Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst Barn profilbild

Höst Barn

Kvinna ·

22 apr, 2012

Vilka ska Opas i Juni 2012?

Bröstförstoring

Som rubriken lyder vilka ska Opas i juni? Dag, plasering, vart, cc, storlek innan och vad hoppas ni det slutliga visuella resultatet blir ?

513

Sortera efter

Trollmamma

Kvinna ·

14 jun, 2012

sånt borde väl stå på deras hemsida??
Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

14 jun, 2012

Det står dör också och på dealen tror ja? 3500:- son röker i 3år.
Gilla

Linnéa_86

Kvinna ·

15 jun, 2012

Precis.. Det tillkommer 3500 kr för kapselförsäkring som gäller i 3 år, om man nu väljer att ta den + 1000 kr för bh och bröstband :)
Gilla

Essy

Kvinna ·

15 jun, 2012

Var på återbesök igår Jenna :) Tog bort tejpen och tvättade rent. Sköterskan tyckte att ärren och såren såg jätte fina ut och att mina bröst kommer att bli jätte fina om några månader. Hon sa det att du var så fruktansvärt vältränad i överkroppen hade Eija berättat att det är inte konstigt att jag haft ont och att dom ser lite konstiga ut. För muskeln har dragit ihop och krampar mycket i och med att den är så stark. Så ibland är det inte till en fördel att vara vältränad! :p Frågade om min vänstra bröstvårta också, den är ju så ful :( Men hon sa att det har nog med cirkulationen att höra och att den kommer att bli fin även den. Jag låg och grinade och berättade att jag ångrade mig för att brösten är så himla fula men sköterskan tröstade mig och sa att i slutändan kommer dom bli bra. Så jag får väl hoppas på det..lägger ut två bilder från igår på min sida så ni kan få se. Det är när tejpen är borttagen. 10 dagar gamla.
Gilla

Essy

Kvinna ·

15 jun, 2012

Nu ligger två bilder från igår ute på mitt silvergalleri, 10 dagar gamla och cirka en timme efter att all tejp har tagits bort :) Nu får gärna titta och kommentera här sen vad ni tycker.

Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

15 jun, 2012

Essy skrev:

Nu ligger två bilder från igår ute på mitt silvergalleri, 10 dagar gamla och cirka en timme efter att all tejp har tagits bort :) Nu får gärna titta och kommentera här sen vad ni tycker.

Det ser jätte bra ut!! Skrattar lite för jag har i flera veckor varit "förbannad" på folk här inne som klagat på sina nya fina bröst!! Allra argast har jag varit på de som klagat på storleken. Så igår tog jag bort mitt förband och det först jag säger är, men Shit ska de vara så här små?!??! Och tårarna är så nära så nära!! I dag känns det lite bättre men jag jublar inte. Är inte arg på de som klagar längre;-) dock arg på fenomenet "inte vara nöjd" herre gud vad tror vi? Att kirurgerna är Gud som gör under och att dessa under sker på en dag bara för vi slänger upp lite penga? Inser att känslan är naturlig men önskar ändå att det var lättare att känna sig nöjd!! Med magen var det annorlunda då kunde det liksom inte bli annat än bättre. Men brösten är så intimt, man vill så gärna att det ska bli 100%.
Gilla

Nallon

Kvinna ·

15 jun, 2012

Jag och Loppefia kom hem idag. Kan inte påstå att det är en angenäm känsla men jag ska nog överleva. Är mer bekymrad över att ha tortyren dag och natt i 4 veckor, fyfarao!

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

15 jun, 2012

Nyfikan skrev:
Essy skrev:

Det ser jätte bra ut!! Skrattar lite för jag har i flera veckor varit "förbannad" på folk här inne som klagat på sina nya fina bröst!! Allra argast har jag varit på de som klagat på storleken. Så igår tog jag bort mitt förband och det först jag säger är, men Shit ska de vara så här små?!??! Och tårarna är så nära så nära!! I dag känns det lite bättre men jag jublar inte. Är inte arg på de som klagar längre;-) dock arg på fenomenet "inte vara nöjd" herre gud vad tror vi? Att kirurgerna är Gud som gör under och att dessa under sker på en dag bara för vi slänger upp lite penga? Inser att känslan är naturlig men önskar ändå att det var lättare att känna sig nöjd!! Med magen var det annorlunda då kunde det liksom inte bli annat än bättre. Men brösten är så intimt, man vill så gärna att det ska bli 100%.
Tror det är väldigt svårt att bilda sig en uppfattning om stl före operationen...Även om man går med rispåsar.. Med dina mått kan jag tänka mig att du upplever 375 som litet, är mindre än dig och upplevde 350 likadant.Jag var inte ute efter några bomber nu vid andra open men vill iaf att dom ska synas i kläder och vill att dom ska passa mina övriga former och se proportionerligt ut på ett kvinnligt sätt.. Men antingen väljer man att låta de va som de är eller så lägger man sig under kniven igen. Det gjorde jag och är idag mkt mer nöjd och tillfreds med min byst..
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

16 jun, 2012

Opticruise skrev:
Nyfikan skrev:
Essy skrev:

Tror det är väldigt svårt att bilda sig en uppfattning om stl före operationen...Även om man går med rispåsar.. Med dina mått kan jag tänka mig att du upplever 375 som litet, är mindre än dig och upplevde 350 likadant.Jag var inte ute efter några bomber nu vid andra open men vill iaf att dom ska synas i kläder och vill att dom ska passa mina övriga former och se proportionerligt ut på ett kvinnligt sätt.. Men antingen väljer man att låta de va som de är eller så lägger man sig under kniven igen. Det gjorde jag och är idag mkt mer nöjd och tillfreds med min byst..
Jag vill inte ha några bomber och är övertygad om att om jag varit nöjd med storleken när förbandet togs av hade det varit något annat som jag reagerat på. Vad jag ville säga med mitt inlägg var att det finns skäl till varför vi alla opererar oss och det tar olika lång tid att växa in psykisk i sin nya kropp. Med mitt fall när det gällde magen kunde det inte bli sämre varpå jag älskade den "nya" från första sekund mina bröst var något som jag alltid älskat och tyckt varit goa, men allt kan förbättras, men när bandaget åkte av och de såg ut som små tennisbollar kändes de mindre än innan operationen, inte konstigt jag reagerade. Nu tre dagar senare tycker jag de är gigantiska så större implantat är nog inte lösningen:-) utan snarare att vänja mig och lära mig acceptera min kropp. Vad det gäller storlek på kroppen går det aldrig gå på längd och vikt för att kunna uttala sig om vem som ser störst ut, har en syster som är 172 lång och väger 62 kg, jag har samma storlek i byxor som henne, vi lånar av varandra. Storleken är 36/s så alltså har jag knapt några höfter varpå större bröst skulle se konstigt ut:-)
Gilla

Essy

Kvinna ·

17 jun, 2012

Hur mår vi alla? :)
Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

17 jun, 2012

Essy skrev:
Mår helt okej än så länge är inne på dag 3. Gör ont när ja ska resa mig annars är ja mest stel och svullen. Hur går de för er andra?
Gilla

Trollmamma

Kvinna ·

17 jun, 2012

Jag mår ganska bra. =) men jag har ont som sören. =) men det e bättre. Ska bli skönt att bli av med tortyren sen och se när brösten börjar runda till sig igen. =) jag e inne på dag 6. =) återkontroll imorron. =) hoppas på att allt ser bra ut och att ärren ser bra ut. =)
Gilla

Ramlösa76

Kvinna ·

17 jun, 2012

Börjar närma sig rejält! Konsultation på torsdag och op nästa onsdag. Häftigt! *lycka*
Gilla

imbra

Kvinna ·

17 jun, 2012

Imorgon ska jag äntligen få ta av den breda tejpen som täcker hela brösten. Ska bli så spännande att få se hur det ser ut! Har redan jobbat 2 dagar i butik med många oundvikliga lyft, och det har gått bra. Min rygg värker dock nåt grönjävligt, antar att jag går med dålig hållning. Sen bär man ju faktiskt nästan 1 kg extra där fram! Samt sover enbart på rygg... Har inge ont alls längre i övrigt. Men ska som sagt bli väldigt spännande imorgon, förutom de 10 timmarna i bilen... Någon som vet om det är någon mer återkoll och när isf?
Gilla

Nyfikan

Kvinna ·

17 jun, 2012

Du får själv boka in en återkoll hos Gunnar efter ca 6 månader. I morgon misstänker jag att det bara är Mia du träffar om det inte är något speciellt för då finns nog Gunnar i krokarna och kan kolla.
Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

18 jun, 2012

Essy skrev:
Var på återbesök igår Jenna :) Tog bort tejpen och tvättade rent. Sköterskan tyckte att ärren och såren såg jätte fina ut och att mina bröst kommer att bli jätte fina om några månader. Hon sa det att du var så fruktansvärt vältränad i överkroppen hade Eija berättat att det är inte konstigt att jag haft ont och att dom ser lite konstiga ut. För muskeln har dragit ihop och krampar mycket i och med att den är så stark. Så ibland är det inte till en fördel att vara vältränad! :p Frågade om min vänstra bröstvårta också, den är ju så ful :( Men hon sa att det har nog med cirkulationen att höra och att den kommer att bli fin även den. Jag låg och grinade och berättade att jag ångrade mig för att brösten är så himla fula men sköterskan tröstade mig och sa att i slutändan kommer dom bli bra. Så jag får väl hoppas på det..lägger ut två bilder från igår på min sida så ni kan få se. Det är när tejpen är borttagen. 10 dagar gamla.

Hoppas allt blir bra till slut. Nu är det trots allt bara två veckor sedan OP. Jag var till Eija idag. Hon tog bort stygnen :) Jag ser knappt ärren. Jag är lite öm på huden nu, men Eija sa att det försvinner snart! Hon tycker mina bröst ser naturliga ut och jag behöver bara strycka ihop brösten någon vecka till, tills jag själv är helt nöjd, sedan så var det bara att leva vidare ;) Jag ska dit igen i november.

Jag är själv väldigt nöjd med resultatet, inga komplikationer än så länge :) Jag provade en BH på skoj, jag har en D kupa, helt perfekt :P

Nu längtar jag tills jag kan börja träna igen, jag tänker vänta 1-2 veckor till tror jag.

Gilla

Jenna_J

Kvinna ·

18 jun, 2012

Ramlösa76 skrev:
Börjar närma sig rejält! Konsultation på torsdag och op nästa onsdag. Häftigt! *lycka*

Lycka till :)

Gilla

loly

Kvinna ·

18 jun, 2012

Essy skrev:

Jag har aldrig mått bättre! :')

Gilla

imbra

Kvinna ·

18 jun, 2012

Tog bort tejpen idag, SHIT vs stora dom var, blev helt chockad. Men allt såg bra ut i övrigt. Helt symetriska, inga blåmärken, men som två stora bollar! Var in på change, fick med mig sporttop i strl 65F. Jag som är 156 lång och 48 kg lätt. Ser lite komiskt ut och jag hoppas svullnaden lägger sig snart och att de hänger till sig! Annars kommer både jag och sambon få en skrattattack varje gång jag klär av mig :-P
Gilla

smalltowngirl

Kvinna ·

18 jun, 2012

Jag mår toppen! Älskar mina nya bröst!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem