Höst Barn
Kvinna ·
22 apr, 2012
Vilka ska Opas i Juni 2012?
BröstförstoringSom rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?
Sortera efter
Jenna_J
Kvinna ·
11 jun, 2012
smalltowngirl
Kvinna ·
11 jun, 2012
Var också på återbesök idag. Känns som att tiden har gått sjukt snabbt, kändes som de va igår jag låg på operation. Sjuksköterskan tyckte att mina bröst var ovanligt snygga, kändes bra att höra :) Hon tog också några kort på mig för hon va lite osäker på om jag skulle behöva ha bröstband eller inte, men hon trodde inte de. Men ska tillbaka igen om en vecka för att få veta om jag behöver de eller inte.
Trollmamma
Kvinna ·
11 jun, 2012
Loppefia
Kvinna ·
12 jun, 2012
imorrn bär det av till helsingborg och på torsdag är det dax att opereras, är väldigt nära nu, känns overkligt ändå.
Trollmamma
Kvinna ·
12 jun, 2012
Lycklig45
Kvinna ·
12 jun, 2012
De första sex månaderna som brösten går att forma enl läkaren. Därför använder Citadell.se + com, säkert andra kliniker oxå både bh och bröstband för att få brösten att formas och hamna i rätt läge. Det är vanligt att få ha bröstbandet i två till fyra veckor.
Och till er som mår illa, läs Marinas hjälp till självhjälp tidigare här i tråden, så förhoppningsvis mår ni bättre!
Lycka till!
Nyfikan
Kvinna ·
12 jun, 2012
De första sex månaderna som brösten går att forma enl läkaren. Därför använder Citadell.se + com, säkert andra kliniker oxå både bh och bröstband för att få brösten att formas och hamna i rätt läge. Det är vanligt att få ha bröstbandet i två till fyra veckor.
Och till er som mår illa, läs Marinas hjälp till självhjälp tidigare här i tråden, så förhoppningsvis mår ni bättre!
Lycka till!
karisma
Kvinna ·
12 jun, 2012
Bra fåga jenna_J!=)
När jag var på återbesök, fick jag till mig att använda bröstband ytterligare en vecka. Pga av att implantatet sitter högt upp. Jag tror verkligen på kirurgens och sköterskans ord och deraserfarenheter vad gäller bröstband. Att det hjälper till och skyndar på så man får mer underpool/skidbacke. Just nu är känslan två bollar under hakan. Så just bröstbandet känns endå helt ok att bära.
Tror inte det tvingar på en bröstband om det inte anser att de verkanoch påverkan på resultat. Hoppas verkligen inte jaggår med det i onödan!=)Känslan är,även om det är åtstramning över bröstet,att de fyller sin funktion.Jag opererades på art clinic inte påcitadell kliniken. Så de verkar ju som fler o fler kliniker använder sig av just bröstband.
imbra
Kvinna ·
12 jun, 2012
Äntligen är magen igång, men istället hamnade min hund i slagsmål igår varpå jag fick springa, kasta mig mot marken och slita bort hunden från den andra. Resultat? Kraftig smärta i operationssår i höger bröst. Satan va surt! Så idag har jag också haft en ganska jobbig fm och har bestämt mig för att inte röra ett finger. Film och bok hela dagen står på schemat, och äntligen kommer sambon hem =)
Längtar till återbesöket och få av sig det här kliande bandaget/tejpningen och få se att såren läker som de ska. Bredden mellan brösten har gått från motorväg-riksväg- till landsväg nu, så klart det känns när allt ska få plats där inne. Ville ju verkligen INTE ha strutiga tuttar, utan platta, breda. Ska bli så spännande att se den här resan.
På fredag måste jag fixa sportbh också, ska nog gå till Underverket så får dom prova ut en, sen blir det en sådan i 2 månader. Så man får väl längta till nästa sommar med riktiga sommarklänningar =)
Lycka till alla ni på listan! Och ni som har hund, ha dem hårt i midjebälte och undvik andra hundar, grrr.
Essy
Kvinna ·
12 jun, 2012
Nyfikan
Kvinna ·
12 jun, 2012
schmek
Kvinna ·
12 jun, 2012
Jag gjorde min operation igår, och är (såklart) jättesvullen och öm. Jag la in 400cc Roung High Profile och tror att resultatet kommer bli GRYMT! Gjorde operationen på Proforma Clinic hos Carl-Johan, och hna är så trevlig och snäll! Alla på Proforma är helt underbara, och dom behandlar dig som en prinsessa!
Det är så sjukt att man äntligen har gjort det, och jag har fortfarande svårt att förstå att det är klart! :))
SÅ NÖJD :D
Ramlösa76
Kvinna ·
12 jun, 2012
schmek
Kvinna ·
12 jun, 2012
Wiiiie :D TACK!
imbra
Kvinna ·
12 jun, 2012
Ja, idag är absolut värsta dagen hittills, fy bubblan va det värker och spänner och drar. Hoppas, hoppas det vänder tills imorgon. 4 dagar tills man ska stå på jobbet igen =/ Fast samtidigt har jag ju tagit bort all smärtlindring utom alvedon för att magen blev så dålig, så det kan ju bero på det. Men hellre lite mer smärta och ta det lugnt än en mage som krånglar =)
Schmek: Lycka till nu med läkningen!
Jenna_J
Kvinna ·
12 jun, 2012
Trollmamma
Kvinna ·
12 jun, 2012
Mizz_83
Kvinna ·
12 jun, 2012
Hade oxå skapat en tråd för detta, :) men men:
Jag ska operera mig på Akademikliniken 25juni, av Jan Jernbeck. Det blir Allergan, 295g MF, samt att han kommer göra en inre split av körtlarna då jag har lätt tubulära bröst som ska korrigeras då i samband med detta.
Känns så overkligt jag tror inte jag fattat det ännu...!
Velat göra detta sen jag var 16, mått dåligt, alltid undrat varför jag inte kunde ha snygga underkläder som satt bra, och varför brösten liksom "stannat i växten" fast det var ju inte så, visste inte ens att det fanns ngt som hette tubulära bröst eller att jag var en av dem.
Nu ska det äntligen bli kul se sig i spegeln! Det enda jag är rädd för att dem ska se likadana ut fast större, och det vill jag verkligen inte! :/
tuttis84
Kvinna ·
13 jun, 2012
Loppefia
Kvinna ·
13 jun, 2012
lycka till Mizz_83!
jag kan inte heller fatta detta, imorgon är det min tur!!