Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst Barn profilbild

Höst Barn

Kvinna ·

22 apr, 2012

Vilka ska Opas i Juni 2012?

Bröstförstoring

Som rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?

513

Sortera efter

imbra

Kvinna ·

13 jun, 2012

Hej tjejer! Från att bara vart stel, öm och handikappad har jag fått ondare och ondare. Igår kunde jag inte göra någonting, idag tog jag mig knappt ur sängen. Så fort implantaten  rör sig så gör det så ont så jag knappt kan stå upp. Det sitter under vid stygnen och upp mot armhålan på höger sida. Jag är så tejpad så jag har ingen möjlighet att se om det kommer från såret, om det blivit något knas där. Kan knappt klä mig och snart ska jag gå med barnen 30 min till dagis =/ Har det varit något liknande för er, eller har ni haft smärta som blivit bättre och bättre för varje dag? Känns ju galet att det ska gå åt andra hållet, och jag är verkligen ingen som är rädd för smärta. Men det här gör hutlöst ont! Har fått börja med starka tabletter igen, trots att magen blev dum av dem, men de hjälper knappt. Det bästa vore nog om jag fick ta bort bandaget/tejpen och se hur det såg ut, är livrädd för vävnadsdöd! Visst har man räknat med att det ska göra rejält ont, men när smärtan ändrar karaktär och gör ont hela tiden så blir man ju orolig...

Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

13 jun, 2012

Loppefia skrev:

imorrn bär det av till helsingborg och på torsdag är det dax att opereras, är väldigt nära nu, känns overkligt ändå.

Vart ska du Opas? Jag är på väg mot Helsingborg nu jag med. Har op i morgon där. 14/6 kl 9.30
Gilla

Mizz_83

Kvinna ·

13 jun, 2012

Loppefia skrev:

lycka till Mizz_83!

jag kan inte heller fatta detta, imorgon är det min tur!!

Åh vad kul för dig! Hoppas allt går bra för dig!

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

13 jun, 2012

imbra skrev:

Hej tjejer! Från att bara vart stel, öm och handikappad har jag fått ondare och ondare. Igår kunde jag inte göra någonting, idag tog jag mig knappt ur sängen. Så fort implantaten  rör sig så gör det så ont så jag knappt kan stå upp. Det sitter under vid stygnen och upp mot armhålan på höger sida. Jag är så tejpad så jag har ingen möjlighet att se om det kommer från såret, om det blivit något knas där. Kan knappt klä mig och snart ska jag gå med barnen 30 min till dagis =/ Har det varit något liknande för er, eller har ni haft smärta som blivit bättre och bättre för varje dag? Känns ju galet att det ska gå åt andra hållet, och jag är verkligen ingen som är rädd för smärta. Men det här gör hutlöst ont! Har fått börja med starka tabletter igen, trots att magen blev dum av dem, men de hjälper knappt. Det bästa vore nog om jag fick ta bort bandaget/tejpen och se hur det såg ut, är livrädd för vävnadsdöd! Visst har man räknat med att det ska göra rejält ont, men när smärtan ändrar karaktär och gör ont hela tiden så blir man ju orolig...

Var ju samma för mig!! Tror det beror på tre saker: 1 första dagen/dagarna var jag bedövad av morfinet samt smärtstillande, sköterskan fullkomligt sprutade i mig gottigheter;-) 2. Överansträngde mig rejält under natten jag kräktes. 3 Tålamodet börjar tryta och jag vill att det ska bli bra snabbt varpå smärtan upplevs värre. Det är framför allt när jag ska lägga mig eller resa mig upp som det gör ondast, känns som implantatet ska komma ut genom ärren:-(( och det är höger arm/ bröst som är värst. Men i morgon ska jag ta bort bandaget. Spännande!!!
Gilla

Essy

Kvinna ·

13 jun, 2012

Tjejer, jag trodde helt seriöst jag skulle dö. Och nu har det gått 9 dagar och jag mår tusen gånger bättre. Mitt vänstra bröst kändes i början som att det skulle brinna upp hela tiden. Åt ingenting på två dagar eller drack. Fick åka in till hc och få starkare tabletter.
Det tog mig en vecka men nu känner jag att jag är på bättringsvägen.
Har fortfarande ont på morgonen när man legat på rygg hela natten och är stel och sådär.
Sedan på kvällarna innan jag går och lägger mig för det gått så lång tid sedan jag tog smärtstillande. Men när det börjar verka så går det bra. Se till att få ordentligt med smärtstillande. Det är viktigare än vad man tror att inte gå runt och ha ont.
För det första så när man har ont så spänner man sig, och eftersom musklerna redan är trötta så gör det ännu ondare. Man sover dåligt för att man har så himla ont och det gör att man läker sämre. Kroppen läker ju som allra bäst när man sover för då är man avslappnad. Så se till att ha bra smärtstillande och var inte rädd för att äta dom!
Mina smärtstillande håller på att ta slut, men jag ska ringa och begära mera för även om jag som sagt börjar bli piggare så kommer jag ta smärtstillande så länge som jag känner att jag har ont på morgonen och på kvällen för det är dumt att ha ont i onödan när det finns hjälp.

Blir ni dåliga i magen? Prova drick citronvatten, vatten, is, och färsk pressad citron. Får igång matsmältningen och så. Jag drack även näringsdrycker för att jag inte fick i mig varken mat eller vatten som sagt på två dagar. Och citronvattnet och näringsdryckerna räddade mig!

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

13 jun, 2012

Jag hade riktigt ont igår kunde knappt röra mig. Ida känns det dock bättre. =) men det kliar som sjutton i brösten och det spänner som attans. Jag kan ju inte direkt klia för då gör det ondare. En annan sak som känns skum är när det bubblar i brösten och bröst korgen. Det låter lite som när man smäller bubbelplast. :P men det kunde tydligen vara normalt.
Gilla

Essy

Kvinna ·

13 jun, 2012

Så hade jag med, jag låg och tryckte :D haha Det är bara luft :)
Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

13 jun, 2012

jag vågar dock inte trycka =) Då bubblar det kanske någon annanstanns. :P

Gilla

Pumba

Kvinna ·

13 jun, 2012

Hej allihopa! Jag opalens för 8 dagar sedan och har helt ärligt nog aldrig mått bättre i hela mitt liv! Min operation gick bra, jag hade lite ont dagarna efter men fick med bra smärtlindring och kunde gå på studenter redan efter tre dagar. I måndags på sjätte dagen var jag åter på jobbet, har kunnat sova på sidan två dagar i rad nu utan problem. Jag har ingen smärta alls i brösten, det enda som känns är mina ärr i armhålan som stramar lite och bygeln som trycker. Ska på återbesök och ta stygnen imorgon, duschade utan hjälp igår, stod där med mina nya boobs och bokstavligen bölade av lycka! Har aldrig trivts bättre i min kropp, trots att de fortfarande är lite kantiga, hade detta varit mitt slutresultat hade jag ändå inte klagat så det kan bara bli fantastiskt bra! Tar stygnen imorgon också så just nu är livet toppen :D valde 400cc och är även helnöjd med storleken!
Gilla

Sc11

Kvinna ·

13 jun, 2012

TACK pumba för detta positiva inlägg. Man kan bara drömma om att få känna samma som dig..

har du framför eller bakom musklen?

Essy skönt att du mår bättre. Tänk så olika det kan vara! :)

Opas den 26/6. Ska nog ta tåget ner.. nervös åt alla håll å kanter ;)

Gilla

Sc11

Kvinna ·

13 jun, 2012

såg nu att det var peter cosmo som opat dig, så du har bakom antar jag.. :) snälla lägg ut bilder! :)
Gilla

Pumba

Kvinna ·

13 jun, 2012

Du har rätt, jag har helt bakom :) spenderade själv veckan innan min operation med att läsa skräckhistorier (främst om folk som lagt bakom men även om vissa som gjort hos Peter). Slutade med att jag startade en tråd bara för att få läsa enbart bra saker ett par dagar innan. Var själv extremt nervös två dagar innan men det släppte och jag var inte alls nervös under op dagen, nu är jag bara glad och vill lugna andra som oroar sig, det kan inte gå perfekt för alla men det finns de som klarar sig helt utan komplikationer, precis som vid graviditeter kan allt hända men det går bra för de flesta och risken var för mig absolut värd att ta :) såg att du också ska till citadell sc11, kan meddela att deras service är på topp! Sköterskorna är helt underbara, kliniken superfräsch och maten god, har faktiskt inte något negativt att säga :) kommer med bilder i veckan, undrar du mer så bara skriv till mig :)
Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

14 jun, 2012

Lycka till ni andra 14/6 tjejer.. Ja sitter i bilen på väg till kliniken nu.. Torr i huden och nervositeten är just nu mindre än igår, kanske kommer när ja står där utan kläder med streck på mig.
Gilla

imbra

Kvinna ·

14 jun, 2012

Hej alla! Vad skönt det är att läsa att alla som hittills opat sig är på bättringsvägen och verkar må bra. Själv mår jag också mycket bättre idag! Efter att sambon klämt och känt kom vi fram till att det sitter mer i muskelfästet än såret, så troligtvis berodde den kraftiga smärtan på hundslagsmålet jag fick lov att gå emellan. Muskeln som redan är skadad av op:en fick sig en törn.

Idag har jag mer energi och jag bara längtar till måndag då jag får ta bort bandaget! Bara att kunna duscha normalt och få se lite hur det ser ut. För än så länge ser det bra konstigt ut av det som syns därunder. Väldigt strutigt utåtstående, och från sidan som en stort gupp mitt på bröstkorgen, haha. Blir nog bra när det hänger ner sig lite, de är ju stenhårda än =)

Lycka till alla 14/6 tjejer, det här fixar ni galant!

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

14 jun, 2012

Höst barn: lycka till ida det kommer gå kanon bra! =) sov gott. =)
Gilla

Ramlösa76

Kvinna ·

14 jun, 2012

Åh, det närmar sig med stormsteg!
Börjar fundera lite på om man kanske ska börja förbereda sig lite?

Igår fick jag SMS från kliniken att det bara var 2 veckor kvar och att det var dags att sluta ta tabletter med Acetylsalicylsyra..
Det är så spännande.

Är det bara jag som opereras 27/6 på Proforma här?

:)

Höstbarn: Lycka till!

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

14 jun, 2012

Essy, hoppas allt går bra på återbesöket idag :)
Gilla

Lycklig45

Kvinna ·

14 jun, 2012

imbra skrev:

Hej tjejer! Från att bara vart stel, öm och handikappad har jag fått ondare och ondare. Igår kunde jag inte göra någonting, idag tog jag mig knappt ur sängen. Så fort implantaten rör sig så gör det så ont så jag knappt kan stå upp. Det sitter under vid stygnen och upp mot armhålan på höger sida. Jag är så tejpad så jag har ingen möjlighet att se om det kommer från såret, om det blivit något knas där. Kan knappt klä mig och snart ska jag gå med barnen 30 min till dagis =/ Har det varit något liknande för er, eller har ni haft smärta som blivit bättre och bättre för varje dag? Känns ju galet att det ska gå åt andra hållet, och jag är verkligen ingen som är rädd för smärta. Men det här gör hutlöst ont! Har fått börja med starka tabletter igen, trots att magen blev dum av dem, men de hjälper knappt. Det bästa vore nog om jag fick ta bort bandaget/tejpen och se hur det såg ut, är livrädd för vävnadsdöd! Visst har man räknat med att det ska göra rejält ont, men när smärtan ändrar karaktär och gör ont hela tiden så blir man ju orolig...

Hade likadant att det ena bröstet började svullna nu en vecka senare och fick även lite feber, ringde direkt kliniken som skrev ut en ny antibiotika kur:(((. Men hellre det än en infektion. Så ring din klinik om du inte blir bättre!

Kram!

Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

14 jun, 2012

jag hade som allra ondast (än så länge) tre dagar efter operationen... Då kunde jag inte ens sätta mig upp så jag va soffliggandes hela dagen vilket inte vaq helt optimalt med 2 små barn hemma.. =( Jag har fortfarnade ont i ovansidan av brösten och jag e jätte spänd.. Ohc bhn gör ont så jag har lust att slita av den och aldrig mer ta på mig den men jag vill inte riekera att nåt blir fel... Det bubblar och donar och gör ont när det bubblar... Blir mer eller mindre galen på detta... =( Hoppas bara att allt ser ut som det ska på återkontrollen... Och att smärtan släpper snart...

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

14 jun, 2012

Har någon av er blivit öm i huden efter ett tag. Ont/öm? Jag nu när svullnaden lagt sig fått nästan lite svidande/brännande känsla i huden. Känns nästan som när jag ammade och fick som skavsår.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem