldigt högt och behöver komma ner.så om en vecka fick jag ny tid igen. då de vill se hur de går.köpte en till svart sportbh där och tejp. Skall se sen om jag får in lite kort hur på hur brösten ser ut nu:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem